با سئو سایت، رشد 80 درصدی کسب و کارتان را تجربه کنید!
7 دقیقه
هنگام سرچ در موتورهای جستجو، نتایج بر اساس میزان رضایتمندی کاربران از وب سایتها نمایش داده میشود. با استفاده از سئو سایت میتوانید صفحات وب سایت خود را بهینه کرده و در رتبههای برتر صفحات جستجو قرار بگیرید. SEO یک فرآیند استاتیک نیست بلکه یک چارچوب با قوانین و فرآیندهای خاص است. سئو سایت به دو بخش تقسیم میشود.
سئو داخلی: مجموعه اقداماتی که بر روی سایت انجام میگیرد تا موتورهای جستجو آنها را بهتر شناسایی کنند.
سئو خارجی: مجموعه اقداماتی که خارج از سایت انجام میشود تا موتورهای جستجو سایت را بهتر شناسایی کرده و باعث افزایش جایگاه سایت در صفحات جستجو شود.
سئو داخلی | on page seo
سئو داخلی اولین بخش در پروسه سئوی سایت است. برای موفقیت در پیاده سازی سئو داخلی و کسب رتبه در موتورهای جستجو باید موارد زیر را رعایت کنید.
مقاله مرتبط: راهنمای جامع اصول سئو داخلی آپدیت 2020
عنوان صفحه
عنوان صفحه و یا تایتل اولین بخش از صفحه سایتتان است که برای کاربران نمایش داده میشود. پس نحوه نام گذاری عنوان صفحه برای افزایش کلیک و جذب کاربران اهمیت بالایی دارد. برای انتخاب تایتل صفحه به نکات زیر توجه نمایید.
- عنوان یک صفحه باید منحصر به فرد باشد.
- عنوان بایستی محتوا را به خوبی توصیف کند.
- خلاصه و کاملا توصیفی باشد.
- عنوان باید مرتبط با محتوای درج شده باشد.
- طول عنوان از 60 کاراکتر بیشتر نشود.
محتوای صفحات سایت
محتوای صفحه نیز در سئو سایت حائز اهمیت است. باید محتواهای سایتتان به گونهای باشد که نیاز کاربران را برطرف نماید. همچنین موضوع مهم در بخش محتوا سایت، تولید محتوا یونیک و با کیفیت است.
مقاله مرتبط: تولید محتوا یونیک|نکات اصولی برای تولید محتوا و کسب رتبه در گوگل
دیسکریپشن
دیسکریپشن نیز برای افزایش نرخ کلیک اهمیت بالایی دارد. زیرا کاربران قبل از ورود به وب سایتتان این بخش از سایتتان را میبینند و تعدادی زیادی از کاربران بر اساس دیسکریپشن درج شده در صفحات سایت، وب سایت مورد نظر خود را انتخاب میکنند.
برای نوشتن دیسکریپشن رعایت این موارد کمک شایانی به افزایش نرخ کلیک وب سایتتان میکند.
- همیشه توصیف منحصر به فرد برای همه صفحات، پستها، محصولات وبسایت خود ارائه دهید.
- اندازه آن را بین 140 تا 160 کلمه نگهدارید.
- از تکرار عنوان در شرح اجتناب کنید.
- کلمات کلیدی زیادی اضافه نکنید.
- سعی کنید از توضیحات به عنوان راهی برای تبلیغ صفحه خود به خواننده استفاده کنید.
مقاله مرتبط: 6 کلید طلایی برای نوشتن متا دیسکریپشن
ساختار آدرس دامنه
ساختار آدرس دامنه برای توصیف قالب آدرس صفحات سایت استفاده میشود.
دستورالعملهای سئو برای انتخاب URL:
- ایجاد URLساده و آسان برای درک موتورهای جستجو و کاربران.
- از "-" برای جدا کردن کلماتی که یک URL را تشکیل می دهند، استفاده کنید.
- از آدرسهای طولانی با اطلاعات غیر ضروری اجتناب کنید.
