دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ مفهومی از بازاریابی برند، محصول و یا خدمت شما در فضای دیجیتال میباشد. در واقع دیجیتال مارکتینگ استفاده از اصول استراتژی بنگاه اقتصادی شما در فضای دیجیتالی برای افزایش جذب مخاطبین هدف شما میباشد. چینش استراتژی براساس پتانسیل مزیت رقابتی های شما و ظرفیت پذیرش مخاطبین شما تدوین میشود.

با توجه به این امر که امروزه بیشتر کاربران در فضای اینترنت، فعالیت روزانه خود را بانجام میرسانند به همین علت این فضا بهترین مکان برای تبدیل کاربران به خریدار واقعی میباشد. و این امر با کمک دستگاه هایی مانند موبایل، تبلت و ... که از طریق اپلیکیشن ها و بروزرها صورت میگیرد.

دیجیتال مارکتینگ

 

با توجه به پیشرفتی که در علم بازاریابی صورت گرفته است، جامعه بازاریابی سنتی به سمت بازاریابی دیجیتال مارکتینگ سوق پیدا کرده است. در بازاریابی سنتی محدودیت هایی از جمله بومی بودن تبلیغات، تعداد جوامع آماری محدود، استفاده از یک روند فروش در سالیان متعدد، عدم تغییر رویه فروش در مواقعی که وقعیت اقتصادی کشور (جامعه بزرگتر) تغییر میکند، وجود مشتریان وفادار که باعث افزایش اطمینان فروشنده میشود و در نتیجه کاهش ریسک پذیری در جهت تغییر سیاست فروش خود دارند. در حالی که در دیجیتال مارکتینگ شما میتوانید با ابزارهای متنوع کلیه جوامع را مورد هدف قراردهید و پس از تحلیل انواع تکنیک های فروش خود، بهترین روش طلایی بازاریابی خود را انتخاب نمایید. در واقع مزیتی که در دیجیتال مارکتینگ نهفته است بحث گستردگی فضای مخاطبین میباشد که شما میتوانید با کمک ابزار مختلف، جامعه آماری های متفاوتی را مورد هدف قرار دهید.

در اجرای مفهوم دیجیتال مارکتینگ، تکنیک هایی مانند: طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن، تبلیغات کلیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ، سئو سایت و ... وجود دارد که به کارگیری هریک از این ابزارها و تکنیک ها مستلزم به کارگیری دانش و تجربه کافی در این زمینه میباشد.

شرکت رایا پارس با تلفیق دانش و استراتژی متخصصان خود و با تکیه بر خلاقیت گامی در جهت به کارگیری این تکنیک ها در راستای برندینگ و کسب ROI  بالاتر که نتیجه آن سود دهی بیشتر مجموعه ها میباشد برداشته است.

ما در رایا پارس تلاش نموده ایم تا از ابتدا تا انتهای مسیر بی انتهای حرکت در دنیای دیجیتال در کنارتان باشیم. شما در ابتدای امر باید زیرساختی ایجاد نمایید که باید طبق اصولی در جهت رفع نیاز مخاطبین بازار هدف باشد، این زیر ساخت میتواند طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن و یا حتی ساخت یک پیج اینستاگرام باشد، و در ادامه انتقال دانش تیم رایا پارس به بنگاه اقتصادی شما برای افزایش جذب مشتریان میباشد. 

 

خدمات ارائه شده توسط تیم رایا پارس در بخش دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر میباشد:

طراحی سایت و اپلیکیشن

طراحی سایت توسط شرکت رایا پارس به صورت کاملا اختصاصی و با توجه به نیاز مشتریان به صورت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو با امنیت بالا و رعایت کلیه اصول کاربر پسند توسط تیمی متخصص و کارآمد با استفاده از دانش و تکنولوژی های روز دنیا انجام میپذیرد.

طراحی سایت

 

بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوایی زیر مجموعه بازاریابی درونگرا است، در بازاریابی درونگرا از طریق تولید محتوای جذاب و مورد علاقه کاربر، مخاطب را به تصمیم‌گیری برای خرید تشویق می‌کنیم. به این ترتیب که با پاسخ دادن به پرسش‌های ذهنی مخاطب و رفع دغدغه‌های ذهنی ایشان بدون تبلیغات مستقیم، کالا و خدمات خود را به مشتری معرفی می‌کنیم.

در بازاریابی محتوایی خریداران و مصرف کنندگان کالا و خدمات از طریق محتواهای ارزشمند و مناسب با برند آشنا شده و به خرید کالا و خدمات شرکت تشویق می‌شوند.

