راهنمای پیدا کردن کلمات کلیدی برای سئو (بخش دوم)
6 دقیقه
در مقاله پیشین به اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو سایت ( سئو در مشهد ) و نحوه پیدا کردن آن اشاره کردیم. در این مقاله به سایر ابزارهایی که می توان به کمک آنها کلمه کلیدی مناسب صفحات سایت را پیدا کرد؛ می پردازیم.
ابزار تحقیق کلمات کلیدی
متداول ترین روش برای یافتن کلمات کلیدی استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است. ابزارهای زیادی در بازار وجود دارد که شامل KWFinder ، KeywordTool ، Long Tail Pro و غیره... می باشد.
ممکن است از خودتان بپرسید آیا باید هزینه ابزار تحقیق کلمات کلیدی را پرداخت کنم؟ البته ، پاسخ به موارد زیادی بستگی دارد ، اما توصیه من این است:
"اگر وب سایت یا وبلاگ شما به هر طریقی برای شما درآمد به همراه دارد، ابزار تحقیق کلمات کلیدی یک سرمایه گذاری عالی است که ارزش خود را برمی گرداند."
مقاله مرتبط: راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (بخش اول)
مزایای اصلی استفاده از ابزار تحقیق حرفه ای کلمات کلیدی
- این ابزار تحقیق حرفه ای باعث صرفه جویی در وقت شما می شود (صدها ایده کلمات کلیدی را به معنای واقعی کلمه با یک کلیک دریافت می کنید)
- داده هایی را ارائه می دهد که در جاهای دیگر پیدا نخواهید کرد (مانند مشکل کلمات کلیدی، میزان جستجو، داده های SERP)
- این ابزار تحقیق به شما یک مزیت رقابتی می دهد (در برابر کسانی که از هیچ ابزار کلمه کلیدی استفاده نمی کنند)
من اشاره کردم که هر تحقیق کلمه کلیدی معمولاً شامل سه مرحله اصلی است که شامل موارد زیر است:
- پیدا کردن
- تجزیه و تحلیل
- استفاده از کلمات کلیدی
با استفاده از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی، مرحله اول و دوم را پوشش خواهید داد.
دو روش اساسی برای دستیابی به تحقیق در یک ابزار کلمه کلیدی در سئو وجود دارد:
- جستجو بر اساس یک کلمه کلیدی کوتاه (seed)
- تحقیق مبتنی بر رقبا
جستجو بر اساس یک کلمه کلیدی
همانطور که مشخص است، این روش با یک کلمه کلیدی یا کلمات اصلی مرتبط با یک موضوع شروع می شود. این می تواند هر عبارتی باشد که موضوع را توصیف می کند.
به طور مثال اگر می خواهید در مورد دستگاه های قهوه محتوایی ایجاد کنید، فقط کلمات کلیدی (قهوه ساز) را در ابزار وارد کنید.
توجه داشته باشید که وقتی در مورد ابزار تحقیق کلمات کلیدی در سئو صحبت می کنیم، ما از KWFinder به عنوان یک ابزار نمونه در این راهنما استفاده می کنیم. این از هر دو کلید واژه کوتاه و تحقیقات کلمات کلیدی رقبا پشتیبانی می کند.
پیشنهادات براساس ارتباط موضوعی و همچنین ویژگی تکمیل خودکار ارائه می شوند. کلمات کلیدی حاوی عبارت کلیدی کوتاه + سایر کلمات می باشد.
علاوه بر پیشنهادات کلمه کلیدی، ابزاری با کیفیت معیارهای سئو را ارائه می دهد که به شما در تحلیل و انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک می کند. می توانید به سرعت حجم دقیق جستجو را بررسی کنید.
مقاله مرتبط: معرفی و آموزش کاربردی ابزار kwfinder
تحقیق کلمات کلیدی مبتنی بر رقبا
تحقیق در مورد کلمات کلیدی رقبا یکی از ارزشمندترین ویژگی های ابزار کلمات کلیدی است.
چرا؟ زیرا یافتن کلمات کلیدی رقبا به صورت دستی کار بسیار طاقت فرسایی است. شما به معنای واقعی کلمه باید صفحه به صفحه بروید و کلمات کلیدی را که رقبا روی آنها تمرکز می کنند حدس بزنید.
اما در اینجا برای این هدف دو روش اساسی وجود دارد که شامل موارد زیر است.
برای انجام آن دو روش اساسی وجود دارد:
- دامنه رقیب خود را بررسی کنید تا ایده های جدیدی را دریافت کنید.
