سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو

سئو سایت با تلفیق دانش و استراتژی

سئو سایت یک هنر و علم برای بهینه سازی و ساختن صفحات جذاب برای موتورهای جستجو میباشد.تنها سه حرف کوچک SEO که برای اکثر مردم مساوی با عرق سرد ریختن و تلاش زیاد و طولانی مدت است، تلاشی در جهت رسیدن به موفقیت در کسب و کارشان در فضای مجازی!

 

کسب جایگاه برتر در موتورهای جستجو هدف اصلی در سئو سایت!

هدف اصلی از سئو سایت کسب جایگاه برتر در موتورهای جستجو است.(منظور از رتبه برتر در موتور جستجو تنها موقعیت در صفحه 1 گوگل میتواند باشد زیرا اکثر افرادی که از موتورهای جستجو استفاده میکنند تنها به صفحه اول یا دوم نتایج نگاه میکنند.)

کسب جایگاه برتر در موتور جستجو گوگل

قرار گرفتن سایت شما در رتبه های برتر گوگل نه تنها به جذب ترافیک بیشتر سایت شما کمک میکند بلکه به هدف اصلی شما از طراحی سایت که کسب سودآوری بیشتر است نزدیک است.این جا همان جایی است که بخش اعظمی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی دغدغه حضور در صفحات اول و چه بسا سه لینک اول در موتور جستجو گوگل را پیدا میکنند.اما برای  بیشتر مبتدیان ورود به این عرصه، سفر SEO  قبل از اینکه شروع شود به پایان میرسد زیرا نداشتن اطلاعات لازم نه تنها به کسب جایگاه در موتورهای جستجو کمک نمیکند بلکه شما را متحمل ضربه ای سنگین و سخت از جانب موتورهای جستجو میکند و دقیقا زمانی که فکر میکنید در یک مسیر درست در حال حرکت هستید با آپدیت شدن الگوریتم بعدی گوکل مانند یک تانک منفجر میشوید.

 

این جاست که این سوال در ذهن ما شکل میگیرد که موتور جستجو چیست؟سئو چیست؟ seo خود را به چه کسی باید واگذار کنیم؟سئو کار کیست؟

بهینه سازی موتور جستجو در ظاهر امری ساده است اما در باطن فرآیندی با پیچیدگی بسیار زیاد است زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل از الگوریتم های پیچیده برای ارزیابی وب سایت ها استفاده میکنند.این الگوریتم ها به صورت منظم و پی در پی آپدیت میشود. از این رو فرآیند سئو دانش و مهارت لازم خود را می طلبد.

بیایید نگاهی تخصصی و تفکیک شده به یک پروژه بیندازیم اینکه از چه نقطه ای باید شروع کنیم و به چه نقطه ای باید برسیم.

دو بخش اصلی بهینه سازی و سئو سایت

 

سئو داخلی و سئو خارجی

در حالت کلی فعالیت هایی که یک متخصص سئو بر روی یک سایت جهت بهینه سازی آن انجام میدهد به دو بخش سئو داخلی (on-page seo) و سئو خارجی (off-page seo) تقسیم بندی میشود، که در ادامه به بیان جزئیات هر بخش به صورت ارائه یک چک لیست میپردازیم.

تعریف سئو داخلی (on-page seo)

 

سئو داخلی یا سئو on-page شامل فاکتورهایی برای رتبه بندی صفحات داخلی یک سایت میباشد که در صورتی که به درستی این فاکتورها رعایت شود تاثیر به سزایی در رتبه بندی و کسب جایگاه صفحات داخلی دارد و در صورتی که این عوامل نادیده گرفته شود چه بسا سایت متحمل ضربه ها و جریمه از سمت موتور جستجو گوکل شود.

