Ahref | معرفی ابزار Ahref و کاربرد آن در سئو سایت
6 دقیقه
اگر شما هم در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت می کنید، قطعا می دانید در امر سئو برای اینکه بهتر بتوانید فعالیت خود را جلو ببرید؛ بایستی از ابزار های آنلاین استفاده کنید. از طریق این ابزار ها می شود فاکتور های مختلفی را مورد بررسی قرار داد تا نقاط قوت و ضعف وب سایت بررسی شود.
در این مقاله قصد داریم شما وبمستران عزیز را با این ابزار پر مصرف و کاربردی آشنا کنیم تا بتوانید از طریق این ابزار فرآیند بهینه سازی، وب سایت را به شکل بهتری انجام دهید. ( سئو در مشهد )
سایت Ahrefs
کسی که در زمینه سئو سایت فعالیت می کند، بایستی از ابزار های خوب و کاربردی در این زمینه استفاده کند تا بتواند امر بهینه سازی را به نحو احسنت انجام دهد. بهتر است بدانید سایت Ahrefs در این زمینه می تواند حسابی به کمک شما بیاید. ابزار هایی که توسط این سایت در این زمینه ارائه شده پیکج خوب و کاملی است که شما را از دیگر ابزار ها بی نیاز می کند.
- Ahrefs را می توان بهترین ابزار در زمینه بررسی بک لینک ها دانست.
- این ابزار می تواند به شما در مورد کلمات کلیدی مثل جستجو کلمه کلیدی، رتبه بندی، دشواری کلید واژه و ترافیک را جدا از مسئولیت دامنه و رتبه URL، اطلاعات دهد.
- یکی از قابلیت های منحصر به فرد سایت Ahrefs را می توان امکان جستجو کلمه کلیدی در نوار جستجو دانست. از طریق این روش می توانید بهترین سایت های محبوب که از طریق کلید واژه خاص جستجو شده اند را ببینید.
- در بخش جستجوی محتوا کاربر می تواند محتوای مربوط به کلمه کلیدی جستجو شده و عناوین انتخابی را زیر نظر قرار داده و به بررسی آن ها بپردازد.
- شما می توانید روی کلمات کلیدی برچسب یا تگ اضافه نمایید، این برچسب ها قابلیت فیلتر و دسته بندی شدن دارند، با استفاده از این روش مدیریت کمپین های چندگانه آسان تر می شود.
- در نسخه آزمایشی این ابزار تمام قابلیت ها در دسترس کاربران قرار می گیرد، همچنین می توانند آن ها را استفاده کرده و قابلیت منحصر به فرد این ابزار را بررسی کنند.
مقاله مرتبط: کاربرد ابزار های سئو در بهینه سازی وب سایت
سایت Ahrefs برای کاربران 6 ابزار اصلی فراهم کرده است، که شامل:
- ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis
- ابزار جستجوی کلید واژه ها Keyword Research
- ابزار جستجوی بک لینک ها Backlink Research
- ابزار بررسی محتوا Content Research
- ابزار بررسی جایگاه وبسایت ها Rank Tracking
- ابزار نظارت روی سایت ها Web Monitoring
-
ابزار تحلیل رقبا Competitive Analysis
این ابزار بخشی از ابزار Site Explore محسوب می شود؛ از طریق این ویژگی می توانید به بررسی ترافیک وبسایت خود بپردازید (ترافیک طبیعی و ترافیک دریافتی از تبلیغات گوگل) همچنین قابلیت پرداختن به بک لینک های خارجی را دارید.
از طریق این ابزار می توانید بفهمید وب سایت شما و رقیبانتان چه مقدار بازدید داشته است. این ابزار به شما قابلیت بررسی بک لینک های دریافتی سایت خود و رقبا را می دهد.
-
ابزار جستجو کلمات کلیدی Keyword Research
شما می توانید از طریق این ابزار وضعیت جایگاه کلمه کلیدی را از نظر سختی و آسانی مورد بررسی قرار دهید. در این زمینه فاکتور های مختلفی به شما ارائه می شود که می توانید بفهمید کلمه کلیدی چه میزان جستجو شده، چه رقبایی نتایج اولیه جستجو را به خود اختصاص می دهند و سختی رسیدن به جایگاه های بالاتر جستجو چقدر می باشد؟
بهتر است بدانید که سایت Ahrefs کلمات کلیدی زیادی را در مورد بررسی قرار می دهد، این میزان در حال حاضر به عدد 3 میلیارد می رسد. این پایگاه داده مدام در حال بروز شدن اطلاعات است و لحظه به لحظه اطلاعات خود را بروز رسانی می کند.
