نحوه ساخت برند | چگونه یک برند باعث افزایش درآمد شما می شود؟
5 دقیقه
تمامی اشکال مختلف که برای برندیگ به کار برده می شود، شامل نام، شعار، لوگو یا ترکیبی از این ها هستند. از طریق همین روش کسب و کار ها در فضای اینترنتی محصولات و خدمات خود را نسبت به دیگری متمایز می سازند. صاحبان کسب و کار و مشاغل از طریق برند سازی سعی بر این دارند، تا تصویری روشن از خودشان در ذهن مشتری و مخاطبان ایجاد کنند. اگر به صورت قوی روی برندسازی متمرکز شوید، می توانید علاوه بر جذب مشتریان جدید؛ استراتژی های بازاریابی کسب و کار خود را نیز بهبود داده و آن را تقویت کنید.
اشتباهی رایج در تعریف برندینگ
اکثر افرادی که آشنایی کمی با تعریف برندینگ دارند، در وحله اول فکر می کنند برند همان لوگو است. این ذهنیت کاملا اشتباه است، برندینگ در واقع بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت می باشد.
توسعه برند از طریق طراحی متفاوت، چشم نواز و لوگوی زیبا تفاوت بسیار زیادی دارد. هنگامی که قصد ایجاد برندینگ را دارید، باید توانایی ایجاد یک تصویر ذهنی واضح و روشن را در ذهن مخاطب را داشته باشید. این تصویر باید به گونه ای طراحی شود که جذاب باشد، همچنین فرد را مجاب کرده تا درباره آن بحث و گفتگو انجام دهد. همچنین به وسیله برند می توانید سئو سایت خود را به طور چشمگیری ارتقاء دهید.
با استفاده از برندینگ بهتر می توانید سوالات ذهنی زیر را پاسخ دهید
- چه کسی هستید؟
- مشتری هدفتان کیست؟
- چرا باید آن ها شما را بشناسند؟
ازکجا باید شروع کرد؟
زمانی که شما فعالیت خود را در حوزه برند به صورت قدرتمند آغاز کنید، با این کار می توانید علاوه بر سرمایه گذاری مناسب روی کسب و کار خودتان، از هدر رفت سرمایه به طور نا مناسب و بی هدف جلوگیری کنید؛ پس از طری مدتی شاهد این هستید که سرمایه شما بیهوده مصرف نمی شود، همچنین هزینه های بیهوده کاهش پیدا میکند.
طی این روند همانطور که از هدر رفت سرمایه جلوگیری می شود، باعث افزایش در آمد از طریق مشتریان جدید و وفادار خواهید بود. همچنین برند شما از جمله دارایی هایی می شود که غیر قابل لمس بوده و تبدیل به سرمایه برای شما می شود. گاهی اوغات این ارزش می تواند با ارزش تر از تمام دارایی های فیزیکی شرکت یا سازمان شما باشد.
برای اینکه بتوانید برند منحصر به فرد خود را ایجاد کنید، 8 ابزار قدرتمند در اختیار دارید تا به وسیله آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قدی و قدرتمند در رابطه با کسب و کار خود ایجاد کنید.
- تبلیغات
- روابط عمومی
- پیشبرد فروش
- بازاریابی مستقیم
- فروش شخصی
- بسته بندی
- رویدادها و اسپانسرینگ
- خدمات مشتری
یک برند قوی و قدرتمند چه مزیت هایی برای سازمان یا شرکت دارد؟
زمانی که مشتریان محصول یا خدمت شما را از میان رقیبانتان بر می گزینند، تجربه ای که از خریدن آن بدست می آورند؛ اگر خوب باشد، باعث می شود ترغیب شده و دوباره به سمت شما آمده و مشتری شما شوند.
