چگونه ترافیک وب سایت خود را تا 120 درصد افزایش دهیم؟
8 دقیقه
به عنوان یک بازاریاب محتوای دیجیتال، وظیفه شما برای افزایش فروش و تبدیل مخاطب به مشتری وفادار ارائه راهکارهایی برای افزایش ترافیک وب سایت تان است. برخی از بازاریاب ها برای رشد ترافیک وب سایت خود تبلیغات بنری خود را در وب سایت های پر مخاطبی نظیر وب سایت های شرط بندی و.. درج می کنند. ما در این مقاله می خواهیم راهکارهایی به شما ارائه کنیم تا برای افزایش ترافیک وب سایت خود از سایت های مستهجن و شرط بندی بی نیاز باشید.
رشد چشم گیر ترافیک وب سایت از طریق آپدیت منظم بلاگ
در این بخش از مقاله می خواهیم از طریق ارائه تجربه کاری یک وب مستر نکاتی در خصوص افزایش ترافیک وب سایت و به تبع آن بهبود سئو سایت به شما ارائه کنیم.
در سال 2016 ، من همکاری خود را با شرکتی که در حوزه ی فروش روغن موتور کار می کرد آغاز کردم. وظیفه من در این شرکت بهینه سازی و افزایش ترافیک وب سایت بود.
بهترین ابزاری که از آن جهت رشد ترافیک وب سایت شرکت استفاده کردم بلاگ بود. انکار نمی کنم که در این راه محدودیت بسیاری وجود داشت ولی به هر ترتیبی که بود استراتژی خود را برای دست یابی به هدف ، که افزایش ترافیک و بهبود سئو سایت بود، طراحی کردم.
برای شروع یک گروه سه نفره تشکیل دادیم و برنامه ریزی کردیم که جلسات هفتگی منظمی را باهم ترتیب دهیم. قرارمان این بود که در این جلسات گروهی پست هایی را که سایت های رقیب در بلاگ خود منتشر می کنند رصد کرده و در صدد این بر آییم تا به تولید پست هایی مرتبط با روغن موتور بپردازیم. ضمن اینکه این پست ها مشابه سایت های رقیب نیز نبوده و کاملا تازه و کاربردی باشد. در ابتدای کار برای انتشار پست ها زمان بندی خاصی را مد نظر قرار نداده بودیم. با این استراتژی یعنی تولید محتوا و انتشار پراکنده بدون برنامه زمانی از پیش تعیین شده شاهد تغییر چندانی در رشد ترافیک وب سایت مان نبودیم. در همین راستا تصمیم گرفتیم تا در جلسات سه نفره خود به تحلیل مشکل استراتژی خود پرداخته و راهکار جدیدی ارائه کنیم.
حاصل این جلسات تحلیل و بررسی این بود که تصمیم گرفتیم، به انتشار پست های خود یک برنامه زمان بندی دقیق نیز اضافه کنیم. در ابتدای پیاده سازی این استراتژی میانگین ترافیک وب سایت ما در یک ماه کمتر از 5000 بازدید بود. تیم سه نفره ما توانست پس از یک سال کار مداوم این رقم را دو برابر کرده و پس از دو سال نیز شاهد رشد 7 برابری ترافیک وب سایت بودیم . این رشد به حدی چشم گیر بود که در آستانه خروج من از شرکت تجربه ترافیک 100000 تایی در یک ماه نیز نصیب بلاگ روغن موتور شده بود.
چگونه شاهد رشد 120 درصدی ترافیک وب سایت خود باشیم؟
در این بخش می خواهم بگویم چگونه بعد از دو سال به ترافیک هفت برابری دست یافتیم. پس از تجربه ی موفقیت آمیز که در سال اول کار به دست آمد ما تیم سه نفره خود را چند برابر کرده و طبق یک برنامه زمان بندی مشخص تصمیم گرفتیم هر پستی که از زمان انتشارش بیش از 3 ماه گذشته است به روزرسانی کنم ضمن اینکه در بلاگ خود قابلیت جستجو را نیز قرار دادیم تا کاربران در بلاگ ما توانایی جستجوی سایر موضوعاتی که به دردشان می خورد را داشته باشند. همین سه نکته طلایی کافی بود تا شاهد رشد چشم گیر ترافیک وب سایت خود باشیم.
در ادامه می خواهم بگویم شما برای دست یابی به چنین ترافییکی برای وب سایت خود باید چه کنید.
برای بلاگ خود یک تیم نویسنده ی حرفه ای استخدام کنید
با استخدام چند نویسنده ی حرفه ای یک تیم تخصصی تولید محتوا برای وب سایت خود تشکیل دهید. در این تیم باید تخصص های زیر وجود داشته باشد:
- نویسنده ای که با اصطلاحات تخصصی کسب و کار شما آشنا باشد
- نویسنده ای که به اصول و فنون نگارشی آشنا باشد
- نویسنده ای که به اصول سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشد
و اگر نویسنده ای هر سه گزینه را داشته باشد می تواند یک فرصت طلایی برای شما ایجاد کند.
یک تقویم کاری منعطف طراحی کنید
در بخش قبل مدعی شدیم که برنامه انتشار پست های بلاگ باید منظم و دقیق باشد . در این بخش نیز گفته خود را نقض نمی کنیم فقط چند نکته به آن اضافه می کنیم.
برنامه زمان بندی انتشار پست های بلاگ شما باید متناسب با افزایش ترافیک وب سایت شما تغییر کند حال به چه شکل؟
ما در سال اول پیاده سازی استراتژی تولید محتوا، بلاگ خود را هفته ای دو بار در روز های دوشنبه و پنج شنبه با انتشار پست جدید به روز رسانی می کردیم.
در سال دوم پس از رشد دو برابری ترافیک، استراتژی تولید محتوا را از هفته ای دو روز به هفته ای سه روز افزایش دادیم و در نهایت هنگام رشد هفت برابری ترافیک نیز زمان بندی انتشار محتوا را به روزی 1 عدد افزایش دادیم.
با مخاطب خود در ارتباط باشید
یکی از مهم ترین کارهایی که ما در استراتژی خود به آن اهمیت ویژه ای داده بودیم این بود که یکی از اعضای تیم ما مدام در حال رصد این بود که با مخاطب ارتباط برقرار کند، نظر خواهی کرده و پست های تولید شده را متناسب با نیاز و سلیقه مخاطب توزیع کند.
وظیفه دیگر این شخص این بود که کمپین های بزرگ را در شبکه های اجتماعی رصد کرده و با برند روغن موتور ما از آنها حمایت کند.
مطالب گذشته خود را هر چند وقت یک بار به روز رسانی کنید.
بهترین کار برای جذب ترافیک چشم گیر این است که هر از گاهیی برگردید و مطالب قبلی بلاگ خود را باز بینی کنید. طبیعتا وقتی یک کار تیمی انجام می شود کیفیت ها هم برابر نیست به همین دلیل ممکن است بعضی از پست ها درصد بیشتری از ترافیک سایت را به خود جذب کرده باشند و برخی ترافیک کمتر.
در چنین حالتی بهتر است پست هایی را که ترافیک زیادی نصیب شان نشده است را شناسایی کرده و درصدد رفع کم و کاستی های آنها بر آیید.
به عنوان مثال می توانید:
- عنوان پست خود را تغییر دهید
- URL پست خود را تغییر دهید( البته با حفظ مسیر)
- تگ های Alt تصاویر خود را کنترل کنید.
- در صورت امکان به پست خود فایل ویدئویی اضافه کنید.
- پست خود را با اضافه کردن چند پاراگراف مرتبط طولانی تر کنید.
رویAMP سرمایه گذاری کنید
درست است که گاهی اوقات شرکت های بزرگ با تغییرات جدید به سختی سازگار می شوند اما ما از این قاعده مستثنی بودیم و به محض اینکه قابلیت جدید AMP به وب سایت ها اضافه شد روی آن سرمایه گذاری کردیم و جالب است بدانید که هنگامی که صفحات بلاگ ما در موبایل نیز با سرعت برای کاربران بارگذاری می شد ترافیک جستجوی ما رشد وحشتناکی را شاهد بود.
از شبکه های اجتماعی برای ایده گرفتن غافل نشوید
یکی از رموز موقفقیت ما در زمینه رشد 120 درصدی ترافیک فعالیت پررنگ در شبکه های اجتماعی و انتشار منظم بخشی از مطالب بلاگ در آن بود. تیم ما با رصد لحظه به لحظه ی شبکه های اجتماعی جدید ترین سوژه های مرتبط با روغن موتور را جمع آوری کرده و به تحلیل و بررسی آنها می پرداختند.پس از حضور فعال در شبکه های اجتماعی غافل نشوید.
از امکاناتی نظیر خبرنامه استفاده کنید
ایده جالبی است که پست های جذاب بلاگ خود را به ایمیل کاربران تان ارسال کنید.
منظور ما از پست های جذاب چیست؟
به عنوان مثال ما در حیطه روغن موتور مطلبی با عنوان" چگونه می توان با یک کامیون 5000 مایل حرکت کرد؟" را تولید کردیم و آن را به ایمیل کاربران ارسال کردیم و جالب است بدانید که این پست بخشش اعظمی از میانگین ترافیک ماهیانه وب سایت ما را به خودش اختصاص داد.
همه استراتژی های ممکن را یک باره پیاده سازی نکنید
برای کلیه استراتژی های خود برنامه داشته باشید .نباید یک باره همه آنچه را که در دست دارید رو کنید. برای روند رشد ترافیک خود برنامه ریزی کرده و اولویت بندی کنید. به عنوان مثال ما سال اول ، تمرکز خود را روی بهینه سازی وب سایت و تحقیق در زمینه تولید محتوای یونیک و تولید محتوای همیشه سبز گذاشتیم.
در سال دوم تمرکز خود را روی شبکه های اجتماعی گذاشته و سعی کردیم هر آنچه را که تا کنون در بلاگ خود منتشر کرده بودیم در شبکه های اجتماعی خود اطلاع رسانی کنیم . سعی کردیم تا با فعالیت پر رنگ در شبکه های اجتماعی مختلف به مخاطب خود بگوییم که در هر کجا که آنها راحت تر هستند ما نیز می توانیم در کنار آنها بوده و به سوالاتشا در زمینه انتخاب بهترین روغن موتور پاسخگو باشیم اما در همه تبلیغات خود به این مطلب اشاره داشتیم که وب سایت ما منبع تمام داشته های ماست و در صورتی که به اطلاعات کاملتری نیاز دارند می توانند به وب سایت ما مراجعه کنند. شاید برای تان غیر منظره باشد اما باید بگوییم پس از کارشناسی دقیق پی بردیم که 44 درصد افزایش ترافیک ما مربوط به کاربران شبکه های اجتماعی ما بوده است.
سال سوم هبر نامه و ایمیل مارکتینگ را آغاز کردیم و سعی کردیم در فاز بعد یکار خود کمی از نشر محتوا کاسته و آپدیت های خود را متوجه برجسته سازی محصولات خود کنیم.
امیدواریم که ارائه این مقاله توسط تیم سئو رایاپارس بتواند شما را در تحقق اهداف تان در زمینه افزایش ترافیک وب سایت یاری نماید.
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس