راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (بخش سوم)
7 دقیقه
انتخاب کلمه کلیدی بخش مهم و تاثیرگذاری در سئو سایت است. در دو مقاله پیشین به اهمیت آن و معرفی تعدادی از ابزارهای مفید و کارآمد در انتخاب واژه کلیدی پرداختیم. در این مقاله به ادامه معرفی ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی اشاره می کنیم.
پیشنهادات YouTube
YouTube دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است. اگرچه تحقیقات کلمات کلیدی برای این پلتفرم ویژگی های خاص خود را دارد که می توانید برای تحقیقات کلمات کلیدی گوگل نیز از آنها استفاده کنید.
این احتمال وجود دارد که موضوعات پرطرفدار YouTube از تعداد جستجوی بالایی نیز در Google برخوردار باشند.
بیایید یک مثال بزنیم:
اگر "فیلتر آب" را در YouTube جستجو کنیم ، یک ایده واژه کلیدی واضح در عنوان یکی از نتایج ویدیو پیدا خواهیم کرد ("فیلتر آب diy")
بررسی سریع میزان جستجو به ما می گوید که این عبارت در جستجوی گوگل نیز بسیار محبوب است.
روش دیگر استفاده از ویژگی تکمیل خودکار YouTube است. وقتی افراد به دنبال فیلم در YouTube می گردند ، مردم معمولاً از عبارت جستجوی جستجوگرانه استفاده می کنند که بیشتر "عملی" باشد.
اگر پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل و YouTube را مقایسه کنید ، متوجه تفاوت آنها خواهید شود.
مقاله مرتبط: ترفندهای فوق العاده برای افزایش بازدید در یوتیوب
برخی ابزارهای مفید مانند YouTube Keyword Tool وجود دارد که نتایج تکمیل خودکار کاوش می کند. (فقط برای کلمات لاتین)
کنسول جستجوی گوگل
یک راه عالی برای یافتن کلمات کلیدی بسیار مرتبط، بررسی مواردی است که قبلاً در Google Search Console برای آن رتبه بندی کرده اید. که آیا هم اکنون سایت شما در آن ها موفق به کسب رتبه شده است یا خیر.
اگر مقاله از نظر برخی کلمات کلیدی رتبه بندی شده باشد، احتمال سایر کلمات کلیدی دیگری نیز برای آن رتبه بندی کنید وجود دارد.
بیایید به 2 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی با بهترین پتانسیل نگاهی بیندازیم:
- کلمات کلیدی را با تعداد بازدید بالا اما تعداد کلیک کم بررسی کنید.
- کلمات کلیدی با تعداد بازدید بالا و تعداد کلیک بسیار کم ممکن است نشان دهد که پتانسیل ترافیکی زیادی وجود دارد اما شما به اندازه کافی بالا نیستید
به Search Console خود بروید و عملکرد نتایج جستجو را انتخاب کنید. می توانید تمام کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی شده است را با دامنه بررسی کنید.
یا می توانید به صفحات بروید ، یک URL خاص را انتخاب کنید و سپس دوباره روی "جستجوها" کلیک کنید تا کلمات کلیدی را که با آن URL خاص رتبه بندی می کنید را ببینید.
بعد، نتایج را بر اساس تعداد نمایش مرتب کنید. شما باید به دنبال کلمات کلیدی در سئو باشید که می توانند برای محتوای شما مناسب باشند اما تعداد کلیک آنها کم است.
در صورت انجام اگر تحقیق کلمات کلیدی در گوگول خوب بود، می توانید بهینه سازی مقاله را برای این کلمات کلیدی بهبود ببخشید.
بررسی دقیق تر مخاطبان و تحقیق در حوزه کاری
با بررسی موقعیت تمام مواردی که تا اینجا مطرح شد به شما کمک می کند تا ببینید آیا ارزش تلاش و صرف وقت را دارند یا خیر (به خصوص از نظر حجم جستجو و میزان دشواری)
تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که در بخش عملکرد، میانگین وضعیت را انتخاب کنید (به طور پیش فرض نمایش داده نمی شود) سپس پرس و جوها را بر اساس این مرتب کنید.
گذارید بگوییم شما مقاله ای درباره انواع دستگاه های قهوه نوشتید.
در Search Console ، کلمه کلیدی "4 فنجان قهوه ساز" را با موقعیت متوسط در حدود SERP 2 یا 3 پیدا می کنید.
از آنجا که کلمه کلیدی در سئو مرتبط است و حجم بالایی از جستجو را دارد ، می تواند منبع خوبی برای بازدید وبلاگ شما باشد.
دو کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:
- برای تأکید بیشتر بر کلمه کلیدی می توانید مقاله فعلی را بهبود ببخشید. (با این حال ، شما احتمالاً نمی خواهید چنین موضوعی خاص را در یک مقاله کلی ارائه دهید.)
- می توانید یک پست جدید با موضوع "بهترین فنجان ساز قهوه" بنویسید و آن را از مقاله اصلی پیوند دهید.
با یک مقاله با کیفیت اختصاص داده شده به موضوع ، شما شانس بالایی برای رتبه بندی کلمه کلیدی در موقعیت بهتر از پست عمومی دارید.
Reddit یکی از بزرگترین انجمن های آنلاین است که تقریباً هر موضوعی را که تصور کنید را پوشش می دهد، به همین ترتیب ، می تواند مکانی عالی برای یافتن افراد علاقه مند به جایگاه شما و کشف موضوعاتی باشد که در مورد آنها بحث می کنند.
در مرحله اول ، subreddits مربوط به حوزه کاری خود را جستجو کنید. همانطور که می بینید ، حتی یک مکان خاص مانند aquascaping هزاران دنبال کننده مختلف دارد.
می توانید یک تغییر فرعی خاص انتخاب کرده و همچنین محبوب ترین پست ها را بررسی کنید. یا اینکه، می توانید پست های نوع سوال را در subreddit جستجو کنید.
عبارات که برای جستجوی شما می توانید استفاده کنید شامل موارد زیر است:
- سوال
- چگونه می توانم
- چطور
- پیشنهادات
- نکات
سوالات زیادی پیدا خواهید کرد ، آنها می توانند الهام بخش محتوای بعدی شما بر اساس آنچه مردم به صورت آنلاین بحث می کنند ، باشند.
انجمن های تخصصی
هرچند امروزه انجمن ها به اندازه گذشته محبوب نیستند ، اما برخی انجمن هایی با موضوعات خاص همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند.
برای یافتن انجمن های مرتبط با موضوع خود می توانید اینگونه سرچ کنید:
- "انجمن کلمات کلیدی"
- "کلمه کلیدی" + "انجمن"
نکته: به تعداد پست ها / نظرات و تاریخ آخرین ارسال نگاه کنید تا مشخص کنید که این انجمن فعال است یا خیر.
با تقسیم کردن به دسته های مختلف ، می توانید بسیاری از موضوعات و ایده های کلیدی را بر اساس موضوعاتی که افراد به طور فعال در مورد آنها بحث می کنند ، پیدا کنید.
اگر انجمنی پیدا کرده اید که هزاران thread و گفتگو در آن وجود داشت و تازه ترین مطالب آن مربوط به حدود یک ساعت پیش بود، یک منبع ارزشمند را پیدا کرده اید.
آمازون
آیا می دانید آمازون موتور جستجوی خاص خود به نام A9 دارد؟
این موتور جستجو مشابه Google و YouTube ، این داده ها را در مورد جستجوی مورد نظر جمع آوری می کند و پیشنهادات خودکار را ارائه می دهد.
می توانید به صورت دستی آنها را سرچ کنید یا از یکی از ابزارهای رایگان که به طور خودکار این کار را انجام می دهند استفاده نمایید.
ارتباط پیشنهادها براساس نرخ تبدیل محصول و رفتار خرید است. این کلمات کلیدی ممکن است به ویژه برای محتوایی با هدف معامله بسیار مفید باشند.
آیا شما یک بازاریاب شرکت وابسته هستید؟ صاحب فروشگاه تجارت الکترونیکی؟
ویکی پدیا
ویکی پدیا نیز منبع بزرگی از کلمات کلیدی در سئو است. به لطف ساختار تو در تو ویکی پدیا ، می توانید از یک موضوع گسترده تر به موضوعات کلی بروید، مرور فهرست مطالب و زیر فصل ها یک روش عالی برای انجام این کار محسوب است.
در اینجا مثالی از جستجو وجود دارد که از یک کلمه کلیدی گسترده به یک موضوع بسیار خاص تبدیل می شود:
ورزش (موضوع اصلی)، تناسب اندام (زیرمجموعه)، آمادگی جسمانی (مقاله)، ورزش هوازی (مقاله)، انواع ورزش های هوازی (فصل)، قایقران داخلی (مقاله)، تکنیک های قایقرانی داخل سالن (فصل)
همان طور که مشاهده می کنید، من در عرض چند دقیقه از یک موضوع گسترده مانند ورزش به یک زیر موضوع / کلمه کلیدی خاص مانند تکنیک های قایقرانی داخل سالن رسیدم.
برای برخی از موضوعات بزرگ ، می توانید یک جدول جامع از زیرمجموعه های مرتبط را در پایین صفحه ویکی پدیای آنها پیدا کنید. به این ترتیب می توانید بینشی عالی در مورد ساختار و عمق موضوع عالی پیدا خواهید کرد.
آخرین موضوع این است که شما می توانید از یک ابزار رایگان (مانند ابزار Karooya) استفاده کنید که ایده ها و کلمات کلیدی موضوع را از ویکی پدیا جستجو کنید.
البته، بسیاری از مکان های دیگر وجود دارد که می تواند منبع الهام بخش کلمات کلیدی باشد. فقط به دنبال مکان هایی بگردید که افراد از کسب وکار شما به صورت آنلاین استفاده می کنند. از جمله:
- توییتر
- سوالات Quora
- گروه های فیس بوک
- سیستم عامل های محتوا
- و غیره
ایده های مربوط به کلمات کلیدی را می توان در همه جا پیدا کرد. اما همه کلمات کلیدی در سئو یک شکل نیستند.
جمع بندی
در این بخش از مقاله جامع انتخاب کلمه کلیدی به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در انتخاب کلمه کلیدی در سئو سایت پرداختیم. امیدواریم مطالب کفته شده برای شما مفبد واقع شود.