راهنمای تبلیغات بنری در گوگل برای مبتدیان
4 دقیقه
تبلیغات کلیکی در گوگل یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ برای کسب درآمد میباشد، البته همواره به این نکته باید توجه داشت که طراحی بنر تبلیغاتی کار آسانی نیست. زیرا در تبلیغات بنری شما حجم محدودی فضا دارید و البته زمان محدود تر شما باید از این زمان محدود اندک و فضای محدود حداکثر استفاده را بکنید.
تصورات اشتباهی در مورد طراحی و چاپ بنر وجود دارد که آیا استفاده از بنرهای تبلیغاتی برای بازاریابی مدرن نیز موثر هستند؟
با توجه به این محدودیت ها، باید تمام تلاش خود را بکنید تا کاربران را مجبور به اقدام (CTA) کنید.
مقاله مرتبط:تبلیغات کلیکی چیست؟ آشنایی با انواع روش های تبلیغات کلیکی
در این جا سعی داریم یک راهنمای جامع برای طراحی بنر تبلیغاتی را برای به دست آوردن حداکثر بازده بیان نماییم.
قبل از طراحی بنرهای تبلیغاتی چه باید کرد؟
قبل از اینکه شروع به طراحی کنید، نکات مهمی وجود دارد که باید به درستی بدانید:
بنر شما چه ابعادی باید داشته باشد؟
در چه فرمتی فایل آن باید ذخیره شود؟
حداکثر اندازه یک فایل برای یک بنر تبلیغاتی چقدر است؟
طبیعتا بدون داشتن این اطلاعات شاید شما یک بنر تبلیغاتی بی نقص طراحی کنید اما در عمل کارایی چندانی ندارد.
اندازه بنر تبلیغاتی
برخی از اندازه های بنر های تبلیغاتی بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است یا شاید بهتر است بگوییم کارایی بیشتری دارد به شرح زیر میباشد:
300 × 250 (مستطیل متوسط)
336 × 280 (مستطیل بزرگ)
728 × 90 (کاربردی)
600 × 600 (نیم صفحه)
320 × 100 (بنر بزرگ برای تلفن همراه)
سایر اندازه های تبلیغاتی که به خوبی انجام می شوند و لیست بالا را ایجاد نمی کنند:
320 × 50 (کاربردی برای تلفن همراه)
160 × 600 (آسمان خراش خیلی بزرگ)
اندازه و فرمت فایل
حداکثر اندازه حجمی برای فایل بنر تبلیغاتی در Google 150 کیلوبایت است. تبلیغات غیر متحرک باید در یکی از این فرمت ها باشند: GIF، JPG، PNG، SWF، ZIP. اگر تبلیغات بنر شما متحرک باشد، باید یک GIF باشد.
چه محتوایی باید هنگام طراحی تبلیغات بنر استفاده شود؟
آگهی شما باید شامل سه جزء اطلاعاتی از قبیل آرم یا نام تجاری شما، پیام شما و یک شماره تماس برای (CTA) باشد. این سه جزء به بیننده هر آنچه که لازم است بدانند را انتقال میدهد.
این که شما چه کسی هستید؟چه چیزی شما را تبلیغ می کنید؟ چه کاری باید انجام دهید؟
وجود هر یک از این اجزا در بنر شما بسیار ضروری است و عدم وجود هر یک از این عوامل باعث کاهش در تاثیر گذاری تبلیغات شما میشود.
لوگو و نام تجاری
برای کسی که به آگهی شما نگاه میکند، مهم است که بداند چه کسی تبلیغ کننده این آگهی است. لوگوی شما باید واضح و قابل خواندن باشد اما نه خیلی بزرگ و یا بخش زیادی از آگهی را شامل شود. زیرا پیام شما و CTA به همان اندازه مهم هستند که برند شما اهمیت دارد .
مقاله مرتبط: اهمیت استفاده از لوگو در طراحی سایت
پیام منتقل کننده یک بنر تبلیغاتی
سعی کنید هر آنچه که باید بنویسید را در چند خط بیان کنید. به خاطر داشته باشید شما مقدار محدودی زمان و فضا در اختیار دارید که استفاده بهینه از این زمان و فضا باعث میشود که آگهی شما هرچه بیشتر دیده شود.
فراخوانی برای اقدام یا CTA
همیشه در تبلیغات خود CTA را به درستی در نظر بگیرید اگر شما این کار را نکنید، حتی اگر فردی مجذوب آگهی شما شود مرحله ی بعدی برای آن وجود ندارد.زیرا وقتی آنها گام بعدی را دنبال می کنند و روی آگهی کلیک می کنند دیگر مسیری برای راهنمایی بیشتر و رسیدن به هدف وجود ندارد.
سادگی در طراحی یک بنر تبلیغاتی بسیار مهم است
در اکثر مواقع طراحی ساده تر بسیار موثرتر است، مخصوصا در تبلیغات بنری که در آن فضا و زمان مشاهده محدود است با استفاده از یک پالت رنگ محدود و یک یا دو فونت روشن و با خوانایی بالا، و داشتن حداکثر یک تصویر طراحی شده، شما می توانید تبلیغات واضح تر و مختصر تری را ایجاد کنید. این امر به کاربران شما این امکان را می دهد که تبلیغات شما را آسان تر و سریع تر درک کنند.
رنگ ها
سعی کنید در انتخاب رنگ پالت تبلیغاتی خود تنها از یک رنگ ساده استفاده کنید تا تبلیغاتتان بیشتر دیده شود. همچنین از رنگهایی استفاده کنید که با لوگوی شما، وب سایت یا سایر مواد بازاریابی مطابقت دارند. این کار باعث ایجاد یکپارچگی برای نام تجاری شما خواهد شد.
فونت ها
فقط از یک یا دو فونت یا تغییرات فونت در آگهی خود استفاده کنید. از فونتهای ریاضی یا فونتهای دیگر که برای خواندن سخت است استفاده نکنید. علاوه بر این، مطمئن شوید در فونت های خود فاصله ها را به درستی رعایت میکنید تا متن شما شلوغ دیده نشود.
تصاویر
اگر قصد استفاده از تصاویر در آگهی خود را دارید، بهتر است فقط از یک تصویر استفاده کنید زیرا به دلیل قرار گرفتن در یک فضای کوچک، نمایش جزئیات می تواند دشوار باشد، به ویژه اگر شما میخواهید جزئیات بیشتری را نمایش دهید استفاده از عکس در متن بنرتان میتواند کار را سخت تر کند.
نکته آخر
برای طراحی بنر های خود سعی کنید همیشه از ایده های ناب استفاده کنید میتوانید در هنگام طراحی یک بنر نمونه های مشابه را مشاهده و از آنها ایده بگیرید