روش های بهینه سازی عنوان وب سایت
5 دقیقه
کسانی که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت می کنند، بهتر است تا روش های بهینه سازی عنوان وب سایت را هم یاد بگیرند. اما چرا این موضوع مهم است؟ زیرا کاربران زمانی که در موتور جستجوی گوگل عبارت خود را سرچ می کنند؛ اولین چیزی که در نتایج آن را مشاهده می کنند تگ عنوان می باشد. بهتر است بدانید گوگل برای رتبه بندی سایت ها فاکتور هایی در نظر گرفته است که مهم ترین آن عنوان صفحه می باشد. تمام این مسائل اهمیت بالای عنوان صفحه سایت را به شما می رساند. ( سئو در مشهد )
عنوان صفحه سایت یا تگ title
برای اینکه بهتر متوجه تگ title شوید، بهتر است بدانید قطعه کدی در زبان HTML می باشد. تگ عنوان صفحه در نتایج جستجو (ُSERP) مشاهده می شود، همچنین کاربران می توانند روی آن کلیک نمایند.
مقاله مرتبط: انتخاب تگ عنوان مناسب (title tag) و نقش آن در سئو سایت
به طور کلی این تگ تاثیر مستقیمی در سئو و اشتراک گذاری صفحه شما در شبکه های اجتماعی دارد، باید در مورد عنوان صفحه خود دقت کافی به خرج دهید؛ زیرا توصیف کننده محتوای وب سایت شما می باشد.
جایگاه قطعه کد HTML عنوان در قسمت head صفحه است.
هنگام نوشتن عنوان باید بدانید، گوگل تنها 50 تا 60 کاراکتر ابتدایی را در صفحه نتایج برای کاربران نشان می دهد. یعنی اگر شما بتوانید عنوان خود را در زیر 60 کاراکتر بنویسید، گوگل تمام عنوان را برای مخاطبان نمایش می دهد.
دلیل اهمیت بهینه سازی عنوان
بهتر است بدانید، عنوان اولین چیزی است که در صفحه نتایج به کاربران نمایش داده می شود. همچنین برای اکثر موتور های جستجو فاکتور مهمی برای فهم موضوع صفحه به حساب می آید.
عنوانی که شما برای صفحه انتخاب می کنید، در سه مکان حساس دیده می شود. در صفحه نتایج موتور جستجوها، در تب های مرورگر و شبکه های اجتماعی.
از این رو اهمیت عنوان صفحه سایت فوق العاده زیاد بوده و در سئو سایت تاثیر چشمگیری دارد.
نحوه نوشتن عنوان صفحات سایت
تا به اینجا متوجه اهمیت عنوان صفحه شدید، حتما می دانید نوشتن عنوان کاری بدون زحمت می باشد؛ اما تاثیر آن بسیار بالا بوده و به بهینه سازی صفحه شما کمک می کند. در ادامه می توانید راه های نوشتن عنوان مناسب را بیاموزید.
-
باید به طول عنوان صفحه توجه داشته باشید
در ابتدای مقاله اشاره کوچکی به اندازه عنوان شد، حال می خواهیم آن را به طور کامل برای شما باز کنیم. محدودیت 60 کاراکتری برای عنوان طبق تجربه بدست آمده است، همچنین توصیه اکثر متخصصان سئو، انتخاب عنوان در این محدوده کاراکتری می باشد. ولی در واقع محدودیت گوگل 600 پیکسل بوده، به همین منظور انتخاب عنوان کمی پیچیدگی خاص خود را دارد.
شما باید به طول کاراکتر ها دقت کنید، مثلا حرف "ت" طول بیشتری نسبت به حرف "ا" دارد. همچنین زمان استفاده از حروف انگلیسی بهتر است نوع کوچک آن را برگزینید که فضای کمتری اشغال می کند. برای انتخاب جدا کننده بهتر است از " | " استفاده کنید تا – زیرا عرض کمتری می خواهد.
