بهینه سازی و سئو سایت

تلفیق دانش و استراتژی جهت ارائه خدمات بهینه سازی و سئو سایت

سئو سایت یک هنر و علم برای بهینه سازی و ساختن صفحات جذاب برای موتورهای جستجو میباشد.تنها سه حرف کوچک SEO که برای اکثر مردم مساوی با عرق سرد ریختن و تلاش زیاد و طولانی مدت است، تلاشی در جهت رسیدن به موفقیت در کسب و کارشان در فضای مجازی!

 

کسب جایگاه برتر در موتورهای جستجو هدف اصلی در سئو سایت!

هدف اصلی از سئو سایت کسب جایگاه برتر در موتورهای جستجو است.(منظور از رتبه برتر در موتور جستجو تنها موقعیت در صفحه 1 گوگل میتواند باشد زیرا اکثر افرادی که از موتورهای جستجو استفاده میکنند تنها به صفحه اول یا دوم نتایج نگاه میکنند.)

کسب جایگاه برتر در موتور جستجو گوگل

قرار گرفتن سایت شما در رتبه های برتر گوگل نه تنها به جذب ترافیک بیشتر سایت شما کمک میکند بلکه به هدف اصلی شما که کسب سودآوری بیشتر است نزدیک است.این جا همان جایی است که بخش اعظمی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی دغدغه حضور در صفحات اول و چه بسا سه لینک اول در موتور جستجو گوگل را پیدا میکنند.اما برای  بیشتر مبتدیان ورود به این عرصه، سفر SEO  قبل از اینکه شروع شود به پایان میرسد زیرا نداشتن اطلاعات لازم نه تنها به کسب جایگاه در موتورهای جستجو کمک نمیکند بلکه شما را متحمل ضربه ای سنگین و سخت از جانب موتورهای جستجو میکند. و دقیقا زمانیکه فکر میکنید در یک مسیر درست در حال حرکت هستید با آپدیت شدن الگوریتم بعدی گوکل مانند یک تانک منفجر میشوید.

 

این جاست که این سوال در ذهن ما شکل میگیرد که موتور جستجو چیست؟سئو چیست؟ سئو سایت خود را به چه کسی باید واگذار کنیم؟سئو کار کیست؟

Seo در ظاهر امر ساده است اما در باطن فرآیندی با پیچیدگی بسیار زیاد است زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم های پیچیده برای ارزیابی وب سایت ها استفاده میکنند.این الگوریتم ها به صورت منظم و پی در پی آپدیت میشود. از این رو فرآیند سئو دانش و مهارت لازم خود را می طلبد.

بیایید نگاهی تخصصی و تفکیک شده به یک پروژه سئو بیندازیم اینکه از چه نقطه ای باید شروع کنیم و به چه نقطه ای باید برسیم.

دو بخش اصلی بهینه سازی و سئو سایت

 

سئو داخلی و سئو خارجی

در حالت کلی فعالیت هایی که یک متخصص سئو بر روی یک سایت جهت بهینه سازی آن انجام میدهد به دو بخش سئو داخلی (on-page seo) و سئو خارجی (off-page seo) تقسیم بندی میشود. که در ادامه به بیان جزئیات هر بخش به صورت ارائه یک چک لیست سئو میپردازیم.

تعریف سئو داخلی (on-page seo)

 

سئو داخلی یا سئو on-page شامل فاکتورهایی برای رتبه بندی صفحات داخلی یک سایت میباشد. که در صورتی که به درستی این فاکتورها رعایت شود تاثیر به سزایی در رتبه بندی و کسب جایگاه صفحات داخلی دارد و در صورتی که این عوامل نادیده گرفته شود چه بسا سایت متحمل ضربه ها و جریمه از سمت موتور جستجو گوکل بشود.

