بهینه سازی نرخ تبدیل کلید طلایی کسب و کارها
5 دقیقه
بهینه سازی نرخ تبدیل گامی موثر برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به مشتری است. اولین عامل تاثیر گذار در نرخ تبدیل، سئو سایت است که به کمک سئویی اصولی می توانید بازدید و نرخ کلیک خود را افزایش دهید و همچنین اگر طراحی سایت و طراحی رابط کاربری حرفه ای نیز داشته باشید؛ نرخ تبدیل وب سایت شما به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت. در ادامه راه های افزایش نرخ تبدیل سایت را معرفی می کنیم. ( سئو در مشهد )
نرخ تبدیل چیست
نرخ تبدیل (Conversion Rate) به معنی تعداد مشتری ها نسبت به کل بازدید کننده های وب سایت است که برای روش اندازه گیری نرخ تبدیل سایت به مثال زیر توجه نمایید.
فردی طراحی سایت فروشگاهی انجام داده است که در حوزه فروش کیف و کفش فعالیت می کند. وب سایت او ماهانه 200 نفر بازدید کننده دارد که از این 200 نفر فقط 20 نفر آنها اقدام به خرید کیف یا کفش نموده اند پس با تقسیم تعداد بازدید کننده کل به افرادی که اقدام به خرید کردند، می توانید نرخ تبدیل وب سایت را بدست آورید.
200/20=10*100=10%
اما نکته مهم در نرخ تبدیل این است که این موضوع صرفا مختص به فروش محصولات نیست بلکه هر وب سایتی بسته به نوع عملکردش باید نرخ تبدیل سایت خود را بسنجد.
مثلا سایتی که امکان ثبت نام رایگان دارد نرخ تبدیلش درصد افراد ثبت نام کننده به کل بازدید کنندگان سایت است پس هر وب سایتی با توجه به استراتژی که دارد ، می تواند چندین هدف برای تبدیل کاربر به مشتری داشته باشد که برای هر یک از آپشن های قرار داده شده در وب سایت می تواند Conversion Rate را محاسبه نماید.
مزیت بهینه سازی نرخ تبدیل
با بهینه سازی نرخ تبدیل می توانید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید زیرا این امر به شما کمک می کند که همان تعداد بازدید کننده ای که داشته اید را تبدیل به مشتری کنید؛ مثلا اگر شما n تومان هزینه بابت سئو سایت وتبلیغات برای برند سازی و جذب مشتری مصرف کرده اید و باعث شده است که 2000 کاربر، ماهانه بر سایت شما کلیک کنند ولی 500 نفر تبدیل به مشتری می شوند با بهینه سازی نرخ تبدیل می توانید از همان 2000 نفر ورودی، 1000 نفر مشتری داشته باشید در حالی که هزینه جدیدی را به بیزینس خود تزریق نکرده اید.
عوامل موثر در بهینه سازی نرخ تبدیل
بهینه سازی نرخ تبدیل که به اختصار به آن CRO) Conversion rate optimization) می گویند شامل کارها و اقداماتی است که باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. مثلا یک سایت فروشگاهی می تواند با قرار دادن بخشی به عنوان محصولات برتر و یا محصولات تخفیف دار در صفحه اصلی باعث افزایش نرخ تبدیل وب سایت شود.
اندازه قابل قبول نرخ تبدیل برای هر کسب کاری متفاوت است و نمی توان مقداری ثابت را برای آن تعیین نمود.
برای بهینه سازی و افزایش نرخ تبدیل رعایت این 6 مورد می تواند کمک شایانی به بیزینس شما داشته باشد.
تجربه کاربری
تجربه کاربری درست و اصولی باعث راحتی کاربران و جذب مشتری می شود پس با بهینه سازی UX می توانید در افزایش مشتری گام موثری را بردارید.
استفاده از تصایر گرافیکی و ویدئو
بهره گیری از یک متخصص گرافیک برای طراحی تصاویر گرافیکی و استفاده از عکس ها و ویدئو های حرفه ای در زیبا سازی جلوه های بصری و جذب مخاطب بسیار تاثیر گذار است.
