طراحی سایت b2b | طراحی سایت بی تو بی

طراحی سایت بی تو بی یا همان طراحی سایت b2b بیزینس ها را به هم وصل می کند و شما به طراحی سایت بی تو بی از درآمد بالایی برخوردار می شوید. سایت های b2b سود زیادی نصیب صاحبان خود می کنند. اما سرمایه اولیه مورد نیاز برای طراحی سایت بی تو بی بعضی افراد را از شروع این کار می ترساند. ما در رایا پارس با پکیج آماده سایت بی تو بی این نگرانی را برای همیشه حل می کنیم. طراحی سایت b2b این فرصت را به شما می دهد که کسب و کار خود را به راحتی و با حداقل هزینه آغاز کنید. با خرید سایت آماده b2b ، از همین امروز فعالیت تجاری خود را استارت بزنید. شرکت رایا پارس طراحی سایت b2b را به صورت صد در صد حرفه ای و تضمینی انجام می دهد.

طراحی سایت b2b | طراحی سایت بی تو بی

فهرست پکیج های طراحی سایت b2b | طراحی سایت بی تو بی


آپشن پکیج 1پکیج 2پکیج 3پکیج 4پکیج 5پکیج 6
دسته بندی (بخش ها)
شرکت ها
محصولات
کاتالوگ ها
درخواست های خرید و فروش
قیمت (تومان) 15,000,00030,000,00040,000,00045,000,00065,000,00085,000,000
نمایش جزئیات بیشتر

مشاوره رایگان ما

مبالغی که شما مشاهده می فرمایید بایت کاهش هزینه های شما در جهت صرفه جویی هزینه های برنامه نویسی اختصاصی می باشد.لازم به ذکر است هر مجموعه ای سیاست های خاص خود را دارد. پکیج های تدوین شده به گونه ای طراحی شده اند که پاسخگو حداقل نیازهای شما باشند. شما می توانید هر کدام از پکیج ها را با توجه به استراتژی های سازمانی خود تکمیل نمایید. با توجه به اینکه ما کلیه پروژه ها را به صورت native برنامه نویسی می کنیم شما می توانید هرگونه تغییراتی در گرافیک و بخش های مختلف سایت خود بدهید. هدف شرکت رایا پارس از در اختیار گذاشتن این پکیج ها مدیریت زمان و هزینه مشتریان خود می باشد.
برای ارزیابی دقیق زمان و هزینه پروژه خود و دریافت پیش فاکتور خاص خود، با ما تماس بگیرید.

طراحی سایت b2b | طراحی سایت بی تو بی

طراحی سایت b2b بی تو بی Business to Business

طراحی سایت b2b این فرصت را به شما می دهد تا به صورت آنلاین، سود بالایی کسب کنید. چنانچه تمایل به این کار دارید، رایا پارس با استفاده از cms های اختصاصی خود، طراحی سایت های b2b شما را بر عهده می گیرد و این فرصت را به شما می دهد که متفاوت تر از دیگران عمل کنید. با طراحی سایت حرفه ای و داشتن قالبی اختصاصی، این امکان را خواهید داشت که از رقبای خود در این حوزه، فراتر بروید. ما با تلفیق دانش و استراتژی و برخورداری از متخصصانی مجرب و صاحب نام، شما را در صفر تا صد طراحی سایت b2b خود، همراهی خواهیم کرد.

 

 

طراحی سایت b2b چیست ؟

امروزه یکی از راه های کسب درآمد برای بنگاه های اقتصادی خرید سایت آماده به صورت اختصاصی و متناسب با نیاز مشتری است. تجارت بی تو بی یا b2b یا Business to Business به معنای تجارت شرکت با شرکت یا تاجر با تاجر است. در واقع b2b به فعالیت تجاری بین تجار و فروشندگان عمده یا فروشندگان عمده با خرده فروشان گفته می شود.

طراحی سایت b2b اولین روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی است که بیشترین میزان سوددهی را دارد. در تجارت B2B تجار شناخت مناسبی از نیاز مشتریان خود بدست می آورند؛ زیرادر این نوع تجارت، واسطه ها حذف می شوند و مشتریان و تولیدکنندگان به بیشترین میزان سود می رسند.

