6 اشتباه رایج در ایمیل مارکتینگ
6 دقیقه
یکی از راههای جذب و افزایش مشتری، بازاریابی ایمیلی میباشد که گزینه خوبی برای سئو سایت نیز محسوب میشود. اما بهینهسازی سایت از طریق بازاریابی ایمیلی نیازمند تحقیق و بررسی فراوانی است. اشتباهات رایجی در نحوه بازاریابی ایمیلی وجود دارد که انجام آنها میتواند باعث آسیب رسیدن به سئو سایت شما شود. بهویژه در شهرهایی مثل مشهد که رقابت بالاست، استفاده از روشهای موثر سئو در مشهد میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به همین دلیل در این مقاله به این اشتباهات میپردازیم.
ارسال همگانی ایمیل
یکی از روش هایی که به وسیله آن می توانید به موفقیت خود کمک کنید، این است که Email های خود را برای کسانی که به شما اجازه ای توسط آن ها داده نشده است، نفرستید. اگر شما این کار را انجام دهید، در واقع خود را در فولدر اسپم ایمیل های آن فرد قرار داده اید.
سوال اصلی این است که چگونه می توان به پوشه اسپم افراد نروید و حتی بتوانید شانس خود را برای قرار گرفتن در صندوق ایمیل آن فرد بالا ببرید.
برای افزایش شانس در این زمینه توصیه می شود، از عباراتی که به صورت تاکید و تبلیغ است؛ استفاده نکنید. این عبارات که شامل "رایگان"، "با کمترین ریسک"، " اینجا کلیک کنید"، " هم اکنون سفارش دهید" و ... است را اصلا استفاده نکنید یا تا حد امکان کمتر استفاده نمایید؛ مخصوصا اگر قصد دارید که ایمیل خود را به صورت انگلیسی برای افراد ارسال کنید.
یک راه خوب و کاربردی برای جمع آوری لیست ایمیل این است که لینک اشتراک را در وب سایت یا اپلیکیشن موبایل خود قرار دهید، تا کاربران ایمیل خود را در آنجا ثبت کنند. با انجام این کار می توانید، کاربرهایی که مشتاق به دریافت ایمیل هستند را جمع آوری کنید تا ایمیل های شما را دریافت کنند.
یکی از مدل های دیگر برای جمع آوری ایمیل را می توان جمع آوری سر نخ (Lead Generation) عنوان کرد. با این روش می توانید از طریق تبلیغات کلیکی که هزینه آن بسیار به صرفه است، ایمیل های مخاطبان خود را جمع آوری کنید و در مسیر هدف خود جلو بروید تا به سئو سایت هم کمک کرده باشید.
مقاله مرتبط: تبلیغات کلیکی | مزایا و تاثیر آن در سئو
برای جلب رضایت بیشتر کاربران در ایمیل هایی که برای آن ها ارسال می کنید، حق عدم اشتراک فراهم کنید. پیاده سازی این روش از طریق لینکی به عنوان عدم اشتراک در ایمیل که برای آن ها ارسال می کنید، صورت می گیرد.
انتخاب عنوان مناسب برای ایمیل
یکی از مهم ترین بخش های ایمیل قسمت عنوان آن است؛ در واقع اولین چیزی که کاربر به آن نگاه می کند، قسمت عنوان می باشد. پس بهتر است تا عنوان مناسب برای ایمیل های خود انتخاب کنید. ویژگی های یک عنوان خوب به شرح زیر است:
تا حد ممکن سعی کنید از عنوان های ساده استفاده کنید. همچنین عنوان باید لحن خبری داشته و از این طریق اطلاعاتی را به کاربر منتقل کنید. عنوان خود را باید طوری انتخاب کنید تا کاربر برای خواندن ایمیل مجاب به وقت گذاشتن شود. در مرحله آخر تا جایی که می توانید به عنوان خود آب و تاب ندهید و آن را به صورت گمراه کننده ننویسید .
ارسال ایمیل بر اساس مخاطب هدف
یکی از "نباید" ها برای فرستادن ایمیل، ارسال ایمیل انبوه برای جمع زیادی از کاربران می باشد. توجه داشته باشید که هنگام ارسال ایمیل حتما کاربرهای خود را دسته بندی کنید. آن ها را بر اساس علاقه مندی هایی که دارند؛ در لیست های جدا قرار دهید.
اگر این نکات را رعایت نکنید، مطمئن باشید کاربران زیادی را از دست می دهید. با استفاده از تقسیم بندی مناسب مخاطب ها، اعتماد آنان را جلب کنید تا اشتراک خود را لغو نکنند.
تقریبا تمام مدیران ارشد بازاریابی که در شرکت ها مشغول به کار هستند، تقسیم بندی کاربران را موقع فرستادن Email رعایت می کنند. نکته ای که هنگام انجام دادن این کار باید رعایت کنید، ایجاد یک بازاریابی برد-برد در بازاریابی دیجیتالی است. برای این کار لازم است تا هر فرد، به صورت اختصاصی و مجزا پیامی را دریافت کند.
اگر ایمیل شما جذاب و منحصر به فرد باشد، مخاطب سعی میکند آن را تا انتها بخواند. پس شما با تولید ایمیل منحصر به فرد، علاوه بر جذب کاربر می توانید به سئو سایت و فروش محصولات خود هم کمک کنید.
پرهیز از فرستادن ایمیل های غیر تعاملی یا کسل کننده
اگر تمام مراحل را به درستی طی کرده باشید، باید لیست مناسبی از کاربران را در اختیار داشته باشید. همچنین باید آن ها را به چند دسته طبقه بندی کنید. اما سوال اینجاست که قدم بعدی چیست؟
اگر تا به حال همه ی کارها به درستی پیش رفته اند، نگذارید تا استراتژی بازاریابی شما از طریق موضوعات فرعی صدمه ببیند. بهترین زمان برای ارسال کردن ایمیل به مخاطبان، هر 1 یا 2 ماه یکبار می باشد.
البته بعضی اوقات به دلیل گذاشتن تخفیفات جدید یا تبلیغ ویژگی های جدید که به خدمات و محصولات خود اضافه کرده اید، اشکالی ندارد تا بازه های ارسال ایمیل را کوتاه تر کنید.
ارسال ایمیل بدون انجام تست
اگر می خواهید برای کاربران خود ایمیل ارسال کنید، باید قبل از ارسال کردن، حتما روی آن تستی را انجام دهید. اگر قصد انجام دادن تست را ندارید، پیشنهاد می کنیم که به هیچ وجه ایمیلی را ارسال نکنید! برای کمک کردن به خود انجام تست A/B بهترین گزینه است و همچنین ارسال دو نسخه از یک ایمیل، به شما کمک می کند یک قالب مناسب برای کمپین های آینده داشته باشید.
عدم استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ اتوماتیک
یکی از اشتباهات رایج در بازاریابی ایمیل، عدم استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ اتوماتیک می باشد. اشتباه و خطاهای انسانی معمولا در همه ی کار ها وجود دارد. اگر برای این کار از سرویس اتوماتیک فرستادن ایمیل استفاده کنید، این خطاها به کمترین میزان خود می رسند. همچنین با انجام این کار علاوه بر جلب اعتماد کاربر، می توانید به بقیه کار های روز مره خود رسیدگی کنید.
مقاله مرتبط: ایمیل مارکتینگ | اصول و قوائد مهم در بازاریابی ایمیلی
جمع بندی
ایمیل مارکتینگ از زمانی که آغاز شده است، تا به حال روند های پر فراز و نشیب بسیاری در زمینه آزمون و خطا داشته است. در این بین اشتباهات زیادی توسط مدیران تجربه شده، شما می توانید با رعایت کردن این موارد میزان خطا های خود را به حداقل برسانید و تجربه های اشتباه دیگران را تکرار نکنید. برای بهرهبرداری بهتر از این روشها، شرکت در دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد میتواند به شما کمک کند تا با جدیدترین تکنیکها و استراتژیها آشنا شوید.
همچنین می توانید از طریق ایمیل مارکتینگ به سئو سایت در مشهد یا دیگر شهرها کمک به سزایی انجام دهید. قصد ما از ارائه این مطالب، کمک کردن به شما مخاطب عزیز می باشد. همچنین امیدواریم در این راه، توانسته باشیم قدم کوچکی برای اهداف شما برداشته باشیم.