با بررسی کلمات کلیدی رقیب خود، می توانید ایده های جالب جدیدی را که می توانید در وب سایت خود پوشش دهید، پیدا کنید.
- URL خاص را بررسی کنید تا ایده های کلمات کلیدی برای یک موضوع خاص را بدست آورید.
این روش معمولاً در صورت استفاده از موضوعی در ذهن شما استفاده می شود. بگذارید بگوییم شما می خواهید مقاله ای در مورد "پودر روی قهوه" برای وبلاگ قهوه خود بنویسید.
فقط کلمه کلیدی را در گوگل وارد کنید و ببینید چه کسی رتبه بندی آن را دارد. اگر شما نباشید، رقیب شما است .
وقتی رقبا را پیدا کردید، فقط URL مقاله او را وارد کنید و می توانید سایر کلمات کلیدی که مقاله برای آنها رتبه بندی کرده است را مشاهده کنید. همه آنها کلمات کلیدی هستند که با موضوع اصلی شما ارتباط نزدیک دارند.
پیشنهادات گوگل
گوگول (Google) به منظور راهنمایی هرچه بهتر کاربران برای پیدا کردن صفحات مورد نظرشان پیشنهادات مختلفی برای کلمات کلیدی در سئو در جستجو ارائه می دهد تا به مردم در یافتن مرتبط ترین نتایج کمک کند.
بیایید نگاهی بیندازیم به 3 ویژگی که می توانید برای پیدا کردن ایده های کلمات کلیدی جدید استفاده کنید:
تکمیل خودکار
احتمالاً متوجه شده اید که Google سعی دارد مستقیماً درخواست های جستجوی مرتبط را در فرم جستجو پیشنهاد دهد. از آنجا که این موارد براساس جستجوهای واقعی کاربران صورت گرفته است، می توانند الهام بخشی خوب برای کلمات کلیدی در سئو جالب باشند.
کار را با تایپ کردن کلمه کلیدی کوتاه (seed ) خود در جستجوی گوگل شروع کرده و سپس حروف (یا اعداد) را برای دیدن پیشنهادات اضافه کنید.
ما می توانیم ترکیبات مختلف را امتحان کنیم:
- ایمیل مارکتینگ a، b، c
- ایمیل، بازاریابی الکترونیکی، تبلیغات، تبلیغات Email
- ایمیل بازاریابی 0 ، 1 ، 2…
- بهترین بازاریابی از طریق ایمیل
یکی از ویژگی هایی که می توانید در نتایج جستجوی گوگل پیدا کنید، قطعه اصطلاحاً "مردم نیز می پرسند" است. بیشتر برای سوالات و پرسش به نظر می رسد و سوالات مرتبط دیگر را پیشنهاد می کند. اینها می توانند به عنوان الهام بخش برای کلمات کلیدی از نوع سوال طولانی باشند.
این ویژگی شباهت های زیادی به autocomplete دارد، اما پیشنهادات در پایین صفحه نتایج وجود دارد.
نکته: علاوه بر گوگل، تقریباً سایر موتورهای جستجو پیشنهادات و اصطلاحات مربوط به خود را ارائه می دهند. می توانید ابزارهایی مانند Bing ، Yahoo یا DuckDuckGo را امتحان کنید.
حتی یک روش ساده تر برای استخراج پیشنهادات تکمیل خودکار، انجام خودکار آن است. یکی از ابزارهایی که این کار را بصورت رایگان برای شما انجام می دهد AnswerThePublic است.
فقط کلمه کلیدی کوتاه (seed) مورد نظر خود را وارد کنید تا پیشنهادات تکمیل خودکار Google و Bing را برای هر حرف در حروف الفبا مشاهده می کنید.
ویژگی مورد علاقه من بیشتر ایجاد پیشنهادات کلمات کلیدی در سئو بر اساس:
کلمات سوالی (چه وقت، چگونه، کجا، چه چیزی می تواند، می تواند ...)
حروف اضافه ( برای، بدون، به، با …)
کلمات مقایسه ای (مانند، در مقابل، و، یا ...)
جمع بندی
در این مقاله به معرفی بخشی از ابزارهایی که می تواند در انتخاب کلمه کلیدی مناسب به شما کمک کند؛ اشاره کردیم. امیدواریم با استفاده از آنها بتوانید سئو سایت را پیاده ساز یکرده و رتبه های برتر را در گوگل کسب نمایید.