ترفندهای فوق العاده برای افزایش بازدید در یوتیوب
5 دقیقه
شاید شما هم یکی از کاربرانی باشید که در یوتیوب برای خود یک کانال دارید، یا شاید هم از کاربرانی باشید که قصد ایجاد یک کانال در یوتیوب را در سر دارید. فرقی نمیکند که کدام یک از کاربران هستید، زیرا در هر صورت باید ویدیویی که در این شبکه اجتماعی میسازید را بازاریابی کنید. در این صورت میتوانید روی موفقیت خود حساب کنید. در غیر این صورت ویدیو شما برای اکثر مخاطبان به نمایش در نمیآید. افزایش بازدید در یوتیوب هنری است که هر کسی توان اجرای آن را ندارد. اما این هنر را میتوان از طریق آموزش بهدست آورد و به کمی نظم نیازمند است.
در این مقاله نکاتی را برای شما بازگو میکنیم که کاملاً تست شده و واقعی هستند. همچنین برای اکثر ویدیوها در هر موضوعی کاربرد داشتهاند. یکی از نکات مهمی که میتواند به افزایش بازدید ویدیوهای شما کمک کند، استفاده از تکنیکهای سئو در مشهد برای وب سایت کانال یوتیوب است. این تکنیکها نه تنها برای وبسایتها بلکه برای بهینهسازی ویدیوهای یوتیوب نیز بسیار مؤثر هستند. پس بهتر است برای افزایش بازدید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
چطور در یوتیوب بازدیدها را افزایش دهیم و سهم بیشتری از ترافیک را بدست بیاوریم؟
در این بخش قرار است تکنیک هایی کاربردی برای بهیه سازی ویدیو را برای شما تشریح کنیم.
مقاله مرتبط: قوانین انتشار ویدیو در یوتیوب | بایدها و نباید های انتشار ویدیو در یوتیوب
-
انتخاب عناوین برای ویدیو
در سطح اینترنت ویدیوهایی به طور گسترده وجود دارد که هر کدام ممکن است، تعداد بازدید کننده بالایی داشته باشند. در مقابل ویدیو هایی هم هستند، که بازدید کننده چندانی ندارند یا به طور کل بازدید کننده ای ندارند. تنها تفاوت این دو مدل از فیلم ها در قسمت عنوان آن ها می باشد.
بهتر است برای داشتن عنوانی جذاب و پربازدید کمی زحمت کشیده و کلیدواژه ای مناسب را در یوتیوب جستجو کنید. این کلید واژه بایستی جستجوی زیادی بین مردم شده باشد. پس از پیدا کردن بهترین کلید واژه باید عنوان خود را با ان ترکیب کرده و در نهایت عنوانی جذاب تهیه کنید.
چند نکته برای داشتن عناوینی جذاب تر در یوتیوب:
- سعی کنید عنوان مختصر ترین حالت ممکن را داشته باشد و مفهوم را خیلی سریع منتقل کند.
- اگر امکانش بود سال جاری را به عنوان اضافه کنید(مثلا: ترفندی برای سئو سایت در سال 2021).
- سعی کنید جلب توجه کنید.
- در استفاده از کلمات قدرتمند کوتاهی نکنید(مثلا: بهترین، باور نکردنی).
- سعی کنید احساسات مردم را تحریک کنید(مثل احساسی، به تنهایی، داغ، سانسور شده).
- اگر سرتیتر شما انلگیسی است، سعی کنید آن را با حروف بزرگ بنویسید.
-
استفاده از تگ یا برچسب مناسب در ویدیو
یکی از عمده دلایلی که منجر به شکست خوردن شما می شود، انتخاب تگ یا عنوان نا مناسب برای ویدیو است. اگر می خواهید ویدیو شما بازدید کننده قابل قبولی را داشته باشد، سعی کنید این قوانین را برای استفاده از تگ رعایت کنید:
- در انتخاب تگ کمی حساسیت به خرج دهید و چیزی را انتخاب کنید که نسبت به سایر برچسب ها منحصر به فرد باشد. در این صورت در بخش ویدیو های مرتبط به نمایش در می آید. به عنوان مثال: از نام برندتان در تمام فیلم ها استفاده کنید.
- سعی کنید در برچسب ها از کلمات کلیدی بهره ببرید.
- سعی کنید در انتخاب تگ انواع مختلف مد نظر خود را به کار بگیرید( از پیشنهاد خودکار یوتیوب در برچسب ها غافل نشوید).
می توانید از تگ ویدیوهای پربازدید الگو بگیرید و آن ها را در ویدیو های خود استفاده کنید. افزونه TubeBuddy در این زمینه می تواند کمک فراوانی انجام به شما انجام دهد.
-
سعی کنید برای کاور ویدیو خود Thumbnail سفارشی ایجاد کنید
حساب هایی که در یوتیوب تایید شده و معتبر باشند، می توانند از Thumbnail سفارشی استفاده کنند. این ویژگی باعث می شود، شما در بخش ویدیو های پیشنهادی یا ویدیو های مرتبط جلب توجه کنید.
برای ایجاد Thumbnail به چند نکته توجه کنید:
- رزولوشن آن ها باید 1280*720 باشد.
- فرمت این کاورها باید BMP، Gif، JPG یا PNG باشد.
- دقت کنید که حجم این تصاویر باید کمتر 2 مگابایت باشد.
- نسبت این تصویر باید 16:9 باشد، زیرا اکثر پخش کننده ها از این نسبت استفاده می کنند.
-
تمرکز خود را بیشتر معطوف به برندسازی یا برندگذاری کنید
هنگامی که نکات اولیه را به خوبی پیاده سازی کردید و کار آن ها به پایان رسید، نوبت به مهم ترین مرحله می رسد. برای برند سازی بهتر سعی کنید، در ابتدا و انتها به معرفی برند بپردازید.
در معرفی ابتدایی سعی کنید، از کلیپ 3 تا 5 ثانیه استفاده کنید. در این کلیپ بایستی برند خود را به نمایش بگذارید.
در معرفی انتهایی می توانید از بازدیدکنندگان بخواهید به بقیه ویدیو های شما سر بزنند یا از آن ها بخواهید شما را لایک کرده یا در کانال شما عضو شوند.
-
اشتراک گذاری ویدیو ها در دیگر کانال و شبکه های اجتماعی
اگر قصد جدی برای فعالیت در این شبکه اجتماعی را دارید، بهتر است تا در شبکه های اجتماعی دیگر هم کانالی برای خود ایجاد کنید. از این طریق می توانید ترافیکی غیر از فضای یوتیوب را برای خود بدست بیاورید.
برخی از شبکه های اجتماعی که باید در آن ها برای خود کانال داشته باشید:
- صفحه اجتماعی فیسبوک
- پروفایل توییتر
- صفحه Google Plus
- حساب اینستاگرام
- Account Pinterest
-
سعی کنید برای کانال یوتیوب خود یک وبسایت اختصاصی ایجاد کنید
اگر وقت شما آزاد است و می توانید برای یوتیوب تمام وقت خود را بگذارید، پس چه بهتر که برای کانال خود وبسایتی ایجاد کنید. از این طریق هم می توانید به کانال یوتیوب خود برسید و همچنین اگر سئو سایت بالا برود. می توانید آن ترافیک را به کانال یوتیوب خود از طریق لینک انتقال دهید.
مقاله مرتبط: طراحی سایت فروش بازدید، لایک و کامنت یوتیوب
-
ایجاد یک
Playlist یا اضافه کردن ویدیو به Playlist موجود
این روش یکی از راه حل هایی می باشد، که از طریق آن می توانید روی افزایش بازدید خود حساب کنید. زمانی که ویدیو جدیدی ایجاد می کنید، بایستی آن را به یک پلی لیست اضافه کنید.( فرقی ندارد که آن پلی لیست وجود داشته باشد یا مجبور به ایجاد آن شوید. در هر صورت وجود یک پلی لیست لازم است.)
جمع بندی
یوتیوب میتواند برای شما نقش شغل دوم را بازی کند، یا اگر برای این موضوع وقت کاملی دارید، میتواند شغل اصلی و منبع درآمد اصلی شما حساب شود. این روزها کسب درآمد از یوتیوب موضوعی همهگیر شده است. اگر نکات و راهکارهای خوبی در این زمینه به دست آورید، میتوانید روی کسب درآمد از این فضا هم حساب کنید. این موضوع بستگی به علاقه شما دارد. در هر صورت امیدواریم که نکات آموزنده خوبی برای شما به اشتراک گذاشته باشیم.
برای بهرهبرداری بهتر از این فرصتها، شرکت در دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد میتواند به شما کمک کند تا با استفاده از تکنیکهای نوین و کارآمد، به بهبود استراتژیهای بازاریابی خود بپردازید و موفقیت بیشتری کسب کنید.