از این 5 اشتباه در یافتن کلمات کلیدی بپرهیزید!
5 دقیقه
تحقیقات کلمات کلیدی هنوز یکی از مهمترین بخش ها در سئو سایت است. اگر چه موتورهای جستجو هوشمند تر شده اند و به اندازه چند سال پیش به کلمات کلیدی توجه نمی کنند، اما وجود عبارات کلمات کلیدی در مکان های مناسب هنوز هم کمک می کند.
طبق یک مطالعه، 66 درصد از مدیران وب به جای سپردن تحقیق در مورد کلمات کلیدی سایت شان به متخصصین سئو، خودشان آن را انجام می دهند. بنابراین، بسیار مهم است که از نحوه انتخاب واژگان اصلی سایت آشنایی داشته باشند. در این مقاله، پنج اشتباه بزرگ درباره تحقیق در مورد کلمات کلیدی آورده شده است که باید از آنها جلوگیری کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید. ( سئو در مشهد )
1.نادیده گرفتن صفحات جستجو
این شاید رایج ترین اشتباهی باشد که بیشتر متخصصان سئو انجام می دهند. آنها دچار سردرگمی می شوند و زمان زیادی را صرف ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می کنند تا بهترین واژگان را برای صفحه وب خود پیدا کنند. با انجام این کار، آنها 10 نتیجه برتر در SERP را کاملا فراموش کرده و نادیده می گیرند.
شما با سرچ کلمه مورد نظرتان، قادر خواهید بود که 10 نتیجه برتر گوگل را بررسی نمایید اما می توانید با ابزار پیشنهاد کلمات کلیدی سریعتر واژگان اصلی سایت خود را انتخاب نمایید.
هنگام بررسی صفحات جستجو و 10 نتیجه برتر، حتماً به موارد زیر را توجه کنید:
چه نوع محتوایی برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می شود؟
آیا این یک پست وبلاگ، صفحات محصول و یا راهنما است؟
متوسط طول محتوای 10 نتیجه برتر در SERP چقدر است؟
به متا تگ ها و دیسکریپشن نتایج در صفحه اول توجه کنید. همچنین، به استفاده از کلمه کلیدی اصلی در متا تگ ها نیز توجه نمایید.
2.عدم توجه به هدف جستجوگر
هدف جستجو شاید مهمترین نکته ای باشد که شما باید هنگام انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی به خاطر بسپارید. هدف اصلی از افزایش رتبه بندی سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو، این است که به کاربران کمک کنید اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند؛ این عمل بدون در نظر گرفتن هدف جستجوی کاربر امکان پذیر نیست.
اگر صفحه وب شما با هدف جستجو مطابقت نداشته باشد، چندین اثر منفی بر روی وب سایت شما خواهد داشت:
وب سایت شما نرخ تبدیل ضعیفی خواهد داشت.
بر معیارهای تعامل مانند نرخ پرش نیز تأثیر منفی خواهد گذاشت.
3.کلمات کلیدی غیر مرتبط
در هنگام تحقیق برای کلمات کلیدی، کلمات بسیاری را پیدا خواهید کرد. نکته مهم این است نباید از کلماتی که با کسب و کار شما مرتبط نیستند، انتخاب نمایید.
جدا از شناسایی کلمات کلیدی که برای محتوای شما منطقی اند، پیدا کردن و لیست کردن انواع کوئری های مورد استفاده بازدیدکنندگان وب سایت شما برای یافتن پاسخ سوالات خودشان نیز به همان اندازه مهم است.
4.استفاده نامناسب از کلمات کلیدی در محتوا
یکی از نکات حائز اهمیت در زمینه کلمات کلیدی، بحث چگالی کلمات کلیدی (keyword density) می باشد. در صورتی که شما از یک کلمه کلیدی در سایت خود بیش از حد معمول و یا کمتر از میزان استاندارد استفاده نمایید، به این معنی می باشد که شما چگالی لغات را در سایت خود رعایت نکرده اید.
این موضوع بع این معنا است که شما باید چگالی کلمات سایت خود را برای دستیابی به بهترین کارایی در سئو سایت و موتور جستجو گوگل انجام دهید.
مقاله مرتبط: چگالی کلمه کلیدی (keyword density) چیست و چگونه محاسبه می شود؟
مشکلی که معمولا برای صاحبان وب سایت ها و حتی بعضی از سئو کاران بوجود می آید؛ این است که بدون آگاهی از اصول و قواعد محتوا نویسی، شروع به تکرار بیش از حد واژگان در محتوا می نمایند. سپس، الگوریتم های گوگل، هنگام ایندکس کردن صفحات وب سایت، متوجه تکرار عبارات در مقاله می شوند و از همین رو، وب سایت شما را جریمه کرده و حتی در صورت تکرار این موضوع وب سایت را از صفحات نتیجه های جستجو به طور کلی حذف می نماید. برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، می توانید از ابزار بررسی چگالی واژگان صفحه استفاده نمایید. با کمک این ابزار، میتوانید صفحات وب سایت خود را ارزیابی نمایید و چگالی کلمه های سایت خود را بررسی و تحلیل فرمایید.
قبل از شروع نوشتن مقاله، شناسایی کلید واژه اصلی، کلیدواژه های ثانویه و LSI مهم است. طرح کلی مطالب، این است که شما باید تمام کلمات کلیدی اصلی و ثانویه خود را با یکدیگر ادغام کنید.
5.غفلت از کلمات کلیدی دنباله دار
بسیاری از کسب و کارهای آنلاین و حتی متخصصان سئو کلمات کلیدی دنباله دار را رد می کنند. این موضوع عمدتاً به این دلیل اتفاق می افتد که کلمات کلیدی دنباله دار معمولاً حجم بالایی از جستجو ندارند.
مقاله مرتبط: اثر جادویی کلمات کلیدی دنباله دار در سئو سایت
کلمات کلیدی Long-tail، شانس بیشتری برای دریافت رتبه بالاتر در رتبه بندی موتورهای جستجو به وب سایت ها می دهند و همچنین ممکن است به نرخ تبدیل بهتری منجر شوند.
جمع بندی
جذب ترافیک بالا، برای سئو سایت و رتبه بندی سایتتان در صفحات نتایج موتور جستجو بسیار مهم است و تحقیق کلمات کلیدی اولین قدم برای دستیابی به آن است. برای جلوگیری از برخی اشتباهات بزرگ در زمینه تحقیق در مورد کلمات کلیدی که ممکن است موفقیت سئو شما را با مشکل رو به رو کند، می توانید از پنج نکته بالا استفاده نمایید و نتایج شگفت انگیزی را در افزایش رتبه وب سایت و ارتقا کسب و کارتان مشاهده نمایید.