- از کلمات کلیدی در آن استفاده نکنید.
یک مثال از Url نادرست :
http://www.example.com/UK/123213/5005.html
و اما یک Url اصولی:
http://www.example.com/social-media-news
پیوندهای داخلی
هنگامی که ما در مورد لینکهای داخلی صحبت میکنیم، به معنای پیوندهایی در یک صفحه است که به صفحات دیگر درون وب سایت اشاره میکند. برای لینکسازی داخلی باید نکات زیر را رعایت کنید.
- لینکهایی را به هم ارتباط دهید که با یکدیگر و یا کل مطلب مرتبط هستند.
- اطمینان از مفید بودن لینکها برای کاربر و اینکه توسط موتورهای جستجو قابل درک باشند.
- بک لینک داخلی باید به کاربر کمک کند که به صفحه داخلی سایت بهتر هدایت شود.
- از تعداد زیادی لینک استفاده نکنید. استفاده از چند لینک داخلی در هر صفحه کافی است.
هدینگ سایت
قبل از انتشار متن در سایت آن را قالببندی کنید. دستورالعملهای عمومی برای قالب بندی پست یا صفحه در وب سایت شما عبارتاند از:
- از برچسب H1 برای عنوان پست خود استفاده کنید.
- از برچسب H2 برای سر فصل اصلی پست خود استفاده نمایید.
- برای جلب توجه کاربران، از BOLD و Italics استفاده کنید.
- از برچسبهای H2 برای همه سر فصلهای خود استفاده نکنید.
- پاراگرافهای کوچکی بنوسید.
- اندازه فونت خوبی را انتخاب کنید که برای خواندن آسان باشد.
با توجه به آنچه که گفته شد ساختار یک وب سایت نیز برای اهداف سئو اهمیت دارد. اگر به طور جدی این عوامل را رعایت کنید، به موتورهای جستجو کمک میکنید تا به وب سایت شما اعتماد کنند.
سئو خارجی | Off Page seo
علاوه بر تغییراتی که میتوانید بر روی وبسایت خود انجام دهید، به طوری که در نتایج موتورهای جستجو بالاترین رتبه را داشته باشید؛ راه دیگری برای بهبود موقعیت رتبهبندی وب سایت شما وجود دارد. آن هم استفاده از تکنیک های سئو خارجی است.
مقاله مرتبط: تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی یا Off Page
به طور کلی، موتورهای جستجو در حال تلاش برای پیدا کردن مهمترین صفحات وب هستند و آنها را برای اولین بار زمانی نشان میدهند که کاربر عبارتی را جستجو میکند. یکی از عوامل تعیین کننده موقعیت یک صفحه را در نتایج، تعداد پیوندهای ورودی به آن صفحه است.
پیوندهای ورودی یک موجی از اعتماد هستند و بسته به اینکه این پیوندها از کجا آمدهاند، میتوانند تا حد زیادی موقعیت رتبهبندی شما را تحت تاثیر قرار دهند؛ مثلا، اگر لینکها از سایتهای شناخته شده و قابل اطمینان بیایند پیج شما معتبر شناخته میشود. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند.
سئو کلاه سفید چیست
سئو کلاه سفید در واقع مجموعهای از تکنیکهای بهینهسازی سایت است که توسط موتور جستجوی گوگل برای نمایش سایت در صفحه SERP، تایید شده است. به طور کلی، سئو کلاه سفید به عملی که باعث بهبود رتبه صفحات سایت شما در صفحه نتایج جستجو (SERP) شود، گفته میشود. دقت داشته باشید که سئو کلاه سفید یکپارچگی سایت شما را حفظ میکند و در نتیجه رباتهای موتورهای جستجو، بهتر میتوانند ارتباط بین صفحات و موضوع سایت شما را درک کنند. اگر بخواهیم چند مورد از تکنیکهای سئو کلاه سفید را نام ببریم، میتوانیم به موارد زیر اشارهای داشته باشیم.
