تاثیر گذاری سئو تکنیکال روی ایجاد کمپین
5 دقیقه
بگذارید با یک مسئله ساده بحث را برای شما باز کنیم. تعداد سایت هایی که در ایران وجود دارد، چه مقدار است؟ قطعا تعداد خیلی زیادی سایت هستند که در ایران فعالیت می کنند. چه میزان از این وبسایت ها تا به حال عملکرد خوبی داشته و در حیطه شغلی خود موفق بوده اند؟ قطعا خیلی کم. تنها دلیلی که برای این موضوع وجود دارد، آشنایی کم وب مستران با موضوع سئو تکنیکال است. اصولا از این نوع سئو کمترین استفاده در وب سایت های ایرانی می شود، یا به درستی پیاده سازی نمی شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد سئو تکنیکال و تاثیرگذاری آن روی ایجاد کمپین اطلاعات بدست آورید.
سئو تکنیکال چیست؟ و چرا سئو تکنیکال بسیار مهم است؟
اصولا سئو تکنیکال برای بهینه سازی وبسایت و سرور کاربرد دارد. با استفاده از این روش کراولرهای موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ از طریق آن بهتر می توانند وبسایت شما را مورد بررسی قرار داده و آن را ایندکس کنند. وبسایتی که شما برای کسب و کار خود راه اندازی می کنید، باید یکسری استانداردهای اولیه در آن رعایت شود، این موضوع به نیازهای فنی موتورهای جستجو کمک کرده و به وسیله آن می توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید.
در مورد سئو تنیکال می شود ساعت ها صحبت کرد، اما در این بخش می خواهیم معیارهای مهم سئو تکنیکال را شرح دهیم.
- عملکرد خزش (crawling)،
- عملکرد ایندکس شدن (indexing)،
- ارائه (rendering)
- و معماری صفحه سایت (website architecture)
شاید از نظر محتوایی وب سایت شما عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، همچنین بحث های سئو one-page و off-page را هم به خوبی رعایت کرده باشید؛ اما بحث فنی این قضیه را به طور دقیق و کاملی رعایت نمی کنید، یا به آن توجه کمی می کنید. در این حالت وب سایت شما هنگام رتبه بندی به مشکل برخورد می کند.
به طور کلی برای بهینه سازی سایت باید مواردی از قبیل: امنیت، بهینه سازی برای موبایل، پرهیز از آپلود محتوای تکراری، سرعت loading بالا در صفحه ها و خیلی از موارد دیگر مرتبط می شود. تمام این موارد در واقع زیر مجموعه سئو تکنیکال قرار می گیرند.
انجام ندادن سئو تکنیکال چه معضلات و عواقبی برای وب سایت دارد؟
در پاسخ به این سوال که انجام ندادن سئو تکنیکال چه مضرات و عواقبی برای وب سایت دارد را می توان اینگونه بیان کرد. همان طور رعایت کردن موارد سئو تکنیکال می تواند به سئو سایت شما و بهنیه سازی آن کمک کرده و جایگاه صفحه وبسایت را در نتایج موتور جستجوی گوگل افزایش دهد. عکس همین موضوع هم برای رعایت نکردن و انجام ندادن سئو تکنیکال وجود دارد.
به این منظور که اگر اشتباهات فنی در صفحه سایت وجود داشته باشد، در آینده ممکن است این موضوع برایتان گران تمام شود.
اشتباهات کوچک و ساده ای که با انجام دادن آن می توانید ضرر بزرگی به خود برسانید، مثلا با گذاشتن "/" در مکان نامناسبی از فایل robots.txt سایت خود، دسترسی موتورهای جستجو و به خصوص مهم ترین آن موتور جستجو شرکت گوگل را به وبسایت خود کاملا قطع کرده اید!
کمپین سئو چیست؟
کلمه کمپین تاریخچه جالبی دارد. این کلمه را برای اولین بار در عملیات های نظامی و سیاسی که در یک منطقه خاص و با هدف معین انجام داده می شد، به کار می بردند. به همین منظور معنای کلمه کمپین که در این مقاله به کار می بریم معنای مشابهی با کمپین نظامی دارد.