مهمترین عوامل در سئو داخلی که به صورت یک چک لیست بیان میکنیم عبارتند از:

محتوای یک صفحه (content of page)

 

 

محتوای صفحه مهمترین عامل برای کسب جایگاه در موتور جستجو گوگل میباشد.در واقع محتوا همان چیزی است که کاربران به خاطر آن وارد سایت یا صفحه ما شده اند، پس خیلی هم عجیب نیست که از نظر موتور جستجو گوگل محتوا پادشاه است. یک محتوای خوب باید دارای 2 ویژگی اساسی و مهم باشد. مورد اول این که به خوبی عرضه کننده تقاضا باشد و مورد دوم این که باید مرتبط با نیازهای روز کاربر باشد.

مطالب مرتبط: یک محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد؟

انتخاب تگ عنوان مناسب (title tag)

 

انتخاب تگ عنوان مناسب

 

انتخاب تایتل تگ (title tag) مناسب مهمترین عامل پس از محتوای با کیفیت در یک صفحه یا مقاله است. برچسب عنوان یا title tag  یک عنصر HTML  است که عنوان یک صفحه وب را مشخص میکند که در واقع یک توضیح دقیق و مختصر و بیان کلمات کلیدی موجود در آن صفحه میباشد.

مقاله مرتبط: نحوه ی صحیح نوشتن تگ عنوان مناسب

ساختار لینک ها و پیوند های داخلی

 

ساختار لینک ها و پیوند های داخلی

یک پیوند داخلی هوشمند پیوندی است که جستجوگرها اطمینان داده شود که سلسله مراتب رده بندی وب سایت به درستی در آن منعکس شده است.برای مثال به URL  زیر توجه کنید:

 

www.example.com/game/video-game-history

این فرمت URL  به طور کامل و واضح ساختار سلسله مراتبی لینک را نشان میدهد به صورتی که جستجوگرها تنها با نگاه کردن به این آدرس اینترنتی میتوانند بفهمند ویدئو موجود در این لینک مربوط به تاریخچه بازی های ویدئویی است نه صرفا به تاریخ که امری نامرتبط است. در واقع این سبک از ساختار URL ها باعث میشود حتی بدون خواندن و بررسی دقیق محتوا با یک ساختار لینک سازی صحیح درک خوبی از محتوای نوشته داشته باشد.

حال URL زیر را در نظر بگیرید:

www.example.com/title/hojhguh653646

نمونه لینک بالا یک لینک بد محسوب میشود، زیرا بر خلاف آدرس اینترنتی در مثال قبل یک ساختار سلسله مراتبی را نمایش نمیدهد، این آدرس بیان کننده عنوان صفحه نمیباشد و هیچ راهنمایی از محتوای صفحه در اختیار کاربران و موتورهای جستجو  قرار نمیدهد. ساختار URL ها از این جهت مهم است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا اهمیت نسبی صفحات را درک کنند و صفحات مترادف مورد نظر را به هم اضافه نمایند.

تگ های H1  تا H6

 

تگ های h1 تا h6

در یک صفحه وب عنوان هایی که مطالب را در زبان HTML معرفی میکنند توسط برچسب های h1, h2, h3, h4, h5, h6 شناسایی میشوند که استفاده کردن از این برچسب ها به دلیل دنبال کردن 2 علت است. اولین دلیل کمک به خوانندگان است تا درک بهتری از آنچه میخوانند پیدا کنند و دیگری نشان دادن اطلاعات موجود در صفحه به موتورهای جستجو میباشد.

مقاله مرتبط: تگ H1 : کاربرد تگ H1 و نقش آن در سئو

توضیحات متا یا meta description درج توضیحات کلیدی مناسب و تخصصی تاثیری باورنکردنی بر میزان ترافیکی که به سمت سایت شما جذب میشود دارد و موجب افزایش رتبه بندی شما درSERP  میشود.

