طراحی سایت فروشگاهی

فهرست پکیج های طراحی سایت فروشگاهی


آپشن پکیج 1پکیج 2پکیج 3پکیج 4پکیج 5پکیج 6
فریم ورک اختصاصی
مدیریت کاربران
مدیریت بخش ها
مدیریت منوها
مدیریت مطالب
قیمت (تومان) 2,500,0005,000,0008,000,0004,500,00011,000,00020,000,000
نمایش جزئیات بیشتر


طراحی سایت فروشگاهی _ خرید سایت فروشگاهی _ سایت آماده فروشگاهی

 

طراحی سایت فروشگاهی یکی از مهم ترین راه‌هایی است که می‌تواند موجب تحول کسب وکار شما و رونق بخشیدن به آن شود. رایا پارس با داشتن طراحان سایت حرفه ای، طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی و مجهز به پنل مدیریت پیشرفته را برای شما در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد تا فرصت حضور در کنار برترین فروشگاه‌های اینترنتی را بدست آورید.

 

مزایای خرید اینترنتی و علت گسترش روز افزون آن

خرید اینترنتی مدتی است جای خود را در فرهنگ ما باز کرده است و تقریبا اکثر افراد حتی اگر قصد خرید اینترنتی نداشته باشند، پیش از خرید محصول، آن را در وب جست و جو می کنند. در این بین اگر با پیشنهادهای خوبی مواجه شوند، احتمال خرید اینترنتی آن‌ها بسیار زیاد می‌شود. علاوه براین، خرید اینترنتی مزایای زیادی دارد که باعث می شود روزانه افراد بیشتری به آن روی بیاورند.

تسهیل فرآیند خرید، مهیا بودن امکان خرید از مکان‌های مختلف، متنوع بودن محصولات، وجود امکان مقایسه قیمت، شرایط و کیفیت محصولات گوناگون و تحویل سریع و رایگان محصولات خریداری شده، از دلایل رونق هرچه بیشتر خرید از فروشگاه های اینترنتی است.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارها

طراحی سایت فروشگاهی آنلاین برای کسب و کارهای گوناگون مزایای زیادی دارد که باعث می‌شود افراد زیادی به آن تمایل داشته باشند. یعنی علاوه بر کسب وکارهایی که از ابتدا فعالیت های خودرا در فضای وب آغاز می کنند، بسیاری از کسب و کارهای سنتی نیز برای افزایش فروش خود و استفاده از مزیت های فضای مجازی، به آن روی آورده اند. در ادامه به بعضی از این مزیت ها اشاره می کنیم.

·        کاهش چشمگیر هزینه ها

یکی از مهم ترین فواید کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی، کاهش هزینه ها است. با داشتن فروشگاه اینترنتی، شما می توانید در بخش عمده ای از هزینه ها مانند اجاره مکان، هزینه های نگهداری آن و سایر هزینه های جاری در کسب و کار خود، تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

علاوه بر این، فروش اینترنتی امکان بازاریابی بهتر و کم هزینه تری را به شما می دهد و می توانید محصولات خودرا به راحتی تبلیغ کنید.

  • فروش بدون محدودیت مکانی

یکی دیگر از مزیت های طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارها این است که این امکان برای شما فراهم می شود که مشتریانی از نقاط مختلف شهر داشته باشید. حتی بهترین کسب و کارهای سنتی، معمولا تنها به بعضی محلات و خیابان ها محدود می شوند؛ در حالیکه یک فروشگاه اینترنتی، می تواند در سراسر نقاط شهر و یا حتی کشور فعالیت کند و از نقاطی مشتری داشته باشد که هیچ وقت حتی به آن ها فکرهم نمی کردید! علاوه بر این، در صورتیکه بخواهید و تمایل داشته باشید، فروشگاه اینترنتی شما، بدون هیچگونه محدودیتی، حتی می تواند مشتریانی از سایر کشورها داشته باشد که این امر سود زیادی نصیب شما خواهد کرد.

  • حضور همیشگی

با خرید سایت فروشگاهی، این امکان برای شما به وجود می آید که در تمامی ساعات در دسترس باشید و در 24 ساعت شبانه روز و کل روزهای هفته، بتوانید خدمات خودرا به مشتریان عرضه کنید. با این حساب، فروشگاه شما بدون هیچگونه تعطیلی فعالیت می کند و هیچ گاه به روی مشتریان بسته نیست. بنابراین حتی زمانیکه خواب هستید، می توانید به راحتی کسب درآمد کنید!

