آشنایی با رایج ترین مدل های CTA
5 دقیقه
CTA یکی از مهم ترین مفاهیم در دیجیتال مارکتینگ است که می تواند نقش موثری در رسیدن به نتایج مورد نظر مدیرسایت داشته باشد.
برای طراحی یک کال تو اکشن مؤثر و کاربردی، نیاز است که انواع CTA را بدانید و با آن ها آشنا شوید. اما پیش از شروع این مطلب، توصیه می کنیم مقاله مرتبط با این موضوع را بخوانید.
مقاله مرتبط: کال تو اکشن چیست و چه کاربردی دارد؟ | CTA به زبان ساده
آشنایی با مدل های گوناگون CTA
پیش از طراحی کال تو اکشن کاربردی که میزان Conversion Rate سایت را افزایش می دهد، ابتدا باید انواع مختلف آن را بشناسید؛ زیرا فراخوانی عمل دیگر تنها یک دکمه قرمز رنگ بزرگ نیست که روی آن نوشته شده است: "اینجا کلیک کنید" بنابراین نیاز است برای رساندن افراد به انتهای قیف بازاریابی خود، از روش های گوناگونی استفاده کنید. در ادامه اصلی ترین و رایج ترین CTA هارا به شما معرفی می کنیم.
-
بیشتر بخوانید:
گاهی اوقات شما یک فرم طولانی یا یک متن بلند دارید که نمی توانید تمام آن را به صورت کامل در صفحه اصلی قرار دهید. به همین دلیل دکمه ادامه مطلب یا بیشتر بخوانید می تواند راهی مناسب برای جذب مخاطبان باشد. توجه داشته باشید متن ابتدایی نوشته شده، باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مخاطب را وادار کند برای مشاهده ادامه ی آن، به صفحه دیگری برود.
-
ثبت نام و ارسال فرم:
پس از اینکه بازدیدکنندگان به صفحه فرود شما رسیدند، باید دوکار مهم را انجام دهند؛ ابتدا فرم موردنظر را پرکنند و سپس آن را برای شما بفرستند. دریافت این فرم به عنوان یک lead ارزش بالایی دارد؛ بنابراین مطمئن شوید که فرم ساده طراحی شده است؛ خواندن و تکمیل کردن آن راحت است و کاربران بدون هیچ مشکلی می توانند آن را پیدا کنند.
-
آگاهی در مورد محصول و خدمات:
فردی که مشغول بازدید از سایت است، تلاش می کند تا اطلاعات جدیدتر و بیشتری در مورد شما و فعالیت هایتان به دست آورد. بنابراین لازم است تا خدمات و محصولات خودرا به راحتی در معرض دید قرار دهید. این کار مهم ترین بخش کار شما است؛ زیرا محصولات و خدمات هستند که جایگاهتان را در چرخه رقابت با سایر کسب و کارها حفظ می کنند. در این خصوص مثلا می توانید با قرار دادن یک دکمه اقدام به عمل مانند: "مشاهده قابلیت جدید دستگاه" به کاربران خود در این مورد آگاهی دهید.
-
اشتراک گذاری محتوا:
یکی از بهترین راه ها برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار و افزایش ترافیک سایت، اشتراک گذاری اجتماعی است. اشتراک گذاری محتوا راهی آسان است که افرادی که به دنبال سایت شما نبوده اند را، به بازدید از سایت ترغیب می کند. با طراحی این CTA، از مخاطبان خود بخواهید تا مطالب را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. البته دقت داشته باشید علی رغم ارزش اشتراک گذاری مطلب، شما به این مورد نیازی ندارید زمانیکه مثلا به جای آن می توانید اطلاعات شخصی افراد را دریافت کنید و آن ها حاضر به ارائه اطلاعات خود هستند.
-
پیشنهادهای ویژه و مهلت دار:
ممکن است یکنفر Lead یا سرنخ خوبی باشد اما فعلا تمایلی به پرداخت پول برای محصول یا خدمات شما نداشته باشد. در این زمان شما وظیفه دارید تا از طریق کال تو اکشن مناسب، فرد را به سمت انتهای قیف فروش خود هدایت کنید. برای این کار می توانید گزینه هایی مانند نمایش دموی محصول، آزمایش و تست بدون پرداخت هزینه یا پیشنهادهای رایگان دیگری از این قبیل برای کاربران داشته باشید. در ارائه شرایط ویژه و مهلت دار، زمان های مشخصی را تعیین کنید و برای تصمیم گیری مناسب و مدیریت خرید، به مشتریان فرصت بدهید.
به عنوان مثال چنانچه قصد استفاده از ماشین بازنویسی محتوا رایا پارس را داشته باشید، می توانید با تکمیل ثبت نام، برای مدتی به صورت کاملا رایگان از آن استفاده کنید. چنین فرصتی به افراد این اجازه را می دهد تا با تست محصول مورد نظر، قابلیت ها و ارزش های آن را بررسی کنند و سپس تصمیم بگیرند.
-
تماس یا گفت و گوی آنلاین با پشتیبانی:
مشتریان بالقوه برای خرید کالا یا خدمات شما نیاز دارند تا ابتدا درمورد آن تحقیق کنند. شما وظیفه دارید تا در این زمان در دسترس آن ها باشید و به ابهامات و سؤالات کاربران خود با حوصله پاسخ دهید. مثلا چنانچه در زمینه سئو سایت یا هر موضوع دیگری از ما سوال دارید یا مشاوره می خواهید، می توانید از طریق شماره های پایین یا بخش چت کردن با مدیر در سمت چپ صفحه خود، با ما در ارتباط باشید.
-
تکمیل فرآیند و خرید
اصلی ترین هدف هر کسب و کار، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می کند؛ بنابراین در بخش فروش محصولات، باید توجه ویژه ای به این CTA داشت. اگر با نکات مهم در طراحی کال تو اکشن حرفه ای آشنا باشید، می توانید با قرار دادن یک دکمه فراخوان عمل جذاب، افراد را به انتهای قیف فروش خود برسانید.
-
ثبت نام و شرکت در رویدادها
ممکن است رویداد به صورت حضوری یا مجازی برگزار شود، اما در عین حال نیاز است که افراد زیادی در آن حضور داشته باشند؛ زیرا شرکت در رویدادها یکی از بهترین راه هایی است که می توانید مخاطبان را به خود جذب کنید. افزایش آگاهی افراد در مورد event، فروش بلیط و سایر موارد مربوط به آن از جمله راه هایی هستند که می توانند ترافیک سایت را افزایش دهند. تنها کافی است یک کال تو اکشن هدفمند برای این مورد طراحی کنید تا از حواشی رویداد و برگزاری آن، به بهترین شکل ممکن به نفع خود بهره مند شوید.
جمع بندی:
هدف این مقاله، آشنایی با مدل های گوناگون CTA بود تا از رایج ترین انواع کال تو اکشن اطلاع پیدا کنید. امیدواریم بتوانید با طراحی کال تو اکشن جذاب برای کاربران خود، به اهداف مشخصی که زمان طراحی وب سایت خود داشته اید، دست یابید.