اهمیت کلمات کلیدی تجاری (Commercial keywords) برای افزایش بازدید هدفمند
5 دقیقه
کلمات کلیدی تجاری مهم ترین کلمات در سئو از نظر کاربرد در نرخ تبدیل مشتری است. شناسایی صحیح هدف کلمه کلیدی در تبلیغات پولی بسیار مهم است. زیرا بدون درک صحیح از هدف کاربران از جستجو، کمپین PPC که معمولا هزینه زیادی برای اجرای آن میشود با شکست رو به رو می شود.
با این حال ضروری است پیش از شروع اجرای کمپین، هدف صحیح هر کیورد به درستی شناسایی شود تا افزایش ترافیک وبسایت، جذب مشتریان هدفمند، افزایش فروش و تولید سرنخ بیشتر اتفاق افتد. در این مطلب سعی داریم انواع کلمات کلیدی تجاری را معری کنیم و کاربرد هر یک را شرح دهینم.
تفاوت میان کلمات کلیدی با اهداف قوی و کلمات کلیدی با اهداف ضعیف
کلمات کلیدی که هدفمند تر هستند، به طور معمول اهداف تجاری قوی تری نیز دارند. این کلمات کلیدی بخشی از هدف کاربر از جستجو برای انجام یک معامله را نشان می دهند، که می تواند خرید باشد و یا پرس و جو در مورد خدماتی که در نهایت منجر به خرید می شود.
به طور کلی عبارت هایی که مورد جستجو قرار می گیرند براساس نیت و هدف کاربر از جستجو به سه گروه تقسیم می شوند:
کلمات کلیدی اطلاعاتی - جستجوهایی که به منظور پاسخ دهی به سوالات و یا یادیگری چیزی انجام می شود.
کلمات کلیدی تجاری - جستجوهایی که اهداف آن ها معاملاتی است.
کلمات کلیدی تراکنشی - جستجوهایی که برای خرید چیزی انجام می شود.
کلمات کلیدی ناوبری - جستجوهایی که برای یافتن یک وب سایت خاص انجام می شود.
کلمات کلیدی که هدف تجاری دارند ، به جستجوهای معاملاتی مربوط می شوند. اگر بتوان کلمات کلیدی را "سیگنالی" از سوی مشتریان در نظر گرفت، کلمات کلیدی که هدف تجاری دارند بسیار امیدوار کننده هستند.
در مقابل، کلمات کلیدی کم هدف آنهایی هستند که ماهیت اطلاعاتی دارند. کسی که به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع یا جستجو برای یک وب سایت خاص است، بعید است که در پایان، جستجو به خرید منجر شود، پس این گونه به نظر می رسد که قصد تجاری آنها کمتر است.
نمونه هایی از کلمات کلیدی تجاری که اهداف تجاری بالایی دارند:
دو نوع اصلی از کلمات کلیدی با هدف تجاری وجود دارد - کلمات کلیدی "اکنون بخرید" و کلمات کلیدی "محصول".
کلمات کلیدی " اکنون خرید کنید"
نمونههایی از کلمات کلیدی «اکنون خرید کنید» عبارتند از:
1- خرید کنید
2- تخفیف
3- معاملات
4- کوپن ها
5- ارسال رایگان
با توجه به این که تمامی این کلمات کلیدی متفاوت اند، اما همه آن ها هدف مشترکی دارند، یعنی با انگیزه دادن به مشتری که قبلاً تصمیم به خرید داشته است، او را متقاعد به خرید می کنند. «خرید» در میان این کلمات، خرید قوی ترین است، زیرا نشاندهنده این است که کاربر حتما قصد خرید دارد.
کلمات کلیدی "محصول"
کلمات کلیدی "محصول" نشان دهنده تمایل مشتریان به خرید است. این کلمات عبارت اند از:
- جستجوی برند ( کالا همراه با نام برند)
- محصولات خاص ( مانند iPhone 6 و ...)