  • به روزرسانی اطلاعات

یک سایت فروشگاهی به شما این امکان را می دهد که در سریعترین زمان ممکن، اخبار و اطلاعات خودرا در اختیار کاربران قرار دهید. در چنین شرایطی، مشتریان شما از آخرین تخفیفات، محصولات جدید، پیشنهادهای ویژه و ... فروشگاه اطلاع پیدا می کنند و این اخبار در کوتاهترین زمان به آنها منتقل می شود. 

  •       امکان معرفی بهتر

طراحی فروشگاه اینترنتی کمک می کند تا نام تجاری و برند خودرا بهتر به دیگران معرفی کنید و آگاهی بیشتری به مشتریان خود بدهید. علاوه بر مطرح شدن نام تجاری شما، امکان ارائه محصولات همراه با ویژگی ها و جزئیات آن برای شما فراهم می شود؛ یعنی می توانید به آسانی با بیان مزیت های رقابتی خود، مشتریان را به خرید ترغیب کنید.
  • تسهیل فرآیند فروش:

از دیگر مزیت های فروشگاه اینترنتی، تسهیل فرآیند فروش به مشتریان است. در حالت فروش مجازی مشکلاتی از قبیل درخواست تخفیف های مکرر مشتری، خراب شدن محصولات به دلیل تست مشتریان و ... وجود ندارد و هم چنین امکان انتقال وجه به حساب شما نیز، در کمترین زمان ممکن فراهم می شود.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارها

تفاوت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی نسبت به سایر سایت ها

سایت فروشگاه اینترنتی، مزایایی دارد که اینگونه سایت‌هارا نسبت به سایت های معمولی، متمایز می‌کند. یکی از مهم ترین برتری های آن‌ها، امکان آمارگیری جامع و تفکیک شده از بخش های مختلف سایت است. هم چنین امکان انجام کلیه محاسبات، نظیر میزان دقیق درآمد و فروش، کنترل موجودی انبارها در بازه های زمانی مختلف، تحلیل کالاهای مورد علاقه ی خریداران و ثبت سفارشات وجود دارد. این اطلاعات جامع به صورتی است که پیاده سازی آن‌ها روی جدول و نمودار به راحتی امکان پذیر است و می تواند در جهت بهبود و پیشرفت کسب و کار، در اختیار مدیران سایت ها قرار گیرد.

علاوه بر این، صفحه اصلی سایت فروشگاهی باید نسبت به سایرسایت‌ها، دسته بندی و ظاهر بهتری داشته باشد تا کاربر، از همان بدو ورود با کالا و خدمات موجود در سایت به بهترین شکل مواجه شود و اطلاعاتی کلی از محصولات ارائه شده بدست آورد.

هم چنین بخش مدیریت سایت فروشگاهی باید به شیوه ای طراحی شود که استفاده از آن و اعمال تغییرات به راحتی ممکن باشد تا آخرین تغییرات محصولات و اطلاعات مربوط به آن‌ها، بدون هیچ مشکلی بارگذاری شود.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

علاوه بر طراحی ساده، قرار دادن موارد مهم و پیشنهادهای ویژه در قسمت بالای سایت و استفاده از تصاویر با کیفیت و رنگ های جذاب که در نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای به آن اشاره کردیم، در طراحی سایت فروشگاهی باید نکات دیگری را نیز مد نظر داشت که با رعایت این موارد، می‌توانید عملکرد سایت خودرا بهبود ببخشید. از جمله مهمترین این موارد می توان به طراحی سایت ریسپانسیو اشاره کرد. این قابلیت باعث می شود که وب سایت فروشگاهی شما در دستگاه های مختلف بدون بروز مشکل و در بهترین حالت نمایش داده شود و کاربران دستگاه های گوناگون از آن رضایت داشته باشند.

مساله مهم دیگر در طراحی سایت فروشگاهی کاربر پسند بودن است که تاثیر بسیار زیادی در میزان خرید از یک فروشگاه اینترنتی دارد. نکته مهم دیگر، در دسترس بودن محصولات است؛ یعنی لازم است که محصولات درج شده در سایت، موجود باشند و همینطور اطلاعات کافی برای هریک از آن‌ها بارگذاری شود. این نکته همراه با قیمت مناسب می تواند تاثیر خوبی در تشویق مشتریان به خرید داشته باشد. اما باید به این امر نیز توجه کرد که صرفا داشتن یک سایت جامع با لیست محصولات متنوع و قیمت ارزان، دلیل برتری و جذب مشتری نیست و نیاز است که تمامی نکات مهم در جذب مشتری را در سایت خود رعایت کنید.

