سئو چگونه روی کسب و کارهای آنلاین تاثیر میگذارد؟
5 دقیقه
همانطور که همه شما میدانید یکی از راههای درآمدزایی داشتن یک کسب و کار است. اما کسب و کار شما باید بتواند خودش را با زندگی امروزه وفق بدهد. یعنی اگر کسب و کار سنتی دارید یا فکر این را دارید که یک کسب و کار سنتی راه اندازی کنید، باید فکر آینده خودتان را هم داشته باشید. از این رو لازم است تا کسب و کار خود را به صورت اینترنتی و بر بستر وب بیاورید. در این صورت میتوانید مشتریهای بیشتری داشته باشید و سایت شما در هر ساعتی از شبانه روز میتواند به مشتریان خدمات دهد. اما در این حوزه تنها راه اندازی کسب و کار بر بستر وب کافی نیست و باید اصولی را در این حوزه رعایت کنید. به همین دلیل در این مقاله میخواهیم تاثیر سئو بر روی کسب و کار شما را شفاف و واضح توضیح دهیم، پس با ما همراه باشید.
تاثیر سئو روی کسب و کار
سئو یکی از راهکارهایی است بتوانید مشتریان در سطح اینترنت را به صورت اصولی جذب وبسایت خود نمایید. سئو به شما کمک میکند که بتوانید نظر گوگل را به صفحه سایت خود جذب نمایید، در این صورت شما باید استانداردهایی را رعایت کنید که شرکت بزرگ گوگل برای شما تعیین کرده است. از این رو سئو را میتوان به شریان ورودی اصلی برای هر کسب و کار در نظر گرفت که نادیده گرفتن آن مساوی با شکست خوردن کسب و کارتان در فضای اینترنتی است.
در این میان نباید نقش شبکههای اجتماعی را بر روی موفقیت خودتان نادیده بگیرید، به این دلیل که در ابتدای راه این موارد میتوانند کمک کننده شما باشند. اما بهتر است بدانید، برنده واقعی کسی است که اعتبار خودش را پیش گوگل بالا برده است. در این صورت با رعایت استانداردها میتوانید انتظار بازدید تضمین شدهای را از سمت موتورجستجوی گوگل به وبسایت خود داشته باشید. اما در ادامه به چند دلیل اصلی که سایت شما به سئو نیاز دارد اشاره خواهیم داشت.
چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد؟
جذب مشتری از طریق گوگل
از زمانی که گوگل قدم به عرصه اینترنت گذاشت، از آن موقع توانست تمام رقیبهای خود را کنار بگذارد و در حال حاضر توانسته به عنوان اولین موتور جستجوی خوش نام در سطح اینترنت بدرخشد. طبق آخرین تحقیقات بدست آمده مشخص شده است که مردم در طول روز، حداقل دوبار در روی برای کسب اطلاعات به وبسایت گوگل مراجعه میکنند. حالا شما این موضوع را برای خود فرصت در نظر بگیرید، فرض کنید بتوانید اعتبار وبسایت خودتان را نزد گوگل و یا سایر موتور جستجوهای با اهمیت بالا ببرید؛ در این صورت میتوانید در نتایج جستجو به مخاطبان این سایت نمایش داده شوید و مشتری زیادی کسب کنید.
تنها در صورتی میتوانید اعتبار خود را نزد موتور جستجوی گوگل بالا ببرید که بتوانید اصول سئو در مشهد را به درستی در وبسایت خود پیاده سازی نمایید. در این صورت میتوانید ترافیک سایتتان را به صورت طبیعی افزایش دهید.
