انتشار آپدیت هسته گسترده گوگل در ماه می 2022
5 دقیقه
اگر درحوز سئو فعالیت دارید، بهتر است بدانید که گوگل در 25 می 2022 یک به روزرسانی گسترده در الگوریتمهای هسته خود منتشر میکند. این پروسه به گفته گوگل تقریبا دو هفته به طول خواهد انجامدید. اسم این آپدیت توسط گوگل "به روز رسانی هستهای می 2022" نام گرفته است. همچنین آپدیتهای گوگل بیشتر برای ارتباط بیشتر نتایج جستجو با سوالات کاربران انجام میشود. اگر چه به روز رسانی در 25 می انجام میشود، اما جالب است بدانید که راهاندازی کامل آن یک تا دو هفته زمان میبرد. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری بدست آورید، پیشنهاد میکنیم که ادامه مقاله را مطالعه نمایید.
هرچند وقت یکبار بروز رسانی هسته گوگل منتشر میشود؟
گوگل طبق رسم هرساله خود آپدیت هسته گوگل را انجام میدهد، آخرین باری که این کار را انجام داد به 18 نوامبر سال 2021 برمیگردد که از این تاریخ تا بروزرسانی جدید تقریبا چیزی حدود 189 روز گذشته است. در بروزرسانی نوامبر 2021 تغییرات جالب توجهی داشتیم، که برخی از آنها نتایج جستجو را دستخوش تغییر کردند.
بروزرسانیهای هسته گوگل چه نقشی روی نتایج جستجو میگذارند؟
زمانی که بروزرسانی هسته از طرف گوگل انجام میشود، یعنی گوگل قصد این را دارد که کیفیت نتایج جستجو خود را بهبود دهد. این برای کلیت دادههای موجود در دنیا که کابران به دنبال آن هستند، اتفاق خوبی محسوب میشود. زیرا نتایج با جستجوی کاربران تطابق بسیار زیادی پیدا میکند. از این رو لازم نیست زیاد نگران این موضوع باشید، زیرا بروزرسانی مختص هیچ سایت خاصی نیست، اما باید استراتژی سایت خود را با آپدیت جدید گوگل همگام سازید.نکات مهم در مورد آموزش سئو در مشهد
توصیه گوگل در بروزرسانی جدیدش به سایتهای موجود در سطح وب چیست؟
منتظر اثرات قابل توجهی مانند افزایش یا کاهش در رتبهبندی جستجو باشید. به روز رسانیهای اصلی بسیار گسترده هستند، به همین دلیل چیز خاصی را هدف قرار نمیدهند. در عوض آنها برای بهبود کلی سیستمهای گوگل طراحی شدهاند. همچنین صفحاتی که در رتبهبندی افت میکنند، جریمه نمیشوند. اما آنها باتوجه به آخرین بروزرسانی با دیگر محتوای موجود در سطح وب مجددا مورد ارزیابی قرار میگیرند. به توصیه گوگل بهترین کاری که سایتهای موجود در سطح وب میتوانند انجام دهند، این است که بهترین محتوای ممکن را تولید کنند تا بتوانند در رتبهبندی گوگل، بهترین جایگاه را در اختیار خود قرار دهند.
اگر افت رتبه داشتم، معنی آن چیست؟
Google Core Update در حقیقت برای فیلتر کردن سایتهای با کیفیت پایین و محتوای کم کیفیت ارائه شده است تا بتواند این وبسایتها را از صفحه اول نتایج جستجو به رتبههای پایینتر هدایت نماید. همچنین این کار بیشتر برای بهبود تجربه کالی کاربر انجام شده است. از این اگر رتبه شما در موتور جستجو گوگل افت داشت، به این معنی نیست که شما کار غلط یا اشتباهی انجام دادهاید. اما تصمیم گوگل این بوده است که صفحات با کیفیت محتوای بهتر را جایگزین وبسایت شما نماید.
برای بهبود رتبه وبسایت در آپدیت جدید گوگل چه باید کرد؟
اگر طی مدت زمانی که گوگل اعلام کرده است و مدت آن دو هفته میباشد تا بروزرسانی هسته آن کامل اجرا شود، رتبه وبسایت شما افت قابل توجهی داشت. توصیه میکنیم تا استراتژی محتوایی خود را ارزیابی کرده و با یک متخصص سئو در ارتباط باشید تا ببینید چگونه میتوانید به پیشرفت وبسایت خود و افزایش رتبهتان در موتور جستجو گوگل کمک کنید.
