توییتر چیست | آشنایی با اصطلاحات توییتر و کاربردهای آن
5 دقیقه
توئیتر به طور رسمی فعالیت خود را در سال 2006 آغاز کرد. موسس این شبکه اجتماعی محبوب، آقای جک دورسی می باشد که از این اپلیکیشن رو نمایی کرد تا جهانیان مدل جدیدی از ارتباط را مشاهده کنند. از طریق این شبکه اجتماعی می توانید به بهینه سازی سایت خود هم کمک کنید. ( سئو در مشهد )
کاربرد توییتر
اولین موضوعی که در مواجه با هر اپلیکیشنی به ان می اندیشیم؛ کاربرد و استفاده از آن است. توییتر یکی از شبکه های اجتماعی است که در سئو سایت تاثیر به سزایی دارد و می توان به کمک آن به بهینه سازی سایت کمک شایانی نمود. از همین رو در ادامه به کاربردها و ویژگی های بارز و قابل اهمیت توییتر می پردازیم.
مقاله مرتبط: تاثیر توییتر در سئو سایت | چگونه با استفاده از توییتر سئو بهتری داشته باشیم
1- فراهم کردن بستر تبلیغات برای مخاطبان این شبکه اجتماعی
یکی از قابلیت های توئیتر، فراهم کردن بستر تبلیغات برای مخاطبان این شبکه اجتماعی می باشد. زمانی که می خواهید تبلیغات را در پیج خود پیاده سازی کنید، باید مواظب باشید در این امر زیاده روی نکنید تا باعث خسته شدن کاربران شما نشود.
2- بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا قابلیت ارزشمندی است که توئیتر فراهم کرده است. می توانید از طریق آن محتوایی تولید کنید تا مخاطب ها به سمت شما جذب شوند. مثلا با تولید محتوا منحصر به فرد می توانید روی سئو سایت خود تاثیر گذار واقع شوید.
همیشه یادتان باشد، محدودیت خلاقیت ایجاد می کند. توئیتر برای تعداد کلمه ای که می خواهید توئیت کنید، محدودیت 140 کلمه ای گذاشته است. اگر کمی خلاقیت به خرج دهید، به خوبی می توانید از این بستر فراهم شده استفاده لازم را ببرید.
4- ارائه اخبار
طبق اطلاعاتی که در موضوع قبلی، در اختیار شما قرار گرفت؛ متوجه شدید که در تعداد کلمه توئیت محدودیت وجود دارد. کاربران زیادی هستند که حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند. پس به راحتی می توانید با قرار دادن اخبار کوتاه از فعالیتِ کسب و کارتان در صفحه خود، نسبت به جذب کاربران این شبکه اقدام کنید.
5- برند سازی
اگر تمام کارهایی که تا الان به شما معرفی کردیم، به صورت صحیح انجام دهید؛ در حقیقت برای کسب و کار خود برند سازی کرده اید. پیاده سازی این مسائل به صورت به هم پیوسته و منظم باعث می شود تا کاربر با صفحه شما ارتباط برقرار کرده و برای او تبدیل به یک برند شوید.
اصطلاحات پرکاربرد در توئیتر
شاید با بعضی از اصطلاحات آن آشنایی داشته باشید، ولی بهتر است بعضی از کلمه های منحصر به فرد مورد استفاده در این شبکه اجتماعی را بدانید:
توئیت
پست های منتشر شده در توئیتر را توئیت می نامند.
Fave یا Favorite
کار favorite دقیقا مانند لایک کردن در اینستاگرام می باشد.
ریتوئیت و Quote
ممکن است شما از پستی خوشتان بیاید، می توانید آن را برای مخاطب های خود از طریق ریتوئیت کردن به اشتراک بگذارید. در حین انجام دادن این کار می توانید نظر شخصی خود (Quote) را هم به آن اضافه کنید.
منشن
زمانی که شما می خواهید فردی را در توئیتر مورد خطاب قرار دهید، آن را منشن می کنید. با این کار مخاطب های شما می توانند، در مورد فرد منشن شده نظر بدهند.
