معرفی شیوه های شبکه سازی در بازاریابی دیجیتال
4 دقیقه
شبکه سازی ابتدا در حوزه روابط عمومی و اواخر قرن 20 پدید آمد حتی می توان گفت که بوجود آمدن این موضوع بسیار قدیمی تر و بیشتر از این تاریخ ذکر شده است زیرا کاملا به پیشینه تاریخی که در درون آن نهفته است؛ بر میگردد. شبکه سازی را می توان نقطه عطفی برای سئو سایت نیز در نظر گرفت.
کلیه فعالیت های شما در این حوزه و استفاده از ویژگی های راه اندازی و برند سازی همانند روش جذب با ایمیل، ساخت بروشور برای انتقال از بستر اینترنت ، سئو سایت و... را به عنوان بازاریابی دیجیتال می توان معرفی کرد.
روش های برند سازی
استفاده از رایج ترین موردی که مردم بصورت خیلی زیاد با آن در ارتباط هستند که می توان شبکه های اجتماعی مانند: فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و.. نام برد می باشد.
شبکه جذب ربایشی inbound
این مورد به روشی اشاره می کند که نام رایج و آشنا برای دیگران قیف کامل است که هدف اصلی جذب، تغییر دادن مخاطبینی که بصورت استفاده از بستر اینترنت با ما در ارتباط قرار می گیرند را مدنظر دارد.
مقاله مرتبط: بازاریابی درونگرا | تکنیک های جذب مشتری تا آنالیزعملکرد
روش رابطه ای affiliate marketing
نوعی از شبکه سازی در این حوزه برای تبلیغات بر اساس عملکرد دیگر همکاران و یا خدمات گیرندگان کارمزد مربوطه را دریافت می کنیم، این مورد در حال حاضر یکی از پر مصرف ترین و از کاربردی ترین روش ها می باشد و دلیل آن معرفی بیشتر و بزرگ تر شدن شبکه ما به کاربران و فعالان حوزه کسب و کار می باشد.
جذب شبکه ای به صورت وایرال
روشی است که می توان با استفاده از ایجاد پست های جالب و خنده دار بتواند بصورت گسترده وایرال شود مورد استفاده قرار می گیرد حال مقدار انتشاری که این محتواهای تولید شده به خود می بینند بستگی به خلاقیت و کیفیت محتوای ایجاد شده دارد که شرکت های فعال در این حوزه مانند فعالان سئو در مشهد مهارت قابل تاملی در این امر دارند .
ایمیل مارکتینگ
یکی از امکاناتی که بصورت رایگان توسط کمپانی عظیم گوگل در اختیار عموم قرار گرفته است استفاده از افزونه email subscriber است. این افزونه یکی از بارزترین و بهترین معرفه های بازاریابی شبکه ای می باشد که بدون هیچ محدودیت با هر مقدار یا تعداد کاربر می توان جلب مخاطبین زیادی را انجام داد .
روش تاثیر گذاری و جذب کاربران
سبکی از جذب کاربران است که در بین تمامی روش ها بسیار جدید و تازه ورود محسوب می شود و روش آن بدین گونه می باشد که تمامی کاربران آنلاینی که حضور زیادی در عمل انجام می دهند را با هدف گذاری های شما بصورت یکپارچه می تواند هم دست و در یک راستا قرار دهد .
بیشترین نوع این سبک را در شبکه های مجازی همانند اسنپ چت و اینستاگرام می توان مشاهده نمود و روش کار به حالتی هست که تمامی برند ها از فعالان فضای این شبکه ها بصورت مستقیم مورد تبلیغ و انتشار قرار می گیرند .
شبکه معرف در شبکه سازی
این متد به گونه ای است که شما به کسانی که در شبکه ای که تعیین می کنید هر مقدار پاداش برای فروش و یا تبلیغ فعالیت های شما انجام می دهند ، هدیه یا پورسانت اهدا می کنید این مقدار از هدیه را بر اساس طرف مقابل شما تعیین می نمایند و در واقع تا به هدف نرسیدن برنامه خود هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهید کرد.
حال با دانستن این موضوع مشاهده خواهید کرد که جمع کثیری از وبسایت ها از این گونه بازاریابی استفاده می نمایند.
تعریف شبکه سازی از دیدگاهی دیگر
با این روش شما مطالب و اطلاعاتی که مدنظر دارید بصورت گسترده منتقل می کنید، گاهی از اوقات شما دائما در حال انجام این کار می باشید، بدین صورت که با دوست خود به یک فضای تفریحی همچون پارک یا مسافرت می روید و شما او را برای ملحق شدن به این تصمیمات ترغیب می کنید یا همچنین در طرفی دیگر، دوستتان با شما در مورد آشنایی با یک شخص معروف مکالمه می کند.
نتیجه گیری
در دنیای پر رقابت امروزی و با پیشرفت لحظه ای فعالان حوزه کسب و کار ، نمی توانند بصورت فردی، آفلاین و کاملا سنتی به گسترش و پیشرفت بیزنسشان فکر کرد و تنها با همسو شدن با جریان های جدید علمی و تکنولوژی و مطابقت دادن خود با آن ها باعث پیروزی در هر حوزه ای فراهم خواهد گردید. اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو سایت و شبکه سازی دارید با ما تماس بگیرید.