کامنت مارکتینگ و تاثیر شگفت انگیز آن در سئو
5 دقیقه
محتوای خود را به گونه ای بنویسید که برای مخاطب چالش بر انگیز باشد. این جمله معروفی است که بسیاری از وب مستران بزرگ دنیا برای جذب ترافیک بیشتر از طریق محتوا به نویسندگان سایت های خود میگویند. به چالش کشیدن مخاطب از طریق محتوا یکی از تکنیک های کاربردی بهبود سئو سایت است که در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
کامنت مارکتینگ چیست؟
همانطور که پیش از این نیز به کرات گفته ایم محتوای خوب برگ برنده یک وب سایت در جذب ترافیک است. اگر قصد دارید سئو سایت خود را بهبود ببخشید بهترین پیشنهاد ما به شما این است که روی محتوای سایت خود تمرکز بیشتری داشته باشید. اما چه محتوایی می تواند موجب جذب ترافیک بیشتری برای سایت شما شود؟
محتوایی که مخاطب را به بحث و گفتگو وادار کند می تواند آغازگر تکنیک کامنت مارکتینگ برای وب سایت شما باشد. کامنت مارکتینگ تکنیکی است که با جذب مخاطب از طریق کامنت های یک محتوا می تواند موجب بهبود سئو سایت شما شود. رضایت کاربران از مطالب یک سایت برای گوگل، اهمیت زیادی دارد. در واقع گوگل به سایتی امتیاز می دهد که کاربران از آن سایت رضایت داشته باشند و رضایت خود را نیز از طریق درج کامنت های مثبت ابراز کنند.
راه کارهای پیاده سازی تکنیک کامنت مارکتینگ
نوشتن محتوایی کاربردی و با کیفیت: طبیعاتا تا محتوایی نباشد چالش و بحثی نیز از سوی کاربران وجود نخواهد داشت، پس اولین و مهم ترین مرحله پیاده سازی تکنیک کامنت مارکتینگ تولید محتوایی ارزشمند، کاربردی، کاربر پسند و چالش بر انگیز است.
دعوت کاربران به شرکت در بحث و گفتگو: در گام دوم پیاده سازی تکنیک کامنت مارکتینگ باید محتوای خود را به گونه ای بنویسید که کاربر در بعضی از قسمت های مقاله شما احساس کند برای درک بهتر باید از شما سوال بپرسد. این موضوع را می توانید در متن خود نیز عنوان کنید که اگر درک این مطلب برای شما ساده نیست می توانید سوالات خود را در بخش کامنت های این مقاله از ما بپرسید. و همچنین این اطمینان را به آنها بدهید که پرسشهایشان را به طور کامل پاسخ میدهید و ابهامی باقی نخواهید گذاشت.
کشف موضوعات جدید: اگر موضوعی را پیدا کنید که نمونه ی مشابهی برای آن وجود نداشته باشد کار شما در پیاده سازی استراتژی کامنت مارکتینگ بسیار ساده می شود. وقتی شما تنها ارائه دهنده یک محتوا در خصوص یک موضوع جدید باشید کاربر مجاب می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر از شما سوال بپرسد و راه حلی به جز این برایش وجود ندارد. این تکنیک در جذب ترافیک و بهبود سئو سایت بسیار تاثیر گذار است.
حفظ احترام کاربر: کامنت ها همیشه سوال جواب یا تعریف و تمجید نیستند. گاهی می توانند جملاتی انتقادی و آزار دهنده باشند. سعی کنید درصورتی که کسی کامنت انتقادی گذاشت و با نوشته شما مخالفت کرد، با رعایت ادب پاسخ او را بدهید و با هوشمندی نقاط قوت نظرات شان را برجسته کنید.
