تکنیکHero Header چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
6 دقیقه
تکنیک هیرو هدر به یکی از ترندهای دنیای طراحی وب تبدیل شده است. در این تکنیک از یک تصویر بزرگ و با کیفیت در بالای صفحه استفاده می شود. این تصویر که کل عرض صفحه را در بر می گیرد با تعدادی متن همراه است. در واقع اولین چیزی است که کاربر پس از ورود مشاهده می کند، بنابراین به دلیل اهمیت زیاد و قرار گرفتن در بالای صفحه هرو نامیده می شود. برای داشتن یک هرو هدر جذاب ابتدا باید بدانید «تکنیک هیرو هدر چیست؟»، « Hero Header حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟» و «استفاده از هیرو هدر چه مزایایی دارد» که در ادامه به آن ها می پردازیم. پس با ما همراه باشید.
تکنیک Hero Header چیست؟
وقتی وارد یک سایت حرفه ای می شوید، به احتمال بسیار زیاد یک تصویر با کیفیت همراه با متن را در همان نگاه اول مشاهده می کنید. این تصویر ممکن است یک عکس ثابت، متحرک یا یک ویدئو باشد. این تصویر همان هیرو هدر است که اگر خوب و حرفه ای طراحی شده باشد در کاربر علاقه ایجاد می کند. در وهله اول بعد بصری هیرو هدر برای سایت مهم است زیرا سبب ایجاد علاقه در کاربر و جذب او می شود. در وهله دوم، هیرو هدر می تواند تعیین کننده تم سایت شما باشد. نباید فراموش کرد که کاربران پس از ورود به سایت به سرعت در مورد آن قضاوت می کنند بنابراین هیرو این فرصت را به شما می دهد که در عرض چند ثانیه سبب ایجاد علاقه در کاربر سایت تان شوید. به عبارت دیگر هیرو هدر حرفه ای، کیفیت طراحی سایت را تقویت کرده و می تواند سبب اعتماد کاربر شود.
Hero Header حرفه ای چه ویژگی های دارد؟
به جرات می توان گفت داشتن یک هیرو هدر حرفه ای و جذاب از اولویت های هر سایت موفقی می باشد و یکی از تکنیک های مهم در طراحی سایت است. همانطور که برای طراحی و ایجاد یک جلد کتاب حرفه ای یا یک ساخت یک تبلیغ جذاب، تکنیک هایی وجود دارد، در طراحی و ساخت یک هیرو دوست داشتنی نیز نکاتی وجود دارد که با رعایت کردن آنها می توان یک هیرو فوق العاده ساخت. در ادامه به مهم ترین نکات اشاره می کنیم:
۱. بین Hero Header و CTA سایت تعادل برقرار کنید.
درست است که هیرو هدر باید قدرتمند باشد و کاربر را جذب کند، اما نباید محتوای سایت شما را تحت الشعاع قرار دهد. در واقع هدف هیرو هدر این است که به دیده شدن آنچه شما ارائه می کنید کمک کند و با برجسته کردن پیام وب سایت شما، کاربر را وا دارد کاری که شما می خواهید را انجام دهد (CTA). یک هیرو خوب و با کیفیت در عین اینکه کاربر را به سمت CTA سوق می دهد تم و لحن سایت شما را نیز می سازد. هیرو هدر پیام سایت یا CTA سایت را کمرنگ نمی کند بلکه مفهوم آنها را تقویت می کند. استفاده از یک عکس متعادل برای هیرو هدر و USP به کاربران سایت شما می کند آنچه را که جستجو می کنند، پیدا کنند و برای شان، تجربه دیداری لذت بخشی را فراهم می کند.
۲. با استفاده از هیرو هدر سایت، تضاد (Contrast) ایجاد کنید
به همان اندازه که همخوانی بین هیرو با CTA و پیام سایت مهم است، ایجاد تضاد بین هیرو و CTA نیز اهمیت دارد. پنهان کردن تصادفی نقاط فروش در طراحی هیرو اشتباهی است که به سهولت اتفاق می افتد. شما قصد دارید که کاربر به راحتی CTA و USP شما را ببینند به همین دلیل ایجاد کنتراست نکته مهمی است که در هنگام ساخت یک هیرو حرفه ای باید به آن توجه کافی داشته باشید و رعایت کنید. تضاد بین CTA و تصاویر تاثیر مثبت چشمگیری بر جریان وب سایت شما دارد که منجر به نرخ تبدیل (CTR) بالاتر می شود. هیرو هدر وب سایت شما می تواند در عین اینکه با یک تصویر جذاب به کاربران تان خوشامد می گوید آنها را به سمت چیزی که می جویند راهنمایی کند.
