تکنیک های تخصصی برای سئو خارجی یا Off Page
7 دقیقه
سئوی آف پیج یا همان سئو خارجی یکی از روش های بهبود رتبه بندی سایت برای موتورهای جستجو می باشد که در سال های اخیر توجه ویژه ای را به خود جلب کرده است. این روش بخش مهمی از استراتژی سئو یک وب سایت است که تاثیر بسزایی بر رشد رتبه های سایت دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با نکات اساسی بهبود Off Page SEO آشنا کنیم و درباره تکنیک های تخصصی و اهمیت توجه به این روش جلب کنیم پس با ما همراه باشید.
سئو خارجی Off page SEO
سئو خارجی یا Off Page به مجموعه تمام اقداماتی گفته می شود که در خارج از یک سایت انجام می شود تا سئو سایت مورد نظر بهبود پیدا کند. در واقع این اقدامات بر رتبه بندی سایت در صفحات جستجو تاثیر می گذارد. تمام این اقدامات انجام می شود یا صفحه یا صفحات سایت بهتر و زودتر به گوگل شناسانده شوند. بنابراین می توان گفت مهم ترین تاثیر سئو خارچی بر بهبود رتبه های یک سایت است.
عوامل موثر بر سئو خارجی
از آنجایی که Google از لینک ها به عنوان شاخص قدرت و کیفیت استفاده می کند، منطقی است که صفحات با تعداد لینک بیشتر در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی بهتری داشته باشند. از همین رو سایتی با داشتن اتوریتی دامنه خوب باعث ایجاد اعتماد بین کاربران می شود.
هنگامی که یک سایت تلاش می کند تا به تولید محتوای با کیفیت و بهینه شده بپردازد، خیلی زود سایر سایت ها نیز به آن لینک می دهند. همانظور که می دانید به این قبلی لینک ها، بک لینک گفته می شود که اهمیت بسیار زیادی در سئو و بالا رفتن رتبه های سایت در صفحات سرپ دارند.
موتورهای جستجوی گوگل و یا سایرSearch Engin ها با دو هدف از لینک ها استفاد می کنند. نخست اینکه صفحات جدید سایت را کشف کنند و یا متوجه به روز رسانی صفحات شوند. و هدف دوم رتبه دهی به صفحات یک سایت بر اساس میزان و کیفیت لینک هاست. بعنی با دنبال کردن این لینک ها و بررسی کیفیت و اعتبار آنها درباره رتبه کلمات کلیدی و رتبه صفحات مرتبط تصمیم می گیرند.
شاید اصلی ترین و مهمترین بخش اصول سئو خارجی و به دنبال آن سئو سایت تولید بک لینک باشد که از روشهای مختلفی میتوان بک لینک ایجاد کرد. ما به بعضی از این روش ها اشاره می کنیم:
آشنایی با انواع بک لینک ،روش های ساخت آن و تاثیر لینک سازی در سئو سایت
-
شبکه های اجتماعی باعث بهبود سئو می شوند
ربات های جستجوی Google معمولا توجه کمتری به شبکه های اجتماعی دارند. ولی اگر شما دارای صفحه ای جذاب در شبکه های اجتماعی باشید می توانید نتیجه بهتری دریافت کنید. در سال های اخیر استفاده از شبکه های اجتماعی جزء اصلی زندگی افراد شده است و بیشتر افراد در شبکه های چون فیس بوک، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس، اینستاگرام و ... فعالیت می کنند. اشتراک گذاری مطالب از طریق این شبکه ها یکی از راه های بدست آوردن بک لینک است و علاوه بر بهبود سئو سایت باعث معرفی سایت و تاثیر مثبت در برندینگ شما می شود.
-
پست های وبلاگ
هر سایت باید دارای بخشی به نام وبلاگ باشد که بتوان مطالب مفید و منحصر به فرد را به کاربر منتقل کند. در این صفحات لینک هایی به صفحات دیگر سایت داده می شود که این کار برای سئو خارجی دارای امتیاز است. اگر شما توانایی نوشتن مطالب جذاب و مخاطب پسند را ندارید می توانید از فرد متخصص برای مدیریت محتوا سایت خود بهره بگیرید. این کار باعث می شود تا افراد بیشتر جذب سایت شما شوند.
-
ارسال پست از طریق فروم (تالار های گفتگو)
ما می توانیم در داخل فروم یا انجمن های مرتبط با سایت خودمان اکانت ایجاد کنیم و مطالب خود را با دوستانمان به اشتراک بگذاریم. بعضی از تالار های گفتگو به شما اجازه لینک دهی به سایتتان را هم می دهند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد تبلیغات و مطالب نامرتبط در تالار های گفتگو باعث حذف اکانت از طرف مدیر تالار می شود.
-
ثبت رپورتاژ آگهی
یکی از راه هایی که برای تبلیغ و ایجاد بک لینک وب سایت ما نقش مهمی دارد ریپورتاژ آگهی در سایت های معتبر می باشد. ریپورتاژ می تواند تحت عنوان مقاله ای منحصر به فرد ارائه شود. شما می توانید ریپورتاژ خود را در سایت های محبوب، Delicious، StumbleUpon، Propeller، Digg، Ezin، Now public، Go Article و غیره قرار دهید.