بازاریابی محتوایی

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی  social media marketing

کاربران شبکه های اجتماعی بسیار زیاد هستند و از پتانسیل بسیار بالایی در جهت توسعه کسب و کار شما برخور دارند. برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه یک تجربه مناسب به آن ها از طریق شبکه های اجتماعی می‌تواند به افزایش فروش منجر شود. بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق ایجاد یک صفحه در شبکه های اجتماعی که منجر به برقراری ارتباط و در نتیجه فروش بیشتر میشود

انتخاب صحیح شبکه اجتماعی که بیشترین کاربر هدف شما در آن‌ها حضور دارند بر عهده بازاریابی شبکه های اجتماعی است که می‌تواند به بازگشت سرمایه و فروش بیشتر کمک کند. موفقیت یا شکست بسیاری از شرکت‌ها در فضای وب در بسیاری از موارد به همین امر بستگی دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

 

تبلیغات بر اساس کلیک  ppc

تبلیغات کلیکی بر اساس هر کلیک، از تبلیغ کننده مبلغی را دریافت می‌کنند، گوگل ادوردز یکی از مشهورترین تبلیغات کلیکی جهان است. تبلیغات کلیکی یک علم پیچیده است و برای کاربران و تبلیغ کنندگان مفید است.

در این تبلیغات بر اساس بازخورد مخاطب هزینه پرداخت می‌شود و تا زمانیکه بر روی تبلیغات شما کلیک نشود هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

تبلیغات کلیکی

 

تبلیغات بنری  banner advertising

استفاده از بنرهای تبلیغاتی یکی از روش‌های سنتی بازاریابی دیجیتال است که به جذب ترافیک هدفمند کمک می‌کند. در تبلیغات بنری با استفاده از تصاویر گرافیکی به معرفی کالا و خدمات خود می‌پردازید و مخاطب را برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت خود یا صفحات شبکه های اجتماعی هدایت می‌کنید. هنگام انتخاب سایت‌هایی که تبلیغات بنری خود را در آن‌ها منتشر می‌کنید لازم است به مخاطبان وب سایت، بازدیدها و رتبه سایت مبدا توجه کنید تا گزینه‌های مناسب‌تری را انتخاب کنید.

ایمیل مارکتینگ  email marketing

ایمیل ابزاری برای کسب و کارهاست که تلاش می‌کند با ارسال پیام های هدفمند به مخاطبان، آن‌ها را در مسیر تحقق اهداف شرکت همراه کند.

ارسال ایمیل در این شیوه بازاریابی دیجیتال به صورت انبوه صورت گرفته و مشتریان فعلی و بالقوه را در بر می‌گیرد. محتوای این ایمیل‌ها معمولا ترویجی، پیشنهادی و اطلاع‌رسانی هستند. هدف از ارسال این ایمیل‌‌ها کمک به اعتماد سازی و آگاهی از برند در راستای دستیابی به مشتریان وفادار است.

ایمیل مارکتینگ

 

بازاریابی موبایلی  mobile marketing

بهینه سازی سایت برای کاربران تلفن هوشمند یکی از عناصر اصلی بازاریابی موبایلی است. اگر به هر شکل مخاطب را از طریق تلفن همراه به وب سایتتان هدایت کنید اما ابزارهای لازم را در اختیار نداشته باشید، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد.وب سایت شما در تمامی مدل‌های تبلت و تلفن همراه باید به یک شکل دیده شود و سرعت لود بالایی داشته باشد.

هر شرکت باید استراتژی‌های بازاریابی موبایلی اختصاصی خود را تهیه و اجرایی کند. هر صنعت و مخاطبان هدفش ویژگی‌های خاصی دارند که هنگام تدوین استراتژی‌های بازاریابی موبایلی باید به آن‌ها توجه کرد .سفارشی بودن» و «شخصی بودن» دو ویژگی عمده‌ای هستند که هنگام تدوین استراتژی باید به آن ها دقت کنید، دریافت کننده پیام باید احساس کند پیامی که دریافت کرده برای شخص او ارسال شده‌است.

تبلیغات پیامکی  sms advertising

در شرایطی که اغلب افراد گوشی هوشمند در اختیار دارند، موبایل می‌تواند ابزار بسیار مناسبی برای دیجیتال مارکتینگ باشد. پیش از هر اقدامی برای بازاریابی پیامکی لازم است یک لیست کامل از مشتریان و شماره تلفن همراهشان گردآوری کنید. در مرحله بعد باید اهدافی را که از بازاریابی موبایلی دنبال می‌کنید مشخص کنید و در نهایت پیام‌های متناسب با هدف خود را تهیه کنید و برای مخاطبان ارسال کنید.هنگام استفاده از بازاریابی پیامکی باید نکات مختلفی مثل زمان ارسال پیامک و لحن محتوایی که ارسال می‌کنید را در نظر بگیرید.

