انوع روش های تبلیغات | کلیکی، بنری و درون برنامه ای
5 دقیقه
برای اینکه بتوانید در فضای مجازی بهترین استفاده را از تبلیغات ببرید، بایستی از روش های کلیکی، بنری و درون برنامه ای استفاده کنید. در این راه شما می توانید با استفاده از جملات جذاب و گیرا اثر بخشی این مدل از تبلیغ را دو چندان کنید. طبق تحقیقات صورت گرفته یکی از موثرترین روش های بازاریابی، تبلیغات آنلاین شناخته شده است. شما می توانید با خواندن این مقاله روش های تبلیغاتی خود را بهبود دهید. ( سئو در مشهد )
تبلیغات کلیکی
یکی از روش های رایج در امر تبلیغات، تبلیغ از نوع کلیکی می باشد. امروزه با توجه به همه گیر شدن تکنولوژی، در دست اکثر افراد حداقل یک گوشی هوشمند وجود دارد؛ پس بدیهی است که در زمینه تبلیغات آنلاین، تبلیغات کلیکی را انتخاب کنیم. برای اینکه بهتر متوجه درآمد زایی از این نوع تبلیغات شوید، باید بدانید در سال 2014 گوگل فقط 45 میلیارد دلار از 65 میلیارد دلار کل در آمد های خود را از این راه بدست آورده است. این مبلغ با توجه به رشد تکنولوژی میان مردم در سال های بعد بیشتر شده است.
مقاله مرتبط: تبلیغات کلیکی | مزایا و تاثیر آن در سئو
تبلیغات کلیکی (PPC یا Pey per click) در روش تبلیغات آنلاین، یکی از رایج ترین نوع تبلیغات محسوب می شود. با استفاده از این روش می توانید تبلیغات خود را به سرویس دهنده این کار بسپارید. اگر موضوع برای کاربران جذاب به نظر برسد و روی موضوع کلیک کنند، به ازای هر کلیکی که مخاطبان انجام می دهند؛ شما بایستی مبلغی را به سرویس دهنده پرداخت کنید.
مزایای تبلیغات کلیکی
از طریق تبلیغات کلیکی می توانید ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید، در این صورت به سئو سایت خود کمک کرده و باعث بهبود رتبه در گوگل می شوید. کسی که سفارش تبلیغ دارد؛ در صورت کلیک شدن روی تبلیغ انجام شده، باید به ناشر تبلیغات پول پرداخت کند. در صورت کلیک کردن کاربران روی تبلیغ، آن ها به صفحه وبسایت شما منتقل خواهند شد. از این طریق می توانید وب سایت خود را بیشتر به دید کاربران برسانید.
اهمیت تبلیغات بنری
در صورتی که شما از مدل تبلیغات بنری استفاده کنید، از 2 فایده مهم بهره برده اید. مورد اول این است، کاربران زمانی که روی تبلیغات بنری کلیکی انجام دهند؛ در واقع به وبسایت شما هدایت می شوند. در این صورت بازدید شما بیشتر شده و باعث بهتر شدن سئو سایت می شوند. دومین فایده ای که می توان برای این نوع تبلیغات در نظر گرفت، مطرح شدن برند شما می باشد.
مسئله ای که در این بین اهمیت دارد، پر بازدید بودن وبسایتی است که می خواهید بنر خود را درون آن قرار دهید. شما بایستی وبسایتی را انتخاب نمایید که بازدید بالایی داشته باشد. اما همین قضیه به تنهایی نمی تواند ملاک شما برای انتخاب وب سایت قرار بگیرد. در اصل نوع مخاطبین و تناسب آن ها با تبلیغ شما بسیار مهم می باشد.
