راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو (بخش چهارم)
5 دقیقه
مهم ترین رکن در سئو سایت ، انتخاب کلمه کلیدی مناسب است تا بتوان به وسیله آن در موتور جستجو گوگل جایگاه مناسبی را کسب کرد. برای این منظور شیوه های گوناگونی وجود دارد که ما در سلسله مقالات انتخاب کلمه کلیدی به برخی از آنها اشاره کرده ایم. در این مقاله به سایز شیوه ها می پردازیم.
هر زمان که محتوای جدیدی ایجاد می کنید، باید بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز کنید.
سه جنبه اصلی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
- محبوبیت
- دشواری
- مرتبط بودن کلمه کلیدی
درست مثل هر سه پایه، سه پایه کلمه کلیدی شما فقط در صورت ثابت بودن روی هر سه پایه کار خواهد کرد.
در ادامه نگاهی دقیق تر به این 3 مورد خواهیم داشت:
محبوبیت کلمه کلیدی
محبوبیت کلمه کلیدی در سئو معمولاً به معنای حجم جستجو است، که معمولاً براساس 12 ماه گذشته به صورت متوسط ماهانه محاسبه می شود.
دو منبع اساسی از داده های حجم جستجو وجود دارد که در ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده می شود:
داده های Google: داده های مربوط به حجم جستجو براساس رفتار کاربران اینترنت (جمع آوری شده از برنامه های افزودنی مرورگر ، پلاگین ها و غیره) استفاده می شود.
ابزارهای مختلف کلمات کلیدی از منابع مختلف و روشهای گوناگون ارسال اطلاعات استفاده می کنند در نتیجه ، ممکن است در مقادیر حجم جستجو تفاوت وجود داشته باشد.
هر دو منبع مزایا و معایب خاصی دارند و هیچ یک از آنها صد درصد دقیق نیستند.
توجه داشته باشید: فراموش نکنید که محتوای خوب نوشته شده به احتمال زیاد برای بسیاری از کلمات کلیدی دیگر رتبه بندی می شود و کل حجم جستجو بیشتر خواهد بود . صرفآ حجم جستجوها متکی نشوید ، آنها را به عنوان سرنخ در نظر بگیرید.
همچنین باید با بررسی روند علاقه طولانی مدت کلمه کلیدی به محبوبیت یک کلمه کلیدی از منظر طولانی تر نگاه کنید.
یک ابزار عالی برای کمک به شما در این زمینه Google Trends است. شما به سادگی یک کلمه کلیدی یا موضوع خاص وارد می کنید و این ابزار به مرور زمان در مقیاس 1 تا 100 به شما علاقه نشان می دهد.
مقاله مرتبط: معرفی ابزار محبوب گوگل ترندز (Google Trends)
مثلا: کلمه کلیدی تلویزیون سه بعدی ممکن است حجم جستجوی ماهانه خوبی داشته باشد یعنی ( حدود 2400 جستجو در هر ماه در سطح جهانی است) اما اگر به روند طولانی مدت نگاهی بیندازید ، می بینید که میزان علاقه در چند سال گذشته در حال کاهش است.
Google Trends همچنین می تواند به شما برای شناسایی و تشخیص فصلی بودن کلمه کلیدی در سئو کمک کند. کلمات کلیدی فصلی کلمات کلیدی متصل به زمان خاصی از سال (تابستان / زمستان ، تعطیلات ، رویدادهای سالانه) هستند.
همچنین باید نرخ کلیک (CTR) را نیز در نظر بگیرید.
مقاله مرتبط: CTR یا نرخ کلیک در گوگل چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟
CTR به موقعیت وب سایت شما بستگی زیادی دارد. موارد دیگری نیز وجود دارد که به ویژه قطعه های غنی بر آن تأثیر می گذارد. که عبارت اند از:
- Google Ads
- قطعه های ویژه
- جعبه های پاسخ
- بسته های نقشه
- بسیاری از قطعه های دیگر
ابزارهایی وجود دارند که تأثیر قطعه های غنی را بر نتایج ارگانیک محاسبه می کنند. می توانید هنگام تخمین بازدیدهایی که از یک کلمه کلیدی دریافت کنید، آن را در نظر بگیرید.
بیایید نگاهی به پایه دوم سه پایه خود بیندازیم که کاملا مهم است:
دشواری کلمه کلیدی
دشواری کلمه کلیدی، معیاری است که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی در سئو خاص را دشوار ارزیابی می کند. هرچه دشواری کلمه کلیدی بالاتر باشد ، رتبه بندی کلمه کلیدی در وب سایت شما دشوارتر خواهد بود.
معیارهای دشواری مورد استفاده در ابزارهای کلمات کلیدی ، اعتبار وب سایت های رتبه بندی شده در SERP 1 را در نظر می گیرند ، اگر در اولین SERP وب سایت های کم قدرت زیادی وجود داشته باشد ، برای رتبه بندی کلمه کلیدی شانس بالایی وجود دارد.
اختیارات وب سایت چگونه محاسبه می شود؟ در بیشتر موارد ، محاسبه دو چیز را در نظر می گیرد:
- تعداد بک لینک ها: چه تعداد صفحه به وب سایت داده شده پیوند دارند.
- کیفیت بک لینک: به اقتدار و ارتباط صفحات پیوند دهنده بستگی دارد.
معیارهای اعتبار شناخته شده زیادی وجود دارد، که معروف ترین آن ها شامل: Domain Authority و Page Authority توسط Moz و Citation Flow و Trust Flow توسط Majestic هستند.
این معیارها سعی می کنند اگر اقتدار صفحه را در یک مقیاس از 1 تا 100 به یک عدد برسانند. اگر اعتبار همه وب سایت ها را برای یک کلمه کلیدی در SERP 1 رتبه بندی می کنید در نظر بگیرید، می توانید رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی را دشوار ارزیابی کنید.
برای کار صحیح با معیار دشواری کلمه کلیدی، مهم است که چند مورد را بخاطر بسپارید:
- دشواری کلمه کلیدی را به عنوان تنها سرنخ انتخاب نکنید: معیار باید فقط به عنوان یک راهنما عمل کند ،یک مقدار مطلق نیست اگر محتوای شما بهتر و مرتبط تر است، شما می توانید وب سایت های دارای قدرت بالاتر را بدست آورید.
- اعداد را بین ابزارهای مختلف مقایسه نکنید: هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی از داده های مختلفی برای محاسبه دشواری کلمه کلیدی خود استفاده می کند. در نتیجه این اعداد با یکیدیگر متفاوت خواهند داشت. در عوض، سعی کنید معیارهای دشواری را بین کلمات کلیدی مختلف مقایسه کنید.
- در مورد عوامل ذهنی فراموش نکنید: هیچ معیاری نمی تواند دقیقاً به شما بگوید که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص برای شما چقدر سخت خواهد بود. و فاکتورهای ذهنی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله:
- مهارت های SEO
- مقام وب سایت شما
- ارتباط محتوای شما
نکته حرفه ای: رقبایی با اقتدار وب سایت مشابه را پیدا کنید (برای مثال می توانید DA / PA یا CF / TF را مقایسه کنید). سپس، به کلمات کلیدی رتبه بندی آنها نگاه کنید و محتوای بهتری را تولید کنید تا از آنها پیشی بگیرید.
جمع بندی
در این مقاله به اصول و پایه اصلی و مهم در انتخاب کلمه کلیدی پرداختیم. امیدواریم مطالب گفته شده برای سئو سایت و بهینه سازی آن برای شما مفید باشد.