۳. فضای خالی (سفید)، فضای مفیدی است
فضای سفید ترکیب شده با یک هیرو هدر جذاب، بهترین راه برای تاثیرگذاری اولیه است. فضای سفید می تواند همخوانی و هامونی بیشتری به کل فضای سایت شما ببخشد. همچنین گزینه خوبی برای ایجاد تعادل در چشم کاربر و بیننده است که تاثیر گذاری بسیار بالایی دارد. بنابراین اگر به دنبال راهی می گردید تا یک سایت زیبا و تاثیرگذار طراحی کنید، از Hero Header های جذابی که فضای سفید دارند غافل نشوید زیرا تکنیک فوق العاده ای برای جذب کاربر است.
۴. هرو هدر متحرک، قهرمان دوپینگ است!
برای لحظه ای اصول طراحی را کنار بگذارید، افزودن کمی تحرک به بنر سایت بهترین گزینه برای افزودن کمی هیجان به طراحی شماست. این نکته ساده اما بسیار کاربردی است. انیمیشن به کاربر حس انرژی و تحرک را به کاربر القا می کند و سبب جذب کاربرانی می شود که برای اولین بار وارد سایت شما شده اند. در نهایت افزودن کمی تحرک به طراحی، می تواند راهی برای ایجاد هیجان در کاربر باشد، بدین معنی که نرخ پرش را مطمئنا کم و کلیک را بیشتر می کند.
۵. از ابر قهرمان ها (Doodles) استفاده کنید
بدیهی است که ما از تصاویر خارق العاده و هنرمندانه خوش مان می آید و به همین دلیل استفاده از Doodles را پیشنهاد می کنیم. تصاویر Doodles روش بسیار محبوب و تاثیرگذاری برای طراحی Hero Header است و شرکت های بزرگی همچون میل چیمپ و ادوبی درطراحی هرو هدرهای خود از آن بهره می برند. برخلاف تصاویر که ثابت و تغییر ناپذیر هستند، طرح ها و تصاویر دودل منعطف بوده و می توان آنها را تغییر داد. علاوه بر این، مزیت دیگر استفاده از طرح یا تصاویر دودل این است که به شما امکان می دهد یک سبک و استایل خاص برای کل وبسایت خود ایجاد کنید. همچنین استفاده از تصاویر دودل به طراحان اجازه می دهد در اجزا و عناصر تغییر ایجاد کرده و بهترین طرح ممکن را برای سایت ارائه دهند.
نکته پایانی
برای داشتن یک وب سایت زیبا و جذاب که اعتماد کاربران را جلب کند، فاکتورهای زیادی وجود دارد. یکی از مهمترین فاکتورها داشتن یک هدر بی عیب و نقص است. Hero Header تکنیکی است که امروزه به یک ترند در دنیای طراحی وب تبدیل شده است. هیرو هدر همان تصویر عریضی است که در بالای صفحه سایت قرار می گیرد و با مقدار کمی متن، یک منوی ساده و دکمه CTA همراه است. هیرو هدر یکی از مهمترین بخش های یک سایت موفق است که با جزییات آن را در این مقاله از رایا پارس توضیح دادیم. این تکنیک علاوه بر انتقال پیام و محتوای سایت به کاربر، سبب کاهش نرخ پرش و افزایش نرخ تبدیل می شود. در زمان طراحی هیرو باید به رنگ ها، تصاویر، فونت ها و سایر المان های طراحی دقت کنید. این بنر در عین داشتن تعادل با CTA موردنظر شما، دارای تضاد و کنتراست با آن است. در نهایت برای اینکه وب سایت موفقی داشته باشید از قدرت هیرو هدر در طراحی خود استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: تفاوت سایت استاتیک با داینامیک چیست؟