تاثیر محتوا بر تبلیغات ppc
5 دقیقه
تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در حال حاضر یکی از داغترین روشهای تبلیغات است. تحقیقات انجام گرفته روی این نوع از بازاریابی نشان داده که 64 درصد از مصرف کنندگان هنگام خرید از این تبلیغات استفاده میکنند و تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت دارد، به خصوص زمانی که سئو در مشهد انجام شود و استراتژیهای محلی به کار گرفته شوند تا بهینهسازی بیشتری را در نتایج جستجو ایجاد کنند.
قبل از اینکه بازار اشباع شود، شرکت ها و فروشگاه ها چند تبلیغ با کلمه کلیدی هدفمند انجام می دادند و شاید نتیجه دلخواه خود را کسب می کردند. ولی این روزها این رویکرد اصلا کارایی ندارد. ( سئو در مشهد )
برای تبلیغات PPC نیاز به کارهای زیادی است که باید حتما آن ها را انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید:
- باید وقت صرف کنید و مشتری خود را بشناسید.
- متداول ترین سوالاتی که مشتری در ذهنش ایجاد می شود را پاسخ دهید.
- شناسایی کلمات کلیدی
- هدفگذاری اصولی
تمام این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید به هدف خود برسید.
در این مقاله قصد داریم به سوال زیر پاسخ دهیم:
چرا نوشته شما باید برای تبلیغات PPC قوی باشد؟
نوشتن مطلبی "قوی" در تبلیغات PPC چگونه است؟
چگونه می توان تبلیغات PPC قوی نوشت؟
چرا نوشته شما باید برای تبلیغات PPC قوی باشد؟
گوگل و بینگ دو موتور جستجوی محبوب در جهان به محتوای قوی و اصولی امتیاز بیشتری می دهند و این موضوع باعث کم شدن هزینه تبلیغات می شود.
بدیهی است که هزینه کم به ازای هر تبلیغ مهم است، یک تبلیغ خوب باعث می شود توجه خوانندگان را به اندازه کافی به خود جلب کند و آن ها را وادار به عملی کند که شما می خواهید انجام دهید.
نوشتن محتوا "قوی" در تبلیغات PPC چگونه است؟
قبل از اینکه به چگونگی نوشتن تبلیغات بپردازیم، بیایید چند نمونه از شکل ظاهری تبلیغات PPC را مرور کنیم:
Upwork
چه چیزی در این تبلیغ عالی است؟
- CTA واضح
- استفاده از عنوان دوم که باعث تقویت عنوان اول می شود.
- استفاده از پسوند تبلیغاتی که به میزان 10 تا 25 درصد نرخ کلیک را افزایش می دهد.
Upwork فضایی است که مشتریان با فریلنسرها ارتباط دارند. این اگهی عالی است زیرا با استفاده از این سرویس مشتریان تشویق به جذب نیروی فریلنسر می شوند و اعتماد متقابل ایجاد می کند. این شبکه با کمک برنامه هایی باعث هدایت کاربر به مهمترین صفحات سایت می شود، مانند " چگونه نیروها کار می کنند"، " مرور استعداد" و... که باعث تبلیغات بیشتر می شود و میزان کلیک را افزایش می دهد.
Apple
چه چیزی در این تبلیغ عالی است؟
- مزایا را به وضوح لیست می کند.
- نگرانی های مشتری را درک می کند.
- تبلیغات هر فصل آن متفاوت است.
اکثر مردم شرکت اپل را می شناسند، بنابراین ممکن است از خود بپرسید چرا چنین مارک معتبری تبلیغات PPC انجام می دهد؟
زمانی که محصول جدید ارائه می شود یکی از روش هایی که نتیجه بسیار خوبی می گیرد این نوع از تبلیغات است. با این روش حتی اگر شرکتی بسیار معتبر باشد محصولات جدید و قدیم آن فراموش نمی شود.
تبلیغات PPC یک تاکتیک دفع رقابت است که با آن کسب و کارها را قدرتمند و مهم می کند.
