9+1 روش برتر بازاریابی دیجیتال برای ارتقاء تجارت آنلاین
9 دقیقه
با توجه به اینکه این روزها اکثر افراد بیشتر وقت خود را با ابزارهای هوشمند می گذارند بدیهی است که بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ به مهمترین ابزار برای دستیابی به مشتری وفادار و موثرترین روش برای فروش تبدیل شده است. بازاریابی دیجیتال کاربران را از انواع دستگاه های الکترونیکی همجون رایانه های رومیزی گرفته تا تلفن های هوشمند مورد هدف قرار می دهد. برای موفقیت در کسب و کار آنلاین و جذب مخاطب، باید انواع مختلف روش های بازاریابی دیجیتال را به کار بگیرید. ما در این مقاله در نظر داریم تا شما را با 10 روش از برترین روش های دیجیتال ماکتینگ آشنا کنیم.
معرفی 10 روش از برترین روش های بازاریابی دیجیتال برای بهبود تجارت آنلاین
این روزها، برای داشتن یک تجارت آنلاین قوی و موفق فقط داشتن یک وب سایت به تنهایی کافی نیست و به شدت نیاز است که تمامی روش های بازاریابی دیجیتال ، از بهینه سازی موتورهای جستجو گرفته تا مدیریت رسانه های اجتماعی را به کار بگیرید. در حالت ایده آل ، شما باید ترکیبی از انواع مختلف روش های بازاریابی دیجیتال را استفاده کنید تا از طریق کانال های مختلف به مخاطبان خود برسید . علاوه بر این برای ایجاد یک تجارت آنلاین موفق و متمایز کردن خود از سایر برند ها، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ قوی نیز نیاز است. در این بخش به معرفی 10 روش برتر بازاریابی دیجیتالی می پردازیم که اکثر برندهای بزرگ با تکیه بر آنها به قدرت رسیده اند.
-
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا سئو سایت
وقتی صحبت از روش های بازاریابی به روش دیجیتال می شود اولین و مهم ترین روشی که به ذهن می رسد بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا سئو سایت است. همانطور که در مقالات تخصصی سئو پیش از این گفته ایم بهینه سازی موتور های جستجو به مجموعه عملیاتی گفته می شود که کمک می کند تا وب سایت شما که معرف کسب و کار شما نیز هست بر اساس پر طرفدارترین عبارت های کلیدی کاربران در لیست اولین نتایج مورد نمایش در صفحه نتایج گوگل قرار بگیرد. مشاغل آنلاین اساساً به لطف گوگل، بینگ ، یاهو و سایر موتورهای جستجو این روز ها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. اگر به درستی روی SEO سایت خود کار کنید می توانید ترافیک ارگانیک قابل توجهی را به وب سایت خود جذب کنید که این ترافیک قابل توجه در آینده ای نه چندان دور تبدیل به ابزارهای پول سازی برای تجارت آنلاین شما خواهند شد.
بعد از انجام طراحی سایت خود باید از سئو سایت استفاده کنید تا بتوانید به جایگاه برتر گوگل برسید. روش های مختلفی برای سئو سایت وجود دارد که می توانید با تکیه بر آنها در SERP جزء اولین ها باشید. روش هایی مانند: ساختن ترکیبی از لینک های ورودی و خروجی یا بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی خاص. در این میان سخت ترین کاری که مانع بزرگ پیروزی شماست تغییرات پی در پی الگوریتم های گوگل است که البته اگر سئو را اصولی آموخته باشید می توانید از پس آنها نیز برآیید.
-
بازاریابی موتور جستجو (SEM)
SEO تنها راه افزایش ترافیک ورودی از موتورهای جستجو نیست. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیز روش دیگری برای جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت است. SEM تبلیغ یک محصول را در موتورهای جستجو ممکن می سازد و آن را در بین نتایج جستجوی پولی قرار می دهد. موتورهای جستجو معمولاً نتایج پولی را بالاتر از نتایج ارگانیک در SERP نمایش می دهند.
متداولترین سرویس های جستجوی پولی گوگل عبارت است از : Google AdWords و Bing Ads
این سرویس ها به شما امکان می دهند تا تبلیغ خود را بر اساس کلمات کلیدی مورد هدف هدف ، مکان ، جمعیت بیننده و سایر داده ها منتشر کنید.. در واقع ، بازاریابی موتورهای جستجو روشی بسیار مؤثر است ، زیرا موتورهای جستجو فقط تبلیغ شما را به مخاطبی که می خواهید هدف گذاری کنید نشان می دهند.
-
بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)
بدون شک ، رسانه های اجتماعی ملکه محتوای دیجیتالی قرن بیست و یکم هستند. بنابراین ، بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز یکی از مهمترین انواع بازاریابی دیجیتال است که باید روی آن تمرکز کنید - به خصوص اگر می خواهید یک تجارت B2C موفق داشته باشید. از طرفی دیگر رسانه های اجتماعی صرفاً یک روش بازاریابی دیجیتال نیستند بلکه راهی برای ایجاد یک ارتباط قوی با دوستان و خانواده و حتی مشتریان نیز به حساب می آیند.رسانه های اجتماعی از جمله فیسبوک، لینکدین،توییتر و.. هر کدام دارای لتفرم ویژه ای هستند که باید به نحوه کارکرد آنها اشراف کامل داشته باشید.
چرا که به اشتراک گذاشتن محتوای با کیفیت در رسانه های اجتماعی روشی عالی برای جذب بیننده و قرار دادن برند به عنوان یک مقام بالا در میان رقبا است. این روزها تبلیغات توییتر و فیس بوک ، کمپین های هشتگ و بازاریابی تأثیرگذار از محبوب ترین روش های بازاریابی رسانه های اجتماعی به حساب می آیند.
-
بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا نوع دیگری از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که می توانید از آن برای ارتقاء تجارت آنلاین استفاده کنید. در حقیقت، بازاریابی محتوا یک روش غیرمستقیم برای بازاریابی است ، زیرا مطالبی را منتشر می کنید که مخاطب هنگام وب گردی به طور طبیعی آنها را پیدا می کند. هدف اصلی بازاریابی محتوا این است که بینندگان با خواندن ، اشتراک گذاری و اظهارنظر درباره آن محتوا با شما ارتباط برقرار کنند. بازاریابی محتوایی یکی از زوش های بسیار کاربردی در دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید که می توانید از آن به همراه سایر انواع بازاریابی دیجیتال مانند SEO یا SEM نیز استفاده کنید.
-
بازاریابی ایمیل
بازاریابی ایمیلی یا نامه الکترونیکی نوع دیگری از روش های بازاریابی دیجیتال ارتباطی است ، چرا که شما در این روش نیز با مشتریان در صندوق پستی خود ارتباط برقرار می کنید. اگرچه بازاریابی ایمیل یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی دیجیتال است ،اما هنوز هم بسیار موفق است. این روش یک راه عالی برای افزایش وفاداری و افزایش فروش برند به مشتریان موجود است. براساس آخرین گزارش گروه آمار تحقیقات بازار Radicati ، میزان ایمیل ارسال شده و دریافت شده توسط مشاغل روزانه ، با میانگین 4.4٪ ، همچنان در حال رشد است.
روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق ایمیل به مشتریان دسترسی پیدا کنید. علاوه بر ایجاد کمپین های خبرنامه ، می توانید برای آنها ایمیل های تأیید ، ایمیل های تشکرآمیز و اعلان های ایمیل در مورد به روزرسانی محصول ارسال کنید
-
تبلیغات آنلاین
یکی از مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال که در میان وب مستر ها نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد تبلیغات بنری در سایر وب سایت هاست.برای پیاده سازی این روش نیز می توانید از سیستم عامل های آنلاین مانند Google AdSense استفاده کنید که به شما امکان می دهد به صورت خودکار تبلیغات را در سایر سایت ها ارائه دهید
-
بازاریابی صفحه فرود
صفحات فرود هدفمند می تواننددر ترکیب با سایر روش های بازاریابی دیجیتال برای رونق تجارت آنلاین شما عالی عمل کنند و نرخ تبدیل کاربر به مشتری شما را را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. به معنای وسیع تر ، یک صفحه فرود، یک صفحه وب است که بازدید کنندگان، هنگام رسیدن به یک وب سایت ، ابتدا از آن بازدید می کنند. به همین دلیل چگونگی طراحی و محتوا نویسی آن برای حفظ کاربر و تبدیل آن به مشتری بسیار حائز اهمیت است.
بازاریابان دیجیتال صفحات فرود را به تبلیغاتی نشان می دهند که به عنوان بنر در وب سایت های دیگر نمایش داده می شوند یا در صفحات نتیجه موتور جستجو ظاهر می شوند. بنابراین ، هنگامی که کاربران روی یک تبلیغ کلیک می کنند ، مستقیماً به صفحه فرود که برای کمپین بازاریابی خاص طراحی شده ، هدایت می شوند. ترفندهای مختلفی وجود دارد که می توانید به وسیله آنها یک صفحه فرود پول ساز طراحی کنید . بهتر است برای طراحی صفحه فرود وب سایت خود وقت گذاشته و روی آن سرمایه گذاری جدی کنید.
-
بازاریابی تلفن های هوشمند
همانطور که مقدمه نیز گفتیم این روزها مردم تمام وقت از تلفن های هوشمند خود استفاده می کنند ، به همین دلیل این روزها بازاریابی تلفن های هوشمند نیز یکی از مهمترین روش های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. مطابق گزارشی که اخیر در Esendex ارائه شده است ، پیام های متنی در سال 2018 چیزی حدود 94 درصد روش های ارتباطی را به خود اختصاص داده است. در نتیجه ، بازاریابی تلفن های هوشمند فرصتی باورنکردنی برای ارتقاء تجارت آنلاین است.
علاوه بر ارسال پیام های متنی به مشترکین ، می توانید با ارائه برنامه های رایگان تلفن همراه برای دستگاه های Android و iOS ، مخاطبان خود را نیز درگیر کنید. به عنوان مثال ، می توانید هنگامی که محتوای جدید در وب سایت شما بارگذاری میشود آن را از طریق سیستم اعلان اپلیکیشن خود به مخاطبان اطلاع رسانی کنید.
-
بازاریابی وابسته
بازاریابی وابسته باعث می شود که با خارج کردن منابع مالی از شرکت های ارائه دهنده خدمات خارجی ، بار کاری بازاریابی شما کاهش یابد. با بازاریابی شرکت های وابسته ، پس از بسته شدن یک قرارداد با شرکت وابسته، مشتری فقط باید مبلغ تبدیل را پرداخت کند. بازاریاب های وابسته، کلیه فعالیت های مربوط به بازاریابی را از محل نصب بنر تا صفحه های فرود انجام می دهند. در واقع می توان گفت بهترین چیز در مورد بازاریابی شرکت های وابسته این است که هیچ هزینه ی ثابتی وجود ندارد.
-
بازاریابی ویروسی
ماهیت بازاریابی ویروسی به این شکل است که یک پست تبلیغاتی جذاب آماده می کنید و آن را از طریق منابع انتشار دهنده پر مخاطب منتشر می کنید. نکته قابل توجه این است که باید یک تبلیغ یکسان را از طریق چندین منبع مانندTwitter ، Youtube انتشار دهید به گونه ای که تبلیغ شما مانند یک ویروس در تمامی منابع تبلیغاتی پر مخاطب وجود داشته باشد.این روش نیز یکی از پر کاربرد ترین روش ها ی دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود.
بیشتر بخوانید: ایمیل مارکتینگ | اصول و قوائد مهم در بازاریابی ایمیلی
تفاوت دیجیتال مارکتینگ (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)
در روش بازاریابی سنتی از بیلبوردها، آگهی ها، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات چاپی و روزنامه ها و ... استفاده می شود. در این روش تعرفه های تبلیغات بالا است و از آنجا که بعضی اوقات بدون هدف قرار دادن قشر خاصی انجام می شود، نتیجه مطلوب نخواهد داشت و هزینه انجام شده هدر می رود. همچنین اندازه گیری نتایج در این نوع بازاریابی، کاری دشوار است و چون نمی توانید قشر خاصی را هدف قرار دهید، توصیه نمی شود.
در مقابل دیجیتال مارکتینگ یک روش بازاریابی مدرن و جدید است که تبلیغات در شبکه های اجتماعی، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO)، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM)، تبلیغات کلیکی PPC از جمله روش های آن است. بازاریابی دیجیتال نسبت به روش سنتی مقرون به صرفه تر است. در روش دیجیتال مارکتینگ شما می توانید مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و مطابق با آن تبلیغات خود را انجام دهید. در این روش برندسازی به راحتی انجام می شود و بازخورد بالایی دارد. با ابزارهای تحلیلی می توانید نتایج تبلیغات در این روش را به آسانی اندازه گیری کنید.