اصول پیاده سازی (برنامه نویسی بخش کامت): بهتر است کاربران با عکس و اسم کامل نظر خود را در زیر محتوا به ثبت برسانند و به غیر از مدیر سایت سایر کاربران هم بتوانند پاسخ بدهند و در پرسش و پاسخ سایر کاربران شرکت کنند. قابلیت آیکون مورد پسند بودن (لایک)، غیر مورد پسند بودن (دیسلایک)، نمایش تاریخ و تعداد نظرات در تشویق کاربران برای شرکت در درج نظر بسیار تاثیر گذار است. نمایش بخش کامنت باید ظاهر گرافیکی مناسبی داشته باشد تا کاربران را به خود جذب کند. و قابلیت تعریف ارسال ایمیل و یا اس ام اس برای آگاهی دادن به کاربر باید در نظر گرفته شود. حتما باید در متنی که برای کاربر ارسال میشود نام برند و لینک صفحه مطلبی که مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است باید در نظر گرفته شود.
کامنت مارکتینگ در سایت های فروشگاهی
اگر صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید یا سئو سایت فروشگاهی را به عهده گرفتید این بخش از مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
در سایتهای فروشگاهی یکی از بهترین روش های پیاده سازی استراتژی کامنت مارکتینگ این است که از کاربران خود بخواهید پس از خرید محصولی از شما و استفاده از آن، دوباره به سایت برگردند و نظرشان را در مورد محصول مورد نظر بگویند. این کار هم باعث دیده شدن هرچه بیشتر محصول میشود و هم در صورتی که کاربران از محصول رضایت داشته باشند و این موضوع را بیان کنند، اطمینان خریداران دیگر هم جلب میشود و فروش محصول افزایش خواهد یافت.
نکته های کلیدی در پیاده سازی تکنیک کامنت مارکتینگ
این تکنیک شگفت انگیز در صورتی می تواند در سئو سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد که به درستی اجرا شود. در ادامه چند نکته کلیدی در خصوص پیاده سازی موفقیت آمیز کامنت مارکتینگ را گوشزد می کنیم:
دقت داشته باشید لینکهای کامنت nofollow باشد: یکی از مهم ترین نکاتی که در پیاده سازی موفقیت آمیز تکنیک کامنت مارکتینگ باید بدانید این است که اجازه ندهید کاربران اینترنتی از بخش نظرات سایت شما برای مقاصد اسپم گونه استفاده کنند، لینکهای خروجی بخش نظرات سایت شما، رتبه صفحه را پایین می آورد و به رتبهبندی سایت صدمه می زند. پس حتما دقت کنید لینک های کامنت ها nofollow باشد.
در پاسخگویی به سوالات کاربران تاخیر نداشته باشید: در صورتی که کامنتها را با تاخیر ببینید، ممکن است کاربر برای گرفتن جواب سوالش به سراغ سایتهای دیگر برود و یا حتی به طور کلی فراموش کند که سوالی از شما پرسیده است.
پاسخهای درست و دقیق بدهید: به کامنتها طوری پاسخ بدهید که مخاطب جواب سوال را بهطور کامل بگیرد.
به کاربران ایمیل بفرستید: زمانی که پاسخ سوال یا نظر کاربران را دادید با پیامی که به آدرس ایمیلش ارسال میکنید، به طور مستقیم به او اعلام میکنید که برای وقت و ابهاماتش ارزش قائل بودهاید. این تعامل شما با کاربر برای گوگل نیز بسیار ارزشمند تلقی می شود.
از ایده های کاربران برای تولید محتوا استفاده کنید: سوالاتی که کاربران در بخش نظرات ارسال می کنند، می تواند سوالات بسیاری از افراد دیگر نیز باشد، با پاسخ دهی مناسب به این سوالات و تولید محتوای مفید در این زمینه می توانید کاربران بیشتری را از طریق کلمات کلیدی و پرس و جوهای جدید به سمت سایت خود هدایت کنید.
کامنت مارکنتیگ یکی از ابزارهای بسیار مهم برای رضایت بخشی و ماندگاری کاربر میباشد. شما با این خدمت میتوانید تعداد کاربران وفادار خود را افزایش دهید. شرکت رایا پارس همراه همیشگی شما برای پیاده سازی این ابزار و کنترل صحیح پیاده سازی این خدمت، شما را یاری مینماید.