- دسته بندی محصولات ( لباس تابستانی، دفع حشرات، لوازم جانبی گوشی و ...)
- مقرون به صرفه
- بهترین
- ارزان ترین
- مقایسه
- مرور
برخی از این کلمات کلیدی بسته به ماهیت کسب و کار، ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند. به عنوان مثال کلمات کلیدی برند و خاص بسیار رقابتی هستند، اما در مقابل قدرت تبدیل بسیار بالایی نیز دارند. ممکن است تصور کنید که کلمات کلیدی همچون «مقایسه» به اندازه دیگر کلمات قوی نباشد، اما این کلمه نیز به شدت نرخ تبدیل بالایی دارد، زیرا کاربر قصد خرید دارد.
هنگام ایجاد لیستی از کلمات کلیدی محصول، مهم است که به تمایزمیان جستجوهایی که سرنخ تبدیل می دهند، با آن هایی که محصول ارائه می دهند توجه کنید. به عنوان مثال، یک مشتری می خواهد وکیل استخدام کند، نه این که وکیل بخرد. این بدان معناست که به احتمال زیاد، مشتری بالقوه باید با کسب وکار شما تماس بگیرد تا اطلاعات بیشتری کسب کند. به همین دلیل، "بهترین" و یا "مشاوره رایگان"را می توان قوی ترین کلمه کلیدی محصول، برای مشاغلی که خدمات ارائه می دهند در نظر گرفت. علاوه بر این کلمات کلیدی مانند « مقرونبهصرفه » و « ارزانترین » احتمالاً مؤثرترین و رقابتیترین کلمات هستند.
مزایای هدف قرار دادن کلمات کلیدی که هدف بالایی دارند
بسیاری از تبلیغکنندگان به اشتباه بر این باورند که دیده شدن مهمتر از جذب ترافیک هدفمند است. این تصور که به جای محدود کردن کمپین های تبلیغاتی هدفمند، تا حد امکان فقط در معرض دید کاربران بیشتری قرار بگیرند، کاملا اشتباه است.
در نظر نگرفتن هدف جستجو به این معنی است که بودجه روزانه ای که برای کمپین های تبلیغاتی در نظر گرفته می شود، خیلی سریعتر ازهدف قرار دادن بازدیدکنندگانی که قصد تجاری دارند تموم می شود. یکی دیگر از مشکلات کمپین های تبلیغاتی که کمیت را بر کیفیت ترجیح می دهند این است که اگر بازدید کنندگان جستجوی اطلاعاتی انجام دهند و بدون هدف خرید چیزی، صرفا بر روی تبلیغات کلیک کنند، همچنان برای آن کلیکها هزینهای از تبلیغکننده دریافت میشود، و در نتیجه میزان هزینههای هدر رفته در ترافیکی که هرگزتبدیل نمیشود افزایش می یابد. با توجه اهمیت شناسایی انواع این کلات، در دوره آموزش سئو در مشهد به طور اختصاصی در مورد این موضوع صحبت می کنیم.
از سوی دیگر، کلمات کلیدی تجاری ، چندین مزیت را برای تبلیغ کنندگان دارند:
1- جستجوگر با گنجاندن کلمات کلیدی که اهداف تجاری بالایی دارند، به وضوح قصد خود را برای خرید نشان می دهند.
2- Google AdWords و Bing Ads انواع مختلفی از قالبهای تبلیغاتی را ارائه میدهند که به طور ایدهآل برای کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا مناسب هستند، مانند تبلیغات خرید، که برای جستجوگران با هدف تجاری بسیار جذاب هستند.
کلمات کلیدی با هدف تجاری قوی نیز می توانند به طور قابل توجهی مقرون به صرفه باشند، زیرا نرخ کلیک در آن ها بسیار زیاد است ، در نتیجه استفاده از آن ها میزان هزینه های هدر رفته را بسیارکاهش می دهد. در این مقاله از رایا پارس به طور کامل در مورد آن ها صحبت کردیم، تا شما را با اهمیت این موضوع آشنا کنیم.