استفاده از تگ ALT  برای تصاویر

 

تگ آلت برای تصاویر

 

ALT یا برچسب برای یک تصویر در قالب یک متن جایگزین برای توصیف کردن موضوع تصویر به کار میرود.استفاده از تگ آلت در seo نقش بسیار مهمی دارد زیرا این تگ ها به موتورهای جستجو کمک میکند تا تصاویر را با محتوای وب سایت مرتبط کند و بتواند در SERPs به درستی رتبه بندی نماید.

مقاله مرتبط: نحوه ی صحیح درج تگ ALT  برای تصاویر

افزایش سرعت لود صفحات در موبایل

 

amp

 

AMP یک نسخه سبک از یک صفحه وب است که از عناصر بسیاری تشکیل شده است که باعث میشود یک صفحه وب با سرعت بیشتری بارگیری شود. نکته ای که در استفاده از AMP  برای ما حائز اهمیت است این موضوع است که AMP تاثیری بر روی افزایش رتبه شما در گوگل ندارد اما به وسیله ی AMP میتوانید افزایش رتبه بندی برای رقبایتان را از بین ببرید.

مقاله مرتبط : amp چیست؟ آیا شما سایت خود را با amp  منطبق کرده اید؟

 

Off-page seo یا سئو خارجی

 

سئو خارجی

سئو off-page به مجموعه اقداماتی در خارج از وب سایت گفته میشود که بر رتبه سایت شما در SERPs تاثیر دارد. بهینه سازی سایت در خارج از سایت باعث درک موتور جستجو از میزان محبوبت سایت شما برای کاربران میباشد. در واقع سئو خارجی توسط دیگران بر روی سایت ما انجام میشود که در واقع تضمینی بر کیفیت مطالب و صفحات سایت ما از نظر کاربران میباشد در حالی که الگوریتم های موتور جستجو و عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی صفحات مدام در حال تغییر است عواملی که بر سئو خارجی ما تاثیر گذار است از نظر متخصصان سئو در این حوزه بسیار حائز اهمیت است و نقش به سزایی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد.

ساخت بک لینک در قلب سئو خارجی قرار دارد زیرا موتورهای جستجو از بک لینک ها به عنوان نشانه ایی از کیفیت محتوا استفاده می کنند.بنابراین برای دو سایت با سئو داخلی یکسان، سایتی که میزان بک لینک بیشتر و با کیفیت تری دارد در نتایج جستجو جایگاه بالاتری دارد.در حالت کلی ما سه نوع لینک داریم که با توجه به چگونگی به دست آوردن این لینک ها دسته بندی میشوند:

1-لینک های طبیعی 2-لینک های دستی ساخته شده 3-لینک هایی که خود به خود ایجاد میشوند.برای آشنایی با چگونگی ایجاد بک لینک و ساخت انواع لینک میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

مقاله مرتبط: معرفی انواع لینک و نحوه ی ساخت و جایگاه هر یک از آن ها

ساخت بک لینک شامل آیتم ها و تکنیک های مختلفی است که میتوان به ساخت بک لینک در شبکه های اجتماعی یا استفاده از بک لینک های رایگان و غیره اشاره کرد.اما نکته ای که بسیار مهم است و اهمیت دارد استفاده از روندی اصولی و تخصص بالا در این زمینه است که سایت مشمول جریمه از سمت موتورهای جستجو نشود.

مقاله مرتبط: تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی یا off-page

سفارش سئو سایت خود را با خیال راحت به ما بسپارید!

همانطور که در بالا بیان کردیم سئو ایجاد یک استراتژی جامع و موثر بازاریابی است که نتیجه آن رشد و موفقیت در کسب و کار شما میباشد.

برای سئو سایت اصول و قواعدی نیاز است که بسیاری از قواعد و قوانین به صورت مناسب و صحیح در کنار هم نقش ایفا میکنند.

رعایت اصولی و صحیح این قوانین و قواعد نیازمند آشنایی به الگوریتم های موتور جستجوو گوگل و مستلزم داشتن دانش و تخصص کافی در این زمینه میباشد.