مهمترین عوامل در سئو داخلی که به صورت یک چک لیست بیان میکنیم عبارتند از:

1-محتوای یک صفحه (content of page)

 

 

محتوای صفحه مهمترین عامل برای کسب جایگاه در موتور جستجو گوگل میباشد. در واقع محتوا همان چیزی است که کاربران به خاطر آن وارد سایت یا صفحه ما شده اند. پس خیلی هم عجیب نیست که از نظر موتور جستجو گوگل محتوا پادشاه است.یک محتوای خوب باید دارای 2 ویژگی اساسی و مهم باشد.مورد اول این که به خوبی عرضه کننده تقاضا باشد.مورد دوم این که باید مرتبط با نیازهای روز کاربر باشد.

مطالب مرتبط: یک محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب تگ عنوان مناسب (title tag)

 

انتخاب تگ عنوان مناسب

 

انتخاب تایتل تگ (title tag) مناسب مهمترین عامل پس از محتوای با کیفیت در یک صفحه یا مقاله است.برچسب عنوان یا title tag  یک عنصرHTML  است که عنوان یک صفحه وب را مشخص میکند که در واقع یک توضیح دقیق و مختصر و بیان کلمات کلیدی موجود در آن صفحه میباشد.

مقاله مرتبط: نحوه ی صحیح نوشتن تگ عنوان مناسب

ساختار لینک ها و پیوند های داخلی

 

ساختار لینک ها و پیوند های داخلی

یک پیوند داخلی هوشمند پیوندی است که جستجوگرها مطمئن شوند سلسله مراتب رده بندی وب سایت به درستی در آن منعکس شده است.برای مثال به URL  زیر توجه کنید:

 

www.example.com/game/video-game-history

این فرمت URL  به طور کامل و واضح ساختار سلسله مراتبی لینک را نشان میدهد به صورتی که جستجوگرها تنها با نگاه کردن به این آدرس اینترنتی میتوانند بفهمند ویدئو موجود در این لینک مربوط به تاریخچه بازی های ویدئویی است نه صرفا به تاریخ که امری نامرتبط است.در واقع این سبک از ساختار URL  ها باعث میشود حتی بدون خواندن و بررسی دقیق محتوا با یک ساختار لینک سازی صحیح درک خوبی از محتوای نوشته داشته باشد.

حال URL  زیر را در نظر بگیرید

www.example.com/title/hojhguh653646

نمونه لینک بالا یک لینک بد محسوب میشود. زیرا بر خلاف آدرس اینترنتی در مثال قبل یک ساختار سلسله مراتبی را نمایش نمیدهد. زیرا این آدرس بیان کننده عنوان صفحه نمیباشد. و هیچ راهنمایی از محتوای صفحه در اختیار کاربران و موتورهای جستجو  قرار نمیدهد.ساختار URL  ها از این جهت مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک میکند تا اهمیت نسبی صفحات را درک کنند و صفحات مترادف مورد نظر را به هم اضافه نمایند.

تگ های H1  تا H6

 

تگ های h1 تا h6

در یک صفحه وب عنوان هایی که مطالب را در زبان HTML  معرفی میکنند توسط برچسب هایh1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6  شناسایی میشوند که استفاده کردن از این برچسب ها به دلیل دنبال کردن 2 علت است.اولین دلیل کمک به خوانندگان است تا درک بهتری از آنچه میخوانند پیدا کنند. و دیگری نشان دادن اطلاعات موجود در صفحه به موتورهای جستجو میباشد.

مقاله مرتبط: تگ H1 : کاربرد تگ H1 و نقش آن در سئو

توضیحات متا یا meta description درج توضیحات کلیدی مناسب و تخصصی تاثیری باورنکردنی بر میزان ترافیکی که به سمت سایت شما جذب میشود دارد و موجب افزایش رتبه بندی شما درSERP  میشود.

استفاده از تگ ALT  برای تصاویر

 

تگ آلت برای تصاویر

 

ALT یا برچسب برای یک تصویر در قالب یک متن جایگزین برای توصیف کردن موضوع تصویر به کار میرود.استفاده از تگ الت در سئو سایت  نقش بسیار مهمی دارد.زیرا این تگ ها به موتورهای جستجو کمک میکند تا تصاویر را با محتوای وب سایت مرتبط کند و بتواند در SERPs به درستی رتبه بندی نماید.