تجارت b2b در خرید و فروش عمده به کمک تجارت الکترونیک کاربرد دارد چرا که خرده فروشی در اینترنت مخصوص کالاهای خاصی است و با خطرات زیادی مواجه است.

سایت B2B به سایت هایی گفته می شود که این امکان را برای ما فراهم می کنند تا کالای خود را در آن برای عرضه به مشتری و در دید مشتری قرار دهیم. کاربران سایت های b2b می توانند از تمامی شرکت ها، تولیدکنندگان عمده، شرکت های بازرگانی، شرکت های واردات و صادرات و تمامی کسانی که مایلند بصورت تبلیغاتی در سایت عضو شوند و در کنار شما کالایشان برای فروش معرفی نمایند، باشند.

طراحی سایت B2B باید به گونه‌ای باشد که تمامی تولید کننده‌ها، شرکت‌هایی که قصد انجام تبلیغات برای کالا یا محصولات خود به فروشندگان یا دیگر شرکت‌ها را دارند، بتوانند با مراجعه به سایت به راحتی کالا و محصولات خود را معرفی کنند. همچنین فروشندگان یا شرکت‌های واسط نیز با مراجعه به این سایت‌ها بتوانند از محصولات تولید شده دیگر شرکت‌ها یا تولیدکنندگان بازدید کنند. در واقع سایت‌های اقتصادی B2B بستر مناسبی برای تجارت بین تولیدکنندگان و فروشندگان است. معمولاً در این نوع از سایت‌ها یک یا چند شرکت با هم مشارکت می‌کنند و از خدمات هم برای خود یا مشتریانشان بهره می‌برند. همچنین از این طریق هر کدام از مخاطبان زیادی برخوردار می‌شوند و به یک سایت پردرآمد دست می‌یابند.

مزایای طراحی سایت B2B

از مزایای طراحی سایت B2B میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید و فروش بی واسطه، آسان و پرسود
  • راحتی در یافتن شرکت‌های مورد نیاز
  • قابلیت فیلتر و دسته بندی محصول
  • تعریف بخش‌هایی به منظور تبلیغات
  • اعلام اخبار، تاریخ نمایشگاه‌ها، مقالات و ...
  • اعلام قیمت‌های روز مواد اولیه آن صنعت

عواملی که در طراحی سایت B2B باید رعایت شوند:

  • داشتن برنامه‌ای مشخص و کارآمد؛ حتما باید اهداف شما کاملا دقیق بیان شود.
  • طراحی سایت‌های B2B بصورت اختصاصی است و شما نباید از سیستم‌های آماده در طراحی سایت B2B استفاده کنید.
  • برای سئو سایت خود برنامه داشته باشید.
  • برای گرافیک سایت اهمیت ویژه‌ای قائل شوید.
  • طراحی زیبا و ساده و به دور از هر گونه پیچیدگی و شلوغی طوری که بتوانید با سایر رقبایتان رقابت کنید.
  • برنامه محتوایی قوی تنظیم کنید و از سایت‌های دیگر کپی نکنید.
  • رعایت نظم و اصول طراحی در سایت
  • انتخاب فونت مناسب و خوانا برای سایت

وب سایت B2B چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

مهمترین اصل در موفقیت سایت b2b  طراحی و پیاده سازی حرفه ای و اصولی این سایت ها می باشد. به طوری که در طراحی سایت B2B  تمام موارد مورد نیاز یک تجارت B2B رعایت شود و برای هر یک از آن ها فیلد های مشخص و قابل درکی برای تمامی کاربران در نظر گرفته شود.

قابلیت ها و عملکردهای b2b

یکی از مهمترین امتیازات وب سایت های B2B که پس از گذشت حداقل دو سال حاصل می شود، دست یابی به یک بانک اطلاعاتی جامع است. این موارد شامل اطلاعات عرضه کنندگان، تقاضاکنندگان، نیروهای انسانی فعال در یک صنف، فرهنگ رویه و زمان نیاز تقاضاکنندگان (از طریق بررسی فرهنگ تقاضای سال گذشته)، پیش بینی نیاز جامعه (باتوجه به آمار بازدیدکنندگان صفحات)، شناسایی خلاء های صنف هدف (با پیگیری مراجعات) و ... می باشد. در نتیجه شما از طریق این پرتال، به بخش عمده ای از مهمترین داده های یک صنعت دست پیدا می کنید.