مشتریان زمانی که برند شما را از میان سایر برند ها انتخاب می کنند، باعث می شوند که برند شما ارزش پیدا کند. هرچقدر این ارزش بیشتر باشد، سهم شما از بازار هدف بیشتر می شود. همچنان که این ارزش بالاتر می رود، شما سعی می کنید تا محصول یا خدمت خود را با کیفیت ویژه تری ارائه کنید. در این صورت یک بازی برد-برد صورت می گیرد. در نهایت سرمایه گذاری که روی برند انجام داده اید، به خودتان باز می گردد.
برند قدرتمند مزایای دیگری هم دارد، هنگامی که برند شما از قدرت کافی برخوردار باشد؛ کارمندان مجموعه شما احساس رضایت بیشتری نسبت به کار کردن در مجموعه شما دارند. وقتی کارمندان در مجموعه ای کار کنند که برند آن قوی باشد، از کارهایی که در سازمان شما انجام می دهند راضی تر بوده و احساس رضایت بیشتری هنگام کار کردن دارند.
رضایتی که در میان کارمندان وجود دارد، در نهایت به نفع شماست. زیرا این کار به افزایش کارآمدی و بهره وری کارمندان کمک کرده و در نتیجه افزایش درآمد زایی را برای سازمان شما به همراه دارد.
ارتقاء شهرت و همه گیری در برند، باعث افزایش درآمد است
زمانی که مشتریان و مصرف کنندگان محصول یا خدمتی را از شما خریداری می کنند، اگر آن تجربه حس رضایت و خوشحالی در آنان بوجود بیاورد، باعث می شود که میان برند و مشتری یک پیوند عاطفی و احساسی برقرار شود. این پیوند مشتریان و مصرف کنندگان معمولی را نسبت به برند شما وفادار می کند. همچنین باعث می شود، از آن به بعد طرفدار شما باشند و در بیشتر مواقع هنگام خرید به سمت برند شما بیایند. سپس آن را به دیگران معرفی کرده و نتیجه ان چیزی جز افزایش مشتری و به خصوص افزایش در آمد نیست.
هرچقدر برند در ایجاد شهرت خوب عمل کند، از آن سمت افزایش در آمد خود را شاهد خواهد بود. به همین دلیل اکثر سازمان ها می خواهند شهرت برند خود را ارتقاء داده و باعث مشهوریت بیشتر آن شوند. نتیجه این کار افزایش مشتری و در نهایت افزایش درآمد برای سازمان می باشد.
همیشه به دنبال آموزش در زمینه کسب و کار خود باشید
یکی از مهم ترین مرحله ها در زمینه برند سازی، افزایش مهارت و تخصص در حوزه فعالیت می باشد. باید با این قضیه که همه چیز به سرعت در حال تغییر است، کنار بیایید و برای اینکه بتوانید خود را در کورس رقابت نگه دارید، همواره باید با تغییرات همگام سازی انجام داده و اطلاعات خود را بروز رسانی کنید.
در حقیقت شما باید یک روند ثابت و همیشگی را دنبال کنید. مثلا اگر می خواهید سئو سایت را ارتقاء دهید، باید در زمینه تولید محتوا، مقاله، وبلاگ نویسی و موارد مهم دیگر در حوزه کسب وکار خود همیشه ثابت قدم باشید.
همچنین شما باید موارد جدیدی که در کسب و کارتان وجود دارد را بیاموزید. در این صورت می توانید، علاوه بر سر و شکل دادن به برند شخصی خود موفقیت روز افزون را در این زمینه شاهد باشید و آن را به صورت مستمر حفظ کنید.
جمع بندی
در این مقاله سعی شد بیشتر با برند سازی آشنا شوید، همچنین راه های موثر در برند سازی گفته شد. راهکارهایی که در این مطلب برای شما عنوان شد، چیزی جز افزایش مشتری و افزایش درآمد برای شما نیست. همچنین برند سازی به بهتر شدن سئو سایت هم کمک می کند و نتیجه آن دیده شدن در میان مشتریان و مخاطبان سطح اینترنت می باشد.