- محتوا و خدمات باکیفیت
- سازگاری سایت با موبایل
- زمان بارگذاری سریع
- استفاده از متا تگهای توصیفی
- استفاده از کلمات کلیدی مرتبط (کلمات LSI)
- تجربه کاربری و رابط کاربری مناسب
علت اهمیت سئو کلاه سفید
گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو، روزانه میلیاردها جستجو را کنترل میکند و به هر کاربر، مطالب مورد نیازش را نشان میدهد. با توجه به حجم بالای سرچ در این موتور جستجو، پتانسیل پیدا شدن سایت شما توسط یک کاربر بالا و بالاتر میرود. بنابراین، گوگل را میتوانیم به عنوان یک منبع غیرقابل انکار و قدرتمند برای ترافیک وبسایت، در نظر بگیریم. از همین رو، عدم استفاده از تکنیکهای سئو کلاه سفید، میتواند منجر به حذف سایت شما از صفحه نتایج جستجو شود. حذف سایت از صفحه نتایج جستجو، میتواند به ضررهای جبران ناپذیری تبدیل شود، بنابراین، تا حد امکان از تاکتیکهای سئو کلاه سفید استفاده کنید.
سئو کلاه سیاه چیست
به طور کلی، هر ترفندی که برای مصرفکنندگان، فریبنده یا مضر تلقی شود، به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته میشود. بنابراین، سئو کلاه سیاه دقیقا نقطه مقابل سئو کلاه سفید به شمار میآید. توصیه میکنیم به هیچ وجه از تاکتیکهای کلاه سیاه استفاده نکنید. زیرا این ترفندها به شدت خطرناک هستند و رفته رفته با تکامل الگوریتمهای گوگل، کمتر و کمتر عمل میکنند. برخی از تکنیکهای سئو کلاه سیاه عبارتند از:
· بمب باران کلمات کلیدی
بمب باران کلمات کلیدی در واقع زمانی اتفاق میافتد که شما از یک عبارت، بیش از حد در متن محتوای خود استفاده کنید. این کار کم کم باعث میشود معنای محتوای شما تغییر کند، و با توجه به اینکه با هدف فریب موتورهای جستجو انجام میشود و عملا هیچ نکته مثبتی برای مخاطب ندارد، در دسته سئو کلاه سیاه قرار میگیرد. اگر از بمب باران کلمات کلیدی استفاده کنید، ممکن است صفحات سایت شما برای موضوعات نامربوط هم رتبهبندی شود که این موضوع عملا به ضرر سایت شما خواهد بود.
· پنهان کاری
پنهان کاری یا Cloaking یکی از روشهایی است که الگوریتمهای گوگل به شدت روی آن حساس هستند. پنهان کاری به عملی گفته میشود، که محتوای مورد نمایش برای کاربر، با محتوای مورد نمایش برای رباتهای جستجو، متفاوت باشد. وبسایتهایی که سئو کلاه سیاه انجام میدهند، از پنهان کاری برای نمایش سایت خود در سرچهای نامربوط استفاده میکنند.
کلام آخر
سئو سایت بهترین روش برای افزایش فروش و سودآوری یک فروشگاه است. اما دقت داشته باشید که برای بهبود رتبه صفحات سایت خود در صفحه SERP، حتما از تاکتیکهای سئو کلاه سفید استفاده کنید. امروزه الگوریتمهای گوگل به شدت پیشرفت کردهاند و کاملا محتوای درون سایت شما را درک میکنند. از همین رو توصیه میکنیم از سئو کلاه سفید استفاده کنید تا به مرور زمان، افزایش بازدید، افزایش فروش و سودآوری را در سایت خود شاهد باشید.
پیشنهاد میکنیم برای بررسی و آنالیز لینکهای صفحه از ابزار آنالیز لینک های صفحه استفاده نمایید.
امیدواریم توانسته باشیم در سئو سایت و ارتقا کسب و کارتان گام موثری را برداشته باشیم.
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس