تکنیک های طلایی سئو سایت در سال 2019
7 دقیقه
آیا می خواهید ترافیک بیشتری از گوگل داشته باشید؟
در این مطلب سعی داریم تکنیک های طلایی سئو سایت در سال 2019 را برای جذب ترافیک و بازدید کننده بیشتر برای شما بیان کنیم.
نکته اول:سایت خود را طبق الگوریتم رنک برین (Rank brain) سئو کنید.
زمانی که گوگل اعلام کرد الگوریتم رنک برین خود را آپدیت کرده است به نظر رسید که این آپدیت باعث ایجاد تغییرات بزرگ در نتایج موتور جستجو گوگل شد.
سوال این جاست که چرا این اتفاق افتاد؟
Google RankBrain اولین الگوریتم یادگیری ماشین Google است. به عبارت دیگر، عوامل تاثیر گذار بر رتبه بندی صفحه اول گوگل را بررسی و تعیین میکند.
مقاله مرتبط: الگوریتم Google RankBrain چیست؟
سیگنال های UX
همانطور که میدانیم لینک ها، کلمات کلیدی و سایر سیگنال های سنتی همچنان مهم هستند ، اما طبق الگوریتم رنک برین گوگل اگر بتوانید نظر کاربران را در گوگل جذب کنید بالاترین رتبه را در موتور جستجو گوگل خواهید داشت.
چگونه می توان سایت خود را برای Google RankBrain بهینه سازی کرد؟
در این قسمت دو نکته اساسی برای سئو سایت شما طبق الگوریتم رنک برین بیان میکنیم:
نکته اول: میزان کلیک (CTR) خود را افزایش دهید.
Google RankBrain می خواهد ببیند چه افرادی در نتایج جستجو گوگل روی سایت شما کلیک می کنند.
پس در نتیجه به گوگل می گوید:
"مردم این نتیجه را دوست دارند. اجازه دهید آن را به بالای صفحه ارتقا دهیم تا آسان تر پیدا شود "
اما اگر مردم روی نتیجه شما کلیک نکنند گوگل سایت شما را در نتایج جستجو به رتبه های پایین تر هدایت میکند.
به همین دلیل است که کسب CTR طبیعی برای سئو سایت شما بسیار مهم است.
مقاله مرتبط: CTR یا نرخ کلیک در گوگل چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟
نکته طلایی برای افزایش CTR در یک سایت:
یکی از روشها برای به دست آوردن کلیک بیشتر، اضافه کردن عدد به عنوان و برچسب ها و توضیحات شما است. زیرا تحقیقات نشان می دهد که افرادی که به دنبال یک نتیجه احتمالا بر روی محتویات حاوی عدد کلیک می کنند. بنابراین هنگامی که شما یک عدد را در عنوان محتوا (و در توضیحات متا) اضافه می کنید، می توانید CTR خود را به سرعت بالا ببرید.
مقاله مرتبط: متا دیسکریپشن چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
اگر کاربران سایت شما را پس از 3 ثانیه ترک کنند؟ یک سیگنال برای گوگل ارسال میشود که به گوگل می گوید که افراد محتوای شما را دوست ندارند.
جذاب کردن نوشته خود با ترغیب و تشویق
هرچه میزان ترغیب و تشویق شما بهتر باشد رتبه شما بالاتر است. پس سعی کنید در مقدمه نوشته خود مردم را تشویق به اقدام کنید پس از نوشتن مقدمه خسته کننده پرهیز کنید و با به کار بردن اعداد و ارقام و تحریک ذهن مخاطبان خود زمان ماندگاری کاربران را در سایت خود بالا ببرید.
نکته مهم دیگر این مساله است که مطالب خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید تا برای خواندن و کپی برداری راحت و آسان باشد.
نکته دوم:انتخاب عبارات کلیدی موثر و کاربردی
عبارات کلیدی و موضوعات مطالب خود را متناسب و با استفاده از نرم افزار های تخصصی Reddit و KWfunder و یا googleadwords انتخاب کنید.
مقاله مرتبط: انکرتکست چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
نکته سوم: به روز رسانی و ارتقاء مطالب قدیمی وبلاگ
همیشه نه اما گاهی به جای نوشتن یک پست جدید سعی کنید مطالب قبلی خود را ویرایش کنید و آن ها را به روز رسانی کنید.
برای رسیدن به نتایج چشمگیر در بحث تولید و به روز رسانی محتوا از مقالات آسمان خراش یا Skyscraper استفاده کنید. در این صورت سئو سایت شما پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.
نکته چهارم:تلاش برای کسب کلیک بیشتر
در اینجا باید بگوییم بر هیچکس پوشیده نیست که میزان کلیک بیشتر در نتایج جستجو و سئو سایت چه اندازه تاثیر دارد.
(میزان کلیک بیشتر = رتبه بندی بالاتر در موتور جستجو گوگل)
سوال این است: چگونه میتوان فهمید کاربران بر روی چه عباراتی بیشترین کلیک را میکنند؟
یک نکته مهم و شاید خیلی مهم این مطلب است که سراغ تبلیغات گوگل ادورز بروید زیرا کلماتی که بر روی آنها گوگل ادورز تبلیغ شده است نتیجه انجام تست و خطا و آزمون های بسیار زیادی است و شما میتوانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید.
