چگونه رتبه الکسا را کاهش دهیم؟

بسیاری از صاحبان کسب و کارها می پرسند: چگونه می توانم رتبه الکسا را بهبود ببخشم؟ این معیار برای سئو سایت و تجارت شما بسیار مهم است. به عنوان یک معیار عمومی، تبلیغ کنندگان، سرمایه گذاران و رقبا، رتبه الکسا شما را جستجو می کنند و از آن به عنوان راهی برای ارزیابی ارزش تجارت شما استفاده می کنند. به همین دلیل، کاهش رتبه الکسا می تواند تأثیر ویژه ای در بیزینس شما بگذارد.
کسانی که با Alexa Rank آشنایی ندارند باید بدانند که این رتبه یک معیار واحد است که خلاصه ای مختصر از عملکرد یک سایت (سایت شما یا رقیبتان) را نسبت به سایر سایت های وب ارائه می دهد. اما قبل از اینکه به کاهش رتبه الکسا سایت بپردازیم، باید یک قدم به عقب برگردیم. ابتدا باید مفهوم رتبه الکسا را درک کنید و سپس راه های بهبود رتبه الکسا سایت را بررسی می کنیم. ( سئو در مشهد )
رتبه الکسا چیست؟
رتبه الکسا، برآورد میزان محبوبیت سایت شما نسبت به سایر سایت ها است. رتبه وب سایت شما در الکسا، علاوه بر میزان بازدید کاربران سایتتان به نرخ کلیک وب سایت های دیگر نیز بستکی دارد.
الکسا دارای یک صفحه از اطلاعات ترافیک سایت ها است. بر اساس این داده ها، Alexa تعداد بازدیدکنندگان از همه سایت های موجود در اینترنت را تخمین می زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل شناسایی و حذف کردن ترافیک جعلی یا اسپم نیز می شود.
رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟
هر روزه، Alexa میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحه هر سایت در طول 3 ماه گذشته را تخمین می زند. سایتی که بالاترین بازدید از صفحه را در 3 ماه گذشته داشته است در رتبه 1 قرار می گیرد و کمترین رتبه تعریف شده برای یک سایت، رتبه 30 میلیون خواهد بود. اگر در 3 ماه گذشته هیچ کس از سایتی بازدید نکرده باشد، هیچ رتبه ای برای آن سایت وجود نخواهد داشت.
چگونه رتبه الکسا بهتری کسب کنید؟
چندین روش وجود دارد که به بهبود رتبه الکسا کمک می کند:
- محتوای جذاب و یونیک تولید کنید که مرتباً به روز شود و برای مخاطبان شما واقعا مفید باشد. محتوایی که از این فاکتورها دور باشد در ایجاد مخاطبان وفادار موفق نیست. هنگامی که خوانندگان منابع را با ارزش و آموزنده می یابند، مطالب شما را دنبال خواهند کرد و مقالات شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. بدین شکل، آن ها بازدید کنندگان جدیدی را معرفی می کنند که به طور بالقوه به مشتری تبدیل می شوند. محتوای با کیفیت همچنین توسط موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه بالاتری دریافت می کند؛ این اقدامات در راستای این است که جستجو گر، سریع تر پاسخ های بهتر را برای کاربر نهایی دریافت کند.
مقاله مرتبط: تولید محتوا یونیک|نکات اصولی برای تولید محتوا و کسب رتبه در گوگل
- سایت های مرتبط بیشتری را برای ایجاد بک لینک به وب سایت خود پیدا کنید. این روش به موتورهای جستجو کمک می کند تا به وضوح جایگاه شما را مشخص کنند و همچنین باعث افزایش اعتماد و کیفیت سایت شما می شود. به عبارت دیگر، لینک های ورودی معتبر از سایت هایی که عملکرد خوبی دارند به سایت شما اعتبار می دهند.
از طرف دیگر، لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به صفحه دیگری از سایتتان منتهی می شوند. این موارد مفید هستند زیرا بازدیدکنندگان را در وب سایت شما راهنمایی می کنند و آنها را با محتوای مرتبط درگیر می کند.
در کل، لینک های خارجی و داخلی سایت به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای سایت شما را بفهمند و میزان ارزش آن را برای بازدیدکنندگان تعیین کنند. اما اگر چه این قسمت بخش مهمی از استراتژی سئو شماست، باید از لینک دهی به طور مناسب استفاده کنید. لینک های بیش از حد می توانند اعتبار یا خوانایی سایت شما را کاهش دهند و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شوید. - کلمات کلیدی را پیدا کنید که به سایت های رقیب شما ترافیک می دهند و سایت خود را برای آنها بهینه سازی کنید، یا برای این کلمات کلیدی کمپین های PPC بخرید. با کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید درک کنید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند.
- استراتژی بازاریابی رقبایتان را بررسی کنید و ببینید چه عواملی مؤثراند. تجزیه و تحلیل رقبا بسیار مهم است. این عمل، درک صحیح تری از معیارهای مهم و راهکارهای مفید ارائه می دهد و به شما این امکان را می دهد که روندهای صنعتی را شناسایی و پیش بینی کنید. تمام این زوایا، کمک می کنند تا استراتژی کلی بهتری داشته باشید و این امکان را می دهد تا با آگاهی بیشتری تصمیمات شغلی بگیرید که بر موقعیت شما در بازار تأثیر مثبت می گذارد.
- بهترین روش های سئو را در وب سایت خود دنبال کنید. بهینه سازی یک استراتژی بسیار مهم است که سزاوار مقدار قابل توجهی از وقت و توجه شما است. اما سئو سایت فقط بهبود تبلیغات و نمایان بودن وب سایت شما نیست. سئو همچنین در مورد بهینه کردن سایت شما برای مشتریانی است که از آن برای ارتباط با برند شما استفاده می کنند. بدون فراهم کردن تجربه کاربری خوب، امید چندانی به حفظ مشتریان خود نداشته باشید.
جمع بندی
رتبه الکسا، عاملی بااهمیت در سایت ها و کل فضای وب می باشد. این فاکتور، نقش پررنگی در کسب و کار و سئو سایت دارد. در این مقاله به توضیح مفهموم این موضوع و همچنین ارائه راهکار هایی برای افزایش رتبه الکسا پرداختیم و امیدواریم شما بتوانید با استفاده از این محتوا، رتبه الکسا خود را افزایش دهید.
شرکت رایا پارس با تکیه به دانش فنی و تجربه های موفق خود در انواع پروژه هاس سئو می تواند به صورت تضمینی برای کاهش رتبه الکسا به شما کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس بگیرید.