ریپلای (Reply)
ممکن است کسی شما را در توئیتر منشن کند، برای اینکه بتوانید جواب او را بدهید، باید روی منشن فرد مقابل ریپلای کنید و پاسخ خود را بگذارید. پاسخ شما همراه با توئیت شخص منشن کننده نمایش داده می شود.
Direct Message
این قابلیت همانند پیام شخصی دادن در شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد.
هشتگ
هشتگ ها به فضای توئیتر نظم خاصی می دهند. به این صورت که محتوای هرکسی نسبت به هشتگی که می گذارد در دسته مختلفی قرار می گیرد.
مثلا در توئیت خود اگر هشتگ #سئو_سایت بگذارید. افراد حاضر در شبکه اجتماعی توئیتر می توانند با سرچ کردن این کلمه به محتوای شما و بقیه افرادی که از این علامت اختصار و کلمه استفاده کرده اند؛ دست یابند.
پروموت (Promote)
نحوه کار پروموت تقریبا مشابه اینستاگرام، فیسبوک و گوگل می باشد. شما با پرداخت هزینه به توئیتر می توانید، توئیت های خود را برای تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید.
Avatar
به تصاویر پروفایل در توئیتر، آواتار می گویند.
Header
آن زمان که برای ارتباط برقرار کردن در فضای مجازی برنامه "لاین" استفاده می شد، حتما به خاطر دارید، بنر های تبلیغاتی در بالای تصاویر پروفایل افراد نمایش داده می شد. این گزینه در توئیتر تقریبا مشابه همان ویژگی در شبکه اجتماعی Line می باشد.
لاک (Lock)
تمام شبکه های اجتماعی حاضر در دنیا برای خود قوانین و مقررات خاصی دارند. اگر شما هر کدام از این قوانین را نقض کنید؛ توبیخ می شوید. در توئیتر هم اگر شما قانون را زیر پا بگذارید، حساب شما لاک می شود. این Lock حساب تقریبا دو هفته به طول می انجامد و بعد از این مدت احتمالا مشکل برطرف خواهد شد.
فیو استار (Favstar)
توئیت هایی که بتوانند به تعداد 1000 لایک برسند، این اصطلاح به آنها تعلق می گیرد.
مومنت Moment
این ویژگی تقریبا شبیه استوری گذاشتن در اینستاگرام است، تنها تفاوت آن با استوری در محدودیت زمانی است. moment ها محدودیت زمانی ندارند.
ترند
هشتگی که به یکباره، توسط تعداد افراد زیادی استفاده می شود؛ در صفحه ترند های توئیتر لیست خواهد شد. به این کار اصطلاحا "ترندآپ" یا ترند شدن گفته می شود.
غیرفعال کردن یا Deactivate
زمانی که می خواهید حساب خود را غیر فعال کنید، اصطلاحا به این حرکت دی اکتیو می گویند. توجه داشته باشید اگر این حالت بیشتر از 14 روز طول بکشد دیگر نمی توانید حساب خود را فعال کنید و حذف می شود.
جستجو هوشمند
قابلیت ویژه دیگر توئیتر جستجو هوشمند می باشد، از طریق این جستجو می توانید افرادی که در نزدیک شما (منطقه، شهر و استان و محل سکونتتان) هستند را بیابید و پلن بازار یابی را به صورت هدفمند تر پیش ببرید.
گزارش های شفاف
توئیتر به کاربران خود گزارش هایی شفاف از فعالیت آن ها ارائه می دهد. با این قابلیت می توانید بفهمید پستی که منتشر کردید تاثیر گذار بوده است یا بین شما و کاربران تعامل ایجاده کرده است یا خیر؟! همچنین می توانید از توئیت های مهم و داغ روز خبردار شوید.
جمع بندی
توئیتر هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی می تواند روی فعالیت کسب و کار شما تاثیر گذار باشد. پس بهتر است از این بستر رایگان فراهم شده که افراد زیادی هم در آن حضور دارند؛ به نحو احسنت استفاده کنید. همچنین محتوایی منحصر به فرد تولید کرده تا روی سئو سایت خود موثر واقع شوید.