دلایل موفقیت طراحی سایت

از جمله دلایل طراحی سایت های b2b و بالا بودن شانس موفقیت آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربران بازدید از سایت B2B را دوست دارند

در این نوع سایت ها میزان زیادی محتوا در زمانی کوتاه به کاربران نمایش داده می شود و همین پیمایش سریع، پیام وب سایت و هدف و ویژگی های شما را در کمترین زمان و به راحتی به مخاطب منتقل می کند که همان چیزی است که کاربران انتظار دارند. بنابراین با تولید محتوای تاثیرگذار و ارزشمند و ارائه آن در زمان مناسب، می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب کنید.

داشتن پتانسیل بیشتر برای فعالیت

با وجود نمونه های موفق سایت های b2b در سراسر جهان (مانند Ali baba) ، این سایت ها کمتر در ایران شناخته و توسعه داده شده اند. این اتفاق فرصت های جدید و بی نظیری را برای فعالیت در این زمینه در اختیار شما قرار می دهد.

ایجاد ارتباطات بیشتر

با داشتن تجارت b2b میزان ارتباطات شما با سایر کسب و کارها افزایش می یابد و به عنوان یک مرکز جامع از منابع و اطلاعات حوزه کاری، اعتبار بیشتری برای خود بدست می آورید. هم چنین با داشتن یک وب سایت اختصاصی در این زمینه، می توانید Lead ارتباطی بیشتری از کاربران خود بگیرید و رابطه ویژه ای با مشتریان ایجاد کنید.

سرعت وب سایت بی تو بی

مانند تمام سایت های دیگر، سرعت یکی از مهمترین ملاک های موفقیت یک سایت b2b است. سرعت سایت علاوه بر تاثیر ویژه ای که بر سئوی سایت می گذارد، تاثیر زیادی در تجربه کاربری مطلوب اعضا دارد که این دو عامل از اساسی ترین نکات در موفقیت و فروش سایتb2bمی باشد. طبق تحقیقات، زمان بیشتر از سه ثانیه در بارگذاری صفحه، باعث افزایش تصاعدی نرخ پرش از وب سایت می شود. علاوه بر این، درک این اتفاق توسط گوگل، کاهش رتبه سایت را به همراه خواهد داشت.

Responsive سازی سایت b2b و اهمیت واکنش گرا بودن آن

باتوجه به افزایش روز افزون کاربران موبایلی و تعداد بیشتر این کاربران در فضای اینترنت، توجه به Responsive بودن سایت اهمیت زیادی پیدا کرده است. برای اینکه بتوانید وب سایت خود را به راحتی برای کاربران دستگاه های مختلفی مثل تبلت، تلویزیون های هوشمند و به خصوص موبایل نمایش دهید، باید آن را به صورت واکنش گرا و قابل تغییر در نمایشگرهای گوناگون طراحی کنید. طراحی Responsive سایت به شما کمک می کند تا علاوه بر ایجاد تجربه خوب کاربری، نکات مربوط به سئوی وب سایت b2b خود را نیز رعایت کنید.


علت اهمیت سئو در وب سایت B2B

نکته مهمی که درطراحی سایت b2b باید به آن توجه داشت تا این سایت ها به نتیجه مطلوب برسند، رعایت اصول بهینه سازی وسئو سایتبرای موتور های جستجو می باشد تا این وب سایت ها بهتر و سریع تر به کاربران معرفی شوند. با توجه به این نکته که در هر صنعت بیش از هزاران مجموعه به شکل مستقیم یا بطور وابسته فعالیت دارند، تعداد صفحات سایت های b2b بسیار زیاد (به صورت میانگین بالای 30 هزار صفحه) می باشد. این صفحات شامل بخش های معرفی شرکت ها، محصولات شرکت ها، اخبار، مقالات علمی، لیست قیمت مواد اولیه، معرفی متخصصین (کاریابی) و ... می شود و بنابراین یک سایت با چنین ماهیتی، صفحات بسیار زیادی را در نتایج موتور جستجوگر به خود اختصاص می دهد. باتوجه به اینکه بیشترین ورودی این سایت ها، از طریق جستجو در موتور جستجوگر گوگل انجام می شود و نه از طریق ورود مستقیم به سایت؛ لازم است که مجموعه های سرمایه گذار در عرصه b2b ، توجه ویژه ای به مبحث سئو داشته باشند.

در همین راستا شرکت رایا پارس با تلفیق دانش و استراتژی متخصصان خود علاوه برطراحی اختصاصی سایت b2b برای شرکت های تجاری، این امکان را نیز به مشتریان می دهد تا با بهینه سازی سایت خود سبب ارتقای رتبه در گوگل و در نتیجه افزایش ترافیک سایت مورد نظر گردند.

امکانات وخدمات سایت B2B و شیوه کسب در آمد از آن

وب سایت b2b برای معرفی پتانسیل های تجاری چند بنگاه اقتصادی استفاده می شود. در سایت های b2b شما می توانید به اطلاعات کاملی از محصولات، خدمات، رزومه و اطلاعات تماسِ شرکت های عضو دست پیدا کنید. در سال های اخیر تعداد سایت های بیزینس تو بیزینس افزایش یافته است و شیوه کسب موفقیت آنها، ارائه خدمات از طریق پرتال و کسب جایگاه در موتور جستجوگر گوگل می باشد. پرتال های b2b خدماتی مانند: ارسال اس ام اس، چت آنلاین با مشتری، کسب اطلاعات متقاضی سرویس ارائه شده، مدیریت محصول، ارائه رزومه شرکت، گواهینامه های شرکت، ارسال ایمیل، افزودن کاتالوگ علمی محصولات، دریافت سفارش مشتری (از طریق اس ام اس، ایمیل، پرتال)، انتشار اخبار داخلی شرکت، ارائه لیست قیمت محصولات، درج بنر تبلیغاتی، بارگذاری فیلم و مقالات آموزشی، درج آگهی ویژه، دریافت مناقصات و ... را انجام می دهند. یکی دیگر از ویژگی هایی که سایت ها امروزه به خدمات خود اضافه کرده اند، ارائه سایت زیر دامنه به اعضا است. این قابلیت باعث ایجاد حریم شخصی و افزایش حس استقلال اعضا می شود.

پرتال b2b در واقع پلتفرم عرضه و تقاضاست و کلید اجرایی این موضوع فقط و فقط کسب جایگاه بخش های مهم سایت b2b در موتور جستجوگر گوگل می باشد تا با جذب کاربران بیشتر، مانند اکثر سایت های موفق b2b، با فروش حق عضویت های سه ماهه، شش ماهه و بطور معمول سالانه، کسب در آمد کنید.

هزینه توسعه یک وب سایت B2B

هزینهطراحی سایت b2bنسبت به سایر سایت ها بیشتر است؛ زیرا این سایت ها دارای 3 بخش مهم: پنل مدیریت، پنل مدیریت اعضا بنگاه اقتصادی و پنل کاربران متقاضی هستند. بخش عمده هزینه های سایت های b2b صرف نیروی انسانی برای درج محتوا (مقالات و محصولات) و کنترل محتوای اعضا می شود. علاوه بر این، هزینه بازاریابی برای افزایش تعداد مجموعه های تجاری و تبلیغاتی و کسب سود بیشتر نیز، به این مخارج اضافه می گردد. اما در نهایت سود سرشار تجارت b2b و درک تاثیر طراحی سایت b2b بر رشد کسب و کار ها

افراد را مشتاق به این کار می کند.

طراحی سایت b2b |طراحی سایت بی تو بی در رایا پارس چگونه انجام می شود؟

شرکت رایا پارس یکی از بزرگترین شرکت های طراحی سایت در ایران است که طراحی سایت b2b را به صورت تخصصی و با پشتیبانی رایگان انجام می دهد.طراحی سایت بی تو بی مستلزم رعایت یک سری از نکات و استاندارد ها است که ما با تکیه بر دانش متخصصان خود صفر تا صد آن را انجام می دهیم.

سفارش طراحی سایت b2b برای هر کسب و کاری در این عصر شبکه بسیار مهم است. وب سایت B2B (Business to Business) مکانی است که در آن یک کسب و کار در حال فروش محصولات، خدمات یا اطلاعات به کسب و کار یا وب سایت دیگری است. طراحی وب سایت b2b، فرآیند طراحی یک وب سایت است تا ترافیک بیشتری را به محصول یا خدمات شما بیاورد و منجر به تولید سرنخ های بیشتری برای کسب و کار B2B شما شود.

