چگونه تعامل کاربران در اینستا را افزایش دهیم؟
5 دقیقه
به طور کلی هدف از ایجاد شبکه های اجتماعی کم شدن فاصله بین افراد و برقراری دوستی های بیشتر بود. شاید در ابتدای کار که شبکه های اجتماعی ایجاد شدند هیچکس فکرش را هم نمیکرد که پدیده ای به نام اینفلوئنسر ایجاد شود و بتواند از طریق تبلیغات درآمد زیادی داشته باشد. بنابراین امروزه نمیتوانیم از نقش پر رنگ شبکه های اجتماعی و تاثیر آن در کسب و کار و زندگی افراد غافل شویم. برای موفقیت در شبکه های اجتماعی باید از روش ها و استراتژی های خاصی استفاده کنید، این روش ها میتواند باعث بهبود وضعیت سئو سایت شما هم بشوند. پس اگر میخواهید با روش های افزایش ارتباط مخاطب با اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی آشنا شوید، با ما همراه باشید.
نرخ تعامل چیست؟
اگر بخواهیم اینگیجمنت (engagement) یا همان نرخ درگیری را به صورت ساده تعریف کنیم، میتوانیم بگوییم نسبت تعداد کاربران بازدید کننده، به کاربرانی که از پیج شما بازدید کرده اند و به مشتری شما تبدیل شده اند را نرخ درگیری میگوییم. عوامل زیادی برای افزایش این نرخ وجود دارد، مانند تعداد کامنت، لایک، نرخ کلیک، فالوور و ... .
افزایش نرخ درگیری کاربر میتواند باعث اثر بخشی بیشتر در کمپین ها و تبلیغات شود. همچنین با بالا بردن این نرخ احتمال تبدیل کردن کاربر عادی به مشتری افزایش پیدا می کند. بنابراین همیشه در نظر داشته باشید که خرید لایک و فالوور فیک (غیر واقعی) نمیتواند باعث موفقیت شما شود.
مقاله مرتبط: بهینه سازی نرخ تبدیل کلید طلایی کسب و کارها
نحوه افزایش تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی
در بالا متوجه شدیم که میزان درگیری کاربر با پیج اینستاگرام، اهمیت زیادی دارد و اصلی ترین علت موفقیت یک پیج می باشد. اکنون میخواهیم با برخی از روش های اصلی که باعث افزایش نرخ درگیری مخاطب میشود آشنا شویم:
تولید محتوای با کیفیت
بدون شک تولید محتوای تخصصی و با کیفیت، همراه با عکس های جذاب میتواند در جذابیت پیج شما تاثیر زیادی داشته باشد. محتوایی که در پیج اینستاگرام قرار میدهید، باید مرتبط با حوزه کاری خودتان باشد. به این شکل میتوانید باعث تشویق و ترغیب کاربران شوید تا برای شما کامنت گذاشته و پست های شما را لایک کنند. برای مثال تولید محتوا برای مد و لباس، موضوع پر طرفدار و جذابی است، اما شما نباید از آن در صفحه ای که به خدمات اتومبیل مربوط است استفاده کنید. زیرا با انجام کار باعث کاهش وفاداری مخاطبین خود میشوید.
کپشن نویسی جذاب
قبل از اینکه پست خود را منتشر کنید حتما دقت داشته باشید که کپشن مناسب و جذابی برای آن تهیه کرده باشید. اصلی ترین مواردی که یک کپشن باید داشته باشد عبارت است از نداشتن غلط املایی، روان بودن جمله ها، لحن دوستانه در متن و در نهایت نداشتن اشتباهات نگارشی.
برقراری ارتباط با فالوورهای پیج رقیب
برای مثال اگر شما پیج مربوط به خدمات خودرو دارید، نباید به دنبال افرادی باشید که به دنبال لوازم آرایشی هستند. شما باید سعی کنید افرادی را پیدا کنید که به حوزه کاری شما علاقه دارند. برای اینکار میتوانید در اینستاگرام یک پیج رقیب که نسبتا موفق است را پیدا کنید، سپس افرادی که آن پیج را دنبال میکنند فالو نمایید. همچنین میتوانید افرادی که برای پیج رقیب شما کامنت گذاشته اند یا پست های آن را لایک کرده اند فالو کنید.
