محتوای مبتنی بر سئو چیست؟ | تولید محتوای باکیفیت
5 دقیقه
محتوای مبتنی برسئو، محتوایی است که در آن تمام اصول و قواعد سئو کاملا رعایت شده باشد. این نوع محتوا به راحتی میتواند نظر موتورهای جستجو را جلب نماید و باعث افزایش ترافیک ورودی برای سایت شما شود. همانطور که بیل گیتس میگوید محتوا پادشاه است، اهمیت به این سخن یعنی موفقیت در بحث بازاریابی محتوا.
SEO به بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه سازی سایت و سئو سایت اشاره دارد به طوری که مردم بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند و به آن دسترسی داشته باشند.
تحقیق و بررسی درباره ی کلید واژه یا کلمات کلیدی:
اگر می خواهید ترافیک مورد نظر خود را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید بهتر است در مورد کلمات کلیدی خود بررسی های لازم را انجام دهید. پس بهترین گزینه این است که روی موضوعاتی که افراد از طریق موتورهای جستجو سرچ می کنند بیشتر فعالیت نمایید. در واقع می توان گفت بازاریابی محتوا یک وسیله برای SEO مدرن است. درست همانطور که چرخ ها بدون یک موتور نمی چرخند، محتوا بدون استراتژی سئو سایت نیز در بازار دیجیتال نمی تواند حفظ شود. درست مانند یک موتور بدون چرخ عمل می کند.
با دانش بر این که مخاطبان شما چه سوالاتی در ذهن خود دارند و چه محتوایی را دنبال می کنند می توانید یک استراتژی محتوا پی ریزی کنید که به سوالات خاص مشتریان پاسخ دهید و این موضوع را از طریق محتوا به آن ها انتقال دهید.
محتوایی با کیفیت بالا :
بر اساس درک مخاطبان شما و تحقیق و بررسی و نیاز کاربر ما ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب می کنیم و سپس در قالب یک محتوا مبنی بر اصول سئو اطلاعاتی را به کاربر از زبان مخاطبان ارائه می دهیم.
محتوا در یک سایت یا وبلاگ می تواند شامل موارد زیر باشد.
محتوای وارد شده در صفحه محصولات
یک صفحه محصول با محتوای خوب می تواند هم یک SEO content خوب و هم یک لندینگ پیج مناسب باشد.
پست های وبلاگ
وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد جریان منظم محتوایی می باشد. به طور کلی پست های جذاب یک وبلاگ می تواند به جذب لینک صفحات محصول کمک زیادی کند در واقع می توانیم از محتواهای نوشته شده در وبلاگ برای معرفی محصولاتمان استفاده نماییم.
محتوای با کیفیت و یک پارچه در یک وبلاگ می تواند تاثیر به سزایی در رتبه بندی جستجوگرها و موتورهای جستجو داشته باشد.
بازاریابی محتوا یک فهم جدید در دنیای بازاریابی دیجیتال نیست زیرا سالهای سال است که این موضوع دارای اهمیت است. اما در حال حاضر بیشتر از همیشه به این موضوع توجه می شود. طبق گفته بیل گیتس محتوا پادشاه است .زیرا شما میتوانید با استفاده از یک محتوای اصولی راه خود را به خط مقدم تمام استراتژی های بازاریابی دیجیتال پیدا کنید. (یک محتوا اصولی با درج متن، ویدئو، تصاویر و جمله بندی مناسب همه و همه در ربودن تاج پادشاهی بالقوه است.)
محتوای با کیفیت و یکپارچه در یک وبلاگ می تواند تاثیر به سزایی در رتبه بندی جستجوگرها داشته باشد. ولی باید به این نکته همیشه توجه کرد که یک محتوای با کیفیت دارای ویژگی ها و نکات قوی است که در این مطلب سعی داریم آن را بیان نماییم:
نکته اول : طول کلمات
محتوا خوب باید بین 300 تا 700 کلمه مرتبط با سایت شما باشد.دقت کنید کلمات مرتبط با سایت شما این موضوع بسیار حائز اهمیت است تا بهره وری سایت تان را بالا ببرد. مهمترین نقطه سایت برای درج محتوای با کیفیت صفحه لندینگ پیج است که هر چه محتوا مرتبط تر و با کیفیت تر در این صفحه قرار بگیرد Google Page Rank بیشتری می گیرد.
نکته دوم: استفاده از لینک سازی داخلی اصولی بر محتوا
همانطور که می دانیم وقتی خزنده گوگل وارد یک صفحه لندینگ یا پست شود از طریق لینک های داخلی آن صفحه به صفحه های مرتبط هدایت می شود. این امر باعث می شود محتوا به صورت طبیعی ارزش بیشتری در موتورهای جستجو پیدا کند. یک محتوای خوب چه در قالب پست برای وبلاگ و چه در قالب به روزرسانی شبکه های اجتماعی کاربران را تشویق می کند تا با نام و برند تجاری ما ارتباط برقرار نمایند.
مقاله مرتبط: بودجه خزش یا crawl budget
حال اگر محتوا ما مورد تایید باشد ادامه راه با کاربران است تا آن محتوا را در شبکه های اجتماعی برای ما تبلیغ نمایند. پس در واقع این یک محتوای خوب است که آگاهی و اقتدار یک برند تجاری را در یک بازار تضمین می کند و به مشتریان این اجازه را می دهد که بدون دریافت اس ام اس تبلیغاتی یا یک ایمیل مزاحم با برند و حوزه فعالیت ما آشنا شوند.
و دیگر ارزش یک محتوا که هدف اصلی ما شاید باشد این است که یک راه عالی برای هدایت ترافیک یک وب سایت و نگه داشتن کاربران در سایت برای مدت طولانی است.
نکته سوم: استفاده از تصاویر
یکی از نکات مهم در بحث تولید محتوا استفاده از تصاویر بهینه سازی شده در متن مورد نظر است.
مطلب مرتبط: آشنایی با روش های بهینه سازی تصویر در یک نوشته
نکته چهارم :استفاده اصولی از کلمات و انتخاب عنوان مناسب
یکی از اصلی ترین و مهم ترین اصول تولید محتوا انتخاب عنوان مناسب می باشد زیرا برچسب های متا یک عامل مهم در کمک به موتورهای جستجوی برای درک محتوا و موضوع صفحه مورد نظر می باشند.
و در سه مکان اصلی و مهم از تگ عنوان و یا تایتل صفحه ی ما استفاده می شود
-
صفحات نتایج جستجو (SERPs)
در واقع سایت شما با عنوان شما در SERP نمایش داده می شود. و اولین تجربه برای بازدید سایت در موتورهای جستجو توسط کاربران می باشد. حتی اگر سایت شما رتبه خوبی داشته باشد عنوان شما می تواند عامل پیروزی و شکست در میزان کلیک مخاطبان را برای شما در برداشته باشد.
-
شبکه های اجتماعی
برخی از وب سایت های خارجی به خصوص شبکه های اجتماعی از برچسب عنوان شما برای تعیین آنچه نمایش داده می شود هنگام به اشتراک گذاری آن صفحه استفاده می کنند.
-
نشان دادن برچسب عنوان
برچسب عنوان شما در بالای مرورگر وب نمایش داده می شود و به عنوان نگهدارنده عمل می کند مخصوصا برای افرادی که همیشه صفحات زیادی در مرورگر خود باز نگه می دارند.
مقاله مرتبط : نحوه صحیح نوشتن تگ عنوان مناسب