تاثیر شگفت انگیز ایموجی در افزایش نرخ کلیک وب سایت
4 دقیقه
یکی از راه های ارتباط بهتر با مخاطبان قرار دادن ایموجی در پیام ها و مطالب سایت است. تحقیقات نشان داده که استفاده از ایموجی باعث می شود که مطالب شما در ذهن مخاطب به یاد ماندنی تر شده و همچنین موجب افزایش نرخ کلیک سایت نیز می شود. همین موضوع می تواند در سئو سایت نقش پررنگی را ایفا کرده و باعث کسب رتبه های برتر در موتور جستجو گوگل شود.
همچنین در ادامه نتایج تحقیقات به دست آمده درباره استفاده از emoji در مطالب و پیام های ارسالی به سوی کاربران، نشان داده است که زمانی که صاحبان کسب و کارها از نمادها و ایموجی ها در مطالب خود استفاده می کنند، ارتباط سازی بهتری بین مشتریان و صاحب کسب و کار ایجاد می شود. همچنین این موضوع در اعتماد سازی نیز نقش موثری را ایفا می نماید. ( سئو در مشهد )
تاثیر ایموجی در تعامل با کاربران
در این بخش تاثیر emoji را از منظر بازاریابی مورد بررسی قرار می دهیم.
در علوم مرتبط با بازاریابی می توان از نمادها و ایموجی ها به عنوان رُکن تاثیر گذار در جذب مخاطب یاد کرد. به عنوان مثال، علامت اشاره در یک توییت می تواند میزان تعامل را 25.4 درصد افزایش دهند و emoji موجود در یک پست در فیس بوک می توانند تعداد لایک ها را 57 درصد و تعداد نظرات و اشتراک ها را 33 درصد افزایش دهند.
اما نکته مهم این است که بتوانید کاربرد صحیح هر نماد را تشخیص داده و آنهایی که باعث جذب کاربر بیشتر می شود را استفاده نمایید.
مثلا می توانید از به عنوان نمادی برای کلیک کردن استفاده کنید. این نماد در شبکه های اجتماعی و سایت ها یازخورد خوبی را از کاربارن دریافت کرده است.
نحوه افزایش نرخ کلیک به کمک ایموجی ها
یکی از اهدافی که صاحبان وب سایت ها در سئو سایت دارند؛ دریافت کلیک است. برای این منظور شیوه های گوناگونی وجود دارد. مثلا می توانید با آموزش نوشتن عنوان ، مخاطبان خود را به کلیک بر روی آدرس وب سایتتان تشویق کنید. اما یکی از شیوه هایی که در گذشته برای افزایش نرخ کلیک وب سایت ها انجام می شد؛ اسفاده از ایموجی بود. اما چند سال پیش موتور هوشمند گوگل استفاده از ایموجی در عنوان سایت را ممنوع اعلام کرده و دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشت.
مقاله مرتبط: تگ تایتل یا برچسب عنوان چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟
اما به تازگی مجدداً امکان استفاده از ایموجی را برای وب سایت ها ایجاد نمود. از همین رو شما می توانید علاوه بر نگارش عنوانی جذاب از emoji نیز برای کلیک و جذب مخاطب استفاده نمایید.
اما دقت کنید که از ایموجی ها در جایی درست و مناسب استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر کسب و کاری تخصصی و حرفه ای دارید قطعا استفاده از emoji در عنوان می تواند اثر منفی بر روی بیزینستان بگذارد.
اما اگر در حوزه دامپزشکی فعالیت می کتید استفاده از ایموجی های حیوانات می تواند کاربران زیادی را جذب وب سایتتان نماید.
همچنین از نمادها می توانید در بخش دیسکریپشن سایت نیز بهره مند شوید. نکنه حائز اهمیت این است که استفاده از emoji در دیسکریپشن اثربخشی بیشتری نسبت به استفاده آنها در عنوان سایت دارد.
مقاله مرتبط: 10 نکته فوق کاربردی در نوشتن متا دیسکریپشن حرفه ای
اما دقت نمایید که اگر از تعداد زیادی ایموجی در عنوان یا دیسکریپشن استفاده کنید در نگاه گوگل به عنوان اسپم یاد می شود و به طور اتومات حذف خواهد شد. پس بهتر است بیش از 3 ایموجی استفاده نکنید. برای افرودن emoji به عنوان یا دیسکریپشن نیز می توانید از سایت هایی که ارائه دهنده این نماد ها هستند کمک بگیرید.
جمع بندی
در این مقاله ما به تاثیر ایموجی در جذب کاربران پرداختیم. استفاده از emoji باعث ارتباط گیری بهتر و جلب اعتماد مشتریان شده و باعث می شود وب سایت شما به محیطی دوستانه برای کاربرانتان تبدیل شود. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله بتواند به شما برای افزایش نرخ کلیک وب سایتتان کمک نماید.
اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره اصول و اقدامات لازم در سئو سایت و جذب کاربر داشتید؛ می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید تا کارشناسان متخصص سئو رایا پارس شما را راهنمایی کنند.