تولید محتوای به روز
برخی از مواقع اتفاقاتی در داخل و خارج کشور رخ می دهد که باعث میشود توجه سیل عظیمی از کاربران به آن جلب شود. در این هنگام شما هم باید با این موج همراه شوید و با انتشار چند مطلب مرتبط در پست و استوری، باعث افزایش بازدید از پیج خودتان شوید. این همراهی با دیگر کاربران، علاوه بر افزایش بازدید، باعث میشود مطالب شما انتشار بیشتری داشته باشد و مخاطب احساس بهتری نسبت به شما پیدا کند.
تبلیغ کردن پست و پیج در شبکه های اجتماعی دیگر
درست است که اینستاگرام خودش یک شبکه اجتماعی است، اما با این حال شما فقط به این بسنده نکنید و پیج خود را در شبکه های اجتماعی دیگر هم تبلیغ کنید تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب نمایید. برای مثال میتوانید از شبکه های اجتماعی محبوب مانند تلگرام، یوتیوب، توییتر و فیسبوک استفاده کنید و با یک تبلیغ جذاب، مخاطب بیشتری را جذب نمایید.
برگزاری مسابقه در اینستاگرام
روش برگزاری مسابقه یکی از اصلی ترین و سریعترین روش هایی است که باعث افزایش ارتباط مخاطب با اینستاگرام شما میشود. البته دقت داشته باشید که این روش فقط در یک مقطع پاسخگوی شما خواهد بود. طبق آمار به دست آمده بسیاری از کاربرانی که از طریق مسابقه جذب میشوند، در ادامه شما را دنبال نمیکنند و به مشتریان شما تبدیل نمیشوند.
محتوای ویدیویی
بسیاری از افراد هستند که ترجیح میدهند به جای خواندن محتوا، با دیدن یک ویدیو آموزشی همان مطالب را یاد بگیرند. از آنجایی که تصاویر بصری از متن خیلی جذاب تر هستند شما میتوانید از این مورد استفاده کنید و با انتشار ویدیو باعث جذب کاربران بیشتری شوید.
استوری گذاشتن
اگر قصد افزایش ارتباط مخاطب در اینستاگرام را دارید، هیچوقت از قدرت استوری غافل نشوید. استوری همیشه به دلیل جذابیت بصری و بررسی یک موضوع در زمان کم، جایگاه بسیار بالایی در بین کاربران دارد. میتوانید از استوری استفاده کنید و فالوورهای خود را دعوت کنید تا از پست جدید شما دیدن کنند. همچنین استوری باعث میشود کاربران برند شما را به یاد آورند، پس تا میتوانید استوری های جذاب تهیه کنید.
تعامل با مخاطب
از کاربران خود نظر بخواهید و با آنها صحبت کنید. اینکار باعث افزایش اعتماد کاربران میشود و میتواند به شما کمک کند تا مشتریان جدید زیادی به دست آورید. همیشه اعتماد و افزایش یک رابطه دوستانه باعث وفاداری میشود و به این طریق میتوانید مشتریان جدید را به برند خود وفادار کنید.
جمع بندی
در این مقاله تلاش کردیم تا روش های افزایش ارتباط مخاطب و افزایش بازدید پیج اینستاگرام را بیان کنیم. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، میتوانید با افزایش نرخ درگیری کاربران در اینستاگرام باعث بهبود رتبه سئو سایت بشوید، پس همیشه افزایش نرخ تعامل با کاربران را جدی بگیرید. در آخر از شما عزیزان خواهشمندیم تا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. امید است مطالب ارائه شده در این نوشته در جهت پیشرفت پیج اینستاگرام شما کارایی داشته باشد و بتوانید مسیر موفقیت را زودتر طی کنید.