چه راهکارهایی برای افزایش بهبود رتبه باید انجام داد؟
اگر چنانچه وبسایت شما هم تحت تاثیر آپدیت هسته گوگل قرار گرفت، پیشنهاد میکنیم تا به توصیههایی که در زیر برای شما تشریح مینماییم، عمل کنید. این توصیهها عبارتند از:
- محتوای ارزشمند و مرتبط ایجاد کنید.
- یک موضوع را به صورت عمیق پوشش دهید، از محتوای سطحی به شدت پرهیز نمایید.
- از املای صحیح، دستور زبان و خوانایی کلی به صورت کامل اطمینان حاصل نمایید.
- برای اینکه بتوانید انتظارات کاربر را به طور کامل برآورده کنید، پیشنهاد میکنیم موضوع خاصی را به صراحت بیان کنید.
- عناوین و یا عنوان صفحات را بیش از حد بهینه نکنید.
- مهمترین توصیه این است که به یاد داشته باشید، گوگل کسبوکاری است که آمده تا بهترین تجربه را به کاربرانش ارائه دهد، این هدف اول و آخرش است.
چه نکاتی را باید در مورد به روز رسانیهای الگوریتم هسته گوگل به خاطر داشته باشید؟
تغییرات رتبهبندی توسط همه وب سایتها فارغ از رسته فعالیت در تمام صنایع تجربه میشود. برخلاف برخی بروزرسانیها که مناطق خاصی از نتایج جستجو را هدف قرار میدهند، مانند بروزرسانیهایی که اخیرا توسط گوگل برای بررسی محصول ارائه شد. آپدیت هسته گوگل به احتمال زیاد باعث ایجاد تغییرات گسترده در همه بخشها میشود. این آپدیتهای گسترده برای بهبود کیفیت کلی نتایج جستجو ایجاده شده است. این آپدیتها برای این ارائه میشوند تا گوگل به کاربران خود ثابت کند که همواره بهترین نتایج را برای آنان به ارمغان میآورد، از این رو کاربران به سمت موتورهای جستجوی رقیب مهاجرت نکرده و همواره از این موتور جستجوی محبوب استفاده خواهند کرد. تمام سعی گوگل هم همین است که بتوانید کاربران خود را راضی و خشنود نگه دارد.
چه وبسایتهایی میتوانند در به روزرسانیهای گسترده، دستخوش تغییرات مثبت شوند؟
در این مسیر بیشتر وبسایتهایی دستخوش تغییرات مثبت میشوند که در راستای روشهای کلاه سفید وبسایت خود را سئو میکنند. همچنین استراتژی کلی آنها بیشتر روی این روش تمرکز دارد، به همین دلیل پس از آپدیتهای هسته گوگل، تنها این وبسایتها هستند که میتوانند افزایش و بهبود رتبه خود را تجربه کنند.
اگر وبسایت من با افت رتبه همراه بود، چه کاری باید انجام دهد؟
ما همیشه توصیه میکنیم تا روی کیفیت محتوای خود کار کنید، اما اگر در طول آپدیت هسته گوگل افت رتبه را تجربه کردید و دیدید که یک سری وب سایتهای ناشناخته در صفحه اول نتایج گوگل ظاهر شدند، به این معنی است که کیفیت محتوای آنان از نظر گوگل بهتر از سایر رقیبان بوده است. همچنین اگر در طی آپدیت هسته گوگل افت رتبه را تجربه کردید، پیشنهاد میکنیم که وحشت نکنید وقبل از ایجاد هرگونه تغییر روی استراتژی خود،منتظر دوره انتشار 1 تا 2 هفتهای گوگل باشید. اگر پس از طی شدن دورهای یک یا دو هفتهای با افت ترافیک شدید مواجه شدید، پیشنهاد میکنیم تا با مشاوران زبده و کاربلد شرکت رایاپارس صحبتی داشته باشید و از آنان در این راستا کمک بخواهید.
جمع بندی
همانطور که متوجه شدید، آپدیت الگوریتم هسته گوگل بیشتر برای وبسایتهایی است که کیفیت محتوای پایینی داشته یا از استراتژیهایی به غیر از کلاه سفید استفاده میکنند. به همین دلیل این وبسایتها هستند که در نهایت افت رتبه را تجربه میکنند. اگر در مورد آموزش سئو در مشهد خود سوالی داشتید یا میخواهید که رتبه خود را در موتور جستجو گوگل بهتر نمایید، پیشنهاد میکنیم از مشاوران زبده و خبره شرکت رایاپارس کمک بگیرید.