-
کلمات کلیدی را بیش از حد استفاده نکنید
گوگل الگوریتمی مبنی بر اینکه عنوان سایت اگر بلند باشد، آن وب سایت دچار جریمه شود ندارد. اما بهتر است زمانی که می خواهید عنوان صفحه سایت خود را بنویسید، کلمات کلیدی را بیش از حد استفاده نکنید. به عنوان مثال:
"خرید لب تاب، بهترین لب تاب، لب تاب ارزان، فروش لب تاب"
برای استفاده از کلمه کلیدی آن هم به طور لیست وار و تکرار کردن بیش از حد آن پرهیز کنید. زیرا هم برای کاربران جذاب محسوب نمی شود، هم در آینده مشکلاتی را برای شما به وجود می آورد.
با آمدن الگوریتم های جدید و پیش رفت روز افزون گوگل در زمینه هوشمند سازی موتور جستجوی خود، امروزه موتور جستجو ها قادر به درک حالت های مختلف کلمه کلیدی می باشند. پس بهتر است تا از استفاده بی رویه آن ها در عناوین خود پرهیز کنید.
-
باید عنوان هر صفحه نسبت به صفحه دیگر مستقل باشد
برای اینکه سایت شما توسط گوگل بهتر درک شود، لازم است تا عنوان هر صفحه را نسبت به صفحه دیگر مستقل بنویسید. با این کار ارزش صفحه شما برای گوگل بالاتر می رود، همچنین می توانید موجب افزایش نرخ کلیک خود شوید.
مقاله مرتبط: CTR یا نرخ کلیک در گوگل چیست و چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟
-
ابتدای عنوان صفحه را مختص کلمات کلیدی قرار دهید
طبق تحقیقات به عمل آمده توسط سایت MOZ، نتیجه این شد که وجود کلمات کلیدی در ابتدای عنوان باعث کمک به سئو سایت می شود.
همچنین طبق تحقیقات در زمینه تجربه کاربری، مشخص شد که کاربران فقط چند کلمه اول عنوان را نگاه می کنند و از طریق آن ها تصمیم به کلیک کردن یا نکردن می گیرند. برای همین مهم ترین کلمات کلیدی که با آن صفحه ارتباط دارد را در عنوان استفاده کنید.
-
از امتیاز برند خود استفاده کنید
اگر برند سرشناسی دارید، می توانید آن را در عناوین خود به کار برده و موجب افزایش نرخ کلیک صفحات خود شوید. توصیه ما این است که نام برند خود را در انتهای عنوان قرار دهید.
-
عنوان را برای کاربران بنویسید نه برای موتور های جستجو
زمانی که می خواهید عنوان برای صفحه خود انتخاب کنید، در نظر داشته باشید کاربر باید از عنوان شما خوشش بیاید، زیرا در نهایت آن ها هستند که محتوای شما را خوب ارزیابی می کنند. در واقع با انتخاب عنوان صفحه مناسب می توانید بین خود و کاربر پل ارتباطی ایجاد نمایید، همچنین از طریق آن قوی ترین پیام ممکن را به آن ها انتقال دهید.
-
عنوان صفحه را حتی بعد از انتشار هم بهینه سازی کنید
شاید بعضی از عناوین صفحه شما در یک سری از کلمات کلیدی بتواند جایگاه خوبی را کسب کند، اما میزان کلیک پایین باشد. در این صورت می بایست تغییر عنوان و متا دیسکریپشن را در دستور کار خود قرار دهید، تا افزایش کلیک خود را بالا ببرید.
مقاله مرتبط: 6 کلید طلایی برای نوشتن متا دیسکریپشن
عبارت هایی مثل "بهترین" و "آموزش تصویری" به اول یا آخر یک مطلب آموزش شاید تغییری در جایگاه آن ایجاد نکند، اما می تواند نرخ کلیک آن را تغییر دهد و بالا ببرد.
جمع بندی
روش هایی که به شما برای بهنیه سازی عنوان وب سایت گفته شد، طبق تجربه بدست امده و حاصل مطالعه های فراوان می باشد. پس سعی کنید از این روش ها به خوبی استفاده کنید تا بتوانید سئو سایت خود را در گوگل بالا ببرید.