تاثیر دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار
3 دقیقه
در فضای کسب و کار بین زنده ماندن و رونق تفاوت زیادی وجود دارد به عنوان یک صاحب کسب و کار، احتمالا با واژه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید. اما آیا بازاریابی دیجیتال با کسب و کار شما ارتباط دارد؟
اگر یک کسب و کار اینترنتی در حال شکست خوردن باشد بازاریابی دیجیتالی میتواند به احیا آن کمک ویژه ای داشته باشد.
همچنین که اگر یک کسب و کار در حال رشد باشد به وسیله ی دیجیتال مارکتینگ رشد بیشتری پیدا می کند. زیرا درآمد یک سازمان از طریق جهش دامنه افزایش می یابد. کارکنان شرکت خوشحال هستند و صاحب کسب و کار مربوطه هیجان زده!!
خوب است که یک کسب و کار رو به رشد باشد، درست است؟
سوال اینجاست که: چه چیزی نه تنها به زنده ماندن یک کسب و کار بلکه به رشد آن میتواند کمک کند؟ مجموعه ای از عوامل میتواند به پیشرفت و ترقی یک کسب و کار کمک داشته باشد اما شاید بتوان گفت مهم ترین عامل در فضای اینترنت و وب دیجیتال مارکتینگ است.
نقش بازاریابی دیجیتال برای رشد اقتصادی امری ضروری و مهم است.
این نمودار را در نظر بگیرید: 57٪ از شرکت ها مشتریان جدید خود را از طریق سایت خود جذب کرده اند. 62٪ مشتریان از LinkedIn به دست آمده اند، 52٪ مشتریان را از طریق فیس بوک و 44٪ از ترافیک توییتر به دست آمده اند.
پس باید بگوییم دیگر نیازی نیست با آجر و ملات فروشگاه بسازید و مشتریان خود را وادار به خرید و آمدن به فروشگاهتان کنید.
بیشتر افراد حداقل سی دقیقه از زمان خود را در روز در فیس بوک و اینستاگرام صرف می کنند که این زمان زیادی است و شاید بهتر است بگوییم این زمانی است که ما میتوانیم کاربران را به مشتریان واقعی خود تبدیل کنیم.
آمار و ارقام نشان داده است که شرکت هایی که بر روی بازاریابی دیجیتال تمرکز می کنند 3.3 برابر فرصت بیشتری برای گسترش نیروی کسب و کار خود دارند.
پس آنچه ما واقعا می خواهیم بگوییم این است که بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است و کسب و کار شما بدون آن رشد نخواهد کرد.
نقش بازاریابی دیجیتال مناسب برای شرکت های کوچک
اگر شما یک کسب و کار کوچک دارید و یا به دنبال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستید، پس سرمایه زیاد و پتانسیل بالایی برای شروع فعالیت خود ندارید. این درست است! اما این موضوع نباید انگیزه شما را کم کند زیرا شما نیاز به یک ساختمان فانتزی با صدها کارمند را ندارید. شما فقط نیازمند یک استراتژی بازاریابی ساده اما جامع دیجیتال هستید.
بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک این امکان را فراهم میکند که بتوانند در بازار بزرگ شروع به رقابت کنند. این قابلیت این فرصت را به آنها می دهد تا به سرعت به رقیبان بزرگ خود برسند.
Engadget مدیر عامل شرکت اوبر که بزرگترین شرکت استارتاپی دنیا است می گوید: ما از یک شرکت ساده در سان فرانسیسکو شروع کردیم، امروزه رانندگان Uber روزانه 5.5 میلیون مسافر را جا به جا می کنند. چه چیزی باعث این اتفاق شده است؟ استراتژی بازاریابی دیجیتال بی عیب و نقص او در اوبر
بررسی ها و استراتژی های آنلاین میتواند تفاوت زیادی در تصمیمات مصرف کنندگان ایجاد کند. حضور آنلاین اوبر (با شعارهایی مانند: در زمان رانندگی به کارهای خود برسید". باعث شد سالانه تعداد بیشتری از افراد به سمت اپلیکیشن و طرح اوبر جذب شوند.
به طور خلاصه تنها دلیل موفقیت اوبر را میتوان پیاده سازی درست و اصولی بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ دانست.
شرکت رایا پارس با تلفیق دانش و استراتژی متخصصان خود توانسته است تجربیات زیادی را در این زمینه کسب کند و سابقه ای درخشان را در این زمینه ارائه دهد و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد یکی از خدمات متمایز رایا پارس میباشد.