ایجاد یک وب سایت موثر B2B به ابزار اصلی بازاریابی برای فروشگاه های آنلاین B2B، شرکت ها و استارت آپ ها برای جذب، آموزش و ترغیب بازدیدکنندگان به خرید تبدیل شده است. یک طراحی وب سایت B2B خوب نه تنها در رتبه بالایی در گوگل قرار دارد تا بازدیدکنندگان بیشتری را به وب هدایت کند، بلکه شامل ویژگی های زیر نیز می شود:

1- ناوبری با استفاده آسان

تیم طراحی وب B2B بر ساخت وب سایت هایی تمرکز می کند که محتوا را ساده سازی می کنند و دارای ناوبری کارآمد هستند. دسترسی به بیشترین محتوا با کمترین میزان کلیک - بنابراین پیام برند شما به سرعت و واضح منتقل می شود. محتوای وب سایت باید هماهنگ و مرتبط با هدف شما باشد، محتوای قانع کننده ای که بازدیدکننده را در سایت شما نگه دارد.

2- دکمه های CTA فریبنده برای ایجاد فروش

یک طراحی وب موثر B2B پیام برند شما را مخابره می کند و بازدید کننده شما را برای انجام یک اقدام دلخواه ترغیب می کند. فراخوان ها باید واضح، قانع کننده و مناسب ایجاد شوند تا بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتریان بالقوه تبدیل کنند.

3- وب سایت هایی که با کسب و کار شما رشد می کنند

تیم طراحی ما تضمین می کند که طراحی وب سایت B2B شما به راحتی مقیاس پذیر است تا بتوانید عملکرد و محتوای بیشتری را بدون مشکل ادغام کنید. به عنوان مثال، می توانید خدمات و پرسنل جدید اضافه کنید یا اطلاعات بیشتری در سایت وارد کنید. سهولت ویرایش در پنل مدیریت برای موفقیت آینده طراحی وب سایت B2B شما بسیار مهم است.

4- وب سایت های B2B که ترافیک را هدایت می کنند

اگر کسی نتواند سایت شما را پیدا کند، در نتیجه وب سایت شما ارزش کمی دارد. طراحی، استراتژی محتوا و توسعه وب B2B ما با در نظر گرفتن آخرین شیوه های SEO اجرا شده است، بنابراین شما با سفارش سایت b2b به ما در رتبه بندی بالاتر گوگل برای عبارات جستجوی هدف قرار می گیرید. ما عبارات کلیدی با هدف جغرافیایی و خاص صنعت شما را شناسایی می کنیم که به شما کمک می کند، سریعتر به رتبه های برتر گوگل برسید. پس از راه اندازی وب سایت، ما نه تنها ترافیک ارگانیک بلکه پولی، اجتماعی و غیره را هدایت می کنیم. ما می خواهیم - طراحی وب سایت بی تو بی - شما نه تنها زیبا باشد، بلکه دروازه ای برای مشتریان جدید نیز باشد.

5- ساخت وب سایت B2B برای سرعت بیشتر

زمان بارگذاری وب سایت، نه تنها برای قابلیت استفاده، بلکه از دیدگاه سئو بسیار مهم است. در رایا پارس، ما درک می کنیم که سنگ بنای یک طراحی وب سایت موثر B2B سرعت صفحه است. ما وب سایتی را توسعه خواهیم داد که عملکرد مطلوبی داشته باشد تا بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وب سایت بمانند و از صفحات بیشتری بازدید کنند.

6- تیم متخصص جهت تعاملات و تجربیات فراگیر

یک وب سایت خوب به تیمی از متخصصان بازاریابی B2B استراتژیست برند، طراح، وب، توسعه دهنده وب، استراتژیست محتوا، نویسنده و کارشناس SEO نیاز دارد تا به پتانسیل کامل خود دست یابد. رایا پارس با تکیه بر دانش متخصصان جوان خود و تلفیق دانش و استراتژی، یک پلتفرم برند مؤثر برای جذب مشتریان بالقوه ایجاد می کند. تیم ما روی طیف وسیعی از طراحی های وب سایت B2B و استراتژی های بازاریابی کار کرده است. می توانید با بازدید از نمونه کارهای ما به اطمینان خاطر برسید.

