چگونه از تگ های هدینگ به درستی استفاده کنیم؟
5 دقیقه
برای اینکه بتوانید در حوزه محتوا نویسی بهترین عملکرد ممکن را داشته باشید، باید نحوه درست استفاده کردن از تگه های هدینگ را به خوبی بیاموزید. اگر بتوانید به خوبی از تگ های h1 تا h6 در محتوا های تولید شده خود استفاده کنید، محتوای شما بهینه تر می شود و نتیجه مطلوبی در سئو برای شما به دنبال دارد.
تگ های هدینگ تشکیل شده از H1، H2، H3، H4، H5 هستند که شما بایستی از این تگ ها به درستی در محتوا و وبسایت خود استفاده کنید، تا تاثیر آن را در بهینه سازی سایت خود ببینید. ( سئو سایت در مشهد )
فواید استفاده تگ های هدینگ یا Heading
علاقه هر انسانی به نظم و مرتب بودن غیر قابل انکار است به همین دلیل شرکت گوگل برای اینکه بتواند رضایت مخاطبان خود را به دست آورد قوانینی برای بهینه سازی وبسایت ها در نظر گرفته است. شما با استفاده از تگ های هدینگ می توانید به مطالب و طبقه بندی کردن آن ها کمک ویژه ای کنید.
با این کار کاربران و مخاطبان صفحه شما از تجربه کاربری سایت شما لذت می برند و نتیجه آن را در موتور جستجوی گوگل می توانید مشاهده نمایید.
تگ های هدینگ از دیدگاه بهینه سازی سایت
موتورهای جستجو حساسیت ویژه ای روی تگ های H1 دارند، بنابراین بهتر است کلماتی که در تگ های هدینگ قرار می دهید، با متن محتوای شما همخوانی داشته و بین آن ها ارتباط برقرار شده باشد. در این صورت می توانید روی سئو سایت خود حساب کنید.
مقاله مرتبط: معرفی تگ های هدینگ (H1-H6) و تاثیر آنها در سئو سایت
اهمیت تگ های هدینگ در سئو سایت
-
درجه اهمیت H1 از نظر سئو
اولین سرتیتر در لیست تگ ها H1 می باشد. از نظر ارزش این Tag میزان اثر گذاری بالایی دارد و توصیه می شود برای هر صفحه فقط یک بار از این سرتیتر استفاده شود. سیستم خزنده ی گوگل هنگامی که داخل سایت ها در حال کاوش کردن می باشد، زمانی که به این تگ برخورد می کند، متوجه می شود که این بخش عنوان صفحه می باشد.اگر بخواهیم طبقه بندی برای تگ ها در نظر بگیریم و مهم ترین آن را برای شما بازگو کنیم باید به تگ H1 اشاره داشت.ربات های خزند موتورهای جستجو توجه ویژه ای به کلمات استفاده شده در تگ های H1 دارند، پس در نتیجه شما بایستی توضیحات عمومی محتوا خود را در قسمت H1 که عنوان مقاله هم هست به کار ببرید.تگ های هدینگ به کاربران دید واضح و روشنی از محتوا سایت می دهند. کاربران با استفاده از این هدینگ ها متوجه موضوعات می شوند. یکی از قواعد موتور های جستجو برای امتیاز دهی به وب سایت، تجربه کاربری می باشد. شما می تواتید با استفاده از هدینگ تگ ها به بهینه سازی محتوا سایت خود کمک کنید.
-
درجه اهمیت H2 از نظر سئو
دومین سرتیتر در لیست تگ ها H2 می باشد. از نظر تاثیر گذازی این Tag در جایگاه دوم قرار می گیرد. این سرتیتر هم برای گوگل اهمیت فوق العاده ای دارد، همچنین می توانید بهینه سازی سایت خود را از طریق استفاده درست این تگ بالا ببرید.
به همین منظور اکثر مدیران و محتوا کاران برای اینکه بتوانند اثر گذاری مقاله خود را بالا ببرند، از تیتر های H2 استفاده می کنند.
- درجه اهمیت H3 از نظر سئو
سومین سرتیتر در لیست تگ ها H3 می باشد. از نظر تاثیر گذاری این Tag در جایگاه سوم گروه قرار می گیرد. این سرتیتر برای گوگل بعد از تگ H2 جایگاه مهمی دارد. بهتر است بدانید از این سرتیتر نسبت به دو سرتیتر اولی استفاده بیشتری می شود.
از این رو مدیران وب سایت ها سعی می کنند تیتر هایی که اهمیت کمتری نسبت به هدینگ 2 دارند را با استفاده از هدینگ 3 نمایش دهند.
-
درجه اهمیت H4، H5، H6 از نظر سئو
سر تیتر H4 را مواقعی استفاده می کنند که نمی توان از تگ H3 استفاده کرد.تقریبا اهمیت کمتری نسبت به تگ های اول دارد. وبمستران سعی می کنند تیتر هایی که از اهمیت کمتری برخوردار هستند را با این سرتیتر نمایش دهند.
در مورد تگ های هدینگ H5 و H6 باید بدانید از نظر تاثیر گذاری کمترین میزان اثر را روی صفحه وب می گذارد و تقریبا تاثیری ندارد. پیشنهاد می کنیم از این دو تگ زیاد استفاده نکنید. اگر هم می خواهید استفاده کنید، در بخش هایی استفاده کنید که می دانید ارزش محتوایی آن پایین است.
نکات تاثیر گذار در استفاده از هدینگ تگ ها
- زمانی که می خواهید تگ های هدینگ را به کار ببرید، حتما سعی کنید کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا را در تگ های هدینگ هم استفاده کنید.
- حتما باید سلسله مراتب استفاده از تگ ها را رعایت کنید.
- زمانی که می خواهید محتوا خود را بروز رسانی کنید، به یاد داشته باشید که تگ های H1 و سایر تگ ها را هم آپدیت کنید و آن را پشت گوش نیندازید.
- برای اینکه بهترین بهره وری را در استفاده از تگ ها داشته باشید، حتما باید از آن ها به صورت نزولی استفاده کنید. رعایت کردن ترتیب کمک بزرگی به سئو سایت شما می کند.
نباید های تگ های Heading
نباید از تگ های H1 در سایت بیشتر از یک بار استفاده کنید. معمولا صفحات استاندارد یک تگ H1 دارند. اگر صفحه سایت شما دو تگ داشته باشد، موتور جستجوی گوگل احساس می کند شما می خواهید کلمات کلیدی خود را بیشتر در سایت استفاده کنید، تا سئو بهتری داشته باشید؛ این کار خطا محسوب می شود.
بهترین کار این است که محتوا را به چند قسمت مختلف تقسیم کنید، در این صورت می توانید در صفحات مختلف برای هر کدام H1 مخصوص به خودشان را استفاده کنید. با این کار دیگر خطایی صورت نگرفته است.
جمع بندی
این مباحث از طریق تجربه و مطالعه بدست آمده و سعی شده بهترین نکات آن برای شما جمع اوری و باز گو شود. امیدواریم با استفاده از مباحث این مقاله بتوانید به سئو سایت خود کمک کرده و جایگاه وب سایت را در بین نتایج موتور جستجوی گوگل بالا ببرید.