مقاله مرتبط: نحوه ی صحیح درج تگ ALT  برای تصاویر

افزایش سرعت لود صفحات در موبایل

 

amp

 

AMP  یک نسخه سبک از یک صفحه وب است که از عناصر بسیاری تشکیل شده است که باعث میشود یک صفحه وب با سرعت بیشتری بارگیری شود.نکته ای که در استفاده از AMP  برای ما حائز اهمیت است این موضوع است که amp  تاثیری بر روی افزایش رتبه شما در گوگل ندارد اما به وسیله ی amp  میتوانید افزایش رتبه بندی برای رقبایتان را از بین ببرید.

مقاله مرتبط : amp چیست؟ آیا شما سایت خود را با amp  منطبق کرده اید؟

 

Off-page seo یا سئو خارجی

 

سئو خارجی

سئو off-page به مجموعه اقداماتی در خارج از وب سایت گفته میشود که بر رتبه سایت شما در SERPs تاثیر دارد.بهینه سازی سایت در خارج از سایت باعث درک موتور جستجو از میزان محبوبت سایت شما برای کاربران میباشد.در واقع سئو خارجی توسط دیگران بر روی سایت ما انجام میشود.که در واقع تضمینی بر کیفیت مطالب و صفحات سایت ما از نظر کاربران میباشد.در حالی که الگوریتم های موتور جستجو و عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی صفحات مدام در حال تغییر است عواملی که بر سئو خارجی ما تاثیر گذار است از نظر متخصصان سئو در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نقش به سزایی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد.

ساخت بک لینک در قلب سئو خارجی قرار دارد زیرا موتورهای جستجو از بک لینک ها به عنوان نشانه ایی از کیفیت محتوا استفاده می کنند.بنابراین برای دو سایت با سئو داخلی یکسان، سایتی که میزان بک لینک بیشتر و با کیفیت تری دارد در نتایج جستجو جایگاه بالاتری دارد.در حالت کلی ما سه نوع لینک داریم که با توجه به چگونگی به دست آوردن این لینک ها دسته بندی میشوند:

1-لینک های طبیعی 2-لینک های دستی ساخته شده 3-لینک هایی که خود به خود ایجاد میشوند.برای آشنایی با چگونگی ایجاد بک لینک و ساخت انواع لینک میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مقاله مرتبط: معرفی انواع لینک و نحوه ی ساخت و جایگاه هر یک از آن ها

ساخت بک لینک شامل آیتم ها و تکنیک های مختلفی است که میتوان به ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی یا استفاده از بک لینک های رایگان و غیره اشاره کرد.اما نکته ای که بسیار مهم است و اهمیت دارد استفاده از روندی اصولی و تخصص بالا در این زمینه است که سایت مشمول جریمه از سمت موتورهای جستجو نشود.

مقاله مرتبط: تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی یا off-page

تحلیل و آنالیز سایت شما و رقبایتان

 

 

تجزیه و تحلیل یک سایت از نظر فنی و محتوایی یک فعالیت پیچیده و زمان بر است که با توجه به شرایط فعلی یک پروژه و شرایط آینده آن در نظر گرفته میشود.اگر سایت شما در شرایط فعلی جایگاه مورد قبولی در موتور جستجو گوگل ندارد شما میتوانید از مشاوره تیم سئو شرکت رایا پارس پارس بهره ببرید و سایت خود را درکنار سایت رقبایتان برای پی بردن به نقاط ضعف و قدرت آن آنالیز نمایید.

کارشناسان تیم رایا پارس علاوه بر بیان نقاط ضعف سایت شما با ارائه راهکار و مشاوره تخصصی میتوانند به شما در جهت رفع این نواقص و ایرادات فنی و کسب جایگاه برتر در موتور جستجو گوگل و افزایش ترافیک و نرخ تبدیل برای سایت شما یاری رسانند.