طراحی سایت b2b  با قالب اختصاصی یا قالب آماده؟

یکی از نکات مهم در طراحی سایت های b2b قالب مورد استفاده آن ها است. ممکن است بعضی کسب و کارها با هدف کاهش هزینه های خود، از قالب های آماده استفاده کنند که این امر به هیچ عنوان توصیه نمی شود. مخصوصا برای سایت ها بی تو بی لازم است که قالبی اختصاصی طراحی شود و انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بیشتری داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت برای توسعه سایت و اضافه کردن امکانات بیشتر و هم چنین سئوی سایت با مشکلات اساسی مواجه می شوید که کسب و کار شما را مختل می کند. علاوه بر این، استفاده از یک قالب اختصاصی با طراحی گرافیکی ویژه، می تواند باعث تمایز وب سایت شما از سایر سایت های مشابه بشود.

در این زمینه رایا پارس مفتخر است که با طراحی قالب های اختصاصی برای هر شرکت با هر میزان بودجه ای و استفاده از cms های اختصاصی، خدمات اختصاصی خودرا به کسب و کارهای گوناگون ارائه کند. برای مشاوره رایگان با متخصصان رایا پارس، با ما در ارتباط باشید.

شرکت های b2b در ایران

موفق ترین سایت های b2b معمولا در یک زمینه تخصصی فعالیت می کنند و یک صنف را هدف قرار می دهند. می توان گفت سایت هایی که از حدود ده سال قبل در زمینه Business to Business در ایران فعالیت خودرا آغاز کردند، هزینه معرفی و فرهنگ سازی استفاده از این سایت ها را پرداخته اند و راه برای سایت هایی که امروزه شروع به کار می کنند، هموار شده است.

اکثر سایت های B2B در ایران به دو صورت فعالیت دارند، یا شرکت محور هستند و محصولات مرتبط با آن شرکت را معرفی می کنند و یا محصول محور هستند و شرکت هایی که آن محصول را تامین می کنند معرفی می شوند. در حالت اول ساختار سایت به این صورت است که زمانی که شما یک صفحه محصول را باز می کنید، فقط مشخصات یک تامین کننده را می بینید و در صورت ثبت سفارش، فرم درخواست سفارش برای همان تامین کننده ارسال می شود و در صفحه مخصوص معرفی شرکت شما کلیه اقلام آن مجموعه را می بینید. ولی در حالت دوم محصولات از سمت پنل مدیریت معرفی می شوند و تامین کنندگان، محصولات درج شده از سایت را انتخاب می نمایند و شرایط خود برای فروش آن محصول را اعلام می کنند. در اکثر اصناف حالت اول پیشنهاد می شود؛ زیرا در حالت دوم، مدیریت محتوا از سوی سایت بسیار سخت می باشد.

طبیعتا وب سایت هایی که یک صنعت را هدف قرار می دهند، در مدت زمان کمتری به شهرت می رسند. درنتیجه اگر شما اولین پرتال را داشته باشید، کار برای نفر دوم بسیار سخت می شود. بنابراین، توصیه می کنیم که هر چه سریعتر سایت b2b خود را راه اندازی کنید.

زمان و راه اندازی سایت b2b

برای طراحی سایت b2bبهتر است که در قدم اول شما یک سایت ساده از ارائه خدمات به اعضا داشته باشید و در ادامه راه های توسعه را مشخص کنید. علت آن این است که در هر صنعتی قوانین دولتی و اقتصادی و تحولات آن نقش بسزایی ایفا می کند و پیاده سازی هر استراتژی در این توع پرتال ها به حداقل بازه زمانی 4 تا 8 ماهه نیاز دارد. هم چنین راه اندازی اولیه خود پرتال بطور متوسط بین 6 ماه تا 18 ماه زمان می برد.

 

نکات مهم در راه اندازی سایت Business to Business

یکی از نکاتی که سرمایه گذاران این عرصه باید به آن دقت کنند، این است که باید مجموعه هایی (اعضا ارائه دهنده خدمت یا محصول) وارد سیستم شوند که دارای مدرک حقوقی (مانند مجوز کسب) معتبر هستند. بنابراین لازم است برای پیشرفت خود به این نکته توجه داشته باشید.

