برای سئو سایت، بهترین طول محتوا چقدر است؟
5 دقیقه
امروزه با گسترش تکنولوژی و رشد کسب و کارها در سطح اینترنت، وجود وبسایتها برای فروش محصولات و خدمات امری بدیهی به نظر میرسد. در نتیجه برای این حوزه متخصصانی هم وجود دارد که میتوانند محتوایی استاندارد و مطلوب را به دید مخاطبان برسانند. به همین منظور گوگل یک سری قانون را برای وبسایتها الزام کرده تا به وسیله آن بهترین محتوا برای کاربران اینترنت تولید شود. اما بسیاری از سئو کاران که تازه شروع به فعالیت نمودهاند، شاید ندانند که برای سئو سایت به صورت استانداردتر، آیا محتوای طولانی مناسبتر است یا محتوای کوتاه. برای همین امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد این موضوع برای شما مطلب بنویسیم تا بتوانید در این راه بهترین عملکرد را داشته باشید.
چرا طول محتوا در سئو سایت اهمیت بالایی دارد؟
در دنیای امروزی که تمام پروتکلها و برنامه ریزیها به سمت بهینهتر شدن محتوا در دنیای پیش میرود، طبیعی است که صاحبان وبسایتها بخواهند با رعایت آن استانداردها، مخاطبان بیشتری را به وبسایت خود جذب کنند تا محصول یا خدمت خود را به مشتریهای بیشتری بفروشند. از همین رو یکی از استانداردهای مهم در حوزه سئو طول محتوا میباشد. در نتیجه اگر میخواهید در این زمینه موفق تر عمل کنید، باید خواسته کاربر را مدنظر قرار دهید. مثلا اگر کاربر به دنبال مطلبی تخصصی و جامع میگردد، باید برای آن محتوایی طولانی و بلند تهیه کرده و او را به خواستهاش برسانید. همچنین اگر موضوعی خاص مدنظرش دارد، باید نسبت به این موضوعی مطلبی کاربردی و کوتاه بنویسید تا بتواند از طریق خواندن آن سریع به خواسته و میل خود برسد.
در هر زمینه اگر بخواهید از پیش خود برنامهای بریزید که با میل و نیاز کاربر هم راستا نباشد، قطعا شکست خواهید خورد. مثلا اگر محتوای شما طولانی بوده ولی کاربر بدنبال مطلبی کوتاه میگردد تا سریع به خواستهاش برسد، این کار نتیجه خوبی برای شما بدنبال ندارد. یکی از دلایل اینکه محتوا طولانی به کاربر ارائه میگردد، این است که کاربر بتواند با خواندن آن بیشتر در صفحه بماند. با این کار نرخ پرش به حداقل ترین میزان ممکن رسیده و حضور کاربر در وبسایت شما به بالاترین حد خودش میرسد. در این صورت شما قدمی مثبت در امر سئو سایت خود برداشته اید.
آیا بهینه سازی بهتر وابسته به طول متن میباشد؟
طبق تحقیقاتی که انجام شده است، آمار نشان میدهد که بهترین وبسایتهایی که در رتبه بالای موتور جستجو قرار دارند نسبت به وبسایتهای دیگر محتوای طولانی تری به کاربران ارائه دادهاند. مطالب طولانی میتوانند به صورت مستقیم روی تعامل کاربران، زمان ماندگاری آنها و بکلینکهای بیشتر و بهتر بسیار به شما کمک کنند. در میان الگوریتمهای مختلف و بسیار زیاد گوگل در بحث بهتر شدن سئو سایت ها، الگوریتم رنک برین در این حوزه نقش مهمی ایفا میکند. میزان به اشتراک گذاری محتوا طولانی نسبت به سایر محتواها در سطح وب بیشتر است، در طولانی مدت میتواند تاثیر خود بر سئو سایت را حفظ کرده و باعث کاهش در نرخ پرش سایت میشود.