 

تعیین  استراتژی  پیش از خرید سایت فروشگاهی

معمولا بنگاه های اقتصادی گوناگون که تصمیم به ایجاد وب سایت فروشگاهی می‌گیرند، سناریوهای متفاوتی را برای خود درنظر دارند. این اتفاق معمولا به دلیل تفاوت‌هایی از قبیل نوع خدمات، ویژگی های جامعه مخاطبین، قوانین حاکم در صنف مربوطه، قوانین کشوری، شیوه فروش و ... می‌باشد. به طور مثال ممکن است در یک وب سایت تمرکزاصلی بر فروش اقساطی باشد؛ همین سناریو باعث می‌شود چندین ویژگی جدید به سایت اضافه گردد مانند: فرمول محاسبه قیمت و سود، اعلام زمان پرداخت اقساط، نحوه پرداخت و.. . با توجه به این مسئله، لازم است که پیش از طراحی سایت، با شرکت طراحی سایت خود مشورت کنید و باتوجه به نیاز خود، از آن ها مشاوره بگیرید.

 

در این زمینه رایا پارس با با تلفیق دانش و استراتژی و برخورداری از بهترین متخصصان این حوزه، آماده ارائه مشاوره رایگان به افراد گوناگون در جهت طراحی وب سایت‌های فروشگاهی و ... می‌باشد.

تماس با کارشناسان رایا پارس

همکاری در فروش:

برخی افراد که در زمینه فروش آنلاین فعالیت دارند، از این فضا برای فروش محصولات همکاران خود استفاده می‌کنند؛ مانند سیستم همکاری در فروش دیجی کالا. برای اجرای این نوع سیستم لازم است برای هر یک از همکاران، پنل مدیریتی برای مدیریت محصولات، مشاهده سفارشات و پاسخگویی به مشتریان اختصاص داده شود. تدارک دیدن این نوع پرتال ها، که پنلی برای مدیریت و فروش محصولات همکاران شما است، چندین مزیت دارد؛ از جمله:

  • افزایش فروش و نقدینگی
  • افزایش تعداد صفحات وب
  • افزایش ترافیک سایت
  • معرفی وب سایت در مکان های مختلف
  • کسب درآمد از طریق حق عضویت و یا درصدی از فروش

در طراحی این وب سایت‌ها، لازم است که به سئو سایت توجه ویژه ای شود و این پرتال ها، سئو خوبی داشته باشند. هم چنین محتوای صفحات فروشندگان باید به خوبی کنترل شود؛ زیرا معمولا این همکاران تخصصی در بارگذاری محتوا ندارند.

 

امکانات سایت های فروشگاهی:

وجود بعضی امکانات در سایت های فروشگاهی بسیار لازم است. مانند:

محصولات مرتبط و پیشنهادی

ارائه محصولاتی مشابه با کالای موجود در صفحه یک محصول، شانس خرید محصول مشابه را نیز به صورت چشم گیری افزایش می دهد. این کار علاوه بر ایجاد حس نیاز در مشتریان، باعث می شود پیش از آنکه حتی کاربر به جست و جوی محصول دیگری بپردازد، با آن مواجه شود و بدون گشتن و صرف زمان، به راحتی با پیشنهادهای جدید مواجه شود.

 

امکان جست و جو و فیلتر کردن محصولات

امکان جست و جو و فیلتر کردن محصولات، گرچه در سایر سایت ها نیز اهمیت دارد، اما در سایت های فروشگاهی باید توجه بیشتری به آن شود. هرمحصول، مشخصات و ویژگی های زیادی از قبیل: رنگ، قیمت، وزن، ابعاد، زمان ساخت، نام برند و ... دارد که با بعضی کالاهای دیگر یکسان و با سایر محصولات متفاوت است. بنابراین لازم است تا با طراحی فیلترهای جست و جوی قوی، امکان جست و جو و یافتن محصول موردنظر کاربر را  به خوبی فراهم نمایید.

 

سبد خرید

در طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی باید به سبد خرید توجه ویژه ای داشت.  سبد خرید به عنوان یکی از اصلی ترین بخش های سایت فروشگاهی، باید قابلیت اضافه کردن محصولات گوناگون، اصلاح  یا حذف آن هارا داشته باشد. علاوه بر این لازم است که مواردی مانند امکان نمایش محصولات همراه با قیمت و مشاهده قیمت نهایی فاکتور، ثبت تخفیف و نمایش تغییرات مربوط به ثبت آن، در طراحی سبد خرید مورد توجه قرار گیرد.

 

بخش نظرات کاربران

یکی از نکات مهم در سایت های فروشگاهی، توجه به بخش نظرات کاربران است. نظرات کاربران می تواند علاوه بر بروزرسانی مداوم وب سایت و تاثیر مثبت در سئو سایت باعث جلب نظر و توجه سایر کاربران فروشگاه شما شود. توجه داشته باشید که این نظرات می توانند نقش مؤثری در افزایش یا کاهش تمایل به خرید مشتریان داشته باشند.

 

پرداخت هزینه و ارسال محصول

فراهم کردن شرایط گوناگون پرداخت، مانند آنلاین، حضوری، اعتباری و ... علاوه بر بهبود شرایط خرید مشتری، باعث جلب رضایت و اعتماد او می شود. هم چنین سیستم های پرداخت فروشگاه اینترنتی باید به درگاه های بانکی و سیستم های پرداختی گوناگون متصل شوند. امکان ارسال رایگان و زمانبندی شده، از دیگر نکات مهم در این زمینه است که رضایت کاربران و مشتریان شمارا افزایش خواهد داد.

 

باشگاه مشتریان سایت فروشگاهی

"باشگاه مشتریان" کلیه فعالیت هایی است که در راستای استراتژی های سازمانی شما برای حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید انجام می شود. در واقع سناریویی که شما در مجموعه خود برای حفظ مشتریان وفادارتان تعریف می‌کنید، مفهومی از باشگاه مشتریان است. برای مثال، چند نوع باشگاه مشتریان که در بین فروشگاه های اینترنتی رایج است را نام می بریم:

  • کد تخفیف:

کدهای تخفیف معمولا برای مناسبت ها و یا  تخفیف های گروهی درنظر گرفته می‌شود.

  • کد معرف:

کدمعرف، برای امتیازدهی به فرد معرفی کننده و یا به زبان ساده تر برای ایجاد انگیزش در معرفی سرویس استفاده می‌شود.

  • اعمال تخفیف در فاکتور بعدی:

بیانگر این است که باتوجه به فاکتوری که مشتری پرداخت می‌کند، در فاکتور بعدی به او تخفیف داده می‌شود.

  • تفکیک سطوح مشتریان:

بعضی از فروشگاه ها براساس کل مبلغ خریداری شده مشتریان، بین آن ها تفاوت قائل می شوند. برای مثال خریداران زیر دو میلیون تومان از 10 درصد تخفیف، بین دو تا پنج میلیون تومان 15 درصد تخفیف و بالای پنج میلیون تومان از 20 درصد تخفیف بهره مند می شوند.

 

سطوح مختلف فروش در فروشگاه اینترنتی

برخی از فروشگاه ها تمایل دارند که محصولات خود را برای سطوح مختلف مشتریان، با قیمت و شرایط متفاوتی عرضه کنند. معمولا این مجموعه ها به صورت خرده و عمده فروشی یا سطوح مختلف نمایندگی ها، فعالیت می کنند. سیستم عملکرد این سایت ها به گونه ای است که زمانی که شما یک محصول را در پنل مدیریت بارگذاری می‌نمایید، می‌توانید چند قیمت درج کنید؛ بطور مثال اگر شما 3 نمایندگی داشته باشید و بصورت خرده فروشی هم فعالیت دارید، شما 4 فیلد درج قیمت دارید. اولین فیلد قیمت برای کاربران عادی، دومین فیلد برای نمایندگی سطح A، سومین فیلد برای نمایندگی سطح B و چهارمین فیلد برای نمایندگی سطح C می‌باشد. نحوه نمایش درسایت هم به این صورت است که کلیه قیمت ها در سایت برای عموم کاربران عادی نمایش داده می‌شود اما درصورتی که هر یک از نمایندگی ها با حساب کاربری خود وارد شود، قیمت تعریف شده مخصوص به سطح خود را می‌بیند.

 

 توجه به امنیت

امنیت بالا، یکی از نکات اصلی در طراحی سایت فروشگاهی است. با دریافت نماد اعتماد الکترونیک، می توانید نگرانی کاربران را تا حد زیادی کاهش دهید و اعتماد آن هارا به خود جلب کنید. هم چنین استفاده از درگاه های پرداخت اینترنتی و سیستم های رمزگذاری و رمز نگاری شده، برای یک سایت فروشگاهی اهمیت ویژه ای دارد. استفاده از پروتکل های امنیتی، می تواند امنیت کاربران شمارا تضمین کند.

در این زمینه، رایا پارس با داشتن محافظ امنیتی چندلایه، باعث آسودگی شما صاحبان سایت های فروشگاهی می شود.

 

مراحل ساخت یک سایت فروشگاهی

در ادامه مراحل ساخت و راه اندازی سایت فروشگاهی را به صورت مختصر بیان می کنیم:

  • انتخاب محصولات و خدمات مورد نظر برای ارائه در سایت فروشگاهی
  • انتخاب شرکت طراحی سایت
  • تعیین سیستم مدیریت محتوا (CMS های اختصاصی برای فروشگاه)
  • مشاوره با طراحان سایت و تعیین امکانات مورد نیاز کسب و کارها
  • خرید هاست و دامنه
  • تعیین قالب و شیوه طراحی سایت فروشگاهی مطلوب
  • تولید محتوا و درج آن در سایت
  • نگهداری، بهبود و پشتیبانی از سایت فروشگاهی

خرید اپلیکیشن فروشگاهی آماده:

در کنار داشتن یک وب سایت فروشگاهی، وجود یک اپلیکیشن فروشگاهی نیز بسیار ضروری است. با داشتن چنین مزیتی، فروشگاه مجازی شما رونق بیشتری می گیرد و دسترسی به آن آسانتر می شود و می‌توانید از  قالبلیت های بیشتری برخوردار شوید.

 اپلیکیشن فروشگاهی رایا پارس قابلیت هایی نظیر اتصال به هر نوع درگاه بانکی، درج هر تعداد دسته بندی و محصول، کاتالوگ، نمودار قیمتی، باشگاه مشتریان، نظرات، اخبار و مقالات علمی، فرم ساز، ایمیل مارکتینگ، ثبت سفارشات، مدریت فاکتور ها و... را دارد . خرید اپلیکیشن فروشگاهی آماده، علاوه بر ایجاد امکان اتصال به هر نوع وب سایت، نگرانی شمارا بابت هزینه های سنگین طراحی اپلیکیشن برطرف می‌کند.

چند پیشنهاد

در طراحی سایت فروشگاه آنلاین می توانید این پیشنهادها را در نظر داشته باشید:

رایاپارس با داشتن چندین سال سابقه، به سایت هایی قیمت محصولاتشان بالا است (مانند: خودرو)، پیشنهاد می کند که محصولات خود را به صورت "ثبت سفارش"  عرضه نمایند. سپس تیم فروش به صورت مستقیم با افراد ارتباط برقرار کند و درمورد نکات مهم و جزئیات صحبت شود؛ زیرا این شیوه گرفتن اطلاعات از متقاضی و برقراری ارتباط مستقیم با او، باعث بهبود فرآیند خرید و در نهایت افزایش فروش می‌شود.

توصیه می کنیم پیشنهادهای دیگری برای مشتریان خود داشته باشید و هزینه آن را به صورت مجزا به مبلغ سفارش اضافه کنید؛ مثلا بسته بندی خاص محصول پیش از ارسال، کادو کردن، اضافه کردن کارت تبریک یا کارت پستال به محصول خریداری شده و ... .

می توانید بخش نظرات را به سیستم امتیازدهی( ستاره دهی) گوگل متصل کنید. ساختارهای گوگل امکان نمایش نظرات و ستاره های مشتریان را در نتایج جست و جو می دهند و در نتایج، مواردی از قبیل امتیاز محصول، تعداد نظرات و .. نمایش داده می شود.

  ساخت فروشگاه اینترنتی ارزان

باتوجه به سودآوری بالای سایت های فروشگاهی، هزینه کردن برای طراحی اختصاصی و کاربردی تر آن، ارزش دارد. بنابراین بهتر است با صرف مقداری هزینه بیشتر، کار خودرا به بهترین شرکت طراحی سایت مشهد یا سایر شهرها بسپارید. هم چنین می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان رایا پارس در جهت طراحی سایت فروشگاهی خود، استفاده کنید.

شرکت رایا پارس با داشتن نمونه‌های متعدد و موفقِ طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی می‌تواند شما را در راه اندازی فروشگاه مورد نظرتان، راهنمایی و همراهی کند. به همین دلیل، پکیجی کامل را با کلیه خدمات مورد نیاز شما، ارائه می دهد.

 

خدمات متمایز رایا پارس در طراحی سایت های  فروشگاهی

  • داشتن پنل مدیریت پیشرفته برای صاحبان فروشگاه
  • طراحی گرافیکی ویژه و خاص برای جذب مشتری
  • محافظ امنیتی چند لایه
  • افزایش سرعت سایت و فشرده سازی
  • آموزش حضوری و پشتیبانی رایگان
  • طراحی Responsive سایت فروشگاهی
  • استفاده از cms های اختصاصی در طراحی سایت فروشگاهی