از لحاظ تاثیر گذاری کمپین سئو، می توان به بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو اشاره داشت. این روش از طریق برنامه ریزی و آگاهی ما را به سمت هدفی که آن را مشخص کردیم هدایت می کند. برنامه ریزی، شناسایی مسیر و اگاهای از فاکتورهای مهمی هستند، که به وسیله آن ها می توان در کمپین کمترین تلفات و بیشترین بازخورد را داشت.
برخی از مراحل راه اندازی کمپین سئو
این مراحل روش هایی هستند که به موفق شدن کمپین شما کمک ویژه ای انجام می دهند. بهتر است بدانید کمپین سئو فقط به مسئله سئو محدود نمی شود. در واقع ایجاد این کمپین اقداماتی که شما باید انجام دهید، را مشخص می سازد و یک نقشه مسیر کلی برای شما فراهم می سازد. این اقدامات با توجه به وضعیت وبسایت، رقبا و نوع کسب و کار، جهت افزایش بازدید، فروش بیشتر، جذب هدفمند مشتریان با رویکرد بهینه سازی و ارتقای سایت انجام می شود.
بررسی سئو سایت اولین مرحله کمپین است
این مرحله ابتدای راه کمپین سئو است. در این مرحله شما باید به تحلیل سئو بپردازید و صفحات و فاکتور هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید. همچنین فاکتور هایی که مربوط به سئو خارجی می باشند را در دست بررسی قرار دهید، در مرحله آخر با شناسایی همه این مشکلات می توانید در صدد رفع آن ها برآیید. بهتر است در این مسیر از یک مشاوره سئو کمک بگیرید.
تحلیل رقبا در کمپین سئو
کسب و کار شما تنها شغلی نیست که در دنیای اینترنت راه اندازی شده است. در این مسیر قطعا رقیبانی دارید که مشابه خدمات و محصولات شما را ارائه می دهند. شما با علم به این موضوع که رقیب شما کیست و عملکرد آن چگونه می باشد! می تواند شما را در ایجاد یک برنامه بلند مدت بسیار کمک کند. سعی کنید در این زمینه نقاط قوتی که رقیبانتان دارند را بررسی کرده و آن ها را الگوی خود قرار دهید. همچنین از اشتباهاتی که رقبا در این مسیر انجام داده اند، درس بگیرید.
تاثیر گذاری سئو تکنیکال روی ایجاد کمپین
زمانی که شما از نظر سئو تکنیکال بهترین شرایط را برای وبسایت خود بوجود آوردید، می توانید با ایجاد کمپین مسیر خود را هموار تر کنید. فرض کنید سایت شما از نظر سئو تکنیکال در ایده آل ترین شرایط موجود قرار دارد، همچنین شما با آنالیز رقبا و برخی دیگر از مراحل ایجاد کمپین سئو، مسیر و راه خود را مشخص کرده اید. همچنین برای خود هدف مشخصی دارید، زمانی که شما دغدغه سئو تکنیکال خود را نداشته باشید، قاعدتا راحت تر می توانید روی کمپین و پشت سر گذاشتن رقبا تمرکز کنید. تلفیق این دو می تواند شما را در مسیر بهینه سازی چندین مرحله جلو بیندازد.
جمع بندی
سئو تکنیکال و ایجاد کمپین هر کدام مسیر جدا و مشخص خود را دارند، اما در نهایت هر دو مسیر به موفقیت شما و سئو سایت مشهد وبسایت کمک می کنند. پس بهترین نتیجه این است، که هر دو روش را به خوبی روی وبسایت خود پیاده سازی کنید. این موضوع به شما کمک می کند، تا زودتر به هدف های خود رسیده و موفقیت کسب وکارتان را شاهد باشید. امیدواریم مطالب برای شما مفقید بوده باشد.