دلیل اهمیت انتخاب کلمات کلیدی
4 دقیقه
آنالیز کلمات کلیدی، جزء اساسی ترین قسمت ها در سئو سایت است. تمام غنی سازی محتوایی و ایجاد پیوند های سایت باید به سمت کلمات کلیدی مناسب هدایت شود، چیزی که مردم برای یافتن محتوا در وب از آن استفاده می کنند.
کلمات کلیدی در 4 نوع کلی دسته بندی می شوند:
- کلمات تجاری (با ارزش بالا)
- عبارات پاپ
- دسکریپتور های فصلی
- دسکریپتور های تصادفی
اصول و قوانین کلمه کلیدی
عبارات پاپ، شامل هرچیزی که در اخبار، موسیقی، سینما و تلوزیون و... ذکر شده است، می شود. دسکریپتورهای فصلی، مواردی مانند چراغ های کریسمس و گلهای روز ولنتاین هستند. دسکریپتور های تصادفی ممکن است کلماتی مانند اسم های خاص باشند، مانند اسم شرکت ها و بیزینس ها. ( سئو در مشهد )
دسکریپتور های تصادفی، محبوبیت چندانی ندارند و بازدید زیادی ایجاد نمی کنند؛ اما هرگز نمی توان از این موضوع مطمئن بود. یک دسکریپتور تصادفی ممکن است ارتقا یابد و به درجه یک دسکریپتور فصلی یا عبارت پاپ برسد و حتی امکان دارد به یک مارک تجاری تبدیل شود. در واقع، می توان گفت که دسکریپتور های تصادفی مبنای انواع دیگر کلمات کلیدی هستند. آنها متداول ترین و ساده ترین نوع کلمات کلیدی هستند. می توانیم اینگونه برداشت کنیم که دسکریپتورهای تصادفی، سلول های بنیادی در بدن فضاهای جستجو هستند، شما هرگز نمی دانید که آن ها به چه چیزی تبدیل خواهند شد.
اصول بازاریابی جستجو به ما می گویند به دنبال سود خود باشید، اما آیا این موضوع بدان معناست که شما برای فعال ترین کوئری با 10 هزار بازدید روزانه رقابت می کنید یا به این معنی است که شما برای تعداد بیشتری از کوئری ها اما با فعالیت کمتر (که رقابت شدید نیست اما ترافیک کم است)، رقابت می کنید؟
کارشناسان سئو سال هاست به این نکته اشاره می کنند که درآمد واقعی برای کوئری هایی با یک کلمه کلیدی بسیار کم است. برای مثال در تهران اتومبیل های دست دوم می فروشید، احتمالاً در رتبه بندی جستجوی "اتومبیل دست دوم در تهران" شانس بیشتری نسبت به رتبه بندی جستجوی "اتومبیل" یا "اتومبیل دست دوم" دارید مگر اینکه بتوانید اتومبیل را در سراسر کشور حمل کنید که اکثر مردم مایل به پرداخت چنین هزینه ای نیستند.
بهینه سازی کلمات کلیدی
تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان قبل از تصمیم گیری در مورد خرید، تحقیقات زیادی را به صورت آنلاین انجام می دهند. چه بخواهیم و چه نخواهیم، یک سایت تجاری متوسط مبتنی بر وب، باید اطلاعات بیشتری را در اختیار مصرف کنندگانی که از قیمت خبر ندارند، قرار دهد.
فقط با گذاشتن قیمت در سایت نمی توانید یک کوئری را بهینه کنید. قبل از اینکه واقعاً برای آن ها بهینه سازی کنید، باید این کوئری ها را درک کنید. اگر قیمت تلفن همراه را جستجو می کنید، احتمالا شروع به جستجوی کمترین قیمت خواهید کرد و سپس به سمت قیمت بالاتر می روید و به دنبال ویژگی های اضافی مورد نظرتان می گردید؛ البته ممکن است دیگران از قیمت بالا شروع کنند و با پایین آمدن قیمت، ویژگی های نزولی را با یکدیگر مقایسه کنند.
با این حال، در اکثر موارد شما واقعاً نمی خواهید یک صفحه را برای 100 کوئری بهینه سازی کنید. در تجارت واقعی، شما می خواهید تأثیر خوبی ایجاد کرده و به مردم کمک نمایید تا هرچه سریعتر محتوایی را که دنبال آن هستند، پیدا کنند. مجبور بودن افراد برای یافتن پاسخ سوال خود در میان چندین مطلب دیگر، تجربه کاربری خوبی را ارائه نمی کند.
نحوه انتخاب کلمات کلیدی
نحوه تعیین عبارات و کلمه های کلیدی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چون میزان موفقیت کسب و کار شما در فضای اینترنت و سئو سایت، رابطه مستقیمی با لغات کلیدی وب سایت دارد.
ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد تا یک حجم نامحدود از لغات کلیدی برای کسب و کار آنلاین خود تولید نمایید. این ابزار که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد، به صورت خودکار از میلیاردها کلید واژه در پایگاه داده استفاده مینماید تا برای شما لیستی از کلمه های کلیدی را پیشنهاد دهد که با کلید واژه اصلی که وارد نموده اید مطابقت و همخوانی داشته باشند. ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی جز ابزارهای رایگان پر کاربرد است که برای اشخاص فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و محتوانویسی بسیار مفید می باشد. به کارگیری از این ابزار، علاوه بر صرفه جویی در وقتتان، در ابتدای کار حرفه ای در فضای اینترنت و برای ایجاد محتوایی بهینه نیز کمک می نماید.
نکته مهم در رابطه با کلمات کلیدی سایت، میزان تکرار آن ها در صفحه ها می باشد. برای این منظور میتوانید با ابزار آنالیز چگالی واژگان صفحه، از میزان به کارگیری کلمات کلیدی در صفحات وب سایت خویش آگاهی پیدا کرده و بر پایه ی استاندارهای گوگل، آن را سئو و بهینه نمائید.
جمع بندی
به طور کلی، نحوه انتخاب کلمه کلیدی اهمیت بالایی در سئو سایت و کسب رتبه وب سایت در گوگل دارد. به همین دلیل بهتر است به کمک مشاورین و افراد متخصص و فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ و یا استفاده از ابزار سئو مناسب ترین کلید واژه های سایت خود را به دست آورید.