-
لینک طعمه
اگر شما مطلبی را از سایت دیگر کپی می کنید بهتر است لینک صفحه مربوطه را هم ذکر کنید این کار باعث محبوبیت شما در الگوریتم گوگل می باشد و عامل مهمی دربهبود رتبه بندی سایت است.
-
تقابل لینک ها
ما باید صفحات داخلی خود را با استفاده از کلید واژه های کانونی موجود به مقالات دیگر پیوند دهیم. پیاده سازی این استراتژی اغلب سخت است. این نوع لینک ها وزن بیشتری از نقطه نظر موتورهای جستجو دارند. این امر باعث محبوبیت لینک ما می شود، که یکی دیگر از عوامل مهم الگوریتم های رتبه بندی گوگل است.
-
اشتراک عکس
ما می توانیم تصاویر محصولات وب سایتمان را به اشتراک بگذاریم یا آنها را منتشر کنیم. می توانیم از دوستانمان بخواهیم که در مورد آنها نظر بدهند، این کار به ترافیک وب سایت کمک می کند. استفاده از وب سایت های اشتراک گذاری عکس مانند فلیکر، پیکاسا، Picli، Tumblr، Instagram، Imgur، و غیره کمک بزرگی به معرفی عکس ها و وب سایتمان می کند.
اهمیت استفاده از تصویر در سئو سایت و راه های تولید محتوای تصویری
-
تبلیغات ویدئویی
تبلیغات محصولات، نظرات کارشناسانه و بررسی محصولات را می توانیم در قالب فیلم در یوتیوب، Metacafe، Dailymotion، Vimeo، Vine، Hulu، و غیره به انتشار بگذاریم. اشتراک فیلم و عکس یکی از مهمترین فعالیت های SEO خارجی می باشد.
-
ارسال مقالات طبقه بندی
استفاده از سایت هایی مانند Craigslist، Kugli، MySpace، iMadespace، Vivastreet برای طبقه بندی مقلات کاربرد ویژه ای دارد و می توانیم آن ها را به صورت رایگان منتشر کنیم.
-
فهرست کسب و کار
وب سایت خود را به دایرکتوری های مشهور کسب و کار ارائه دهیم و از مخاطبان محلی و همچنین مخاطبان جهانی بخواهیم تا کسب و کار شما را مورد نقد و بررسی قرار دهند. این کار باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا کند. برخی از سایت های محبوب مانند بینگ، Justdial، Yelp.com، Sulekha و غیره در زمینه کسب و کار وجود دارد.
-
پرسش و پاسخ
می توانیم در پرسش و پاسخ ها شرکت کنیم. پرسیدن سوالات وایجاد بک لینک به وب سایت در بخش منبع باعث افزایش رتبه بندی و یک راه عالی برای افزایش محبوبیت لینک می باشد.
-
اشتراک گذاری سند
ما می توانیم اسناد تجاری، بروشورهای اطلاعاتی و اسلایدها را در اسناد Google ، SlideShare و غیره به اشتراک بگذاریم. این به ما کمک می کند که وب سایت با نام تجاری شناسایی شود و کمک به سزایی به برندیگ شما میکند.
-
ایندکس مقالات
اگر مقالات شما خیلی طول می کشد تا توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجو ایندکس شود می توانید به صورت دستی آن ها را ایندکس کنید و یا از ابزار هایی استفاده کنید تا مقالات شما به سرعت توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند.
مزایای سئو خارجی چیست؟
با استفاده از روش های مختلفی می توان استراتژی سئوی خارجی سایت را اجرا و پیاده سازی کرد. هر چقدر اعتبار دامنه و سایت بالاتر باشد موتور جستجو تمایل بیشتری برای معرفی شما به کاربران دارد. زیرا از نظر موتور جستجو شما رابطه خوب و مستمری با کاربران دارید و برایشان محتوای مفید و ارزشمند تولید می کنید که بهینه شده اند. به همین دلیل به شما امتیاز بیشتری می دهد زیرا معتقد است شما قابل اعتماد و اطمینان هستید، از این رو شما را بیشتر از قبل در صفحات نتایج جستجو نشان می دهد.
زمانی که محتوای شما از ارزش بالایی برخوردار باشد و نیاز کاربر را مرتفع کند، حجم بیشتری از کاربران را به سوی شما جذب می کند. در این صورت تعامل کاربر با سایت شما افزایش می یابد و سبب می شود میزان فروش خدمات و یا محصولات شما افزایش می یابد.
سخن آخر
سئوی خارجی بخش مهمی از استراتژی سئوی یک سایت است که تاثیر مستقیم و زیادی بر رتبه های کلمات کلیدی و اعتبار سایت در صفحات جستجوی گوگل دارد. در واقع زمانی که شما سئوی خارجی یا off page سایت تان را قوی پیش ببرید اعتبار سایت تان را به راحتی می توانید افزایش دهید. فاکتورهای متفاوتی در سئوی خارجی وجود دارد که یکی از مهم ترین فاکتورها بک لینک است. اگر تجربه و یا سوالی در رابطه با سئو خارج دارید در بخش نظرات و دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.