بازاریابی از طریق همکاری در فروش  affiliate marketing

این شیوه از بازاریابی در دنیای دیجیتال شامل دو بخش سایت فروشنده و سایت معرف می‌شود. سایت ارجاع دهنده به معرفی کالا و خدمات شما می‌پردازد و در قبال هر فروش درصدی پورسانت دریافت خواهد کرد.شیوه‌های دریافت پورسانت در این شیوه بازاریابی دیجیتال بسیار متنوع است و بستگی به توافق طرفین دارد. این شیوه از بازاریابی با کمترین هزینه فروش شما در فضای مجازی را افزایش می‌دهد به شرط آنکه سایت‌های همکار مناسبی انتخاب کنید.

بازاریابی ویروسی دیجیتال  digital viral marketing

این روش زمانی‌که یک کسب و کار در فضای وب مخاطبان را به بازنشر محتوای تولیدی خود تشویق می‌کند، صورت می‌گیرد. موفقیت بازاریابی ویروسی تا حد بسیار زیادی به محتوایی که تولید می‌کنید بستگی دارد. اثرات این شکل از دیجیتال مارکتینگ کوتاه مدت است و با ایجاد یک موج از جنس محتوا اهداف تجاری کسب و کار را دنبال می‌کند.در این شیوه از بازاریابی به انتشار اطلاعات دهان به دهان تاکید شده و فناوری‌های جدید مبتنی بر اینترنت بهترین بستر را برای بازنشر محتوای تولیدی شما فراهم آورده‌است.

بازاریابی ویروسی

 

بازاریابی درونگرا inbound marketing

بازاریابی روش های مختلفی دارد، هنر هر کسب و کار این است که بهترین روش را برای کسب و کار خود انتخاب کرده و به بهترین شیوه ممکن اجرایی کند.در بازاریابی درونگرا شما بر جذب مخاطب و کشاندن او در پایگاه خودتان تمرکز خواهید کرد. برقراری رابطه صمیمی با مخاطب و پاسخگویی به سوالات او نقش مهمی در موفقیت استراتژی بازاریابی درونگرا دارد. در این روش باید غریبه‌ها یعنی کسانی که هیچ شناختی از شما و کسب و کارتان ندارند را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. محتوای مناسب، کاربرپسند و جذاب شاه کلید موفقیت این شیوه از بازاریابی است. شما در بازاریابی درونگرا مستقیما مشتری را در معرض تبلیغات گسترده قرار نمی‌دهید بلکه تلاش می‌کنید با نیاز سنجی و انتشار محتوای مورد نیاز او اهداف تجاری خود را دنبال کنید.

 

بازاریابی ویدیویی video marketing

افزایش روز افزون محتواهای ویدیویی در فضای وب و تمایل کاربران به مشاهده محتوای ویدیویی سبب رونق گرفتن بازاریابی ویدیویی شده‌است .برای موفقیت در بازاریابی ویدیویی باید قادر باشید محتواهای جذابی تولید کنید و آن را در فضای اینترنت منتشر کنید تا کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند. تعداد کاربرانی که به جستجو در محتواهای ویدیویی می‌پردازند هر روز بیشتر می‎شود. به همین دلیل کسب و کارها از این قابلیت جدید به بهترین شکل ممکن در راستای تحقق اهداف خود استفاده می‌کنند. یوتیوب جایی است که ویدئوها بیش از هر مکانی دیده می‌شوند، نمونه‌های داخلی آن مثل سایت آپارات هم بستر مناسبی برای انتشار محتوای ویدیویی و جذب مخاطب است. سعی کنید در شبکه های اجتماعی ویدیو محور حضور فعالی داشته باشید و با تولید محتوای مناسب تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

ویدئو مارکتینگ

 

بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا سئو SEO

رقابت برای کسب رتبه اول گوگل در اغلب کسب و کار‌ها بسیار شدید شده‌است، برای موفقیت استراتژی‌های سئو سایت لازم است یک برنامه مدون بهینه سازی داشته باشید و به صورت مستمر پیگیر آن باشید.

 

شرکت رایا پارس با کمک تلفیق دانش و استراتژی متخصصان مجرب سه قابلیت متفاوت نسبت به همکاران خود ایجاد نموده است، این مجموعه در ابتدای راه به شما کمک میکند که آیا طرح شما به بهره برداری میرسد یا خیر، ایجاد بستری مطمئن (طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن) برای رسیدن به هدف و ارائه راهکار های مناسب (دیجیتال مارکتینگ) برای افزایش جذب فروش انجام میدهد. تیم مجرب ما در زمینه های تدوین پروپوزال، طراحی گرافیک، طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، تدوین استراتژی های توسعه، سئو سایت، انتخاب روش بازاریابی فروش و آموزش فعالیت دارد.

 

تعدادی از آخرین پروژه ها


آخرین پستهای وبلاگ