تکنیک های جذب مشتری وفادار با برگزاری ورکشاپ
5 دقیقه
جذب مشتری وفادار مهم ترین هدفی است که تمامی کسب و کارها برای تحقق آن در تلاش هستند. آژانس های دیجیتال مارکتینگ زیادی وجود دارند که روش های تبلیغاتی خلاقانه ای را به شما پیشنهاد می کنند تا بتوانید برند خود را بهتر معرفی کرده و به جذب مشتری بپردازید. ما نمی خواهیم در این مقاله لیستی از ایده های تبلیغاتی خلاقانه به شما ارائه کنیم. هدف ما از انتشار این مقاله این است که یک راه کار طلایی و متفاوت در راستای جذب مشتری وفادار ارائه کنیم. با ما همراه باشید.
برقراری ارتباط با مشتریان از طریق برگزاری ورکشاپ
یکی از مهم ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ ایجاد روش هایی آسان برای برقرای ارتباط با مشتری است. پیرو این تکنیک راه کار طلایی ما برای جذب مشتری وفادار و جهت ایجاد ارتباط نزدیک با مشتری، شناخت عمیق تر آنها و ایجاد فرصت برای شنیدن انتقادات و پیشنهادات برگزاری ورکشاپ است. در ادامه برای درک بهتر مفاهیم این نوشتار به تعریف مشتری وفادار می پردازیم.
تعریف مشتری وفادار
قبل از اینکه مفصل درباره راهکار جدید خود صحبت کنیم بهتر است توضیح مختصری درباره مشتری وفادار بدهیم. مشتریان وفادار، مشتریانی می باشند که در آینده باعث توسعه نام و اعتبار شرکت یا برند شما خواهند شد.در واقع مشتریان وفادار مشتریانی هستند که با شناخت کامل از برند شما ضمن اینکه هیچ برندی را جایگزین شما نمی کنند، به صورت خودکار و داوطلبانه به تبلیغ شما پرداخته و موجب افزایش فروش شما می شوند. حال که با اصطلاح مشتری وفادار آشنا شدید بهتر می توانید تکنیک های طلایی ما را در این مقاله درک کنید.
تعریف ورکشاپ
«ورکشاپ» و یا به زبان سادهتر کارگاه به رویدادهای کوتاهمدتی گفته میشود که با هدف آموزش تعداد معدودی از افراد برگزار میشوند. در این رویداد ها در حین آموزش یک تکنیک جدید افراد به بحث و تبادل نظر نیز می پردازند و یک فرصت بسیار خوبی برای تبادل اطلاعات بین افراد شرکت کننده به وجود می آید.
مزیت های برگزاری ورکشاپ برای تیم برگزار کننده
کسب دانش بیشتر در حوزه فعالیت
اولین مزیتی که برگزاری ورکشاپ برای تیم برگزار کننده دارد کسب دانش بیشتر در حوزه فعالیت خودش است. چرا که زمانی می توانیم تکنیک های جدید را به دیگران آموزش دهیم که اولا خودمان روی آن تسلط کافی داشته باشیم و ثانیا درباره هر آنچه که فراتر از آن از ما سوال شد پاسخگو باشیم.
فرض کنید مدیر یک شرکت سئو هستید و دوره آموزش سئو را برگزار کرده اید. در این حالت باید علاوه بر تسلط روی کلیه مقدمات و تعاریف سئو باید روی جدید ترین تکنیک های سئو سایت نیز مسلط باشید.
فرصت ایجاد ارتباط صمیمی با مشتری در فضایی کاملا متفاوت با مشتری و فروشنده
برگزاری ورکشاپ به شما این امکان را می دهد تا مشتری خود را در فضایی متفاوت تر از همیشه و خارج از چار چوب مشتری و فروشنده ببنید و با او ارتباط برقرار کنید.
نتیجه این ارتباط گرم و صمیمی این است که در ذهن مشتری شما این نکته نقش می بندد که این برند فقط و فقط در فکر فروش نیست و در آموزش دادن تخصص خود به دیگران نیز بخیل نبوده و پیشگام است.