اگر بخواهید به عنوان یک صاحب سایت سئو سایت را آموزش ببینید قطعا مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است و طبیعتا باز هم فرصت رسیدگی به ملزومات وب سایت خود را نخواهید داشت.

سفارش سئو و بهینه سازی سایت راه حلی برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی است که علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه با خیالی آسوده میتوانند تاثیر مستقیم آن را بر افزایش درآمد و کسب و کار خود ببینید.

در همین راستا تیم تخصصی و حرفه ای رایا پارس در صدد رفع نیاز سفارش سئو سایت کارفرمایان بر آمده است و خدماتی نوین را ارائه نموده است.

سفارش سئو سایت

 

تحلیل و آنالیز سایت شما و رقبایتان

 

 

تجزیه و تحلیل یک سایت از نظر فنی و محتوایی یک فعالیت پیچیده و زمان بر است که با توجه به شرایط فعلی یک پروژه و شرایط آینده آن در نظر گرفته میشود. اگر سایت شما در شرایط فعلی جایگاه مورد قبولی در موتور جستجو گوگل ندارد شما میتوانید از مشاوره تیم سئو شرکت رایا پارس پارس بهره ببرید و سایت خود را درکنار سایت رقبایتان برای پی بردن به نقاط ضعف و قدرت آن آنالیز نمایید.

کارشناسان تیم رایا پارس علاوه بر بیان نقاط ضعف سایت شما با ارائه راهکار و مشاوره تخصصی میتوانند به شما در جهت رفع این نواقص و ایرادات فنی و کسب جایگاه برتر در موتور جستجو گوگل و افزایش ترافیک و نرخ تبدیل برای سایت شما یاری رسانند.

بعضی از مواردی که تیم رایا پارس پارس به تحلیل آن میپردازند:

1-آنالیز کلمات کلیدی و انتخاب بهترین کلمات برای سئو

2-تحلیل رقبا برای بررسی و کشف روشهای جذب مخاطب توسط آن ها

3-بررسی و بیان مشکلات فنی سئو داخلی و اعلام آن

4-ارائه روش هایی در خصوص بهبود و ارتقا خارجی برای جذب ترافیک و ورودی بیشتر به سمت سایت

همچنین شرکت رایا پارس خدمات متمایزی را برای سئو در مشهد ارائه داده است که از جمله این خدمات میتوان به پشتیبانی همراه با آموزش رایگان سئو به کاربران اشاره نمود.

 

بهبود رتبه سایت در موتور جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول موتور جستجو گوگل

 

 

 

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط تیم رایا پارس ارتقا رتبه سایت در موتور جستجو گوگل به ازای عبارات کلیدی مورد نظر میباشد.

با سفارش سئو به تیم رایا پارس کسب رتبه برتر در موتور جستجو گوگل متعلق به شما خواهد بود زمانی که شما با نام تجاری خود و کلمات کلیدی مرتبط در حوزه فعالیتتان در رتبه های اول گوگل باشید بازار هدف شما را در سریع ترین زمان ممکن شناسایی میکنند و در صورت رضایت از خدمات شما اقدام به برقراری ارتباط با شما میکنند.

تمامی روشهای انجام شده برای کسب این جایگاه ها منطبق بر اصول و قواعد الگوریتم های روز گوگل به تلفیقی از seo-onpage  و seo-offpage است میباشد که توسط متخصصین این حوزه که در این شرکت فعالیت دارند انجام میشود.

