اثر جادویی کلمات کلیدی دنباله دار در سئو سایت
4 دقیقه
اثر جادویی کلمات کلیدی دنباله دار در سئو سایت اهمیت ویژه ای برای کسب رتبه در موتور جستجو گوگل دارد. با توجه به محدودیت استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، باید عباراتی را جایگزین کلمات کلیدی اصلی کنیم که علاوه بر بار معنایی یکسان، باعث افزایش رنکینگ در موتورجستجو گوگل و افزایش نرخ کلیک وب سایت شود.
برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید. ( سئو در مشهد )
مثلا شما برای کسب و کار خود طراحی سایت فروشگاهی انجام داده اید که در زمینه ارائه خدمات و فروش ابزار سفر و کوهنوردی فعالیت می کنید و با کلمه کلیدی کوهنوردی می خواهید در موتورجستجو گوگل جایگاه کسب نمایید اما در یک مقاله 800 کلمه ای به طور میانگین قادر به استفاده حداکثر 7 بار از کلمه کوهنوردی هستید. پس به کمک کلمات کلیدی دنباله دار می توانید از تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی اصلی خود جلوگیری نمایید.
مزیت استفاده از کلمات کلیدی دنباله دار
Long Tail Keywords (کلمات کلیدی دنباله دار) از 3 یا 4 کلمه تشکیل میشوند. مثلا برای سئو کلمه کوهنوردی می توانید از عباراتی مانند فروش ابزار کوهنوردی، تورهای کوهنوردی مشهد و عباراتی از این قبیل استفاده نمایید.
استفاده از کلمات کلیدی دنباله دار 2 مزیت مهم برای وب سایت و تجارت شما دارد:
1. اکثر افراد به قدرت Long Tail Keywords باور ندارند و از آنها برای سایتشان استفاده نمی کنند دلیل این موضوع نیز این است که چون این نوع از عبارات سرچ پایینی بین کاربران موتورجستجو گوگل دارد. اما همین اتفاق می تواند برگ برنده بیزینس شما باشد و باعث افزایش ترافیک و کلیک بیشتر سایتتان شود. نتیجه این دو اتفاق افزایش رتبه وب سایت در موتورجستجو گوگل خواهد بود.
2. با وجود سرچ پایین این عبارات در گوگل اما کاربرانی که اقدام به جستجو کلمات کلیدی طولانی می کنند درصد نرخ تبدیل وب سایت را بیشتر می کنند به عنوان مثال فردی که عبارت تورهای کوهنوردی در مشهد را جستجو میکند به احتمال زیاد به دنبال توری مناسب در مشهد است پس با ورود به سایت شما در صورت وجود محتوایی مناسب و با کیفیت می تواند جز مشتریان شما شود که نتیجه آن افزایش نرخ تبدیل وب سایت می باشد.
روش انتخاب مناسب ترین کلمه کلیدی دنباله دار
برای اثر بخشی بهتر برای استفاده کلمات کلیدی طولانی در محتواها می توانید از 3 روش زیر اقدام نمایید.
1. اولین و راحترین روش انتخاب کلمات کلیدی طولانی پیشنهادهای گوگل است. هنگامی که در گوگل موضوعی را سرچ کنید تعدادی پیشنهاد به شما ارائه می دهد که از میان آنها می توانید عبارتی که مرتبط با موضوع مقاله شما است را انتخاب نمایید.
2. روش دوم استفاده از پیشنهادهای بخش Searches related گوگل است که در انتها صفحه به شما ارائه می دهد که با انتخاب آنها می توانید نتیجه ای مطلوب را از سئو سایت و به دست آوردن جایگاه در موتور جستجو گوگل تجربه نمایید.
3. روش سوم نیزاستفاده از ابزارهای مناسب برای پیدا کردن کلمه کلیدی دنباله دار است.
2 ابزار کاربردی برای یافتن کلمات کلیدی دنباله دار
استفاده از ابزارها برای یافتن عبارات کلیدی محتوا روشی اصولی و حرفه ای است و به کمک آنها می توانید عبارات و کلماتی که سرچ بیشتری بین کاربران دارند را بیابید. برای این منظور ابزارهای مختلفی وجود دارند که در این مقاله به دو مورد از کاربردی ترین و حرفه ترین ابزارها می پردازیم.
ابزار WordStream
ابزار رایگان WordStream با ثبت ایمیلتان امکان پیدا کردن 10 کلید واژه محبوب در راستای کلمه کلیدی اصلی وب سایتتان را برای شما فراهم می کند.
ابزار ahref
این ابزار جز پرکاربردترین و معروف ترین روش ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی میان سئو کاران و افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. از دیگر قابلیت های ahref
سرچ دامنه رقیبان کسب و کارتان است که قادر به دیدن جایگاه و کلمات کلیدی که استفاده کرده اند خواهید بود.
سخن آخر
با توجه به قوانین موتورجستجو گوگل در تعداد استفاده از کلمه کلیدی اصلی برای سئو سایت و سئو محتوا خود، از طریق راه های ارائه شده در این مقاله می توانید محتوایی مطلوب و کاربر پسند در گوگل نمایش دهید و به جمع 10 سایت برترموترجستجو گوگل بپبوندید که موجب جذب کاربر و افزایش نرخ تبدیل وب سایت شما می شود. شرکت رایاپارس با تلفیق دانش و استراتژی می تواند با انجام تکنیک های اصولی و به روز سئو سایت باعث افزایش نرخ تبدیل و برندسازی کسب و کارتان شود.