فرصت ایجاد یک برنامه منظم و سازمانی را به برگزار کننده می دهد
وقتی به آن نقطه از تخصص دست یافتید که توانایی برگزاری ورکشاپ را در خود حس کردید باید ملزومات دیگری را نیز فراهم کنید به عنوان مثال شرکت کنندگان در ورکشاپ عوامل برگزار کننده را به عنوان الگو رصد می کنند پس باید این الگو دارای یک چارت منظم و سازمان دهی شده باشد. قطعا شرکت کنندگان برای شرکت در ورکشاپ تیم برگزار کننده را آنالیز و رزومه و سوابق پیشین آنها را در گوگل جستجو خواهند کرد پس حداقل داشتن یک وب سایت و داشتن رزومه موفق جزء اصلی ترین الزامات برگزاری ورکشاپ است و اگر تیم اجرایی این حداقل ها را نداشته باشد مجبور به فراهم کردن آن خواهد شد.
بگذارید دیگر ملزومات را با ارائه یک مثال توضیح دهیم:
به عنوان مثال اگر شما به عنوان یک شرکت سئو مجری برگزری ورکشاپ آموزشی هستید باید سئو سایت خود شما در مرحله اول خالی از هرگونه ایراد فنی بوده و در درجه عالی باشد.
اگر یک شرکت دیجیتال مارکتینگ هستید باید دارای شبکه های اجتماعی فعال و پویا باشید.
علاوه بر نمونه کار خوب باید زیر ساخت های شرکت نیز درای نظم و هماهنگی باشد تا شرکت کنندگان بتوانند از تیم مجری الگوی مثبت بگیرند. پس برگزاری ورکشاپ این چنین می تواند برای تیم برگزار کننده نیز موثر باشد.
برگزاری ورکشاپ برند شدن تیم برگزار کننده را در پی دارد
طبیعاتا زمانی که از نظر اعتبار،تخصص و ساختار داخلی توان برگزاری ورکشاپ را داشته باشید گامی موثر در برندسازی خود برداشته اید. چرا که اگر در این راه موفق عمل کرده باشید شرکت کنندگان در ورکشاپ شما این شیوه آموزش خود را به دیگرا نیز معرفی کرده و برای ادامه روند آمورش خود نیز به کرات به شما مراجعه خواهند کرد. ضمن اینکه از ورکشاپ شما در رزومه خود استفاده کرده و از شما به عنوان حامی خود یاد می کنند. تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد در تبدیل مشتری معمولی به مشتری وفادار و برندینگ شما بسیار تاثیر گذار هستند.
پیشی گرفتن از رقبا
جای هیچ بحث و گفتگویی نیست که در مقایسه بین دو برند با یک فعالیت برندی که ورشاپ برگزار کرده معتبر تر است. به چه دلیل این حرف را مزنیم؟
به دلیل فراهم کردن همان ملزوماتی که در بخش های قبلی به آنها اشاره کردیم.
اگر توان برگزاری ورکشاپ ندارید از سرویس های چت ویدئویی استفاده کنید
به جرعت می توان گفت که هیچ چیز جای برگزاری ورکشاپ را نمی گیرد اما اگر از لحاظ امکانات عمل به این راه کار طلایی برای شما امکان پذیر نبود استفاده از سرویس های ویدئو چت جهت ارتباط چهره به چهره با مشتریان خالی از لطف نیست و تا حدی می تواند در جذب مشتری وفادار برای کسب و کار شما تاثیر گذار باشد چرا که برقراری ارتباط چهره به چهره با مشتری قوی ترین نحوه ایجاد ارتباط است.
در برگزاری ورکشاپ خلاقیت داشته باشید
درست است که برگزاری ورکشاپ یک برگ برنده برای جذب مشتری وفادار است اما متاسفانه بعضی از برند ها با الگو برداری از رقبا دقیقا همان ورکشاپ هایی را برگزار می کنند که رقیب آنها برگزار کرده است. این کار به هیچ وجه قابل توجیه نیست. ما خلاقیت در برگزاری ورکشاپ را توصیه می کنیم نه کپی ورکشاپ
راههای ارتباط با کارشناسان رایا پارس