10 نکته کلیدی برای داشتن مشتریان وفادار در دنیای وب
5 دقیقه
بی شک هدف اصلی هر کدام از ما در هر کسب و کاری که هستیم کسب درآمد است و این مهم زمانی به انجام می رسد که کسب و کاری شناخته شده و مورد اعتماد برای مشتریان داشته باشیم. اما چگونه می توان اعتماد مشتریان وفادار را به دست آورد یا بهتر است بگوییم مشتریان وفادار بیشتر داشته باشیم و یا به عبارتی دیگر راه کارهای حفظ و ماندگاری مشتری چیست؟ در این مقاله به ارائه 10 نکته کلیدی جهت حفظ و ماندگاری مشتریان که در واقع بخش مهمی از سئو سایت میباشد خواهیم پرداخت.
10 نکته کلیدی برای کمک به شما در ترغیب مشتریان به خرید از شما و حفظ آنها
نکته1: گزاره منحصر به فرد فروش خود را برجسته کنید
هیچ کس بدون اینکه گزاره فروش بی نظیری داشته باشد وارد تجارت نمی شود. پس به این سوال در ذهن خود پاسخ دهید که گزاره منحصر به فرد شما چیست؟ چه چیزی شما را از رقابت با دیگر برند ها متمایز می کند؟
آیا شما خدمتی متمایز تر از رقبایتان ارائه می دهید؟
آیا خدمات پس از فروش شما منحصر به فرد است؟
آیا پشتیبانی قدرتمندی دارید؟
گزاره خود را مشخص کرده و با جسارت آن را انجام دهید.
نکته2 : تا آنجا که می توانید داده جمع آوری کنید
داده های شما ابزار ثبات شما هستند چرا که توسط آنها می توانید هر زمان که بخواهید به آنالیز مشتریان و عملکرد کسب و کارتان بپردازید و نقاط ضعق خود را برطرف کرده و نقاط قوت خود را برجسته کنید.
آیا سئوسایت شما حداقل 30٪ ترافیک وب سایت را برای هر یک از مشتریان شما افزایش داده است؟
آیا تبلیغات Google Ads شما به دلیل طراحی صفحه فرود خوب باعث افزایش ترافیک کاربران شما شده است؟
تحلیل و بررسی دقیق ترافیک سایت و عملکرد کاربران می تواند به کسب ROI بالاتر برای برند شما کمک شایانی بکند
نکته 3: از کسب و کار خود دانش عمیقی داشته باشید
دانستن اینکه چه چیزی را می خواهید بفروشید و یا چه خدماتی را ارائه دهید ، کمک می کند تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید.
نکته 4: اگر می خواهید بیشتر کسب درامد کنید ، باید هزینه کنید.
برای کسب و کار خود یک آزانس دیجیتال مارکتینگ خوب امتخاب کرده و از مشاوره های آنها جهت بهبود کسب و کارتان استفاده کنید.
مطمئن باشید استراتژی های بسیار خوبی برای بهبود رونق کسب و کار شما در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
نکته 5: مکالمه واقعی داشته باشید
هیچ ابزاری به اندازه چشم و گوش نمی تواند باعث جذب مشتری شود. متاسفانه با گسترش ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی این روزها ارتباطات و بازاریابی های حضوری و تلفنی کاهش یافته است. توصیه ما این است که برای حفظ و ماندگاری مشتری وقت بگذارید و با آنها حداقل ارتباط تلفنی برقرار کرده و تعامل خود را با آنها حفظ کنید.
نکته 6: خودتان باشید
شخصیت برای مردم بسیار اهمیت دارد ، به ویژه هنگامی که آنها در حال ایجاد یک معامله ای با شما هستند. بنابراین سعی نکنید کسی باشید که نیستید یا قولی بدهید که نمی توانید به آن متعهد باشید. صداقت در عمل و کلام یکی از مهم ترین ابزارهایی است که موجب حفظ و ماندگاری مشتری می شود.
نکته 7: نسبت به رقبایتان خدمات اضافه تری ارائه کنید.
یکی از ساده ترین راه ها برای جذب مشتری و ماندگاری او ارائه خدمات بیشتر نسبت به سایر رقبا است.
به عنوان مثال ، اگر شما یک آژانس بازاریابی محتوا هستید که "محتوای وب سایت" را به عنوان یکی از خدمات خود ارائه می دهید ، سعی کنید خاص تر شوید. ارائه خدمات محتوای وبلاگ، طراحی صفحات محصول، طراحی صفحات فرود ، مواردی هستند که شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می کنند.
سعی کنید تا حد امکان خدمات خود را تجزیه کنید ، سپس تمام تلاش خود را برای سازماندهی مجدد و بهبود آنها انجام دهید.
نکته 8: به خاطر کار خود شناخته شوید (همه کاره نباشید)
بگذارید اگر شما در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی شناخته شده اید در همان زمینه شناخته شده بمانید و وارد مقوله سئو سایت نشود.
شما به طور مداوم کارهایی با کیفیت بالا ارائه می دهید و مشتری های شما شما را به خاطر آن دوست دارند.با ورود به عرصه ای جدید که در آن نمی توانید کار با کیفیتی ارائه دهید این دوست داشتن و اعتماد را خراب نکنید.
اگر مشغول بازاریابی در مشاغل کوچک بوده اید ، ممکن است وقت آن باشد که دنبال ماهی های بزرگتر بروید. چرا؟
پاسخ بسیار ساده است، آنها پول بیشتری دارند. این که یک نوشیدنی معمولی بفروشید یا یک کوکاکولا بسیار متفاوت است. زمانی که در فروش نوشیدنی های معمولی بی رقیب شدید وقت آن است که فروش کوکاکولا را شروع کنید.
نکته 9: هرگز به مشتری خود دروغ نگویید.
اگر مشتری شما بابت هر موضوعی از شما شاکی بود سعی نکنید به هر قیمتی که شده اشتباه خود را توجیه کنید. در رقابت با سایر برند ها و کسب و کارهای همکار تان برندی موفق است که در حفظ و ماندگاری مشتری و یا به عبارتی بهتر در وفادارسازی مشتری موفق تر باشد و این مهم تنها زمانی به وقوع می پیوندد که دروغ گفتن و توجیه کردن را از دستور کار خود حذف کنید.
نکته 10: تمرکز بازاریابی خود را روی افرادی قرار دهید که واقعا به خدمات شما نیاز دارند.
به عنوان مثال اگر تخصص آژانس دیجیتال مارکتینگ شما اینستاگرام است و می خواهید محصولات آرایشی بقروشید باید سرمایه گذاری تبلیغاتی خود را روی جامعه بانوان متمرکز کرده و برای آنها بازاریابی کنید.
باید در جستجوی این باشید که چه جامعه هدفی نمیتوانند بدون کالا یا خدمات شما زندگی کنند سپس روی همان جامعه هدف کار کنید.
سخن آخر:
برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید باید برگ برنده خود را که همان مشتریان تان هستند،حفظ کنید. نکته هایی که در این مقاله ارائه شد حاصل چندین سال تجربه و تحقیق و پژوهش است. پس سعی کنید برای موفقیت کسب و کار خود و حفظ و ماندگاری مشتریان تان به آنها توجه کنید.
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس