تولید محتوا مهم تر است یا ساخت بک لینک؟

کدام یک برای سئو سایت بهتر است: بک لینک یا محتوا؟ این سوالی است که تقریباً همه صاحبان مشاغل و تیم های بازاریابی می پرسند.
البته برای این سوال، یک پاسخ بسیار آسان وجود دارد:
اگر مجبورید بین ایجاد محتوا و ساخت بک لینک، روی یکی تمرکز بیشتری داشته باشید، بهتر است محتوا را انتخاب کنید.
در این مقاله، چهار دلیل برای برتری محتوا نسبت به بک لینک را بیان می کنیم. ( سئو در مشهد )
محتوا برای کاربران شما است
بک لینک ها، بیشتر بر روی سئو سایت شما اثر می گذارند، اما تاثیر محتوا در جذب مخاطب، ایجاد بازدید برای فضای تبلیغات و فروش محصولات شما می باشد. اگر محتوای مناسب و کاربر پسندی نداشته باشید، هیچگاه نمی توانید بک لینک های با کیفیتی از سایت های معتبر دریافت نمایید.
همچنین لازم به ذکر است که بک لینک از سمت صفحات دسته بندی و محصولات، پیوندهای درستی نیستند و به صورت طبیعی اتفاق نمی افتند، مگر اینکه شما تولید کننده باشید؛ حتی در این صورت سایت های خبری به طور معمول شرکت و صفحه اصلی شما را در مقابل یک صفحه دسته بندی معرفی می کنند.
لینک دادن بقیه سایت ها، به دلیل محتوای شما است
دلیل دوم برای اهمیت محتوا نسبت به بک لینک این است که افراد برای لینک دهی به سایت شما، نیاز به محتوا دارند تا به سایت شما لینک دهند.
با ایجاد منابع آموزنده، به اشتراک گذاری داده ها و یا ارائه یک بازی یا مسابقه جالب و مرتبط با زمینه کاریتان، دلیل ایجاد یک بک لینک از طرف دیگران را ایجاد کرده اید. این محتوا است که دلیل لینک دادن را ایجاد می کند.
محتوا عنوان صفحه را تعریف می کند
بک لینک ها همیشه آنچه را که در صفحه است مشخص نمی کنند، اما اگر سایت از نظر کلمات کلیدی غنی باشد، بک لینک ها سیگنالی را درباره آنچه می تواند در صفحه وجود داشته باشد ارائه می دهند.
از طرف دیگر، محتوا موضوع صفحه را با استفاده از تگ های هدر، تگ های تایتل، لینک های داخلی، و... تعریف می کند.
با این حال، شما باید ترکیبی از انواع بک لینک ها از جمله موارد زیر را داشته باشید:
- لینک های دارای برند و لینک های غنی از کلمات کلیدی.
- لینک های Dofollow،Nofollow
- لینک هایی از اخبار، رسانه ها، وبلاگ نویسان، تولیدکنندگان محتوا، نظرات و اخبار رایگان انجمن ها.
- لینک هایی از راهنماها، راهنماهای محلی و بخش منابع صنعت.
لطفا توجه داشته باشید که چهار مورد فوق، همه مواردی است که به طور طبیعی اتفاق می افتد؛ و توصیه نمی شود فقط روی یکی از آن ها تمرکز کرده و در راستای ساخت آن تلاش کنید؛ اما اگر ترکیبی از آن ها با ظاهری طبیعی ندارید، می توانید با یک اقدام دستی به نتیجه برسید.
ساختن بک لینک، همیشه جزء دغدغه ها و مشکلات اصلی مدیران وب سایت ها بوده است و استمرار این بک لینک ها، منجر به افزایش و بهبود رتبه سایت شما در گوگل می شود. از همین رو، می توان لینک دهی و ساخت بک لینک را یکی از مهم ترین قسمت ها در seo دانست. راحت ترین شیوه برای تولید بک لینک، به کارگیری از ابزار ساخت بک لینک رایگان می باشد.
محتوا به ساختار سایت کمک می کند
دلیل نهایی اهمیت محتوا این است که می تواند از طریق لینک های داخلی به شما در ایجاد ساختار سایت و معماری کمک کند.
با ایجاد یک ساختار لینک داخلی اصولی و مناسب، سعی دارید افراد را به سمت منابع و گزینه های فروش خود هدایت کنید.
این به بازدیدکنندگان وب سایت و کراولرهای موتور جستجو کمک می کند تا مهمترین صفحات و موضوعات موجود در وب سایت شما را به روشی طبیعی کشف کنند.
البته یکی از نکات بسیار مهم در زمینه تولید محتوا، موضوع محتوای کپی می باشد. الگوریتم های گوگل به راحتی می توانند به کپی بودن متن سایت ها پی ببرند که همین مسئله، منجر به اسپم شدن و حتی خروج این سایت ها از صفحات نتایج موتور جستجو می گردد. شما با استفاده از ابزار تشخیص محتوای کپی شده و کپی بودن متن، می توانید محتوای سایت خود را آنالیز کنید و از یونیک بودن محتوای خود مطمئن شوید.
جمع بندی
بک لینک ها اهمیت بالایی دارند و به شما در رتبه بندی کمک می کنند؛ اما محتوا در همه کانال ها از PPC تا SEO، پوشش رسانه ای، حتی سئو سایت و میزان ترافیک سایت، اهمیت دارد.
محتوای خوب همچنین می تواند منجر به بک لینک شود؛ بنابراین اگر مجبورید بین این دو گزینه یکی را انتخاب کنید، محتوا را به عنوان گزینه بهتر در نظر بگیرید.