بررسی تفاوت طراحی سایت با شبکه های اجتماعی | کدامیک در موفقیت کسب و کارها موثر است؟
3 دقیقه
خیلی از کسب و کار های سنتی برای پیشرفت بیشتر در فضای وب، اقدام به طراحی سایت و فعالیت در شبکه های اجتماعی کرده اند اما برای تصمیم گیری بین فعالیت در سایت یا شبکه های اجتماعی بر سر دو راهی قرار دارند که هدف اصلی ما در این مقاله پرداختن به این موضوع و نگاهی کامل به معایب و مزایا سایت و شبکه اجتماعی است.
سایت بهتر است یا شبکه اجتماعی
یکی از مسائل مهم این است که برای ایجاد یک وب سایت مناسب برای کسب و کار خودتان نیازمند انجام دادن کارهایی مانند طراحی وب، سئو و... دارید اما ایجاد یک شبکه اجتماعی تنها با یک گوشی و چند دقیقه وقت کافی است.
با پیشرفت تکنولوژی موبایل های هوشمند، دسترسی به نرم افزار هایی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و.. بسیار راحت تر شده است همچنین توسعه دهنگان این نرم افزار ها با دیدن بستر مناسب سخت افزاری اپلیکشین های خوبی برای ارتباط بصری به مردم ارائه نموده اند.
با گشت و گذار کوتاهی در این فضای شلوغ و در حال پیشرفت متوجه می شوید که اکثریت جامعه در این بستر در حال فعالیت های گوناگون می باشند.
جایگاه شبکه های اجتماعی
فیسبوک، یوتیوب و اینستاگرام از پرطرفدارترین شبکه های بصری و نمایشی در سراسر دنیا می باشند.
تعداد کاربران یوتیوب با یک و نیم میلیارد باعث شده تا این شبکه را به رتبه اول شبکه های مجازی برساند و به ترتیب، فیسبوک با 2/1 میلیارد کاربر در رتبه دوم و اینستاگرام با 800 میلیون کاربر در جایگاه سوم قرار بگیرد. اما اینستاگرام با توجه به جایگاه سوم در جهان، بر اساس تعداد کاربران داخلی، محبوب ترین شبکه ارتباط بصری داخل کشور می باشد.
تفاوت سایت و شبکه اجتماعی
برای ایجاد صفحه در اینستاگرام و ساختن قالب مرتبط به کارتان شما فقط می توانید از تنها قالب های موجود استفاده نمایید و امکان اینکه استایل شخصی پیج را بسازید وجود ندارد، این در حالیست که در طراحی سایت، شما هر ویژگی برای استایل دادن به صفحه وب خود که تمایل به پیاده سازی آن را داشته باشید قابل انجام می باشد. پس قدرت این موضوع را دست کم نگیرید، حتی می توان برای رنگ بندی، قالب کلی و زیبا کردن هر چه بیشتر سایتتان از طراحی سایت در مشهد کمک بگیرید.
مقاله مرتبط: داشتن صفحه اینستاگرام یا وب سایت، کدام یک برای کسب و کارتان مفیدتر است
جلب اعتماد و ایجاد برند
زمانی که یک مشتری به پیج شما می آید، به احتمال زیاد قصد استفاده از خدمات و محصولات شما را دارد اما بدلیل پایین بودن ضریب اعتماد کاربران به کسب و کار های موجود در این شبکه ها، احتمال به سرانجام رسیدن فرآیند خرید خیلی پایین می آید که راه حل این موضوع با فعالیت طولانی مدت شما و برند سازی برطرف می گردد.
اما در موضوع صفحات تحت وب جلب اعتماد مشتریان در زمان کوتاه تری امکان پذیر است.
معایب و مزایای پیج های کاری در شبکه های اجتماعی
- ایجاد و استفاده سریع، راحت و رایگان آن ها
- مراجعه بالای مردم به این شبکه ها
- نداشتن امنیت لازم
- برای فعالیت های مرتبط با کسب و کار ما شخصی سازی نمی شوند.
- نیاز چندانی به پشتیبانی و نگهداری از آن ها نمی باشد.
- پایین بودن میزان اعتماد مردم نسبت به دریافت محصولات یا خدمات
معایب و مزایا سایت
- می توان بر اساس نیاز هایمان دسته بندی و شخصی سازی کرد.
- دارا بودن امنیت قابل توجهی در مقایسه با یک پیج اینستاگرام
- مردم نسبت به دریافت محصولات از این طریق اعتماد بیشتری دارند.
- هزینه زیادی می بایست برای پیاده سازی و پشتیبانی آن متقبل شوند.
- اعتبار خوبی به فعالیت ما می دهد.
در پایان
کلیه موارد بالا مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت تا بر اساس نیازهایتان تصمیم گیری کنید که برای شروع فعالیت در هرکدام از دو گزینه ی پیش رو بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.
یکی از بهترین توصیه ها این است که در هر دو آن ها بصورت موازی شروع به فعالیت کنید تا در صورت بروز مشکلاتی از قبیل هک شدن پیج اینستاگرام یا هک شدن صفحه وب سایت به کسب و کارتان آسیب چندانی وارد نشود. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت داشتید با ما تماس بگیرید.