تبلیغات درون برنامه ای
همانطور که بخش قبلی در مورد این موضوع صحبت کردیم، می دانید که تبلیغات درون برنامه ای یکی از موثر ترین روش های تبلیغات محسوب می شود. با استفاده از این استراتژی بسیاری از توسعه دهندگان در برنامه های تلفن همراه شروع به تبلیغات درون برنامه ای کرده و از این راه کسب در آمد می کنند. در این میان اپلیکیشن ها بستری مناسب برای این نوع از تبلیغات محسوب می شوند.
همانطور که اطلاع دارید، با پیش رفت تکنولوژی بسیاری از افراد به فضای مجازی دسترسی دارند. پس تبلیغات به صورت درون برنامه ای نسبت به گذشته اهمیت بیشتری برای صاحبان کسب و کارها پیدا کرده است. با استفاده از این نوع تبلیغات شما به مخاطبان بیشتری دسترسی دارید، همچنین می توانید آن ها را به صورت دقیق تری مورد هدف قرار دهید.
تبلیغات درون برنامه ای رفتار کاربران را مورد بررسی قرار می دهد، از این رو با در اختیار قرار دادن امکان مشاهده یا عدم مشاهده تبلیغ، نسبت به کم کردن مزاحمت برای کاربران و بهبود تجربه کاربری موثر واقع می شود. پس در نتیجه استفاده از این مدل تبلیغات یکی از منطقی ترین روش ها به حساب می آید.
امروزه اپلیکیشن های ساخته شده برای موبایل نسبت به وبسایت هایی که در سطح اینترنت هستند، برای کاربران جذابیت بیشتری دارد. به همین دلیل تبلیغات در اپلیکیشن های موبایلی نسبت به وبسایت ها تاثیر گداری بیشتری روی کاربران دارند.
مزیت های تبلیغ درون برنامه ای
بیشترین دلایل استفاده از تبلیغات درون برنامه را می توان مزیت های زیر دانست:
- اپلیکیشن ها ظرفیت بالایی برای هدف قرار دادن کاربران دارند، استفاده از این ظرفیت برای تبلیغات مزیت محسوب می شود.
- با استفاده از این روش می توانید کاربران فعال را شناسایی کرده و تبلیغات خود را هدفمندتر کنید، همچنین می توانید روی افزایش در آمد خود حساب کنید.
- افزایش دادن نرخ کلیک
- با استفاده از این روش می توانید برای کاربران خود امکان مشاهده یا عدم مشاهده آگهی را فراهم نمایید. در این صورت کاربرانی که تمایل دارند، می توانند تبلیغات را مشاهده نمایند.
- می توانید از این طریق حجم مداخله خود را کاهش داده و مزاحمت را برای کاربران کمتر کنید.
- جلوگیری از هدر رفت زمان و بهینه مصرف کردن آن.
- بهبود تجربه کاربری.
- می توانید فضای مشارکت و تعامل را برای کاربران فراهم کنید.
- می توانید تبلیغات خود را متناسب با سایز صفحه کاربران در نظر بگیرید، در این صورت جذابیت کار بالا می رود.
- با استفاده از رفتار شناسی کاربران می توانید تبلیغاتی که با رفتار آن ها متناسب می باشد، ارائه دهید.
- تبلیغات می توانند نسبت به موقعیت مکانی کاربران ارائه شوند.
- هدف قرار دادن مخاطبان به صورت دقیق.
- دسترسی آسان.
- امکان ارائه تبلیغات در 24 ساعت شبانه روز.
جمع بندی
همانطور که برای شما شرح دادیم تبلیغات انواع مختلفی دارند. شما می توانید تبلیغات خود را به گونه ای انجام دهید که متناسب با کسب و کار شما باشد. تبلیغ کردن کسب و کار خود را به هیچ وجه عقب نیندازید، این کار می تواند طیف وسیعی از مخاطبان را با کسب و کار شما آشنا کرده و در نهایت باعث دیده شدن بیشتر برند شما می شود. در نتیجه با دیده شدن بیشتر، سئو سایت شما بالا رفته و می توانید در گوگل رتبه خود را تغییر دهید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی برای شما ارائه داده باشیم.