تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر برندینگ
4 دقیقه
امروزه دنیای وب همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است یکی از این موارد که میتوان به آن اشاره کرد تاثیر این تغییرات بر برندینگ و کسب و کسب و کار های سنتی از طریق دیجیتال مارکتینگ است.
دنیای دیجیتال باعث ایجاد تغییر و تحولات اجتماعی زیادی شده است و به طور مستقیم بر رفتار و خواسته های مصرف کنندگان و کاربران تاثیر می گذارد. تشخیص تغییر در رفتار مصرف ککندگان میتواند برای صاحبان کسب و کار ها و برند ها کمی دشوار باشد، اما امروزه برند های تجاری و صاحبان کسب و کار ها باید این نکته را به درستی درک کنند و بتوانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند. زیرا دنیای دیجیتال قابلیت ورود به هر صنعتی را دارد و فضای رقابتی که ایجاد میکند بسیار فراتر از فضای رقابت سنتی میباشد.همانطور که در مقالات قبل بیان کردیم دیجیتال مارکتینگ بر کسب و کارهای سنتی تاثیر بسیار زیادی دارد.
مقاله مرتبط: تاثیر دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار
همانطور که گفتیم تغییر رفتارهای مصرف کنندگان می تواند برای برند ها بسیار نگران کننده باشد و چالش های خاصی مانند افزایش تبلیغات منفی را ارائه دهد.همچنین در دنیای دیجیتال مارکتینگ ، فرصت های سازنده خاصی نیز وجود دارد که با خطراتی همراه هستند، مانند شانس درگیر شدن با مشتریانی که به جای توجه به ارزش واقعی برند یا محصول فقط به قیمت آن توجه دارند.
در دنیای دیجیتال مارکتینگ مشتریان برند های خود را به طور مستقیم با رقبای خود مقایسه نمیکنند بلکه با تمامی محصولات حوزه خود این مقایسه صورت میگیرد در این مقایسه نه تنها محصول بلکه تعداد زیادی عناصر در یک برند مانند خدمات، کیفیت و رضایت کلی مشتری و موارد دیگر مورد مقایسه قرار میگیرند. در واقع اگر بخواهیم دید کامل تری داشته باشیم باید بگوییم برند ها نباید بر برتری و رقابت بر روی رقبای خود تمرکز کنند بلکه تنها راه پیروزی و رقابت سالم تمرکز بر بهبود کیفیت و خدمات خود ما میباشد. مصرف کنندگان امروزه سیب را با پرتقال مقایسه می کنند. برند های مد در حال حاضر در برابر زنجیره های سوپرمارکت و شرکت های بیمه قرار داده می شود؛ به همین دلیل ایجاد وجه تمایز و ارائه بهترین خدمات برای برندینگ بهترین عامل در پیروزی در فضای کسب و کار است.
یکی از مشکلات کسب و کار در فضای دیجیتال بیان نارضایتی مشتریان به صورت واضح در سایت ها و شبکه های اجتماعی است مشتریان در حال حاضر بسیار راحت تر از سرویس ها و خدمات نامطلوب شکایت میکنند این به این معنا است که کار برند ها برای برآورده کردن نیازهای مشتریان بسیار سخت تر است.در واقع باید گفت مشتریان تأکید زیادی بر سهولت خدمات دارند و اگر این کار را انجام ندهند، به رسانه های دیجیتال شکایت خواهند کرد و دیگران را از مشکلات خود آگاه کنند. برندها باید این حقیقت را قبول کنند که مشتریان نسبت به آنچه که مورد استفاده قرار می دهند بسیار حساس هستند و در واقع این رضایت مشتریان است که باعث پیشرفت و برندینگ سازمان ها میشود.
مقاله مرتبط: آشنایی با ویدئو مارکتینگ و اهمیت آن در بازاریابی دیجیتال و سئو سایت
رضایت مندی مشتریان: بین رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی ، مصرف کنندگان توانایی ایجاد و نابودی مارک ها را دارند. کلام دهان، و در واقع این چنین میتوان گفت مشتریان در برندینگ پادشاه هستند.
مشتریان کیفیت و خدمات را در مقابل ارزش پولی که پرداخت میکنند و دیگر فقط محصولات و خدمات ارزان قیمت را نمی پذیرند. به همین ترتیب، مشتریان قیمت کم یا استانداردهای ضعیف خدمات مشتریان را قبول نخواهند کرد.
در دنیای بازریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ مشتریان دیگر اعتماد به کانال های اطلاعاتی ندارند و در واقع اعتماد آن ها از طریق نظرات کاربران و مصرف کنندگان بر روی دیگر کانال های مبتنی بر دیجیتال مارکتینگ شکل می گیرد.
یک رویکرد مستقیم و متمرکز به خدمات مشتری امری ضروری و لازم برای برندها برای برآورده شدن انتظارات بالاتری از خدمات و تغییر رفتار مصرف کنندگان است.
شرکت رایا پارس با تلفیق دانش و استراتژی متخصصان خود توانسته است تجربیات زیادی را در این زمینه کسب کند و سابقه ای درخشان را در این زمینه ارائه دهد و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
دیجیتال مارکتینگ در مشهد یکی از خدمات متمایز رایا پارس میباشد.