 

کاهش رتبه الکسا

 

 

اکسا داده های ترافیکی مربوط به وب سایت ها را حفظ میکند و آن ها را در قالب یک رتبه که به رتبه الکسا معروف است ارائه میدهد. در واقع رتبه جهانی الکسا میزان محبوبیت سایت شما را در جهان نمایش میدهد و رتبه محلی آن محبوبیت در سطح کشور را بیان میکند. برای بررسی رتبه الکسا میتوانید Alexa traffic chorome extention  و یا افزونه seoQuak  را نصب نمایید. با این روش شما میتوانید رتبه هر صفحه ای را که باز میکنید را مشاهده نمایید. در سال های اخیر برای کاربران سایت ها ارزشمند بودن سایت ها و اهمیت دادن به رتبه الکسا بیش از قبل شده است. و از طرفی با افزایش روز افزون تعداد سایت ها در فضای اینترنت رتبه الکسا میتواند معیار مناسبی برای ارزش گذاری این سایت ها باشد. مبنای رتبه گذاری الکسا چیست و این کاهش رتبه تا چه حدی میتواند اهمیت داشته باشد؟ در واقع رتبه الکسا با معیارها و فاکتورهای زیادی سنجیده میشود که در این میان میزان بازدید و تعداد بازدید اهمیت بسیار زیادی دارد. در حال حاضر کاهش رتبه الکسا توسط تیم رایا پارس به صورت تخصصی انجام میگیرد.

مقاله مرتبط: عوامل تاثیرگذار بر کاهش رتبه الکسا

رایا پارس با استفاده از سیستم های به روز و پیشرفته با کمک متخصصان این حوزه با به کارگیری آخرین متد ها و الگوریتم های ارائه شده در این زمینه به شما در کاهش رتبه الکسا سایتتان یاری میرساند.

ارائه خدمات سئو تکنیکال

بهینه سازی سرعت سایت

بهینه سازی کد ها و تگ های html

طراحی نسخه AMP

پیاده سازی و نشانه گذاری و استاندارد سازی

خدمات سئو محلی یا LOCAL SEO

ثبت موقعیت مکانی یا MAP  در گوگل

مدیریت نظرات و امتیازات و پرسش های کاربران

تولید محتوای مناسب

 

 

محتوا و seo دو مقوله جدا نشدنی و وابسته به هم هستند زیرا نه تنها یک محتوای با کیفیت به جذب ترافیک مخاطبان شما کمک میکند بلکه در انتشار آن محتوا توسط کاربران و جذب واقعی بک لینک توسط آن ها کمک به سزایی میکند. از این رو تیم تخصصی تولید محتوا رایا پارس در صدد ارائه خدماتی در این راستا برآمده است تا محتوا تخصصی شما را به صورت فنی و منطبق بر اصول و قواعد سئو تولید نماید.

تیم تولید محتوای تخصصی شرکت رایا پارس متشکل از متخصصین حوزه سئو که دانش کافی و تسلط بر امور ترجمه را دارند میباشد، از این رو کلیه ی محتواهای تولید شده توسط ما در قالب مقالات 800 الی 1000 واژه ای با رعایت کلیه قواعد سئو و به کارگیری کلمات کلیدی با چگالی مناسب و عنوان مناسب با رعایت کلیه ی اصول نگارشی و محتوایی میباشد.

ارائه ابزار تخصصی تولید محتوا یا rewriter machine

ماشین بازنویسی محتوا یا rewriter machine یک ابزار سئو تخصصی ارائه شده توسط شرکت رایا پارس جهت تولید محتوا یونیک و غیر تکراری فارسی و فرصتی بالقوه و نامحدود برای صرفه جویی در هزینه های مالی و زمانی جهت مدیریت محتوا سایت ،شبکه های اجتماعی، وبلاگ های شما میباشد که در نتیجه آن ارتقا سئو سایت کسب جایگاه برتر در نتایج موتورهای جستجو شماست.

این ابزار به این گونه عمل میکند که با قراردادن یک متن در داخل آن و تنها فشردن یک دکمه متن مورد نظر بازنویسی شده و در واقع متن به نوشته ای یونیک تبدیل میشود.

بازنویسی محتوا

 

سفارش پروژه


تعدادی از آخرین پروژه ها


آخرین پستهای وبلاگ