در این آگهی از جدید ترین محصولات اپل و نگرانی هایی که مشتریان در مورد خرید محصولات و تحویل، ارسال سریع و رایگان صحبت شده است. این موضوعات مواردی است که می دانیم مشتریان در حال حاضر به آن ها اهمیت می دهند.
چگونه می توان تبلیغات PPC قوی نوشت؟
نویسندگان متن تبلیغات باید درک عمیقی از مخاطبان هدف خود داشته باشند، مشتری چه می خواهد و به آن نیاز دارد. در زیر مهم ترین مواردی که باید هنگام نوشتن تبلیغات PPC در نظر داشته باشید را عنوان می کنیم:
از زبان خاص مخاطب استفاده کنید
هنگامی که دانستید مشتریانتان چه نیازهایی دارند، می توانید در متن خود مستقیما با علایق و چالش های آن ها صحبت کنید و به طور فعال نشان دهید که چگونه با کلیک بر روی تبلیغات مشکلاتشان حل می شود.
باز هم این به شناخت شما از مخاطبان بر می گردد. اگر مطمئن نیستید مشتریان شما به چه چیزی اهمیت می دهند، از خود بپرسید:
مشتری های من وقتی با ما تماس می گیرند چه می خواهند؟
آن ها هنگام صحبت در مورد نیازهای خود از چه زبانی استفاده می کنند؟
مواردی که برای آن ها مهم است مانند تخفیف یا ارسال رایگان؟
از چه صفت هایی می توانم برای انتقال ارزش کاری خود استفاده کنم؟
جزئی گرا باشید
به این فکر کنید که هر جستجو یک مشتری است که به شما می گوید چه می خواهد.
هر چه جستجو دقیق تر باشد، تبلیغات شما باید مشخص تر باشد.
در نظر داشته باشید که هدف جستجو و سطح جزئیات باید به چه شکل باشد که نیازهای مشتری شما را پاسخ دهد.
از کال تو اکشن استفاده کنید
دعوت به عمل یکی از مهم ترین قسمت های تبلیغات شما است. کال تواکشن باید قوی، واضح و مستقیم باشد، به طور خاص باید خواننده را تشویق به انجام کاری کند.
عباراتی چون " بیشتر بدانید" ، " اکنون رزرو کنید" یا " ثبت نام کنید"، خواننده شما را تشویق به کاری می کند.
با تبلیغ خود احساسات را بر انگیزید
با استفاده از کلماتی هیجان، اشتیاق یا احساس اضطرار را برانگیزید. با این کار می توانید خوانندگان را به گام بعدی ترغیب کنید. کمپین هایی که محتوای احساسی دارند دو برابر تبلیغات ساده بازخورد نشان می دهد.
کلماتی که در آینده باعث می شود مخاطب به تبلیغ شما بیشتر توجه کند:
- تفریح
- علاقه
- خوشبختی
- لذت بسیار
قبل از شروع به نوشتن از خود بپرسید چه نوع واکنش احساسی می خواهید در افرادی که تبلیغ را می بینند ایجاد کنید؟
محتوا یک شروع، وسط و پایان داشته باشد
زمانی که در حال نوشتن یک توئیت، پست وبلاگ یا تبلیغ هستید، محتوای شما باید ابتدا، وسط و پایان مشخص داشته باشد.
نتیجه گیری
به یاد داشته باشید نوشتن تمرینی عملی است، اما با استفاده از استراتژی هایی که در اینجا بیان کردیم می توانید تبلیغات PPC خود را از رقبا متمایز کرده و به شما در تولید کلیک هایی که برای تبلیغ موفق ضروری است کمک کند. همچنین از تاثیر چشمگیر این نوع تبلیغ نویسی در سئو سایت نیز غافل نشوید. این روشها و فنون بخشی از آموزش دیجیتال مارکتینگ در مشهد هستند که میتوانند به بهبود مهارتهای بازاریابی شما کمک کنند.