یکی دیگر از نکات مهمی که پروژه های b2b باید به آن توجه نمایند، اعلام لیست قیمت مواد اولیه آن صنف است. زیرا تاثیر گذار ترین بخش برای محاسبه قیمت کالاها می باشد. و بهتر است که از نمودار قیمتی استفاده شود. باتوجه به پهناور بودن ایران، در قیمت مواد اولیه در نقاط گوناگون کشور متفاوت می باشد؛ بنابراین به شما توصیه می کنیم که در این صورت، یک بازه قیمتی (حداقل و حداکثر) برای محصولات خود اعلام نمایید.

بحث امنیت در طراحی سایت های b2b نکته بسیار مهمی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. استفاده از اقدامات امنیتی بالا و شناسایی حفره های امنیتی و رفع آن با استفاده از cms های اختصاصی، از مواردی است که در طراحی سایت برای هر تجارتی لازم است.

 

 

خرید در سایت های B2B می‌تواند به لحاظ احساسی هدایت شود، به این منظور که اگر کاربر تجربه بدی از سایت و خرید خود داشته باشد، ممکن است دیگر سراغ سایت شما نیاید و به عنوان مثال می‌تواند روی بقیه کاربران هم از طریق نشر احساسات و تجربیات آن کاربر ناراضی در فروش شما تاثیرگذار باشد. همچنین تجربه خرید بد یا مشتری ناراضی می‌تواند به شهرت شما هم ضربه بدی وارد کند. برای پیشگیری از عضویت بنگاه‌های اقتصادی غیر متعهد حتما از آنها مجوز ثبتی آن‌ها را بخواهید.

داشتن یک استراتژی قوی

طراحی یک وبسایت همواره باید دارای هدف باشد که بتواند برای صاحب وبسایت ارزش افزوده تولید کرده و مخاطبان را به خودش جذب نماید. به همین دلیل شما باید برای طراحی سایت B2B خود، یک هدف و استراتژی مناسب و قوی داشته باشید. از این رو در ادامه نکاتی برای توسعه دهندگان و صاحبان کسب‌وکار گفته شده است که دانستن آن خالی از لطف نیست:

مخاطب هدف کیست؟

سایت مورد نظر باید چه صفحاتی داشته باشد و این صحفات باید چه ارزشی را به مخاطب انتقال دهند؟

داشتن چه چیزی باعث می‌شود تا کسب‌وکار و در نتیجه وب‌سایت شما از رقبایتان متمایز به نظر برسد؟

چگونه می‌خواهید نشان دهید که آن‌ها را درک کرده‌اید؟

باید در ابتدا مشخص کنید که اهداف شرکت شما چیست و داشتن یک وبسایت چگونه می‌تواند شما را در راه رسیدن به اهدافتان کمک کند؟ اگر در کار خود هدفی نداشته باشید، وبسایت شما پس از مدتی به یک منبعی تبدیل خواهد شد که انبوهی از صفحات نامربوط را در خود جای داده است. این کار دقیقا به عنوان موفقیت شناخته نمی‌شود.

تمرکز بر شخصیت‌های خریدار

با توجه به اینکه باید دقیقا مخاطب هدف خود را بشناسید، در کنار این موضوع باید در مورد اینکه مشتری ایده‌آل کیست هم اطلاعاتی بدست آورده باشید. در این راستا باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که شخصیت‌هایی که در یک صنعت وجود دارند ممکن است با صنعت دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل شما باید اطلاعات کاملی از مخاطبان هدف خود داشته باشید.

اهمیت پشتیبانی وب سایت b2b و هزینه های مربوط به آن

یکی از مهمترین نکات در طراحی وب سایت Business to Business، پشتیبانی آن است. با توجه به بخش های متنوع و زیادی که چنین سایت هایی دارند، پس از راه اندازی نیاز ویزه ای، به پشتیبانی حس می شود. بنابراین لازم است تا طراحی وب سایت b2b خود را به شرکتی بسپارید که پس از راه اندازی سایت، با پشتیبانی قوی خود، آمادگی پاسخگویی به نیازها، مشکلات فنی و نکات آموزشی شما را داشته باشد.

البته معمولا ارائه پشتیانی قوی، هزینه های سنگینی دارد. بنابراین بهتر است در همان ابتدا، این مسئله را با طراح سایت خود مطرح کنید. البته لازم به ذکر است که برخی شرکت ها مانند رایا پارس، با هدف حمایت از کسب و کارها، پشتیبانی وب سایت های خود را به صورت رایگان انجام می دهند.