با تمام این گفتهها شاید برای شما این موضوع روشن نشده باشد که پس نقش محتوا مختصر و مفید و کوتاه چه میباشد!؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانید که محتوا تولید شده اگر تمام استانداردهای حوزه سئو سایت را رعایت کرده باشد و پاسخگوی نیاز کاربران باشد، قطعا میتواند رتبه خوبی را در موتور جستجو گوگل داشته باشد، حتی اگر میزان کلمات آن بسیار زیاد نباشد. برای اینکه بهتر متوجه موضوع شوید، یک محتوای 300 تا 400 کلمه را در نظر بگیرید، اگر این محتوا تمام استانداردهای حوزه بهینه سازی وبسایت را رعایت کرده باشد، بازهم شانس حضور در رتبه یک گوگل را دارد.
همچنین بهتر است بدانید تعداد کلمات برای گوگل خیلی هم مهم نیست و در حقیقت عملکرد محتوا سنجیده میشود. بهتر است بدانید این تحقیقات توسط وبسایتهای معتبر انجام شده و نتایج آن برای عموم به نمایش گذاشته شده است.
مشخص کردن مخاطب هدف در حوزه تولید محتوا امری بسیار ضروری محسوب میشود
مانند بسیاری از وبسایتهای موفق در حوزه خودشان در سطح اینترنت، شما هم باید مخاطب هدف خود را مشخص کنید تا بهتر بتوانید بر روی تولید محتوا خود تمرکز کنید. در نتیجه شما باید مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید و در مورد آنها تحقیق و مطالعه انجام دهید، در این صورت است که میتوانید محتوایی مناسب برای آنان ارائه دهید. در کنار همه این مسائل شما باید بدانید که کاربرانی که به وبسایت شما میآیند، آیا به دنبال محتوایی خاص میگردند یا صرفا برای خرید یک محصول وارد وبسایت شما شدهاند.محتوا تولید شده توسط شما شخصیت و هدف کاربران را نمایش میدهد.
همیشه سعی کنید قبل از اینکه محتوا را به کاربران ارائه دهید، ساختار آن را مشخص کنید. در این صورت میتوانید پاسخ نیاز کاربران خود را داده و در امر بهینه سازی وبسایت بهترین عملکرد را داشته باشد. همچنین مشخص کننده خوب بودن محتوا کاربران هستند که با میزان رضایت خودشان از آن این موضوع را اعلام مینمایند.
اهمیت ساخت محتوا یونیک چقدر است؟
برای اینکه بتوانید بهترین محتوا از نظر موضوعی را به کاربرانتان ارائه دهید، باید موضوعی را انتخاب کنید که کاربران بیشتر به دنبال آن هستند و همچنین باید محتوا شما یونیک (کپی نشده) باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از ایجاد محتوا دریافت کنید. برای اینکه نسبت به سایر وبسایتها متفاوت به نظر برسید، میتوانید از موضوعات جدید و ارزشمند در محتوا خود بهره ببرید. اگر میخواهید بفهمید که کاربران بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند، سری به وبسایتهای رقبانتان بزنید تا بفهمید که کاربران بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند و به کدام مطالب علاقهمندی نشان میدهند.
نتیجه گیری
برای اینکه به جمع بندی مطلوبی در امر تولید محتوا برسیم، بهتر است قبل از تهیه محتوا و ارائه آن به کاربران به دقت تمام معیارها را مورد سنجش قرار دهید؛ زیرا این طول محتوا بستگی به هدف شما و موضوع آن دارد. همیشه سعی کنید در ارائه محتوا به کاربران مطالب بیهوده را در مقاله خود جای ندهید و سعی کنید تا بهترین و باکیفیت ترین مطالب را برای کاربران به نمایش در آورید، با رعایت این موارد میتوانید بهتر شدن سئو در مشهد خود را شاهد باشید. در آخر هم امیدواریم این مطالب برای شما کاربردی بوده باشد.