از طریق این اطلاعات وسیعی که سایت Ahrefs در اختیار دارد، می تواند به شما کلمات کلیدی مرتبطی پیشنهاد دهد؛ تا بتوانید از بین آن ها بهترین واژه کلیدی را برگزینید.
-
ابزار جستجوی بک لینک ها Backlink Research
ابزار Site Explore بخش های زیادی دارد، یکی از بخش های این ابزار جستجوی بک لینک ها می باشد. از طریق این ویژگی می توانید لینک های دریافتی خود و رقبا خود را مورد بررسی قرار دهید. با استفاده از این ابزار که بخشی از ابزار تحلیل رقبا می باشد، می توانید رقیب ها را به صورت تخحصصی آنالیز کرده و به بررسی بک لینک های دریافتی آن ها بپردازید.
پیشنهاد ما این است، هر آدرس اینترنتی که می خواهید آن را مورد بررسی قرار دهید؛ به این ابزار بسپارید. اطلاعاتی که این ابزار به شما بر می گرداند، شامل تمام پیوند های آن آدرس به همراه اکثر معیار های مهم سئو درباره آن می باشد.
-
ابزار بررسی محتوا Content Research
از طریق این ویژگی سایت Ahrefs می توانید، محتوا با کیفیت را برای یک کلمه کلیدی مشخص بیابید. این ابزار به شما کمک می کند تا بفهمید یک محتوا چه میزان در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری شده و میزان لینک های دریافتی و میزان دریافت کلیک از جستجوی ارگانیک چه مقدار بوده است. همچنین انواع محتوا را از نظر رده بندی بررسی می نماید.
این ابزار بیشتر مورد استفاده مدیران، تولید کنندگان و بازاریابان محتوا قرار می گیرد. از طریق این ابزار می فهمند که چه محتوایی در چه موضوعی بیشتر مورد پسند کاربران قرار گرفته است.
-
ابزار بررسی رتبه سایت ها Rank Tracking
شاید بتوان گفت این ابزار قدیمی ترین ابزار سایت Ahref می باشد، همچنین تکامل آن در طول سال های متمادی صورت گرفته است. از همین رو بخش های بزرگ و کوچک زیادی را در خود جای داده است. اما وظیفه این ابزار نظارت بر روی رتبه بندی سایت ها است. از این طریق شما می توانید بفهمید که در طول دوره های زمانی مختلف، سایت شما در مقایسه با سایر رقبا چه عملکردی داشته است.
قابلیت ویژه این ابزار را می توان گزارش گیری از جایگاه سایت شما در گوگل دانست، همچنین این گزارش ها را از طریق ایمیل برای شما ارسال می کند. از طریق تحلیل های این ابزار می توانید بفهمید جایگاه هر صفحه وب سایت تان در چه موقعیتی قرار دارد و رتبه هر صفحه چه مقدار می باشد.
-
ابزار زنگ هشدار Alerts
ابزاری که می خواهیم برای شما شرح دهیم آخرین ابزار مجموعه Ahref می باشد؛ همانطور که از اسم آن معلوم است، می تواند برای شما هشدار ارسال کند، هشداری مبنی بر اینکه لینک های خارجی سایت شما تغییر کرده است.
هر موقع که سایت شما و یا رقیبان یک لینک جدید دریافت می کنید یا یک لینک شکسته می شود، هشدار برای شما ارسال می شود. از طریق این ابزار می توانید بک لینک هایی که می سازید را مورد پی گیری قرار دهید، تا به مرور زمان دچار مشکل نشوند.
جمع بندی
پیشنهاد میکنیم اگر در زمینه سئو سایت فعالیت می کنید، حتما از این ابزار استفاده کنید، زیرا قابلیت های ویژه زیادی دارد که در امر بهینه سازی بسیار می تواند به شما کمک کند. از طریق گزارش هایی که این ابزار به شما ارائه می دهد، می توانید اشکالات خود را در زمینه سئو برطرف نمایید و به بهتر شدن جایگاه وب سایت خود در صفحات گوگل کمک کنید.