آشنایی با محتوای همیشه سبز
4 دقیقه
اگر با بحث سئو سایت بازاریابی محتوا یا هر نوع دیگری از انواع بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ درگیر هستید، احتمالاً عبارت "محتوای همیشه سبز" را شنیده اید و یا اگر صاحب وب سایت هستید، کارشناسان سئو یا دیجیتال مارکتر ها به شما گفته اند که سایت شما باید دارای چنین محتوایی باشد. اگر برای شما جالب است بدانید محتوای همیشه سبز چیست و چه ویژگی هایی دارد امروز با ما همراه باشید چرا که ما در این مقاله می خواهیم به صورت ویژه در ارتباط با این نوع محتوا صحبت کنیم.
محتوای همیشه سبز چیست؟
محتوای همیشه سبز محتوایی بسیار دقیق،کامل و جامع و کاربردی است که همیشه برای خوانندگان تازه است و کهنه نمی شود. به عبارتی دیگر به محتوایی که تاریخ مصرف ندارد و به مرور زمان از ارزش آن کاسته نمی شود محتوای همیشه سبز گفته می شود. دیجیتال مارکتر ها محتوای همیشه سبز را برای یک وب سایت برگ برنده موفقیت در سئو سایت تلقی می کنند.
اصطلاح همیشه سبز از چه چیز نشات گرفته شده است؟
در طبیعت درختان همیشه سبزی چون کاج و صنوبر وجود دارد که این درختان در تمام فصول سال سبز و پربار هستد و برای آنها فصل خران مفهومی ندارد. از آنجا که این درختان همیشه تازه هستند و نشانگر سرزندگی به آنها درختان همیشه سبز می گوییم. حال طبق تعاریفی که از محتوای همیشه سبز ارائه کردیم شباهت عجیبی بین ویژگی های این دو نوع درخت و این سبک از محتوا وجود دارد(همیشه تازه بودن) که همین شباهت موجب انتخاب صفتی مشابه برای این نوع از محتوا و این نوع از درختان شده است.
چه نوع محتوایی در دسته محتواهای همیشه سبز قرار نمی گیرند:
- مقالات خبری
- آمار یا گزارش های عددی که دائم در حال تغییر و تحول هستند
- مقالات متمرکز بر روند فعلی یک پروژه
- مطالب مربوط به مد و زیبایی
در ادامه با یک مثال بیشتر به توضیح مطالبی که نمی شود آنها را محتوای همیشه سبز دانست می پردازیم. به عنوان مثال ، هر چیزی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشته شده است ، محتوای همیشه سبز نیست زیرا شش ماه دیگر منسوخ می شود و بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط با آن موضوع در گورستان گوگل به خاک سپرده می شوند و هرگز دوباره جستجو نمی شود.
معرفی ایده های برای تولید محتوای همیشه سبز
بعضی از موضوعات هرگز پیر نمی شوند! در این بخش از مقاله می خواهیم ایده های برای تولید محتوای همیشه سبز به شما بدهیم. با ما همراه باشید:
موضوعاتی همجون:
- مباحث عشقی و عاشقانه های ناب
- روش های جدید و به روز پخت غذا
- مشاوره هایی مرتبط با امور مالی / پس انداز
- آموزش هایی برای والدین در راستای تربیت فرزندان
- کاهش وزن
- مشاغل و مشاغل
- نگهداری حیوانات خانگی
- تکنیک های پروزش گل و گیاه
موضاعات نامبرده شده در بالا موضوعاتی هستند که هرگز تاریخ مصرف سرچ شان به پایان نمی رسد و برای بیشتر گروه های سنی فارق از اینکه زن هستند یا مرد و یا به چه شغلی مشغول هستند کاربرد دارد. البته مهم است که شما به موضوعات همیشه سبز مرتبط با تجارت خود بپردازید. اگر وسایل اداری می فروشید ، موضوعات همیشه سبز مربوط به کسب و کار شما می تواند شامل "نحوه چیدمان میز کار خود" یا "انواع مختلف قلم و زمان استفاده از آنها" باشد.
مشکلی که در ایجاد ایده های تولید محتوای همیشه سبز وجود دارد این است که غالباً احساس می شود که بهترین موضوعات قبلاً توسط سایر وب سایت ها پوشش داده شده اند . در این حالت ، می توان با اضافه کردن یک دیدگاه منحصر به فرد به یک موضوع محبوب ، یا رفتن به عمق بیشتر و ارائه جزئیات بیشتر به یک محتوای تازه تر دست یافت.
نمونه هایی از محتوای همیشه سبز
در اینجا چند نمونه از آنچه می توان آن را به عنوان محتوای همیشه سبز در نظر گرفت معرفی میکنیم:
دایره المعارف ها
واؤه نامه ها
مقالاتی که صفر تا صد یک موضوع را با جزئیات تمام بررسی می کنند.
مقالات How To
نوشته هایی هستند که هر کاربری در طول دوران زندگی خود حداقل یک بار به آنها مراجعه خواهد کرد.
اهمیت محتوای همیشه سبز
با توجه به توضیحاتی که از ویژگی های محتوای همیشه سبز در ابتدای مقاله بیان کردیم میتوان نتیجه گرفت که این نوع محتوا شامل تمامی موضوعاتی است که جمعیت بزرگی از انسان ها در تمام دوران زندگی و یا بخش زیاد از آن به آن نیاز دارند. اگر از این زاویه به محتوای همیشه سبز نگاه شود تولید چنین محتوایی میتواند همانند یک سرمایهگذاری بلند مدت برای جذب مخاطبان و بازدیدکنندگان به سایت و موفقیت در فعالیت های بازاریابی محتوایی و به خصوص بهبود چشم گیر سئو سایت شما شود.
بیشتر، سایت های مرجع از محتوای همیشه سبز استفاده میکنند. برای تقهیم بیشتر سه مورد از مهم ترین سایت های مرجعی که دارای محتوای همیشه سبز هستند را معرفی می نماییم:
wikipedia.com (دانشنامه آزاد)
imdb.com (ای ام دی بی : وبسایت امتیاز دهی به تمامی فیلم های جهان)
ehow.com
امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در حوزه تولید محتوا و سئو سایت ادر اختیار شما کاربران گرامی گذاشته باشیم
مشاهده خدمات متمایز سئو در مشهد
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس