ایمیل مارکتینگ | اصول و قوائد مهم در بازاریابی ایمیلی
5 دقیقه
همانطور که میدانید، امروزه روشهای زیادی برای بازاریابی به وجود آمده است. یکی از روشهای جدیدی که در بازاریابی به صورت دیجیتال انجام میشود، ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ یکی از روشهایی است که در سئو سایت تاثیرگذار بوده و میتواند باعث افزایش فروش شما شود. به خصوص در شهرهایی مانند مشهد که رقابت بالاست، استفاده از تکنیکهای موثر ایمیل مارکتینگ در کنار سئو در مشهد میتواند به بهبود رتبه سایت و جذب مخاطبان بیشتر کمک کند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد چند روش که باعث تاثیرگذاری بیشتر شما در ایمیل مارکتینگ میشود صحبت کنیم.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
به طور کلی هر زمانی که شرکت یا شخصی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود در خصوص تخفیفات، محصولات جدید و ... ایمیل ارسال کند، در حقیقت بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ انجام داده است که یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است.
تکنیک های ایمیل مارکتینگ
بدون شک برای بازاریابی باید از تکنیک های خاصی برای قانع کردن افراد استفاده کرد. این تکنیک ها در بازاریابی سنتی و نوین با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. در ادامه روش ها و تکنیک هایی که می تواند باعث افزایش تاثیر گذاری ایمیل مارکتینگ شود را شرح می دهیم.
-
نیاز مشتریان خود را بشناسید
ابتدا بررسی کنید که نیاز مشتریان شما چیست و چگونه می توانید آن نیاز را برطرف کنید. تحلیل کنید که به دنبال چه چیزی هستید و محصولات یا خدمات شما به شکلی می تواند مشکلات مخاطب را حل کند، سپس اقدام به نوشتن متن ایمیل کنید.
-
تست A/B را در کمپین های خود اجرا کنید
این تست، یک متد است که به شما این امکان را می دهد تا با فرضیات متنوع، به بررسی و ارزیابی علایق و رفتار مخاطبین خود بپردازید. مخاطبین خود را به دو گروه تقسیم کنید، سپس 2 صفحه فرود (لندینگ پیج) متفاوت در سایت خود طراحی کنید. اکنون دو ایمیل طراحی کنید و هر کدام از آن ها را برای یک گروه ارسال کنید. با بررسی لندینگ پیج ها می توانید به این نتیجه برسید که کدام نوع ایمیل بهتر است.
-
تشویق مخاطب به اشتراک گذاری
همانطور که می دانید، هدف اصلی از پروسه بازاریابی، توسعه و گسترش برند و محصولات کمپانی مورد نظر در کانال های متنوع است. بنابراین بهتر است، مخاطب خود را به اشتراک گذاری مطالب یا محصولاتی که ارائه می دهید تشویق کنید. طبق آماری که مجله Time منتشر کرد، با اشتراک گذاری ایمیل، CTR شما 150 درصد افزایش خواهد یافت.
-
طراحی لندینگ پیج به صورت اختصاصی
داشتن لندینگ پیج های اختصاصی، باعث می شود میزان فروش محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید افزایش پیدا کند. باید برای هر موضوعی که ایمیل ارسال می کنید، یک لندینگ پیج اختصاصی داشته باشید تا کاربر پس از کلیک کردن روی لینک شما، به صفحه ای مرتبط هدایت شود. صفحه مورد نظر باید اطلاعات بیشتری در خصوص محصولات یا خدمات مورد نظر به کاربر ارائه دهد.
همچنین حتما دقت داشته باشید که لندینگ پیج باید به صورت ساده، بدون خطا و ریسپانسیو طراحی شود. سعی کنید از عبارت های "هم اکنون خرید کنید"، "ثبت نام"، "عضویت رایگان"، "اطلاعات بیشتر" و ... استفاده کنید تا تاثیر گذاری آن در مخاطب بیشتر شود.
-
به جای HTML از قالب های متنی استفاده کنید
متاسفانه یا خوشبختانه ارائه دهندگان سرویس های ایمیل، فیلترینگ سختی روی ایمیل های تبلیغاتی اعمال می کنند. برای مثال تب Promotion در Gmail خود به خود ایمیل های تبلیغاتی را به دور از صندوق ورودی نگه میدارد. بر همین اساس بهتر است به جای استفاده زیاد از فرمت های HTML، از قالب های متنی استفاده کنید. وجود بیش از حد فرمت HTML و زیاد بودن عکس ها باعث می شود ایمیل شما توسط ارائه دهندگان سرویس های ایمیل، فیلتر شود و در نهایت نرخ کلیک و تبدیل شما، با کاهش شدیدی مواجه شود.
-
پیروی از قوانین CAN-SPAM Act
باید یک عنوان واقعی و درست برای ایمیل خود در نظر بگیرید. همچنین وجود یک متن که راه مشخصی برای لغو اشتراک کاربر را بیان کند در متن ایمیل اجباری است. در نهایت از درج نام، آدرس و دیگر مشخصات خود که برای کاربر ضروری است غافل نشوید.
-
تنوع در محتوا و پیام ها
ارسال یک متن یا موضوع تکراری برای کاربران خسته کننده است. برای مثال فقط برای فروش محصولات ایمیل نفرستید. سعی کنید با مخاطب خود ارتباط بگیرید.
-
احترام به مخاطب را فراموش نکنید
هیچوقت فراموش نکنید افرادی که با شما ارتباط برقرار کرده اند، لایق احترام گذاشتن هستند. اگر میخواهید آنها برند شما را به همراه محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید تبلیغ کنند، سعی کنید احساس خاص بودن را در آنها ایجاد کنید.
-
به برنامه خود پایبند باشید
چنانچه محتوای شما به صورت هفته نویس یا خبر نامه می باشد، باید به برنامه خود پایبند باشید. روز خاصی را در هفته مشخص کنید و هر هفته در همان روز ایمیل خود را ارسال کنید. اینکار باعث حس انتظار در کاربر می شود که در نوع خود کاربردی است.
-
ارسال ایمیل به همراه جزئیات قیمت
سعی کنید ایمیل های خود را بر اساس لیست قیمت و جزئیات محصولات تقسیم بندی کنید. بدون شک ارسال یک ایمیل که محتوای بی کیفیتی دارد، باعث سردی کاربر نسبت به شما می شود و در نتیجه شما نتیجه مطلوبی دریافت نمی کنید.
-
CTAهای متنوع در ایمیل خود قرار ندهید
طبق آماری که از یک نظر سنجی به دست آمد، وجود چندین CTA در ایمیل فقط باعث گیج شدن مخاطب در مورد کارهای پیش روی خود خواهد شد. در این صورت ممکن است ایمیل شما را به صورت کلی از inbox خود حذف کند.
-
تعامل از نظر عاطفی با مشتریان
بدون شک اگر بتوانید در محتوای ایمیل خود این تعامل را ایجاد کنید، باعث می شود مشتریان شما به هنگام خواندن ایمیل شما، لذت ببرند. برای مثال اگر نام مشتریان خود را می دانید، آنها را به اسم صدا کنید. همچنین موضوعات خود را به صورت نرمال و طبیعی نگهدارید تا مشتریان متوجه شوند که متن ایمیل از سمت یک انسان ارسال شده است نه یک ربات.
جمع بندی
به طور مختصر بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ، بخشی از دیجیتال مارکتینگ می باشد. شما میتوانید با تهیه یک لیست از ایمیل های مشتریان خود، آنها را تخفیفات و محصولات جدید خود آگاه کنید، به شرط آنکه موارد ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید. چنانچه شما عزیزان قصد دارید با سئو در مشهد یا شهرهای دیگر میزان فروش خود را افزایش دهید، ایمیل مارکتینگ می تواند روش مناسبی برای افزایش ترافیک وبسایت شما باشد. برای یادگیری بهتر و بهرهبرداری کامل از این تکنیکها، شرکت در دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد میتواند بسیار مفید باشد. در نهایت از شما مخاطب عزیز که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، نهایت سپاس را داریم.