بهترین پلتفرم و ابزار برای تبلیغات دیجیتال | بررسی ویژگی ها و مزایای آن
5 دقیقه
به تبلیغاتی که به صورت دیجیتال انجام می شود تبلیغات دیجیتالی میگویند. راه های مختلفی وجود دارد تا کاربران بتوانند آگهی هایشان را به دید عموم برسانند و هر کانالی مدیریت خاص خود را برای تبلیغات دارد. کانال ها اصولا از مدل تخصصی خود برای مکان یابی و جلب توجه مشتریان پشتیبانی میکنند. و جالب است بدانید هر کانالی از مقیاسی متفاوت برخوردار است. همین مقیاس متفاوت باعث میشود تا هزینه ها نسبت به آن تغییر کنند. حالا در نظر بگیرید که میخواهید این کار را شروع کنید اما سوال اینجاست که از کجا باید شروع کنم؟ چگونه باید شروع کنم؟ کدام مدل را برای کار خود انتخاب کنم؟ به طور قطع به یقین همه به دنبال پاسخ این سوال ها هستند. چه آنهایی که شرکت نداشته اند، چه آنهایی که جدیدا شروع به فعالیت کرده اند یا آنهایی که به طور مکرر از روش های قدیمی و سنتی برای تبلیغات بهره برده اند. اگر هم در مواردی از تبلیغات آنلاین استفاده میکرده اند خیلی خوب میدانند که تبلیغات آنلاین و سئو در مشهد نیاز به یک شخص مجرب و با تجربه برای پیاده سازی دارد.
پلفترم تبلیغات آنلاین چیست؟
پلتفرم تبلیغات آنلاین، بستری تحت وب است. در این روش خدماتی برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین وجود دارد که کسب و کار ها اعم از نوپا یا باسابقه میتوانند از آن بهره کافی را ببرند. پلفترم ها برای همه ی مشتری های SMB (شرکت های کوچک، متوسط، بزرگ) طراحی شده تا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند. خدمت های مختلفی در این مدل ارائه شده است که به آن میپردازیم. تبلیغات کلیکی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت محتوا (که شامل وبلاگ نویسی میشود)، سئو سایت ، بازاریابی رسانه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و ... است. با استفاده از این تبلیغات میتوانید خود را به همه مشتریان هدف نشان دهید. هدف از طراحی این سیستم پاسخ به نیاز های بازاریابی SMB در یک بستر است.
اکثر خدماتی که این پلتفرم برای مشتریان دارد شامل این موارد میشود:
- بازاریابی از طریق ایمیل
- مدیریت کردن تبلیغ ها
- محتوا نوشتن برای وبلاگ یا مدیریت این ها
- استفاده از بستر شبکه های اجتماعی برای بازاریابی
- سئو
- بازاریابی از طریق Mobile
- تجزیه و تحلیل کردن اطلاعات و داشبورد
عوامل مهم در پلتفرم تبلیغات آنلاین
حرفه ای ترین کاری که یک شرکت در حوزه تبلیغات آنلاین میتواند انجام دهد ارزیابی کردن شیوه های بازاریابی است. موفقیت برای یک شرکتی که از این تبلیغات استفاده میکند زمانی اتفاق می افتد که بتواند بهترین مدل از این روش را پیاده سازی کنند. همه ی شرکت ها توانایی سرمایه گذاری روی روش های موجود را ندارند. پس طبیعی است که پلتفرم مورد نیاز برایش انجام شود. پس میشود نتیجه گرفت قبل از انجام این روش باید تمام مدل های آن را شناخت و آشنایی لازم را کسب کرد.
انتخاب کانال مناسب تبلیغات
اینکه چه کانالی برای تبلیغات و بازاریابی استفاده میکنید مهم و تاثیر گذار است، زیرا اگر در انتخاب خود اشتباه کنید به هدف خود نمیرسید. زمانیکه شما نسبت به پلتفرم تبلیغات آنلاین آشنایی داشته باشید به راحتی میتوانید ابزاری که مورد نیازتان است را انتخاب کنید و همچنین اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی پیدا کردید فورا از مشاوران مجرب و حرفه ای کمک بگیرید.
