6 پاسخ به سوالات سئو که مبتدیان از پرسیدن آن ها می ترسند
5 دقیقه
بهینه سازی موتورهای جستجو که به سئو نیز معروف است، چیز جدیدی نیست، با این حال برای برخی افراد، به خصوص برای مشاغلی که اخیراً فعالیت های خود را به صورت آنلاین گسترش داده اند، همچنان یک رمز و راز باقی مانده است. جدای از اینکه بدانید سئو بخشی از بازاریابی دیجیتال است که باعث می شود یک وب سایت و محتوای آن بیشتر دیده شود، عوامل زیادی برای یادگیری درک بهتر سئو وجود دارد.
شما ممکن است سفر سئوی خود را با دریافت پاسخ به سوالات سئو که مبتدیان از پرسیدن آنها می ترسند آغاز کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا درک بهتری از سئو بدست آورید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.
1. آیا سئو گران است؟
سئو می تواند گران باشد، اما دلایل خوبی دارد. علاوه بر صرف زمان برای دیدن نتایج، پیاده سازی و حفظ شیوه های سئو در کمپین ها به منابع نیاز دارد. این ها شامل نیروی انسانی برای تحقیق کلمات کلیدی و تهیه گزارش های کمپین و همچنین خرید ابزارهای سئو می شود. فکر کردن خارج از چارچوب و تولید محتوای جذابی که مشتریان بالقوه را بدون مهارت در تفسیر داده ها جذب کند، چالش برانگیز خواهد بود، حالا اگر بخواهیم این کار را بدون کمک گرفتن از ابزارهای گوگل انجام دهیم قطعا سخت تر است. ممکن است مجبور شوید از یک مشاور سئو در مشهد استفاده کنید تا استراتژی های سئوی مناسب را برای برآورده و اهداف سئوی خود را ایجاد کنید.
2. آیا نیاز به واگذاری کار به یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو داریم؟
این به نیازهای سئوی کسب و کار شما بستگی دارد. در حالی که امکان پیادهسازی سئو به تنهایی وجود دارد، این امر مستلزم جمعآوری دانش گسترده سئو و اجرای آن ها است. همانطور که کسب و کار شما رشد می کند، در نهایت باید سئوی خود را با استخدام یک شرکت سئو برون سپاری کنید تا بتوانید بر سایر جنبه های اصلی کسب و کار خود تمرکز بیشتری داشته باشید.
اگر با یک آژانس سئو کار می کنید، می توانید به ابزارهای برتر سئو و یک تیم تخصصی از کارشناسان سئو برای مدیریت کمپین ها و استراتژی های سئو خود دسترسی داشته باشید.
3. کسب و کار من چگونه از سئو سود می برد؟
سئو کلید یک حضور آنلاین بهتر است زیرا می تواند ارتباط محتوای وب سایت شما را با افزودن استراتژیک کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، از محصولات تا خدمات، افزایش دهد. این کلمات کلیدی می توانند کلمات یا عباراتی باشند که اکثر افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند. از آنجایی که بیشتر تجربه آنلاین در موتورهای جستجو آغاز می شود، رتبه بندی وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) می تواند کلیک ها و ترافیک ارگانیک بیشتری دریافت کند.
این می تواند شانس ایجاد اعتبار برند، ایجاد سرنخ و تبدیل و در نهایت افزایش بازده کلی سرمایه (ROI) را افزایش دهد. هر چه یک وب سایت ترافیک بیشتری دریافت کند، جایگاه آن در SERP گوگل بالاتر می رود و مشتریان بالقوه بیشتری با آن مواجه می شوند.
4. سئو لینک بیلدینگ چیست؟
ساخت لینک سئو، که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شود، عملی است که شامل به دست آوردن لینک های با کیفیت از سایر وب سایت ها به وب سایت شما است. هر چه یک وب سایت بک لینک بیشتری داشته باشد، اعتبار دامنه آن را افزایش می دهد. هر چه امتیاز اعتبار دامنه بالاتر باشد، احتمال اینکه وب سایت شما در SERP رتبه بالاتری داشته باشد افزایش می یابد. در حالت ایده آل، یک وب سایت با اعتبار دامنه عالی و قوی باید امتیاز 60 یا بالاتر داشته باشد.
5. مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل چیست؟
گوگل چندین فاکتور رتبه بندی مانند محتوای با کیفیت، هدف جستجو، سرعت صفحه، سازگاری با تلفن همراه و لینک ها را در نظر می گیرد. در ادامه به صورت مختصر به هر یک از این موارد می پردازیم.
محتوای با کیفیت بالا
محتوایی دارای کیفیت بالا است که یونیک باشد و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران باید از محتوای شما لذت ببرن و شوق خواندن تا انتهای مطلب را داشته باشند.
هدف جستجو
این به قصد جستجوی آنلاین اشاره دارد. گوگل در اکثر پرس و جوها از Rankbrain استفاده می کند تا مشخص کند کدام نتایج مرتبط را در SERP گوگل نمایش دهد.
سرعت صفحه
این در مورد سرعت بارگذاری صفحه وب سایت است. در حالت ایده آل، یک صفحه وب سایت باید سریعتر از 3 ثانیه بارگذاری شود.
سازگاری با موبایل
سازگاری با موبایل یک وب سایت به شدت به پاسخگویی طراحی وب آن بستگی دارد. یک طراحی وب ریسپانسیو می تواند با دستگاه های دیجیتالی مختلف کاربران مانند گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و تبلت ها سازگار شود.
لینک سازی
لینک ها در دو بخش هستند: لینک های داخلی و لینک های خارجی. لینک های داخلی به لینک های داخل وب سایت اشاره دارند. لینک های خارجی که به عنوان بک لینک نیز شناخته می شوند، لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر می آیند و به وب سایت شما باز می گردند.
داشتن همه این عوامل به محتوا کمک می کند، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر یا قرار گرفتن در SERP داشته باشد.
6. بهترین روش های سئو چیست؟
موفقیت کسب و کار شما به داشتن یک استراتژی سئو قوی بستگی دارد. برای رقابتی ماندن و حفظ رتبه خود در SERP، باید بهترین شیوه های SEO را پیاده سازی کنید. هنگامی که صحبت از تجارت الکترونیک می شود، این 10 روش برتر SEO می تواند به افزایش ترافیک کمک کند:
1- انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
2- برای هر صفحه محصول محتوای با کیفیت ایجاد کنید.
3- به مشتریان اجازه درج نظر بدهید.
4- معماری وب سایت تجارت الکترونیک خود را ساده کنید.
5- مشکلات فنی سئو را حل کنید.
6- از ساختار URL مناسب استفاده کنید.
7- نام متن جایگزین و نام فایل تصاویر را به درستی تغییر دهید.
8- یک صفحه وبلاگ راه اندازی کنید.
9- فروشگاه تجارت الکترونیک خود را پاسخگو کنید.
10- یک صفحه خطای سفارشی 404 اضافه کنید.
کلام آخر
تا زمانی که افراد برای یافتن پاسخ ها و رفع نگرانی های خود، چه برای اهداف شخصی و چه برای کسب و کار، از موتورهای جستجو استفاده می کنند و به آن ها اعتماد می کنند، سئو به تکامل خود ادامه می دهد.با رایا پارس به عنوان بهترین شرکت سئو در مشهد برای اجرای موفقیت آمیز کمپین های سئو، بر اساس آخرین تغییرات الگوریتم های سئو و بهترین شیوه های پیاده سازی آن همراه باشید.