سرعت سایت
سرعت سایت در روند ادامه کاربر در وب سایت نقش به سزایی دارد زیرا اگر سایتی سرعت لودینگ کمی داشته باشد باعث منصرف شدن کاربر از ادامه فعالیت در آن وب سایت می شود در نتیجه با کاهش نرخ تبدیل و افزایش بانس ریت رو به خواهید شد.
مقاله مرتبط: جدید ترین تکنیک های افزایش سرعت سایت در سال 2020
کال تو اکشن
کال تو اکشن نحوه فراخوانی کاربر برای ارتباط گیری با شما یا استفاده از قابلیت های طراحی شده در وب سایت است به طور مثال سایتی که در زمینه آموزشی فعالیت دارد برای پیکیج جدید خود با استفاده از طراحی آیکونی به نام " برای ثبت نام اینجا کلیلک کنید" از کال تو اکشن استفاده کرده است که هرچه عبارت فراخوانی کاربر جذاب تر باشد درصد افزایش نرخ تبدیل نیز بیشتر است.
مقاله مرتبط: کال تو اکشن چیست و چه کاربردی دارد؟ | CTA به زبان ساده
ایجاد امکان جستجو و اعتماد سازی
در وب سایتتان قابلیت جستجو سریع را قرار دهید تا مخاطبین شما بعد از ورود به وب سایت برای رفع نیاز خود بتوانند با جستجو سریع، به صفحه مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. برای خرید های اینترنتی و رشد فروش، اعتماد سازی بسیار حائز اهمیت است برای این منظورمی توانید با درج نظرات مشتریان قبل، به صورت تکست، ویدئو و پادکست موجب جلب اعتماد کاربران شوید که علاوه بر اعتماد سازی به سئو سایت خود نیز کمک کرده اید. همچنین با قراردادن اینماد و ایجاد امکان پرداخت درب منزل باعث اعتماد بیشتر و افزایش فروش و جذب کاربران می شوید.
مقاله مرتبط: اینماد چیست؟ همه چیز در مورد نماد اعتماد الکترونیکی
ریسپانسیو
برای افزایش نرخ تبدیل از کاربران موبایلی وب سایتتان غافل نشوید زیرا درصد بالایی از ترافیک سایت شما از طریق کاربران تلفن همراه است پس با ریسپانسیو کردن وب سایت درصد نرخ تبدیل سایت را افزایش دهید همچنین با قرار دادن چت انلاین و پشتیبانی 24 ساعته حس امنیت و اعتماد بیشتری را برای مخاطب خود بسازید.
مقاله مرتبط: وب سایت ریسپانسیو چیست؟ دلایل نیاز به طراحی ریسپانسیو
ابزار های نرخ تبدیل
برای اندازه گیری دقیق و تحلیل اصولی سایت بهتر است به کمک ابزارهای نرخ تبدیل اقدام به اندازه گیری و بهینه سازی آن کنید. که 3 ابزارپرکاربرد عبارت اند از:
- گوگل آنالیتیکس
- GTMetrix
- Optimizely
مقاله مرتبط: معرفی و آموزش کاربردی ابزار Gtmetrix
ابزار های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد اما کاربردی ترین و حرفه ترین ابزار برای نرخ تبدیل گوگل انالیتیکس است که به کمک آن می توانید قسمت های ضعیف وب سایت را شناسایی و اصلاح نمایید.
جمع بندی
با رعایت این موارد در هنگام طراحی سایت و سئو سایت می توانید به میزان قابل توجهی نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید.
برای داشتن بیزینسی موفق باید نرخ تبدیل قابل قبولی را وب سایت شما داشته باشد. شرکت رایاپارس ارائه دهنده خدمات تخصصی سئو سایت و طراحی سایت در مشهد می تواند به شما برای افزایش نرخ تبدیل وب سایتتان کمک نماید.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.