انتخاب مخاطب هدف
این که شما چه مخاطبی را انتخاب میکنید به همان اندازه که از چه کانالی برای بازاریابی دیجیتال استفاده میکنید مهم است. زمانی که شما کامل مطلب را فهمیده باشید با رعایت همین جزئیات میتوانید موفقیت را در کسب و کار خود حس کنید. این بخش ها به تنهایی برای خودشان اینقدر مهم هستند که میتوانند برای رسیدن به هدف خود شما را یاری رساند.
شناخت پلتفرم های آنلاین تبلیغات
بعد از مرحله شناخت بحث انتخاب نوع حالت پیش می آید. در این موقع شما باید انتخاب کنید خودتان میخواهید این کار را انجام دهید یا میخواهید این بخش را به یک پلتفرم آنلاین تبلیغاتی بسپارید تا مدیریت کار آسان تر شود؟ خیلی وقت ها پیش می آید که خود افراد از نظر زمانی محدودیتی ندارند و کار مدیریت را خودشان میتوانند انجام دهند. اما همه این شرایط را ندارند، در این مورد اگر شما روی تبلیغات آنلاین سرمایه گذاری کنید میتواند برایتان بسیار تاثیر گذار باشد. زمانیکه شما از پلتفرم استفاده میکنید مهم نیست که تخصص دارید یا نه، مهم این است که کار به نحو احسن انجام شده و مقرون و به صرفه تمام شود. در این روش صرفه جویی بسیاری در زمانتان میکنید و همچنین میتوانید بسته دلخواه خودتان که در این زمینه تهیه شده است را انتخاب کنید.
عدم نیاز به تجربه و تخصص
یک شرکت که در زمینه تبلیغات آنلاین فعالیت میکند نیاز دارد تا در زمینه های سئو سایت، بازاریابی محتوا، بازاریابی رسانه های اجتماعی، برند سازی و بازاریابی رسانه های پولی دانش عمیقی کسب کند. پس در نتیجه یک نفر نمیتواند به همه این ها رسیدگی کند. ضمنا تخصص داشتن در همه ی این زمینه ها کار بسیار سختی است. بهترین راه این است که کار خود را به کمپین های تبلیغات آنلاین ارجاء دهید. با این کار میتوانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی بسیاری انجام دهید. همچنین اگر طالب موفقیت هستید بدانید این کارتان باعث میشود تا هر لحظه به هدف خود نزدیک تر شوید و طعم شیرین موفقیت را بچشید.
صرفه جویی اقتصادی
زمانی که شما کارتان را به یک تیم حرفه ای میسپارید عملا دارید در این زمینه سرمایه گذاری موثری در زمینه اقتصادی انجام میدهید. با این کار علاوه بر صرفه جویی، شما از تخصص یک تیم کاملا حرفه ای و مجرب در این زمینه بهره میبرید. اندازه و سطح تبلیغات فاکتور های مهم برای این کار نمیباشد، زیرا یک پلتفرم تبلیغات دیجیتال میتواند کمپین هایی را تولید کند که مناسب با نیاز های هر فرد و شرکت باشد.
جمع بندی
با توجه به همه ی فوایدی که پلتفرم ها دارند باید این را هم اضافه کنیم که استفاده از زمانتان هم در این راه بهینه تر میشود و نیاز ندارید که روی آن وقت بگذارید و با سپردن کار به یک تیم مجرب و حرفه ای این رویا را برای شما محقق میکند. زیرا تا به حال چندین و چند پروژه مشابه کسب و کار شما و غیر مشابه در این زمینه انجام داده است و از جزئیات کار به خوبی با خبر است. و مشتریان جدید میتوانند به حرفه ای بودنش در زمینه پلتفرم های تبلیغات آنلاین و سئو سایت اعتماد کنند. امیدواریم توانسته باشیم به شما در این راه کمک رسانی کرده باشیم.