تحلیل و آنالیز شبکه های اجتماعی | باید ها و نباید ها
4 دقیقه
همانطور که میدانید، شبکههای اجتماعی تاثیر زیادی بر روی سئو سایت دارند، بهویژه اگر استراتژیهای سئو در مشهد بهصورت تخصصی پیادهسازی شوند. اگر نمیدانید چه معیارهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی تاثیرگذار هستند، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.
با تحلیل و آنالیز عملکرد کاربرانتان می توانید در توسعه و رشد بیزینس خود اقدامات لازم را به عمل آوربد. این مقاله شامل سه معیار اصلی بازاریابی است که باید آن ها را بدانید و برای تصمیم گیری استراتژیک در بازاریابی دیجیتال از آن استفاده کنید.همانطور که میدانید، شبکههای اجتماعی تاثیر زیادی بر روی سئو سایت دارند، بهویژه اگر استراتژیهای سئو در مشهد بهصورت تخصصی پیادهسازی شوند. اگر نمیدانید چه معیارهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی تاثیرگذار هستند، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم چگونه این کانالها میتوانند در بهبود رتبهبندی وبسایت شما در نتایج جستجو موثر باشند.
تجزیه تحلیل شبکه های اجتماعی
تجزیه تحلیل شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که درک بهتری از حوزه فعالیت خود داشته باشید مانند:
- چه تعداد از افراد پست های شما را می بینند.
- چه تعداد از افراد شما را دنبال می کنند.
- کدام پست ها در میان کاربران محبوب تر است.
- و ...
شما با کمک این اطلاعات می توانید هدفگذاری بهتری برای توسعه کسب و کارخود داشته باشید. ایجاد آگاهی از نام تجاری و ایجاد محتوای اصولی باعث می شود تا مخاطبتان را با خود درگیر کنید.
هر پلتفرم رسانه اجتماعی دارای ابزار خاصی برای تجزیه و تحلیل خود است:
- فیسبوک: این شبکه دارای زبانه ای به نام Insights است که به شما در تحلیل رفتار کاربرانتان کمک می کند.
- اینستاگرام: با کمک زبانه Insights در این شبکه می توانید تحلیلی از عملکرد خود داشته باشید.
- توئیتر: Twitter Analytics برای تحلیل به شما کمک می کند.
- لینکدین: در صفحه شخصی خود می توانید یک حساب رایگان ایجاد کنید و به راحتی تحلیل کاملی از روند کار خود مشاهده نمایید.
- یوتیوب: در زیر داشبود گزینه Analytics برای تحلیل وجود دارد.
- پینترست: در زیر برگه Analytics در این شبکه نیز می توانید بازخورد عملکرد خود را مشاهده کنید.
مقاله مرتبط: راهنمایی جامع برای تحلیل آمار اینستاگرام
3 معیار برتر بازاریابی شبکه های اجتماعی
اکنون که می دانید چطور می توانید تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید، بیایید نگاهی به سه معیار مهم بازاریابی که به آن ها نیاز دارید؛ بیندازیم:
Reach
reach به افرادی اشاره دارد که از شبکه های اجتماعی شما بازدید می کنند. این معیار در بعضی از شبکه ها تحت عنوان Impressions نیز یاد می شود. این رقم اغلب بسیار زیاد است، اما هیجان زده نشوید. بسیاری از افراد بدون اینکه فکری در مورد شما و خدماتتان داشته باشند؛ پست های شما را بازدید می کنند. هر فرد باید هفت بار یک پست یا تبلیغ شما را ببیند تا به خاطر داشته باشد که برای چه کاری بوده است، این قبل از زمانی است که تصمیم بگیرد روی آن کلیک کند و درباره آنچه می فروشید بیشتر بداند.
این معیار مهم است ولی به تنهایی برای ما ارزشی ندارد، باید آن را با معیار های بعدی بسنجیم.
Engagement
این معیار نشان می دهد که پست های ما چقدر با مخاطب ارتباط بر قرار کرده اند. این معیار زمانی اندازه گیری می شود که کاربر بر روی لینک شما کلیک کند. مقایسه معیار Reach و Engagement نشان می دهد که چند نفر پست های ما دیده اند و چند نفر اقدامی که ما از آن ها خواستیم را انجام داده اند.
Audience
این معیار به شما می گوید چه افرادی برند شما را دنبال می کنند. این ابزار اطلاعاتی در مورد مخاطبانتان به شما می دهد:
- موقعیت جغرافیایی
- سن و جنسیت
- زمان هایی که مخاطبان بیشتر آنلاین هستند
- کلمات کلیدی که مورد استفاده قرار می دهند
- و ...
این داده ها روز به روز در حال اپدیت هستند و برای تبلیغات PPC به شما بسیار کمک می کند.
مقاله مرتبط: تاثیر محتوا بر تبلیغات ppc
یک روش آسان برای افزایش مخاطبان، هدف قرار دادن افرادی است که حوزه علاقه آن ها با مخاطبان فعلی شما یکسان است.
در نظر گرفتن همپوشانی مخاطبان کمک می کند تا افرادی که علاقه مند به محصولات شما هستند خدمات و محصولاتتان را بیشتر ببینند.
پیگیری معیار های بازاریابی شبکه های اجتماعی
زمانی در تحلیل شبکه های اجتماعی به این سه معیار اصلی توجه می کنید، می توانید مخاطبان خود را در سطح عمیق تری درک کنید. این به شما امکان می دهد تا ارتباط شخصی تری ایجاد نمایید.
جمع بندی
امیدواریم با بررسی ابزارهای گفته شده در این مقاله بتوانید اطلاعات دقیق تر و جامع تری از مخاطبان هدف خود به دست آورده و باعث توسعه و رشد کسب و کار خود شوید.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد روند انالیز شبکه های اجتماعی و یا سئو سایت دارید؛ می توانید از پشتیبانی رایگان مشاوران رایاپارس بهره مند شوید.
همچنین آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد میتواند به شما کمک کند تا با استفاده از بهترین روشها و استراتژیها، بازاریابی دیجیتال خود را به سطح بالاتری برسانید و به موفقیتهای بیشتری دست یابید.