بعضی از مواردی که تیم سئو رایا پارس پارس به تحلیل آن میپردازند:

1-آنالیز کلمات کلیدی و انتخاب بهترین کلمات باری سئو سایت

2-تحلیل رقبا برای برررسی و کشف روشهای جذب مخاطب توسط آن ها

3-بررسی و بیان مشکلات فنی سئو داخلی و اعلام آن

4-ارائه روش هایی در خصوص بهبود و ارتقا سئو خارجی برای جذب ترافیک و ورودی بیشتر به سمت سایت

همچنین شرکت رایا پارس خدمات متمایزی را برای سئو در مشهد ارائه داده است که از جمله این خدمات میتوان به پشتیبانی همراه با آموزش سئو به کاربران اشاره نمود.

 

بهبود رتبه سایت در موتور جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول موتور جستجو گوگل

 

 

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط تیم رایا پارس ارتقا رتبه سایت در موتور جستجو گوگل به ازای عبارات کلیدی مورد نظر میباشد.تمامی روشهای انجام شده برای کسب این جایگاه ها منطبق بر اصول و قواعد الگوریتم های روز گوگل به تلفیقی از seo-onpage  و seo-offpage  است میباشد.که توسط متخصصین این حوزه که در این شرکت فعالیت دارند انجام میشود.

تولید محتوای مناسب

 

 

محتوا و سئو دو مقوله جدا نشدنی و وابسته به هم هستند زیرا نه تنها یک محتوای با کیفیت به جذب ترافیک مخاطبان شما کمک میکند بلکه در انتشار آن محتوا توسط کاربران و جذب واقعی بک لینک توسط آن ها کمک به سزایی میکند. از این رو تیم تخصصی تولید محتوا رایا پارس در صدد ارائه خدماتی در این راستا برآمده است تا محتوا تخصصی شما را به صورت فنی و منطبق بر اصول و قواعد سئو تولید نماید.

تیم تولید محتوای تخصصی شرکت رایا پارس متشکل از متخصصین حوزه سئو که دانش کافی و تسلط بر امور ترجمه را دارند میباشد، از این رو کلیه ی محتواهای تولید شده توسط ما در قالب مقالات 800 الی 1000 واژه ای با رعایت کلیه قواعد سئو و به کارگیری کلمات کلیدی با چگالی مناسب و عنوان مناسب با رعایت کلیه ی اصول نگارشی و محتوایی میباشد.

کاهش رتبه الکسا

 

 

اکسا داده های ترافیکی مربوط به وب سایت ها را حفظ میکند و آن ها را در قالب یک رتبه که به رتبه الکسا معروف است ارائه میدهد.در واقع رتبه جهانی الکسا میزان محبوبیت سایت شما را در جهان نمایش میدهد و رتبه محلی آن محبوبیت در سطح کشور رابیان میکند.برای بررسی رتبه الکسا میتوانید Alexa traffic chorome extention  و یا افزونه seo Quak  را نصب نمایید.با این روش شما میتوانید رتبه هر صفحه ای را که باز میکنید را مشاهده نمایید.در سال های اخیر برای کاربران سایت ها ارزشمند بودن سایت ها و اهمیت دادن به رتبه الکسا بیش از قبل شده است. و از طرفی با افزایش روز افزون تعداد سایت ها در فضای اینترنت رتبه الکسا میتواند معیار مناسبی برای ارزش گذاری این سایت ها باشد.مبنای رتبه گذاری الکسا چیست و این کاهش رتبه تا چه حدی میتواند اهمیت داشته باشد؟در واقع رتبه الکسا با معیارها و فاکتورهای زیادی سنجیده میشود که در این میان میزان بازدید و تعداد بازدید اهمیت بسیار زیادی دارد.در حال حاضر کاهش رتبه الکسا توسط تیم رایا پارس به صورت تخصصی انجام میگیرد.

مقاله مرتبط: عوامل تاثیرگذار بر کاهش رتبه الکسا

رایا پارس با استفاده از سیستم های به روز و پیشرفته با کمک متخصصان این حوزه با به کارگیری آخرین متد ها و الگوریتم های ارائه شده در این زمینه به شما در کاهش رتبه الکسا سایتتان یاری میرساند.

تعدادی از آخرین پروژه ها


آخرین پستهای وبلاگ