افزایش اعتماد گوگل و اعتبار برند
همانطور که در قسمت قبل اشارهای به این موضوع شد، میتوانید با جلب اعتماد گوگل اعتبار خودتان را نزد این شرکت افزایش دهید. اما در نظر داشته باشید که این اتفاق یک شبه و سریع رخ نخواهد داد، به همین دلیل نیاز به اقداماتی است که باید در این راستا انجام دهید. برخی از این موارد را میتوانید به واسطه کارهای زیر انجام دهید:
- لینک سازی طبیعی
- واکنش مثبت کاربر
- طراحی زیبا و کاربرپسند
- محتوای مفید و بهینه شده
شناسایی نیاز کاربران سایت
یکی دیگر از مزایای سئو برای کسب و کارهای آنلاین شناخت نیاز کاربران است. به این صورت شما با شناسایی نیاز کاربران و رفتار آنها میتوانید محصولات و خدماتی را برای آنها ارائه کنید که واقعا به آنها نیاز دارند و به دنبال آن هستند. از این رو ابزارهایی که در این حوزه به کارتان میآید، مواردی همچون سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و ... است.
جذب مشتریهای محلی
یکی از تکنیکهایی که در حوزه سئو سایت میتوانید به آن دسترسی یابید، سئو محلی است. یعنی در این روش تمرکز اصلی شما بر روی یک منطقه خاص جغرافیایی است. گوگل با استفاده از الگوریتمهایی که در این راستا به حوزه وب معرفی میکند، باعث شده است تا نتایجی به کاربر نشان داده شود که در نزدیکترین محدوده آن قرار گرفته است. از این رو اگر بتوانید اصول سئو را به درستی روی وبسایت خود پیاده سازی نمایید، باعث میشود تا بتوانید به راحتی مشتریهایی که در محدوده کاری شما قرار گرفتهاند را به سمت سایت خود جذب نمایید.
رسیدن به نتیجه بهتر با هزینه کمتر
به صورت کلی اگر بخواهیم در نظر بگیریم، پیاده سازی تکنیکهای سئو سایت هزینه بر خواهد بود. اما باید دقت کنید که این هزینه نه تنها برای شما مفید خواهد بود، بلکه یک سرمایه گذاری برای آینده محسوب میشود. به این صورت که در حال هزینهای ناچیز برای وبسایت خود انجام میدهید اما سودی که از قبال آن دریافت میکنید؛ بلند مدت و ادامه دار خواهد بود.
نقش سئو در کسب و کار بیشتر است یا تبلیغات؟
همانطور که تا به اینجای مقاله متوجه شدهاید، روشهای مختلفی برای تبلیغ کسب و کار وجود دارد که میتوانید از آنها بهره ببرید. برخی از این روشها عبارتند از: تبلیغات کلیکی، دریافت رپورتاژ، تبلیغات به ازای نمایش و ... حساب کردن هزینه هر مورد از این تبلیغات تفاوت دارد. برای اینکه بهتر مسئله مدنظر را درک کنید بهتر است مثالی در این مورد عنوان کنیم. به عنوان مثال برای تبلیغات کلیکی، هزینه محاسبه شده به ازای هر کلیک کاربر است. همچنین هزینه تبلیغات نمایشی به ازای هربار نمایش محاسبه میشود.
در میان این همه این تبلیغات، آیا بهترین روش کدام است؟ قاعدتا پاسخ این سوال سئو میباشد. به این دلیل که هزینه آنچنانی مانند سایر روشها ندارد و تضمین شده میباشد. به این صورت که شما میتوانید با صرف هزینه ناچیز و پیاده سازی یک سری اصول و قواعد خاص، رتبه و بازدید وبسایت خود را بالا ببرید. در این صورت تضمین به فروش رفتن خدمات و محصولات وبسایت شما بسیار زیادتر از سایر روشها میباشد.
سخن تکمیلی
همانطور که در این مقاله متوجه شدید، نقش سئو سایت نسبت به سایر روشها کاربردیتر بود. اما پیاده سازی صحیح و اصولی نکات و قواعد آن نیاز به دانش دارد که اگر نیاز به کمک دارید میتوانید از مشاوران زبده و کاربلد رایا پارس کمک بگیرید. همچنین اگر از کسب و کارهایی هستید که در شهرستانی مانند مشهد فعالیت دارد، میتوانید برای سئو سایت در مشهد راهنماییهای ویژهای از مشاوران ما دریافت نمایید.