مقاله مرتبط: ادوردز یا سئو؟ کدام برای کسب و کار شما بهتر است؟
شما می توانید از این آگهی ها را کپی کنید تا عنوان و برچسب و توضیحات خود را به عنوان آهنربایی جذاب برای کلیک کاربران بسازید.
گزینه پنجم: جایگزینی لینک خودتان در ویکی پدیا به جای لینک های مرده
ساختن لینک در ویکی پدیا یک تکنیک مقیاس پذیر،کلاه سفید و بسیار قدرتمند است.
تنها یک مشکل برای این کار وجود دارد آن هم این موضوع است که پیدا کردن لینک های شکسته در ویکی پدیا کار بسیار سختی است.
توجه داشته باشید لینکی که ویکی پیدیا در اختیار شما قرار میدهد لینک نوفالو است اما باز هم میتوان گفت این لینک به قدری ارزشمند است که باز هم باید برای آن وقت بگذارید و تمام تلاشتان را بکنید.
مقاله مرتبط: آشنایی با لینک های Follow و NoFollow و نقش آنها در سئو سایت
نکته ششم:بهترین کلمات کلیدی رقبایتان را سرقت کنید
دو راه برای یافتن کلمات کلیدی برای بهینه سازی سایت شما وجود دارد.
راه اول این است که کلمات کلیدی تصادفی را در یک ابزار وارد کنید یا اینکه سایت های رقبای خود را آنالیز کنید و عینا از کلمات کلیدی آن ها استفاده کنید.
اما شانس بیشتر با مورد دوم است یعنی کلمات کلیدی رقیبانمان را مورد هدف قرار دهیم در این حالت درصد موفقیت بالاتری داریم!
زیرا با این روش در واقع از مهندسی معکوس استفاده کرده ایم!
برای این کار میتوانید سایت رقبای خود را به وسیله ی ابزار هایی مانند SEMRush یا Spyfu بررسی کنید.
این ابزار لیستی از کلمات را که این سایت ها به ازای آنها در موتور جستجو جایگاه کسب کرده اند را نشان میدهند.
نکته هفتم: بهینه سازی محتوا برای به حداکثر رساندن "اشتراک گذاری"
واقعیت امر این نکته است که بسیاری از محتوا های تولید شده در موتور جستجو ارزش اشتراک گذاری را ندارند.
پس تولید محتوای با کیفیت و قابل اشتراک گذاری کار سختی نیست.
شاید یکی از نکته های طلایی برای به حداکثر رساندن کیفیت محتوای تولید شده استفاده از infographic در داخل محتوای ما باشد.
نکته مهم دیگر این مساله است که در هر جایی از نوشته خود که در سایتتاتن منتشر میکنید از دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی نیز فراموش نکنید.
نکته هشتم: ثبت سایت در دایرکتوری ها و سایت هایی با اتوریتی بالا
طبق الگوریتم hilltop یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر رتبه بندی نتایج جستجو گرفتم لینک از سایت های معتبر با دامین اتوریتی بالا است.
مقاله مرتبط: معرفی الگوریتم Hilltop یا الگوریتم تپه و تاثیر آن بر سئو سایت
نکته نهم:ارسال juice link به کلمات کلیدی با اهمیت
ارسال juice link به کلمات موجود در صفحه 2 یا 3 که ورودی و لینک دریافت میکنند.
گاهی بعضی عبارات در صفحه اول یا دوم گوگل قرار دارد و به ازای آنها ورودی مناسبی کسب میکنند در این مواقع میتوان ترافیک ورودی از این صفحات را به سمت صفحه مورد نظر هدایت کرد.
نکته دهم:ارسال پست برای ویدئو های آپارات
در وبلاگ خود پست های کوچک برای ویدئو های YouTube ارسال کنید. همه ما میدانیم که نتایج ویدیو یوتیوب غالب در صفحه اول گوگل است.
پس نکته مهم و اساسی این موضوع است که ویدئو های خود را در یوتیوپ و آپارات ارسال کنید و در زیر آن توضیحاتی بالای 200 کلمه بنویسید زیرا موتور جستجو گوگل هنگاهی که سایت شما را ایندکس میکند نمیتواند با یک توضیح مختصر متوجه محتوا ویدئو شما شود پس توضیحات خود را به گونه ای بنویسید تا به درستی بیان گر محتوای موجود در ویدئو شما باشد و تا میتوانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را در آن به کار ببرید.
نکته یازدهم:سئو محتوا بر اساس "SEO semantic"
چند سال پیش، گوگل یک الگوریتم جستجو جدید به نام Hummingbird یا الگوریتم مرغ مگس خوار را منتشر کرد، قبل از Hummingbird، گوگل قابلیت درک محتوایی بر روی سایت شما را نداشت.
مقاله مرتبط: بررسی عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار و اثر آن در سئو سایت
اما به لطف این الگوریتم جدید، گوگل هم اکنون می تواند TOPIC صفحه شما را درک کند.
(به هر حال، توانایی موتورهای جستجو برای درک موضوعات و رتبه بندی نتایج مطابق با آن "جستجوی معنایی" نامیده میشود)